Se indlæg
 Udskriv debat
Ny test for familiesamføring
Nirvana
Jeg så i tv2 nyheder at der skulle komme en ny test før man kunne familieSamføring vår ens partner skulle til DK først for at kunne udføre testen og derefter til bage til hjemlandet og vente på svar, det skulle gælle for 2010 .

Og så tænker jeg vad har de politiker !
Det får mig til at tænke på racehygiejne.

quickmouse
Nirvana skrev:
Jeg så i tv2 nyheder at der skulle komme en ny test før man kunne familieSamføring vår ens partner skulle til DK først for at kunne udføre testen og derefter til bage til hjemlandet og vente på svar, det skulle gælle for 2010 .

Og så tænker jeg vad har de politiker !
Det får mig til at tænke på racehygiejne.

følg / læs denne tråd, det er det det den handler om Sad

http://www.dansk-...rowstart=0

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Jake
hvordan skal man lære dansk på forhånd i et 3. verdensland? Det læres kun her...

Nirvana
Det ved jeg ikke men det er vel mening at man skal sende en dansklære der ned til til en umenneskelige høj pris som kun en Akademikere har råd til så på den måde bliver det muligt ar udføre racehygiejne på folk der er ordblinde og i Flexjob og folk der ikke er resursestærke

John
I nyhederne på TV2 fortalte de at prøven kun kunne aflægges et sted i hele verden, nemlig på sprogskolen i Brøndby.

Det betyder at den ægtefælle der skal familiesammenføres først skal til Danmark på et turist visa, aflægge prøve, derefter rejse hjem og afvente svaret på prøven for derefter at kunne få familie sammenføring, hvis alle de andre krav er opfyldt.

Goddag mand økseskaft ShockAngry

Se indslaget her: http://nyhederne....65229.html
Redigeret af John d. 28/08-2009 23:50
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kiml
tror det er en sag for meneskerettigheds komisonen. det er helt ude hampen
[img][/img]

hfb
En måde at omgå det på er at søge efter EU reglerne....

Det er jo bare ikke os alle der har mulighed for at flytte til Sverige eller Tyskland Sad

b_j3ns3n
hehe det er jo så langt ude at jeg næsten kun kan grine..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

ronnining
Er der nogen her i forummet der har læst sig til om de der har søgt familie sammenføring her i 2009 og hvor sagen er under behandling også skal tage den test i 2010 eller er det kun for dem der indgiver papir efter nytår ??? dette syntes jeg ikke jeg hverken har kunne læse mig til elller se i tv.

fckguld
ronnining skrev:
Er der nogen her i forummet der har læst sig til om de der har søgt familie sammenføring her i 2009 og hvor sagen er under behandling også skal tage den test i 2010 eller er det kun for dem der indgiver papir efter nytår ??? dette syntes jeg ikke jeg hverken har kunne læse mig til elller se i tv.
Jeg søgte i maj 2009 og fik fs i juli 60 dage efter , ingen krav om test.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Robert Kronberg
Hej,

fckguld skrev:
ronnining skrev:
Jeg søgte i maj 2009 og fik fs i juli 60 dage efter , ingen krav om test.

Citat fra Udlændingeservice: "8. Hvornår træder reglen om indvandringsprøven i kraft?

Integrationsministeren er bemyndiget til at bestemme ikrafttrædelsestidspunktet for indvandringsprøven. På nuværende tidspunkt forventes det, at prøven vil kunne træde i kraft i starten af 2010."

[url]www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/integration_af_nyankomne/indvandringspr%C3%B8ven.htm[/url]
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
ronnining
Tak Robert men det beskriver ikke om os der allerede har ingivet papir om ægtefælle sammenføring hvor sagen ikke er færdigbehandlet kommer i betragtning til dette. måske er vores sag færdig inden nytår måske ikke, er det noget du ved noget om ???

sagsbehandlings tiden er jo 6-9 mdr, havde en ven hvor det kun tog 1 mdr, men intet nyt for os endnu.-

Jake
Nirvana skrev:
Det ved jeg ikke men det er vel mening at man skal sende en dansklære der ned til til en umenneskelige høj pris som kun en Akademikere har råd til så på den måde bliver det muligt ar udføre racehygiejne på folk der er ordblinde og i Flexjob og folk der ikke er resursestærke

Tror ikke akademikere har råd til noget... er selv en af dem og tjener mindre end en håndværker....

Lars og Paew
For det første syntes jeg de danske politiker er helt ude i tovene, hvad fanden er det de har gang i???

For det andet, vil det komme meget bag på mig, at testen rammer dem der har søgt FS før d. 31-12-2009 Men har ikke noget at have det i, men sjældent at love er tilbagevirkende, da du ikke kan straffe nogen der ikke kunne kende til en lov, hvis det giver nogen mening :-)

Igen opfordre jeg til at skrive under på: [url]visa.skrivunder.dk[/url]
Med venlig hilsen
Lars og Paew
Danmark
[url]www.len-group.com[/url]
[url]www.visa.skrivunder.dk[/url]

[url]www.thai-syd.dk[/url]

www.larsogpaew.dk
Lung Yao
hfb skrev:
En måde at omgå det på er at søge efter EU reglerne....
Det er jo bare ikke os alle der har mulighed for at flytte til Sverige eller Tyskland Sad

Er bange for at det bliver også "flettet ind" på ansøgning efter EU reglerne, på et eller andet måde.
Hende Sur Rønneberg, glemmer aldrig den svidende lussing hun fik fra EU domstol. (Var der nogle der sagde "Face"? )
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Holland har jo i nogle år haft en sådan prøve, som også koster en del at tage, så vi er ikke de første med sådan en prøve.

så hvis der er nogle der gerne vil have FS så er tiden ved at nærme sig, hvis man vil slippe for at ægtefælden skal vente 1-3 år på at få FS, da det tager meget lang tid at lære hele danmarkshistorien, og det danske sprog at kende, hvilket er nødvendigt for at kunne bestå prøven.

hfb
Jeg kan lige forestille mig .......
Den man vil familiesammenføres med rejser til Danmark, tager prøven og tager så hjem igen. Det var de første måske 20 tusinde kr. der forsvandt der.
Hvis man så ikke består, kan man tage en tur mere Sad Angry

Det er da helt idiotisk......

Hvorfor ikke bare sige man IKKE vil have flere til Danmark?
Sad
Redigeret af hfb d. 29/08-2009 18:39

hfb
PS ja det danske flag er forsvundet fra min profil Shock

swed
Adresse tilleje i Sverige, invitationer ?????
Swed

bentmj
Hvad er det dog dette engang så vidunderlige land er er blevet til de sidste år. Er DK blevet et fremmedfjendsk racehygiejnisk gestapostat? Jamen hvad i alverden er det dog for et system vi har fået, er DK et lukket land hvor der kun er plads til dem med lidt penge på bogen og iskold over for sine medmennesker.
Undskyld jeg siger det, men DK minder mig faktisk om Tyskland i 30 og 40erne, og føj hvor jeg skammer mig over at være dansk.
Hvad bliver det næste tiltag mon fra regeringen, skal alle danskere med en thaikone/kæreste sendes på opdragelse?
Skal vi have officel flagdag den 20 april på Hitlers fødselsdag eller på krystalnatten den 9/10 november?
Den nye indvandrerprøve/indfødsretsprøve er jo på det nærmeste kriminel og racistisk. Prøven er stort set møntet på dansk udenlandske ægtepar, selvom udenlandske ægtefæller er de bedst integrerede her i landet så er det den type som skal eksaminiseres fremover.
I et stort land som Thailand har vores koner/kærester kun mulighed for at lære dansk og dansk kultur hos Clyde i Bangkok, jamen hvad så med dem som bor langt oppe nordpå eller sydpå, hvilke muligheder har de?
Loven skulle træde i kraft ved årsskiftet og der skulle komme film, lydbånd og billedmaterialer til undervisning til prøven hvilket jeg glæder mig til at se.
De fleste af os har jo ikke et pengetræ i haven, og vil det sige at hvis man er en fattigrøv(som mig), så er det forbudt at forelske sig uden for EU?
Kan det være rigtigt at de skal rejse fra Thailand til Brøndby for at gå op til prøven, det lyder jo fuldkommen vanvittigt.
Jeg har netop været på nettet og printet ud "Politisk aftale mellem regeringen og DF om håndtering af euretten om fri bevægelighed efter ef-domstolens afgørelse i Metocksagen", men er der nogen som kan hjælpe mig med at finde loven om den nye indvandringsprøve/indfødsretsprøve som det ville være rart at nærlæse?
Hvor har vi mulighed for at klage over denne lov som jeg næppe kan tro er helt lovlig.
Menneskerettighedskommisionen, og hvor mere?
Det blev et langt men vigtigt indlæg.
Pas godt på jer selv og hinanden.

Spring til debat: