Se indlæg
 Udskriv debat
Bank i Thailand
SteenJ
Hjælp mig. Jeg har skiftet til Kasikorn Bank og har fået konto og swift adresse. Nu er jeg kommet hejm og vil overføre penge fra Nordea ti Kasi. Men det vil ikke rigtig lykkes på Nordeas netbakside. Er der en der vil hjælpe mig? Evt. skrive nøjagtig hvordan jeg udfylder osv.. Send mig gerne en pb. På forhånd tak.
Hilsen
Steen

kvindemin
https://ebank.kas...login.html

kan du ikke logge ind her ?
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

SteenJ
Jo, jeg kan godt finde den side, men jeg skal jo overføre fra Nordea i Dk og til Kasikorn.......

hfb
Kontakt Hotline
Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte Hotline på 33 33 60 60 mandag-torsdag kl. 9-22, fredag kl. 9-20 og i weekenden kl. 10-20.

Du kan også sende en mail til . Smile

SteenJ
Tak det vil jeg gøre, men jeg prøver lige ved tasterne en gang til. Det må da kunne lade sig gøre.
Hilsen
Steen

kvindemin
hvorfor er det noedvaendigt at komme ind på deres hjemmeside for at overfoere penge fra din nordeakonto? deres adresse og swiftkode er vel nok
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

FedeFinn
jeg har lavet en konto i thailand i kasikorn, men mangler at få en bekræftende email, den har de endnu ikke sendt, hvad pokker gør jeg så lige.
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

Webmaster
Den email som de sender ved oprettelse af en bankkonto (faktisk 2 emails) burde have ligget i din indbakke få timer efter, højst 24 timer efter så vidt jeg husker rigtigt.

Går ud fra du fik bank-bogen og hæve-kortet med det samme i banken ?
Redigeret af Webmaster d. 29/10-2009 20:30
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
kiml
SteenJ du skal logge dig ind på din netbank klik ind på betalinger til udland udfylder div felter iban er kontonr i kasikorn Bic udfyldes med swiftcode når du har udfyldt felterne trykker du på send også indtaster du med din kode 3-4 dage skulle pengene være i Kasikorn bank
[img][/img]

SteenJ
Til KimL
Den eneste kode jeg har i Ka......er den jeg selv lavede på hævekortet. Er det min netbankkode du mener og hvis, hvorfor skal jeg gøre det? pfh. tak

kiml
Du skal ikke bruge din kode til Kasikorn du skal bare ind i Nordea netbank og overfører penge til Kasikorn. hvis du har problemer så skriv dit tlf nummer i en pb så kan vi ringe sammen så kan jeg Guide dig igennem
[img][/img]

hanspeter
Som jeg forstår det skal man bruge bankens SWIFTcode, det er bankens internationelle it-kode, den kan du sikkert få oplyst i din danske bank, da de selv udfylder den når man sender fra banklfilialen manuelt, tilgengæld har jeg så været forvirret om IBAN koden. Ingen af koderne har noget med din netbankkode eller pinkode at gøre. Swiftkoden til Kasikorn er en ren adresse kode ligesom dit kontonummer, ellers ved de jo ikke hvor de skal sende pengene hen. To forskellige banker kan jo godt have det samme kontonummer, på hver sin side af kontinentet. Nordea kan helt sikkert oplyse dig om SWIFTkoden , IBAN og andet.

JD
SteenJ skrev:
hvordan får jeg kasikorn bank på et sprog jeg forstår....engelsk.

Du er da godtnok temmelig meget på herrens mark med det der bank-sjov, hva'?!Wink

Tjek:

http://www.kasiko...f8f30aRCRD

Øverst til venstre, lige under "K Excellence" står der:

ENG - og noget på thai...

Klik ENG - og hjemmesiden skifter til engelsk.

JD

PS: Man bruger ikke IBAN kode til Thailand, kun SWIFT
Redigeret af JD d. 30/10-2009 07:54

kiml
JD, ja det ser sådan ud, men han skal bare sende de penge fra sin egen bank og lade være at tænke på noget andet før 3-4 dage efter overførsel fra dansk bank så kan han gå til Kasikorn for at tjekke om penge er der
ps der kommer en kvittering fra Nordea når pengene er overført
[img][/img]

SteenJ
Til Kiml
Tak for dit råd, jeg prøver lige og snakke med Nordea hotline først ellers kontakter jeg dig. Mvh.Steen
De andre råd takkes også for, alt sagligt kan bruges eller gemmes.

Lung Yao
JD skrev:
SteenJ skrev:
hvordan får jeg kasikorn bank på et sprog jeg forstår....engelsk.

Du er da godtnok temmelig meget på herrens mark med det der bank-sjov, hva'?!Wink

Tjek:

http://www.kasiko...f8f30aRCRD
Øverst til venstre, lige under "K Excellence" står der:
ENG - og noget på thai...
Klik ENG - og hjemmesiden skifter til engelsk.
JD
PS: Man bruger ikke IBAN kode til Thailand, kun SWIFT
Ja,ikke? og det tog dig 14 dage for at skrive den samme svar som står i svar # 42,Wink Grin Grin Come On JD, be serious. Pfft
Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2009 14:30
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
SteenJ skrev:
Til KimL
Den eneste kode jeg har i Ka......er den jeg selv lavede på hævekortet. 1)Er det min netbankkode du mener og hvis, 2) hvorfor skal jeg gøre det? pfh. tak

Undskyld SteenJ, er det første gang at du bruger Netbanking? Det er nøjagtigt den samme procedure end hvis du skulle overføre penge til Fætter GUF i Jylland til hans konto I Jydske Bank, forskellen ligger i at nu er det tale om en overførsel til udlandet.

1) JA, det er den samme adgangskode som du også bruger til at logge ind på Netbanken.

2) Det er en sikkerheds forandstaltning både for dig selv og banken at det er DIG og ingen andre som har lavet transaktionen (medmindre andre har fået fat i din adgangskode).

Så prøv igen, og held og lykke.
Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2009 14:45
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

JD
Lung Jauw:

Jeg gider ikke gennemlæse en så uendelig træsk og dorsk tråd som denne, men jeg vil da gerne hjælpe lidt til hvis man ikke engang kan navigere på en hjemmeside!

Men mon ikke det var bedre hvis man skippede den netbank og gik tilbage til en gammeldags bankbog istedet, for jeg har da sjældent set magen til uvidenhed om at håndtere en almindelig, simpel og brugervenlig netbank som Nordea's, jeg har den nemlig selv!

Beklager...Sad

JD

CHINGCHOK
Kan man egentlig stadig få en Bankbog mere?
Troede de hørte det forrige årtusind til.
Mvh
จิ้งจก

TG950
Lung Yao skrev:
SteenJ skrev:
Til KimL
Den eneste kode jeg har i Ka......er den jeg selv lavede på hævekortet. 1)Er det min netbankkode du mener og hvis, 2) hvorfor skal jeg gøre det? pfh. tak

Undskyld SteenJ, er det første gang at du bruger Netbanking? Det er nøjagtigt den samme procedure end hvis du skulle overføre penge til Fætter GUF i Jylland til hans konto I Jydske Bank, forskellen ligger i at nu er det tale om en overførsel til udlandet.

1) JA, det er den samme adgangskode som du også bruger til at logge ind på Netbanken.

2) Det er en sikkerheds forandstaltning både for dig selv og banken at det er DIG og ingen andre som har lavet transaktionen (medmindre andre har fået fat i din adgangskode).

Så prøv igen, og held og lykke.

ahem, hvordan kan hævekort's koden & netbank's koden være den samme ?

normalt vil netbank's koden være et mix af bogstaver & tal & hævekortet have et 4 ciffert tal ( ihvertfald der hvor jeg kommer fra ) men intet behøver jo at være normalt Wink

underskrift's koden bruges normalt til at bekræfte en transaktion.

Spring til debat: