Se indlæg
så sker det igen - negativt om Thailand
|
|
Boes |
Lagt på d. 26/01-2009 14:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
http://www.nation...094193.php Har boet her i mange år og elsker minThailandske familie, men disse udbrud af primitivisme, som vi nu ser gang på gang, nedslagtning af muslimer i de sydlige provinser, deportering af hmong folket til Laos , den totale ignorance ovefor seagypsies og andre, som ramtas hårdt af Tsunamien og så dette med at hive hundredvis af flygtninge til havs til en sikker død - er sgu for meget - hvordan det fungerer det inde i hjernerne på disse mennesker kan man virkelig begynde at spekulere over. Tak for lidt seriøse synspunkter / Boes "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/01-2009 14:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hej Boes... Jeg er i Thailand. fordi jeg kan lide at bo her... Der er helt klart nogle fordele i forhold til Danmark....... Men som tiden går........ Ind i mellem kan man altså ikke lade være med at tænke.. Thaier er altså ikke mennesker som vi opfatter det............. De er kolde - kyniske - racistiske i en grad man ikke fatter.. Og ja der går mange timer med at tænke på om man skal opgive og finde et land som er bedre. desværre men sådan er det efter 5½ år her... Mit bedste råd hvis man vil bevare illusionen om Thailand.. Lad være med at lære Thai, lad være med at forstå hvad der sker i Thailand.. Så er det et dejligt land................ Og så har Boes kun berørt nogle få punkter af bagsiden af medaljen......... Inden i nu farer i brokke humør og skriver.. Kan du ikke lide det så skrid. osv osv. Jamen jeg som så mange andre var optimister og troede......... Vi har på forskellige stadier opgivet vores tidligere liv for at bo her. Men dengang vidste vi ikke bedre... Det er Thailand anno 2009 uanset om vi kan lide det eller ej.. Men rigtig, kan vi ikke lide lugten i bageriet, kan vi jo flytte... spørgsmålet er bare hvor stor bliver regningen.............. |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 26/01-2009 15:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
xxxx godt svar! Jeg er meget enig... Jylland55 Hello ....
|
|
|
bruno |
Lagt på d. 26/01-2009 15:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Min erfaring er sådan, at de fleste thaier er mod andre som man er mod dem. Det selvfølig svær, at se ind af når nu øjne vender ud af. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/01-2009 15:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Kære Bruno. Du har lov til at være optimist.. præcis som mange andre, mig inklusive har været..... Men jeg håber du tager ved lære. Leif |
|
|
JackH |
Lagt på d. 26/01-2009 16:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
bruno skrev: Min erfaring er sådan, at de fleste thaier er mod andre som man er mod dem. Det selvfølig svær, at se ind af når nu øjne vender ud af. Ja, og når man peger er der 3 fingre der peger mod en selv, og i børnehaven vrælede de s*t*ns møgunger: Det man si' r er man sæ'l!! Men du kan efter min mening proppe den slags pop-psykofis et bestemt sted hen... Vi er i Thailand, ikke som blåøjede 14 dages turister, ej heller som sprutbedøvede langtids-farang, som i alko-tågerne og dertil hørende virkelighedsfornægtelse ikke evner at se og høre sandheden. Det er nok derfor de får at mærke den af og til, ved f.ex. at blive medlem af enten "Pattaya el. Bangkok sky-dive Club", uden faldskærm vel og mærke! Næ, le-si, xxxx, Siamcon m.fl. har turdet se den ubehagelige sandhed i øjnene: Thailand er et 3. verdens udviklingsland, hvor ytringsfriheden er under pres, hvor folk hjernevaskes til lydighed og respekt for autoriterne fra de er små, hvor kynismen, brutaliteten og foragten for de svage er fremherskende. Som turist på kort visit er du heldigvis uvidende om alt det lort, men som en der bor her i længere tid, så undgår du ikke at blive en kyniker og en tvivler vedrørende de underlige thai'er... JH Redigeret af JackH d. 26/01-2009 16:55 |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 26/01-2009 17:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Igår talte jeg med en veninde fra Jomtien - næ hun er ike bar girl men har et respektabelt job - og en bachelor degree - vi talte om det me udlændinge. faranger og . .. indere -- hun sagde til mig :"Men du ved da at det med rigdom eller have penge det har noget med hudfarven at gøre dem er er mørke har ingen penge idet de har udendørs fysisk arbejde" ! Sådan ! det er ikke første gang jeg har hørt den slags..men hvis det er det man kan forvente fra en højtuddanet thai ! så siger jeg stakkels land ! - det er ikke andet det er galt med det er folkene,, ubegavede -- lav intilligens,, hold en befolkning i uvidenhed og man kan beholde magten... Men nu er nye skyer ved at dukke op i horisonten . desværre for den løgnagtige thai hær så har turister og CNN nu sikre beviser på de overgreb de stakkels flygninge blev udsat for--FN vil nu stile sprøgsmål - men på forhånd afviser thaierne alt.. de har jo aldrig gjort noget. de er totalt hjernevaskede.. Men lad os se om de kan klare sig ud af den.. |
|
|
swed |
Lagt på d. 26/01-2009 17:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
[quote]SIAMCON skrev: Igår talte jeg med en veninde fra Jomtien - næ hun er ike bar girl men har et respektabelt job - og en bachelor degree - vi talte om det me udlændinge. faranger og . .. indere -- hun sagde til mig :"Men du ved da at det med rigdom eller have penge det har noget med hudfarven at gøre dem er er mørke har ingen penge idet de har udendørs fysisk arbejde" Jeg må give Siacom ret , min kone mener at indere lugter det gør faranger også, hun kan ikke for stå at nogle faranger kun går i bad 1 gang om dagen, og min kone gør alt for at undgå solen hun vil ikke være mørk i huden som folk fra issarn og syd thailand, og hun vil meget gerne have et arbejde her i danmark men ikke udendørs arbejde |
|
|
Lagt på d. 26/01-2009 20:55
|
|
Begynder Antal indlæg: |
xxxx skrev: Hej Boes... Jeg er i Thailand. fordi jeg kan lide at bo her... Der er helt klart nogle fordele i forhold til Danmark....... Men som tiden går........ Ind i mellem kan man altså ikke lade være med at tænke.. Thaier er altså ikke mennesker som vi opfatter det............. De er kolde - kyniske - racistiske i en grad man ikke fatter.. Og ja der går mange timer med at tænke på om man skal opgive og finde et land som er bedre.. Det er IKKE kun folk som er født i Thailand, som har den slags holdninger. Vi kan tage hele jorden rundt, stort set, og vi vil se mange mange steder, at menneskeliv og menneskeskævner betyder meget lidt for andre. Hvad med folk i de lande som smider syre i ansigtet på deres hustruer, deres kærester, naboens datter som ikke vil sprede benene, er de bedre end thailændere. Hvad med alle de mennesker som er blevet mishandlet, dårligt behandlet i de mellemamerikanske lande af United Fruit med flere? de som mangler værdier, i bananstaterne, er oftest gode kristne amerikanske borgere og aktionærer. Osv. Osv. Det er klart at fordi vi bor lige her, i Thailand, så er det de mennesker som er vokset op her, som vi konfronteres med. Thailændere er hverken bedre eller værre end så mange andre. |
|
|
swed |
Lagt på d. 26/01-2009 21:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
SIAMCON skrev: Igår talte jeg med en veninde fra Jomtien - næ hun er ike bar girl men har et respektabelt job - og en bachelor degree - vi talte om det me udlændinge. faranger og . .. indere -- hun sagde til mig :"Men du ved da at det med rigdom eller have penge det har noget med hudfarven at gøre dem er er mørke har ingen penge idet de har udendørs fysisk arbejde" ! dette skrev siacom, jeg skrev resten(mit forige indlæg) |
|
|
savasava |
Lagt på d. 27/01-2009 03:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Da vi flyttede til Thailand, for godt et aar siden, var planen at blive her i 2-3 aar, og sadan bliver det. Vil saa afgjort ikke, at vores 4 born bliver "rigtige thaier". Ja, jeg mener at vi i Vesten, ret intelektuelt, er pa et langt hojere plan end thaier, men selvfolgelige kan vi ogsaa komme hojere, vi er ikke perfekte. Thailand er et findt tilflugt sted engang imellem. |
|
|
manse |
Lagt på d. 27/01-2009 04:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Når man læser forskellige af ovennævnte tillæg, kan det da godt undre en, hvorfor folk egentlig har noget med Thailand at gøre. Jeg ved godt jeg ikke er så intelligent som JH og andre, som har den samme indstilling som andre danskere fik over for tyrkerne efter vi havde inviteret dem op som gæstearbejdere, de er alvidende om storpolitiske spørgsmål, og andre, som har en anden opfattelse, er bare nogle ulærte og simple mennesker, som kun er i Thailand for at blive snydt, fordi de ikke har intelligens til andet. Ja det er godt nok nogle meldinger der kommer fra anonyme personer, men man må jo gå ud fra, at de har deres erfaring fra egne oplevelser, for ellers ville udtryksformen jo nok have været anderledes. savasava siger at han fordi han kommer fra Danmark rent intellektuelt er på et meget højere plan, ja det har han jo selv bevist med sit indlæg. Hvad er det dog for noget at komme med. Jeg har da igennem mine år herude mødt flere Thaier der intellektuelt overgår mange af mine bekendtes (farangs) og selvfølgelig mine egen formåen på det intellektuelle, også dette upåagtet af flere medlemskaber af mensa. Hvis man ikke ved hvad mensa er, kan man jo prøve på vedlagte link. http://www.mensa....estiq.html Jeg ved godt, at jeg ikke har den store erfaring efter 30 års arbejde i udlandet, men vil da bare sige, at jeg har oplevet værre ting end her i Thailand. Hvis det hele er så galt herude, så find jer da et nyt sted at slå jer ned, og lad Thailand være Thailand for dem der nu har lyst til dette. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 27/01-2009 05:03
|
citat: savasava siger at han fordi han kommer fra Danmark rent intellektuelt er på et meget højere plan, ja det har han jo selv bevist med sit indlæg. savasava sagde ikke, at HAN, var paa et hojere plan. At gaette om andres intentioner, er bedre ugjort, fordi man rammer altid ved siden af. Hvis du manse, mener at gennemsnit thaieren, intelektuelt er paa samme niveau som vesterlaendingen, sa er du velkommen at mena det. Det mener savasava helt avgjort ikke. Savasava er klar over, at i Thailand som i Vesten er ikke alle ens intelektuelt. Hvad niveau savasava er paa, maa manse gerna gaette om. Redigeret af savasava d. 27/01-2009 05:12 |
|
|
manse |
Lagt på d. 27/01-2009 05:29
|
Jeg beklager meget, at jeg kom til at fornærme dig. Det var bestemt ikke meningen, når dette så er sagt, mener jeg stadig at din påstand var forkert. Thailand er ikke anderledes fra andre lande herude og for den sags skyld lille Danmark med hensyn til det intellektuelle, men i forhold til befolkningstallet, ja så har du til dels ret. Det er jo også det der gør Thailand til et dejlig land at leve i, hvis man efter min mening tager uden for de store feriesteder, for der finder man jo hele den intellektuelle elite både af thailændere og udlændinge, men heldigvis er vi alle forskellige. Jeg undskylder endnu engang savasava. Det med bådflygtningene synes jeg også er noget møg, for den form hjælp er mig imod. Jeg undres bare lidt, for når jeg er i Mae Sot hver 3. måned ved grænsen til Burma, ja så bruger folk derfra sgu ikke grænseovergangen, men et bildæk til at komme over floden til Thailand. Jeg har endnu ikke set nogen blevet pågrebet af Thailandsk politi, så det er jo nok bare almindeligt der. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 27/01-2009 05:55
|
citat:Jeg beklager meget, at jeg kom til at fornærme dig. Det var bestemt ikke meningen, når dette så er sagt, mener jeg stadig at din påstand var forkert. Endnu et gaet fra manse, savasava er ikke fornaermet. |
|
|
JackH |
Lagt på d. 27/01-2009 06:49
|
Manse: Grunden til at du trives i Thailand er måske at du på mange måder fungerer og tænker som en thai! Du bruger meget at gætte dig frem til hvad andre mener. Det samme har jeg oplevet min kone gøre... Hun gætter sig frem, og mener så det er rigtigt! I denne tråd - og mange andre - har du demonstreret at du IKKE opfatter hvad andre helt præcist skriver, men så at sige "oversætter" sådan at det passer til dine egne fordomme, meninger og holdninger... Din snak om intellektuelle og mensa er nu ikke så vigtig, vi har alle forskellig baggrund og forskellig slags intelligens, men det væsentlige er dog at kunne formulere sig i en grad så det er forståeligt hvad man mener. Der kunne du godt lære lidt En detalje: At kalde behandlingen af bådflygtningene for noget "møg" - må efter min mening absolut være en underdrivelse. Møg? Næh, en skandale af internationale dimensioner er det sgu'! JH |
|
|
Boes |
Lagt på d. 27/01-2009 12:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
manse skrev:
Når man læser forskellige af ovennævnte tillæg, kan det da godt undre en, hvorfor folk egentlig har noget med Thailand at gøre. Jeg ved godt jeg ikke er så intelligent som JH og andre, som har den samme indstilling som andre danskere fik over for tyrkerne efter vi havde inviteret dem op som gæstearbejdere, de er alvidende om storpolitiske spørgsmål, og andre, som har en anden opfattelse, er bare nogle ulærte og simple mennesker, som kun er i Thailand for at blive snydt, fordi de ikke har intelligens til andet. Ja det er godt nok nogle meldinger der kommer fra anonyme personer, men man må jo gå ud fra, at de har deres erfaring fra egne oplevelser, for ellers ville udtryksformen jo nok have været anderledes. savasava siger at han fordi han kommer fra Danmark rent intellektuelt er på et meget højere plan, ja det har han jo selv bevist med sit indlæg. Hvad er det dog for noget at komme med. Jeg har da igennem mine år herude mødt flere Thaier der intellektuelt overgår mange af mine bekendtes (farangs) og selvfølgelig mine egen formåen på det intellektuelle, også dette upåagtet af flere medlemskaber af mensa. Hvis man ikke ved hvad mensa er, kan man jo prøve på vedlagte link. Hej Manse Nu er du der igen og afsporer en debat. Prøv at holde dig til emnet - Hvordan forholder du dig til Thais brud mod FN konventionerne ? Glem alt det der flum om tyrkere til dk i 70-erne. Jeg bad om serøse svar. http://www.mensa....estiq.html Jeg ved godt, at jeg ikke har den store erfaring efter 30 års arbejde i udlandet, men vil da bare sige, at jeg har oplevet værre ting end her i Thailand. Hvis det hele er så galt herude, så find jer da et nyt sted at slå jer ned, og lad Thailand være Thailand for dem der nu har lyst til dette. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
M and M |
Lagt på d. 27/01-2009 14:10
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Husk på at Jante & Murphy`s lov ikke kun fungerer i DK. Du får hvad du fortjener |
|
|
manse |
Lagt på d. 27/01-2009 14:26
|
Murphy's lov Hvis noget kan gå galt, går det galt ! Intet er så simpelt, som det ser ud til ! Alt tager længere tid end du forventer ! Hvis der er sandsynlighed for at flere ting går galt, vil det der først går galt, være det der gør mest skade ! Hvis tingene overlades til sig selv, går de fra galt til værre ! Hvis alt tilsyneladende går fint, har du tydeligvis overset et eller andet ! Hvis du kan forudsige fire måder, tingene kan gå galt på, og tager forholdsregler imod dem, vil en femte omgående dukke op ! Hvis meget tid er afsat forgæves på at løse et problem, vil svaret være umiddelbart indlysende for den første ukvalificerede person, der dukker op ! Murphy's filosofi Smil, i morgen vil blive værre! Så ved alle jo hvad du mener M and M Glade Manse |
|
|
JackH |
Lagt på d. 27/01-2009 14:52
|
Hvad med den her: Taoism: Shit happens Buddhism: If shit happens, it isn't really shit Islam: If shit happens, it is the will of Allah Catholicism: If shit happens, you deserve it Judaism: Why does this shit always happen to us? Atheism: I don't believe this shit Jeg gider ikke oversætte den... Kan du følge med der nede fra de bagerste rækker i klassen, manse? Det var for sjov, he-he! JH Redigeret af JackH d. 27/01-2009 14:54 |
|
Spring til debat: |