Se indlæg
 Udskriv debat
LONG-NEK stammen
BJ
Er der en af jer herinde der kan fortælle mig, hvordan jeg kommer op os se LONG NEK Stammen i Bjergende i nord-Thailand.
Jeg skal et halv år til Pattaya her til februar og vil i den forbindelse gerne en tur til nord.Thailand/ Den Gyldne Trekant.
Men er det ikke lettest med tog fra Bangkok hvis man ser bort fra fly til Chiang Mai.
Jeg har hørt at togrejsen derop er en oplevelse i sig selv, håber nogle kan rådgive mig.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sank
Smile Tja BJ der er mange muligheder ? sidste gang fløj vi til Chiang Rai og så tog vi en tur op i en Landsby med flere stammer ? de har vist samlet dem sammen et sted ? vi har for flere år siden kørt rundt oppe i bjergene fra en Landsby til en anden. Vi fortsatte til den gyldne trekant og videre til et flot Royalt Sommerslot. Fin tur. Så bus til Chiang Mai og fly Bankok. Toget tja så vil jeg mene dag tog ? ellers ser man absolut ingenting og er ligeså træt som efter flyveture fra Kbh. Bus fra Pattaya ? 14 tim. også festlig men trætene. Fremover fly ? men vi høre også til de Ældre. Men Nord Thai er et besøg værd. Grin

sony
sank skrev:
Smile Tja BJ der er mange muligheder ? sidste gang fløj vi til Chiang Rai og så tog vi en tur op i en Landsby med flere stammer ? de har vist samlet dem sammen et sted ? vi har for flere år siden kørt rundt oppe i bjergene fra en Landsby til en anden. Vi fortsatte til den gyldne trekant og videre til et flot Royalt Sommerslot. Fin tur. Så bus til Chiang Mai og fly Bankok. Toget tja så vil jeg mene dag tog ? ellers ser man absolut ingenting og er ligeså træt som efter flyveture fra Kbh. Bus fra Pattaya ? 14 tim. også festlig men trætene. Fremover fly ? men vi høre også til de Ældre. Men Nord Thai er et besøg værd. Grin

Ja sank jeg vil nu også foretrække dagtog hvis jeg skulle med toget derop, har prøvet nattoget, kunne bare ikke sove og så bliver det godt nok en laaaaaaang togtur, men sådan er vi jo så forskellige.

Hvis det var mig ville jeg tage bussen, det har jeg godt nok ikke prøvet helt til cm. men deres vip busser er gode og køre med.

Men glæd dig det bliver en flot tur uanset hvordan du kommer derop.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

jc
Stammen hedder Karén folket.
Under et besøg i Chieng Mai tog vi morgenflyet til Mae Hong Son og aftenflyet tilbage til Chieng Mai. I Mae Hong Son havde vi på forhånd entreret med
http://www.rosega...tours.com/
, som hentede os i lufthavnen. Vi kørte ca 10 km til en flod. Sejlede up-river i ca. 45 minutter, hvor vi bl.a. så en del elefanter græsse langs floden og kom til Karén folket. Vi var de eneste turister i landsbyen og blev inviteret ind på byens skole for at overvære undervisning. Ingen forsøgte at prænge os noget på. Der var ingen resturanter i byen, men øl og vand kunne købes ved landgangsbroen. En ægte, u-turistet oplevelse, som absolut kan anbefales. Vi forudbetalte Rose Garden Tours via nettet og alt fungerede perfekt.

Tilbage i Mae Hong Son fandt guiden os en restuarant, hvor vi blev "plukket" for 120 Baht (frokost til 4 med drikkevarer). Så kørte vi en sightseeing i byen efterfulgt af 1½ time på egen hånd, inden vi blev kørt tilbage til lufthavnen. Super service hele vejen igennem.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

BJ
Hved i hvor lang tid dagtoget tar??? og da har man vel muligheden for at skyde nogle foto undervejs?. Det kan man jo ikke rigtigt i bussen.
Hvad koster det med toget for en vej???
Hvad koster det mad VIP. bus fra Pattaya en vej???
for så kunne man jo ta busssen derop og toget tilbage, eller omvendt.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

ville vælge en dagtur med tog. Det tager vist 12-14 timer
derefter en bustur mod mae hong song. derfra er det ture til long necks

BJ
hved du hvad dagtoget koster???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

BJ prøv at kigge her:

http://www.amazin...ngmai.com/

et tidligere medlem her, men han blev skræmt væk Smile

sabai sabai
Her er også noget , billedere , priser osv.'

http://www.travel...hedule.php

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

BJ skrev:
MVH.BJ

Næææ Det har Jeg glemt, men det er stadig under 500B oneway
grunden du skal tage en dag tur, Så kan du se thailand i dagslys.Grin

god tur

BJ
Jamen det er jo småpenge, jeg heller også mest til at ta dagtoget, og det bliver det også.
idet jeg vil tro du kan skyde nogle goe fotos på vej derop,
for jeg har da set det tog der kører mellem Chiang Mai og Bangkok.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

vandango
BJ skrev:
Er der en af jer herinde der kan fortælle mig, hvordan jeg kommer op os se LONG NEK Stammen i Bjergende i nord-Thailand.
Jeg skal et halv år til Pattaya her til februar og vil i den forbindelse gerne en tur til nord.Thailand/ Den Gyldne Trekant.
Men er det ikke lettest med tog fra Bangkok hvis man ser bort fra fly til Chiang Mai.
Jeg har hørt at togrejsen derop er en oplevelse i sig selv, håber nogle kan rådgive mig.
MVH.BJ

Du kigger blot på turistbrochurerne i Chiang Mai´s hoteller, der finder du turen.

Vi var 4 afsted, så det blev den dyre løsning. Taxa ud til elefantbyen, så showet og red på elefantryg over til landsbyen. Lige overfor ligger der en anden landsby, der ventede vores taxa på os.

Sarah
Altså der er jo mange forskellige bjerg-stammer i nord og nordvest Thailand. Jeg besøgte nogle autentiske, hvor der ikke plejede at komme mange turister. Men lige præcis long-neck stammen (ved ikke hvor mange der er) var MEGET turistet.
Har kun prøvet at tage nattog, synes det var nemt nok at sove i toget. Air-con kan dog godt blive for koldt om natten!

rinpoche
Jeg ville absolut også vælge toget fremfor bus. Busturen er simpelthen dræbende.

Padaung-folket eller Human Zoo Circus som det også bliver refereret til er kraftigt overeksponeret.
Meget tyder på, at kvindernes skik med at trykke kravebenet ned vha messingringe kun eksisterer idag pga turisternes efterspørgsel.

rinpoche skrev:
Jeg ville absolut også vælge toget fremfor bus. Busturen er simpelthen dræbende.

Padaung-folket eller Human Zoo Circus som det også bliver refereret til er kraftigt overeksponeret.
Meget tyder på, at kvindernes skik med at trykke kravebenet ned vha messingringe kun eksisterer idag pga turisternes efterspørgsel.

Allerede i firserne virkede det en smule turistet omkring chang mai. Med al deres trecking show
Tror ikke der er flere ”ægte” bjergstammer mere.
Opium dyrkes næsten ik mere i thailand.

Så Thailand kan være dygtig til at løse problemer.
I firserne var der et kæmpe problem med Heroin
Det var børn på 6-7år med lillesøster bundet på ryggen arbejdene i jordbærmarken, for at score 50B til næste dyt.
Med hjælp udefra, fik de dog løst det problem.

Skal vi skåle på det.

TG950
BJ skrev:
MVH.BJ

http://www.railwa...e_HTML.asp
( Tog tider )

http://www.railwa...reRate.asp
( priser )

http://www.railwa...Travel.asp
( service )

rinpoche
deepseadivers skrev:

Det var børn på 6-7år med lillesøster bundet på ryggen arbejdene i jordbærmarken, for at score 50B til næste dyt.
Med hjælp udefra, fik de dog løst det problem.

Skal vi skåle på det.

Yes.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/snothvalpe.jpg

BJ
Ja prisen kom i et tidligere indlæg og lød også på omkr, 500Baht ONE-Way.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

BJ hvad/hvem svarer du på? det er jo kun dig som har spurgt hvad toget koster Smile

aww rinpoche, får helt ondt i hjertet af det billede Sad
Redigeret af d. 17/10-2009 18:53

cesse
BJ jeg har skrevet det før men skriver det gerne igen
Der er ingen Long neck landsbyer i Thailand det er alle flygtningelejre lavet af forretningsmænd med det ene formål at scorer kassen
Kvinderne får 300b om måneden piger får 150b
Mænd kvinder og børn uden ringe får det ris de kan spise
En lille fidus er at de ikke må dyrke ris så de lærer ikke at klare sig selv

Så med andre ord det er en zoo med meneske

Skulde du alligevel mod bedre videne tage ud og se på dem og her skriver jeg SE PÅ DEM for det er det de fleste gør så husk at købe noget i deres boder også selv om du ikke skal bruge det da du støtter dem direkte
Du kan også være heldig at der er en der kan snakke engelsk som du kan sove ved og på den måde få et andet forhold til dem
skulle du have det ønske så husk myggenet da der er malaria i Mae Hong Son og der omkring
Et andet godt råd er tag flyet til Mae Hong Son der er godtnok et bjerg forenden af landingsbanen men tag flyet
Der er 500 hårnåle sving og det tager 4 ½ time at køre der op

Hilsen Cesse

http://en.wikiped...Neck_Karen
Redigeret af cesse d. 17/10-2009 20:11

Spring til debat: