Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
brugsanvisning i hvordan man klarer sig i thailand i længere tid?
|
|
klausvfr |
Lagt på d. 07/05-2009 23:16
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
jeg mangler lige lidt forskellige råd angående at leve i thailand. nu starter jeg lige fra en ende af.... før snakkede jeg om at få min båd med til thailand. men det blev urimeligt svært og dyrt. så det er opgivet. jeg vil stadig gerne motorcyklen med. og det er ikke helt umuligt.. den kan vel selv køre turen.. båden er sat til salg. det burde kunne findes en båd i thailand. jeg vil gerne have længere tid i thailand denne her gang.. 5-6 mdr eller helt blive der nede.. hvis jeg kan holde varmen ud så længe.. men så er der noget om visum og den slags... kan man bare tage over grænsen til feks laos og få stemplet sit pas igen og igen hver måned. eller hvad gør man lige når man ønsker at være der i længere tid ? hvor meget kræver det at leve der? jeg har snakket med en del thailændere. og de kan jo leve billigt. jeg ved at det vil ikke blive det samme for mig. men jeg ønsker ikke vild luksus. et hus eller lejlighed på ca 50m2. og ikke mere end 10 km fra vandet.. og så et transportmidel.. ( min motorcykel (honda vfr 750 fra 96 )) og evt finde mig en bette båd senere.. og hvad kræves der af forsikringer ? på mig, hus, motorcykel.. og evt? har jeg overset noget ? og evt ca priser.. kan jeg have en bank konto i thailand ?kan man få gode renter i thailand? jeg havde en ide om at sælge huset i denmark senere hvis jeg falder godt til i thailand.. jeg skal lige sige at jeg ikke har nogen kone i thailand. hvad kan man lave lidt mønter på i thailand som farang ? det med en bar er vist ikke helt holdbart. og det er ikke helt min interesse.. men hvad med en lille restaurant, eller coffee-shop ejet af mig og drevet af thailænder.. er det muligt ? af uddannelse er jeg motorcykel mekaniker... men jeg tvivler på at jeg kan konkurere med thailænderne ang pris. iøvrigt er jeg ikke vild med hårdt fysisk arbejde i den varme.. og hvis jeg laver lidt mønter i thailand. hvor meget blander skat sig i det ? nogen der har nogen gode ideer ? kom gerne med jeres erfaringer. alt har interesse. på forhånd tak klaus |
|
|
Fido |
Lagt på d. 08/05-2009 00:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Jeg har selv en plan om at flytte til Thailand når jeg er færdig med mit nuværende projekt, jeg har tænkt mig at leve af at handle valuta: http://www.dansk-...rowstart=0 Hvis du har brug for nogle tips til at komme igang så send mig en PB. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
lols |
Lagt på d. 08/05-2009 09:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
hvad det kræver, af penge, at leve i Thailand? Nogle klarer sig fint for måske 20.000 baht andre bruger 200.000 baht per måned. Meget spiller ind også hvor det er. Men der er et par andre tråde om dette emne som giver en masse ideer. Der er også tråde om forsikringer. renter i banker. Som i Dk vil jeg mene. Hvis du er heldig og kan få banken til at give renter. Normalt gives ikke renter til udenlændinge der er i Thailand som turister. Skat af indtægter. Da du ikke kan arbejde i f.eks en restaurant kan du princippielt heller ikke have indtægt at betale skat af. Ellers kan lidt om skattesystemet og omkostninger i Thailand ses på: www.thaiguide.dk/... www.thaiguide.dk/... |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/05-2009 09:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg har et forbrug paa mellem 60.000 og 100.000 THB pr. md. jeg forsoerger min kone, bor i lejet hus ( 6500 )...vi lider ingen noed, det er inc. forsikring, tandlaegebesoeg, bilforsikring + en lille slat til famillien...........osv. En TH-Konto er ikke noget problem. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
sank |
Lagt på d. 08/05-2009 15:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Suk du er en ødeland |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/05-2009 17:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 180 |
Jeg kunne da da også godt tænke mig at vide hvor meget det koster at leve i Thailand, her tænker jeg på basis, kost husleje og "sygeforsikring" hvad har I der bor fast i Thailand af forsikringer, og hvad koster De?????? Mvh Nid. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 08/05-2009 19:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Du kan få et estimat ved at checke dette link: http://www.ajarn....living.htm mvh |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 08/05-2009 21:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Ja det kommer jo an på hjem man er, og ikke mindst hvormange der er i husstanden. Men lad os prøve at sætte et regnstykke op. Med 1 person Husleje: Billigst = 5.000 BT mdr. Middel = 10.000 BT mdr. Bedre ende = 15 - 25.000 BT mdr. El, vand, tlf. internet = ca. 3.000 BT mdr Forsikring: Dansk forsikring ligger på ca 3.000 BT mdr. Thai ved jeg ikke med omkring 25.000 BT år. Mad: Dansk/international mad = 500 BT pr. dag = 15.000 BT mdr. Thai = 150 BT pr dag = 4.500 BT mdr. Transport: Taxa, motorbike, bahtbus, tuk tuk o.lign. = 1.500 BT mdr. Besøg kulturrelle steder, som zoo, parker, bio = 1.000 BT mdr. Bar: Go Go besøg = dyre steder Barer billigere, men stadig svært at svare på, da nogle drikker meget mens andre slet ikke. Men afsæt dog selv penge afhængig af hvem du er. Eller hvad du har råd til. Husk disse ting er kun vejledende, men jeg ville kunne leve således pr mdr. Husleje = 10.000 inkl. el, vand, internet Tlf. = 1.000 Bt Forsikring = 3.000 BT Transport: motorbike rent, benzin, taxa = 4.000 BT Mad: her skal der være plads til forskellige retter, og spiser mest ude. ca. 15.000 BT Kulturrelle ting: ca. 2.000 BT Barer: Puha, alt efter sindsstemning og om der er selskab med, men jeg bruger vel omkring 20.000 BT Så hvis jeg har 60.000 BT om mdr. så lever jeg som konge, og med 40.000 kan jeg leve i Thailand. jeg kan sikkert også overleve med 30.000 BT, men så skal hver mønt også vendes. Men som sagt er vi forskellige alle sammen, og derfor har forskellige krav. Men jeg vil sige at hvad du lever for herhjemme, det kan du leve 6 gange så godt for i Thailand. er der nogen jeg har glemt, så sig endelig til. God fornøjelse. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 09/05-2009 00:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Det tror jeg ikke goldwing Jeg brugte 45.000 b sidst jeg var der i en måned og jeg sad ikke hjemme på hotellet og så TV Jeg spiste på farlang steder og var i seng Kl 2-5 om morgenden Så det kan gøres billigt hilsen Cesse |
|
|
kylling |
Lagt på d. 09/05-2009 00:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Suk Rak Ning skrev: Jeg har et forbrug paa mellem 60.000 og 100.000 THB pr. md. jeg forsoerger min kone, bor i lejet hus ( 6500 )...vi lider ingen noed, det er inc. forsikring, tandlaegebesoeg, bilforsikring + en lille slat til famillien...........osv. En TH-Konto er ikke noget problem. Suk du må komme med en opskrift så alle vi andre kan gøre det samme som dig hold da kæft lad os bare sige 80000 bh om måned er ok for mig. Men hvor kommer alle de penge fra,jeg ved da godt at du er pisse ligeglad,men de kommer faktisk fra os os andre som arbejder røven ud af vores bukser,for at forsørge dig og ning, Vi andre har været for dumme????? Nu lader vi også muslimer og folk fra østlandene være,og de kan ,gøre hvad de vil,jeg ser det hver dag,jeg arbejder på strøget;; Så jeg spørger SUK en gang mere H hvordan er det lige man gør???????? |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 09/05-2009 00:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
"Kylling" Fordi man er førtidspensionist behøves man ikke at være på røven, dengang Suk havde evnen og lysten til at arbejde, kan han rent faktisk godt have forsikret sig til en bedre udbetaling, ved invaliditets-/alders-pension, uden at der behøves at stå svindler i panden på ham. Tråden handler om at overleve i Thailand og på hvilket budget, ikke om hvordan man skaffer guldet!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
kylling |
Lagt på d. 09/05-2009 00:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
FCKdk skrev: "Kylling" Fordi man er førtidspensionist behøves man ikke at være på røven, dengang Suk havde evnen og lysten til at arbejde, kan han rent faktisk godt have forsikret sig til en bedre udbetaling, ved invaliditets-/alders-pension, uden at der behøves at stå svindler i panden på ham. Tråden handler om at overleve i Thailand og på hvilket budget, ikke om hvordan man skaffer guldet!!!! OK tror du selv på det du selv på det |
|
|
risbaronen |
Lagt på d. 09/05-2009 01:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
cesse skrev: Det tror jeg ikke goldwing Jeg brugte 45.000 b sidst jeg var der i en måned og jeg sad ikke hjemme på hotellet og så TV Jeg spiste på farlang steder og var i seng Kl 2-5 om morgenden Så det kan gøres billigt hilsen Cesse 7000 kr. på en måned i pattaya gisp jeg synes ikke jeg er specielt ødsel men det er godt nok godt klaret på en ferie jeg kan forstå hvis man bor der så er livsstilen lidt anderledes men en ferie ville jeg have svært ved at klare for det beløb Redigeret af risbaronen d. 09/05-2009 01:27 |
|
|
Fido |
Lagt på d. 09/05-2009 01:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
risbaronen skrev: cesse skrev: Det tror jeg ikke goldwing Jeg brugte 45.000 b sidst jeg var der i en måned og jeg sad ikke hjemme på hotellet og så TV Jeg spiste på farlang steder og var i seng Kl 2-5 om morgenden Så det kan gøres billigt hilsen Cesse 7000 kr. på en måned i pattaya gisp jeg synes ikke jeg er specielt ødsel men det er godt nok godt klaret på en ferie jeg kan forstå hvis man bor der så er livsstilen lidt anderledes men en ferie ville jeg have svært ved at klare for det beløb 7.000 Kr ?? Det dækker vel lige hotelregningen - i en uge One man's ceiling is another man's floor |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 09/05-2009 08:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
cesse skrev: Det tror jeg ikke goldwing Jeg brugte 45.000 b sidst jeg var der i en måned og jeg sad ikke hjemme på hotellet og så TV Jeg spiste på farlang steder og var i seng Kl 2-5 om morgenden Så det kan gøres billigt hilsen Cesse Helt OK du ikke tror på mig, men kunne du ikke lige fortælle lidt om hvordan du kan NØJES MED 45.000 bt MDR. ? Hvad betaler du for at bo? Drikker du? Du har helt sikkert ikke kvindelig selskab med dig? Har du heller ikke forsikring? Går/vader du kun rundt? Som turist 1 en mdr. ville det koste mig mindst 100.000 BT Men når jeg er der i længere tid koster det mig ca. 60.000 BT mdr. Så jeg vil sige, for at bruge dine ord DEN TROR JEG IKKE PÅ CESSE |
|
|
kiml |
Lagt på d. 09/05-2009 08:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
hva så, cesse er da bare god til at passe på sine Bath, men jeg ville da gerne have opskriften
[img][/img]
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/05-2009 08:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
kylling skrev: Suk Rak Ning skrev: Jeg har et forbrug paa mellem 60.000 og 100.000 THB pr. md. jeg forsoerger min kone, bor i lejet hus ( 6500 )...vi lider ingen noed, det er inc. forsikring, tandlaegebesoeg, bilforsikring + en lille slat til famillien...........osv. En TH-Konto er ikke noget problem. Suk du må komme med en opskrift så alle vi andre kan gøre det samme som dig hold da kæft lad os bare sige 80000 bh om måned er ok for mig. Men hvor kommer alle de penge fra,jeg ved da godt at du er pisse ligeglad,men de kommer faktisk fra os os andre som arbejder røven ud af vores bukser,for at forsørge dig og ning, Vi andre har været for dumme????? Nu lader vi også muslimer og folk fra østlandene være,og de kan ,gøre hvad de vil,jeg ser det hver dag,jeg arbejder på strøget;; Så jeg spørger SUK en gang mere H hvordan er det lige man gør???????? Ring efter skadedyrsbekaempelsen, der er da en orm eller to der gnaver.. Og nej jeg er saa sandelig ikke pisse ligeglad.. Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/05-2009 08:37 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 09/05-2009 08:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
kylling skrev: FCKdk skrev: "Kylling" Fordi man er førtidspensionist behøves man ikke at være på røven, dengang Suk havde evnen og lysten til at arbejde, kan han rent faktisk godt have forsikret sig til en bedre udbetaling, ved invaliditets-/alders-pension, uden at der behøves at stå svindler i panden på ham. Tråden handler om at overleve i Thailand og på hvilket budget, ikke om hvordan man skaffer guldet!!!! OK tror du selv på det du selv på det Nej Kylling, det er noget Jeg ved man kan gøre hvis man tænker på fremtiden i god tid.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
sank |
Lagt på d. 09/05-2009 09:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja Klaus det kommer jo også and på hvor i landet du vil opholde dig ? og hvormeget festabe du er ? Og da du muligvis bliver længe ? vi du så købe eller leje ? Forsikring kommer nok lidt and på alder og tilstand ? Båd til Thailand der må du nok ud og undersøge en del. Der er jo ikke havne som i DK og priserne på dem der er ? Pattaya vel ca. 20000 kr. om året for 40 fod. og ellers for svaj ? MC er vel ikke det dyreste i Thai. så der er mange spørgsmål ? Og som du kan se mange svar. men god fornøjelse ud og se og ose rundt. mvh |
|
|
Lagt på d. 09/05-2009 09:31
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Her er lidt du kan kikke på... http://www.yachtw...on=0&10000 lindy |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |