Se indlæg
Hospital: En dyr oplevelse!
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 10/12-2009 04:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Havde fået lidt hævet underben hjemme i DK, viste ikke rigtig hvad det var, så under flyve turen herud blev det værre! Nået frem til huset, og de var begyndt at gøre lidt ondt. Gik i haven dagen efter og blev overfaldet af "ild myre"( afskydelig kræ). Dagen efter var det så slemt at jeg måtte på hospitalet. Her konstaterede de en livsfarlig infection i begge underben! Blev indlagt og diverse undersøgelser blev igangsat! X-ray, ultralyd, adskellige blodprøver, urinprøver osv! Fik antibiotikum per drop. Det hele så ud til at hjælpe, pånær at jeg på anden dagen gik i koma! Vågnede på "intensiv Coma section". Fik nu 2 forskellige drop! og masser af piller (Thailand) Tredie dagen følte jeg mig friskere og ville udskrives, det var ikke nemt, men efter 6 SEKS underskrifter fra min side lykkes det! Dette er et rent Thai-hospital, så stort set ingen snakkede engelsk! (Synphaet Hospital) Pris: Drop: 14000 baht Div medicin: 12000 baht indlæggelse og pleje: 23500 baht Ialt: 49500 baht for 3 dage! Da jeg skulle betale stod der en Thai familie med deres 2 små børn der havde været indlagt, pris 60000 baht! De havde en ikke en jordisk chance for at betale! Jeg er forsikret, så jeg får pengene igen når jeg kommer hjem! Så jeg overlever! Redigeret af jesperfrb d. 10/12-2009 06:04 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/12-2009 06:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Forrige gang jeg var afsted lå jeg 5 dage på Bangkok Pattaya Hospital med lungebetændelse. Pris næsten 5000 kr. pr. dag, forsikringen betalte. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 10/12-2009 07:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
jesperfrb skrev: normal pris , ingen problemer for os , men en af grundene til thailand stadig er uland , når alle ikke har råd til læge hjælp
Havde fået lidt hævet underben hjemme i DK, viste ikke rigtig hvad det var, så under flyve turen herud blev det værre! Nået frem til huset, og de var begyndt at gøre lidt ondt. Gik i haven dagen efter og blev overfaldet af "ild myre"( afskydelig kræ). Dagen efter var det så slemt at jeg måtte på hospitalet. Her konstaterede de en livsfarlig infection i begge underben! Blev indlagt og diverse undersøgelser blev igangsat! X-ray, ultralyd, adskellige blodprøver, urinprøver osv! Fik antibiotikum per drop. Det hele så ud til at hjælpe, pånær at jeg på anden dagen gik i koma! Vågnede på "intensiv Coma section". Fik nu 2 forskellige drop! og masser af piller (Thailand) Tredie dagen følte jeg mig friskere og ville udskrives, det var ikke nemt, men efter 6 SEKS underskrifter fra min side lykkes det! Dette er et rent Thai-hospital, så stort set ingen snakkede engelsk! (Synphaet Hospital) Pris: Drop: 14000 baht Div medicin: 12000 baht indlæggelse og pleje: 23500 baht Ialt: 49500 baht for 3 dage! Da jeg skulle betale stod der en Thai familie med deres 2 små børn der havde været indlagt, pris 60000 baht! De havde en ikke en jordisk chance for at betale! Jeg er forsikret, så jeg får pengene igen når jeg kommer hjem! Så jeg overlever! DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 10/12-2009 07:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg rejste med en en kammarat en gang og under et ophold på Koh Chang for han punkteret den ene lunge og bliver overført fra Koh Chang int, Clinnik til sygehuset i Trat med ambulance og læge med på hele vejen til fastlandet, da det hvist havde efter hans eget udsagn været ret kritisk, men han kom da helskinnet silbage til Koh Chang 4 dage senere med en regning til Europæriske på 84500Baht, Jeg kunne aldrig drømme om at rejse uden forsikringen er på plads. Det skal dertil siges at han ( MEGET ) dumt lod sig selvudskrive efter han havde talt i tlf med mig om formidagen det var noget letsindigt sagde jeg til ham så om Europæriske tog regningen, tvivler jeg faktisk på, har ikke snakket med ham siden. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 10/12-2009 08:03 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
jc |
Lagt på d. 10/12-2009 08:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Kan godt være Thailand er et uland, men så er USA det også . Min kone fik en maveinfektion efter en Tum Yam Gung (sikkert staviet forkert). Det væltede ud af begge ender. Med udrykning (kører de jo altid med) i ambulance til Bumrungrad hospital og 4 dage med drop. Kostede over Baht 100.000. Længe leve en god forsikring. Efter hjemkomsten til DK blev hun syg igen og indlagt to gange, hvor hun blev undersøgt for alverdens tropesygdomme uden resulatat. Så aldrig mere suppe! Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
sune |
Lagt på d. 10/12-2009 09:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Ja der er åbenbart stor forskel på det med hospitalspriser. Jeg har lige været indlagt i 5 dage med 3 overnatninger, medicin, drop med direkte indsprøjtninger i 3 dage, ilttelt med medicin i ilten. VIP rum, så datter og kone kunne overnatte. Jeg havde dobbelt siddet lungebetændelse, svineinfluenza, samt en svær bronkitis, så det var noget af en omgang. Der blevet taget blodprøver. Der blev taget en masse røntgenbilleder. Jeg fik (jo thailand) omkring 10 forskellige slags piller hver dag. Da jeg blev udskrevet fik jeg piller til yderligere 10 dage. Min herlige læge kom på besøg 4 gange om dagen, og de underskønne sygeplejersker sørgede godt for en. Dejlig VIP rum med panorama udsigt over den skønneste sø. Alt dette var nok det dyreste jeg endnu har oplevet i Thailand. 10.280.- BAHT. Ja jeg har skrevet rigtig, så de priser der her fremkommer, er da noget mere. Det skal siges jeg ikke har forsikring, for jeg selvforsikre mig selv. Jeg fik et tilbud på en skrabet forsikring da jeg kom herud for 5 år side. 72.440.- baht, så jeg besluttede at sætte disse penge ind på en speciel bankbog hver år, så de er øremærket til noget sådant. Der står nu 350.000.- baht på denne bog, og så længe jeg ikke bruger hospitaler, spare jeg jo, og hvis jeg dør inden de bliver brugt, ja så får konen jo en god skilling, og ikke forsikringsselskaberne. Nu bor jeg jo heller ikke på et af de fine feriesteder, hvor priserne jo sikkert er skruet op på farang forsikrings niveau, så det kan måske være årsagen..... |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 10/12-2009 09:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
ja en god rejse forsikring skal der til. jeg er forsikret i sverige hus forsikring og bil og gratis rejseforsikring. mit forsikrings selskab sendte u opfordret en blanket som skal afleveres hvis man bliver syg i udlandet så kan det udenlandske hospital tage kontakt direkte og få betalingen overført. |
|
|
sank |
Lagt på d. 10/12-2009 09:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Tja for 3-4 år siden blev Konen indlagt i Nord Thai. Med en kraftig Salmonella og meget medicin flere Gastroskopier, eneværelse ca 12 dage ? så syntes Forsikringen det måtte være nok. Så vi blev afhentet af en Ambulance og sød sygeplejerske og så gik det med 150 mod Bangkok fuld udrykning 400 km. på 3 tim. med 2 stop. 3 dage på hospital i Bangkok. Samlet pris ca. 16000 kr. og fortsat behandling i DK Det er vist OK
Redigeret af sank d. 10/12-2009 09:55 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 10/12-2009 10:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Der er en verden til forskel på priserne hos de private hospitaler i forhold til de offentlige. |
|
|
jc |
Lagt på d. 10/12-2009 10:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Rigtigt payanak, men når man nu har forsikringen, så er privathospitalet det optimale valg.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Lagt på d. 10/12-2009 10:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Min erfaring er at man ikke lige skal fortælle at man har forsikring med det samme, da de så henter kniven og rullestolen. lung |
|
|
BJ |
Lagt på d. 10/12-2009 10:42
|
bagerbager skrev: ja en god rejse forsikring skal der til. jeg er forsikret i sverige hus forsikring og bil og gratis rejseforsikring. mit forsikrings selskab sendte u opfordret en blanket som skal afleveres hvis man bliver syg i udlandet så kan det udenlandske hospital tage kontakt direkte og få betalingen overført. Hvad er det for et forsikringsselkab du nævner der, det har jeg sgu aldrig hørt om, kan du sige mig hvad pris du har givet og for hvor længe. For jeg har selv bestilt en 1/2 års forsikring hos Europæriske PRIS 2304DKR fra staten af februar men har ikke betalt endu så hvis den du bruger en der er billigere og jeg har mulighed for at rejseforsikrer mig der, vil jeg da gerne høre mere om det selskab. Eller kræver det noget specielt??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 10/12-2009 10:44 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 10/12-2009 11:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
vandango skrev: Forrige gang jeg var afsted lå jeg 5 dage på Bangkok Pattaya Hospital med lungebetændelse. Pris næsten 5000 kr. pr. dag, forsikringen betalte. Jeg har været indlagt to gange i Pattaya. Begge gange i Soi 4 på Pattaya International Hospital. Første gang er 17 år siden, kan ikke huske hvad det kostede at få en alvorlig maveinfektion pådraget i Vietnam væk. Men det var rimeligt, husker jeg det som. Anden gang skulle jeg gennem en større lidt indviklet knogle operation med adskillige stifter, skruer osv. De lagde mig på en en mands stue, mener ikke jeg fik mulighed for at vælge. der var en seng til konen, der var altan, køleskab, osv. Der manglede intet. Behandlingen var fremragende, det samme var hele ånden på hospitalet. de holdt mig orienteret, som jeg aldrig er blevet det på et europæisk hospital, betjeningen, behandlingen var fremragende. Inden det hele begyndte, fik jeg et tilbud på det hele, cirka 85.000 Bath. Jeg skulle betale, tror det var 2/3 i depositum. Da jeg skulle udskrives, endte prisen med at blive 3000 Bath billigere end tilbuddet. Lægen som er en af stjerne kirurgerne med "mit" speciale, knoglebrud, fortalte mig da han gav mig tilbuddet, at der var andre hospitaler som var billegere, hvor han også opererede. Men jeg holdt fast ved "Soi 4". Det fortrød jeg aldrig. Jeg har både før og efter den store operation brugt Soi 4 til alverdens behandling for mig og andre, jeg har altid været meget tilfreds. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 10/12-2009 11:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej BJ Jeg har Tryg forsikring og i tilknytning til min familie forsikring, har jeg tegnet en Års-rejseforsikring, der dækker hele husstanden, ved alle rejser op til 60 dage og i hele verden. Gælde også som afbestillings forsikring, samt tabte rejsedøgn ved sygdom. Prisen er ca. 1.300,- pr. år. Har brugt den sidste år i Chiang Mai, uden problemer. Var indlagt i 3 nætter, fik drop, og indsprøjtninger, piller osv. Bad hospitalet kontakte forsikringen omkring betalingen og alt gik fint, skulle dog selv betale for de piller jeg fik udleveret, da jeg forlod hospitalet, fik pengene igen da jeg kom hjem, samt erstatning for tabte rejse døgn. Super god betjening både på hospitalet i CM og af Tryg.. Kim
|
|
|
gg |
Lagt på d. 10/12-2009 11:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Har prøvet Bumungrad, Hua Hin Hospital, Ubon Hospital. Men har faktisk også prøvet et gratis hospital i Amnat Charoen (ligger langt ude på landet i Isaan). Det var det værste jeg nogensiden har prøvet. Her var kanylerne de gammeldags store af glas og metal (har kun set dem på gamle film), og vi (patienterne) lå side om side på metalbrikse, med spande under som blodet kunne løbe ned i. |
|
|
sank |
Lagt på d. 10/12-2009 11:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
BJ jeg vil tro at bagerbager bor i SV |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 10/12-2009 16:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Jeg fik taget min blindtarm herude for snart 8 år siden. Det foregik på privat hospitalet i Buriram, Operation og 5 dages indlæggelse på VIP stue løb op i lige knap 19.000 baht, og så fik jeg endda blindtarmen med i en pose |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 10/12-2009 18:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Får år tilbage fik jeg en ølflaske smadret bag mit ene øre af en hestetyv (Amerikaner). Lægerne tænkte nok tingtong farang og kom til at betale 12.000 bath for 5 sting. Humor havde de ikke, idet jeg spurrgte on de syede med guldtråd.. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 10/12-2009 19:07
|
claus31130 skrev: Jeg fik taget min blindtarm herude for snart 8 år siden. Det foregik på privat hospitalet i Buriram, Operation og 5 dages indlæggelse på VIP stue løb op i lige knap 19.000 baht, og så fik jeg endda blindtarmen med i en pose Føj for s.tan da. godt jeg har været fritaget for et hospitalsbesøg endu, men jeg vil ellers sige at de hospitaler jeg har været inde på var LABORATORIE-RENE det skal de sgu have der var ikke noget at komme efter. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 10/12-2009 19:08 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/12-2009 19:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Noisnabo skrev: vandango skrev: Forrige gang jeg var afsted lå jeg 5 dage på Bangkok Pattaya Hospital med lungebetændelse. Pris næsten 5000 kr. pr. dag, forsikringen betalte. Jeg har været indlagt to gange i Pattaya. Begge gange i Soi 4 på Pattaya International Hospital. Første gang er 17 år siden, kan ikke huske hvad det kostede at få en alvorlig maveinfektion pådraget i Vietnam væk. Men det var rimeligt, husker jeg det som. Lægen som er en af stjerne kirurgerne med "mit" speciale, knoglebrud, fortalte mig da han gav mig tilbuddet, at der var andre hospitaler som var billegere, hvor han også opererede. Men jeg holdt fast ved "Soi 4". Det fortrød jeg aldrig. Jeg har både før og efter den store operation brugt Soi 4 til alverdens behandling for mig og andre, jeg har altid været meget tilfreds. Vågnede en morgen op til (vrøvl langt over middag), at min nye veninde havde hævede kirtler. Hev hende med det samme over på samme hospital. Først skulle hun til podning, herefter blev vi indkaldt til samtale med lægen. Ud over at hun fik den kort på Thai, tog mig og lægen den lange på engelsk, var jo noget bekymret. Hen og hente medicin og betale 1200 baht for det hele. Sådanne skal det være, var meget tilfreds med hele forløbet og prisen. |
|
Spring til debat: |