Se indlæg
Thaikvinder og deres veninder
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 20/01-2009 19:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Jeg har bemærket at min thaikæreste opfører sig anderledes og nogle gange markant anderledes over for mig når hun har været sammen med en bestemt af hendes veninder. Derfor spørgsmålet. Tillægger thaikvinder deres veninders meninger mere værdi end hvad vi normalt oplever her i DK blandt danskere, hvor vi er opforstret til at tænke selv? Jeg går og overvejer lidt om veninderne ligefrem udgør en eller anden form for "trussel". Og hvad er det i så fald der er i spil. |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 20:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er godt hun har venninder her i Dk, og vær ops på de hjælper hinanden 100% hvis de finder en god venninde som i Thailand.....der er de hjælpsomme overfor hinanden i en grad vi ikke kender her i Dk, jeg vil mene det kan være et faretegn...noget du skal være obs på....men kan man ikke sproget er man lost. jeg ville konfrontere hende med hendes attirude , hvorfor ændrer den sig når hun har snakket med venninde,,,så bliver hun evt meget sur,,,og så er der nok et faretegn,,,,, |
|
|
jpo |
Lagt på d. 21/01-2009 03:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
de tror paa hvad deres veninder siger,og veninderne har hort det fra en anden,mange gange er der ikke hold i det de har hort,og saa kommer de hjem og siger de har hort at saadanne har en anden gjort, og hvis saa man siger det ikke passer, saa er fanden los. og saa med plandlaagning uha-uha. har i andre oplevet noget af det samme. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Lagt på d. 21/01-2009 10:05
|
|
Et godt råd til dig Thorleif - tag en alvorlig snak med din kæreste omkring hendes opførsel og vil hun ikke ud med sproget og tale om hvad der er galt, så kan du roligt være sikker på at der ER noget galt. Der findes desværre typer i miljøet der nemt kan hidse andre op til at tro, mene og gøre noget helt andet end hvad der er rigtigt eller korrekt. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 21/01-2009 10:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Det har vist ikke kun noget der sker for Thailændere... Det er nok nærmere noget med mand/kvinde at gøre //sonni08 |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 21/01-2009 11:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Ja det er nok som sonni08 skriver mand/kvinde lige godt om de er danske eller thai. Men thai kvinderne er meget gode til at snakke sammen og hjælpe hinanden, jeg tror bare vi er mere opsat på thai kvinden fordi vi eller mange af os bor sammen med en thai, jeg har aldrig oplevet sådan noget med min kone, vi snakker sammen om de ting der ud engang er uden der er andre her i huset, og jeg tror ikke hun snakker om vores ting til andre thai piger, så vil man nok have hørt det. Men Thorleif jeg syntes som andre du skal tage en snak med hende om det, også se hvad det løber ud i også tage den der fra. Held og Lykke Ubon.
|
|
|
Lagt på d. 21/01-2009 13:00
|
|
Ja ubon bare tænk på hvor kloge danskerne er på barene i de forskellige turiststeder danskere indbyrdes. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 21/01-2009 15:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Thorleif - der ER meget stor forskel på din kones veninder vær 100% sikker på det! Har selv oplevet det! De skal sorteres fra NU ! Som skrevet ovenfor - tag en snak med hende og evt nogle af hendes veninder som du er fortrolig med og ved du kan stole på - og få sorteret det brodne kar fra , måske din kone ikke kan selv , men med din hjælp kan det lade sig gøre!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 21/01-2009 18:03
|
pdrhan skrev: Thorleif - der ER meget stor forskel på din kones veninder vær 100% sikker på det! Har selv oplevet det! De skal sorteres fra NU ! Som skrevet ovenfor - tag en snak med hende og evt nogle af hendes veninder som du er fortrolig med og ved du kan stole på - og få sorteret det brodne kar fra , måske din kone ikke kan selv , men med din hjælp kan det lade sig gøre! Pdrhan. Jeg forstår din besked og tror hvad du foreslår er det rigtige at gøre. Jeg kan bare ikke forstå at veninden kan have interesse i at skabe den her stemning mellem mig og min kæreste. Hvad kan den skjulte dagsorden mon være? Almindelig ondskab? Man skulle tro at veninder der ellers hjælper hinanden også burde hjælpe med at skabe god stemning stedet for det modsatte? |
|
|
Lagt på d. 21/01-2009 18:47
|
|
Thorleif skrev: pdrhan skrev: Thorleif - der ER meget stor forskel på din kones veninder vær 100% sikker på det! Har selv oplevet det! De skal sorteres fra NU ! Som skrevet ovenfor - tag en snak med hende og evt nogle af hendes veninder som du er fortrolig med og ved du kan stole på - og få sorteret det brodne kar fra , måske din kone ikke kan selv , men med din hjælp kan det lade sig gøre! Pdrhan. Jeg forstår din besked og tror hvad du foreslår er det rigtige at gøre. Jeg kan bare ikke forstå at veninden kan have interesse i at skabe den her stemning mellem mig og min kæreste. Hvad kan den skjulte dagsorden mon være? Almindelig ondskab? Man skulle tro at veninder der ellers hjælper hinanden også burde hjælpe med at skabe god stemning stedet for det modsatte? Hej Thorleif. Det kan jeg godt fortælle dig - ren og skær misundelse fra nogle som ikke under andre det godt og prøver at skabe splid ved at fortælle løgnehistorier om alt muligt. Et godt eksempel - min kone har en venninde - heldigvis kan min kone sortere hendes historier - så hun har fortalt om sit nye hus til 5 mill Thb. Hvad hendes veninde ikke vidste var at jeg havde snakket med hendes mand og huset havde altså koste 1,2 mill Thb, men man skal jo ikke stå tilbage for os, især ikke hvor vi bygger til 15 mill Thb i DK Der er virkelig brodne kar og det er som Pdrhan siger - få ryddet op med det samme - det kan ikke gå hurtigt nok hvis du holder af din kone/kæreste. Held og lykke med det! |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 21/01-2009 19:09
|
Thorleif skrev: pdrhan skrev: Thorleif - der ER meget stor forskel på din kones veninder vær 100% sikker på det! Har selv oplevet det! De skal sorteres fra NU ! Som skrevet ovenfor - tag en snak med hende og evt nogle af hendes veninder som du er fortrolig med og ved du kan stole på - og få sorteret det brodne kar fra , måske din kone ikke kan selv , men med din hjælp kan det lade sig gøre! Pdrhan. Jeg forstår din besked og tror hvad du foreslår er det rigtige at gøre. Jeg kan bare ikke forstå at veninden kan have interesse i at skabe den her stemning mellem mig og min kæreste. Hvad kan den skjulte dagsorden mon være? Almindelig ondskab? Man skulle tro at veninder der ellers hjælper hinanden også burde hjælpe med at skabe god stemning stedet for det modsatte? Thorleif - jeg har prøvet nøjagtigt det samme - det er ren og skær misundelse og for at skabe splid - den veninde min kone havde dengang fik beskeden af mig direkte lige i ansigtet , at jeg absolut IKKE ønskede at se hende og tale med hende , og at jeg under INGEN omstændigheder ville se hende indenfor mine døre....og min kone ligeså ! har intet hørt fra hende siden og alt splid og spektakel forsvandt som dug for solen! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 21/01-2009 19:27
|
pdrhan skrev: Thorleif skrev: pdrhan skrev: Thorleif - der ER meget stor forskel på din kones veninder vær 100% sikker på det! Har selv oplevet det! De skal sorteres fra NU ! Som skrevet ovenfor - tag en snak med hende og evt nogle af hendes veninder som du er fortrolig med og ved du kan stole på - og få sorteret det brodne kar fra , måske din kone ikke kan selv , men med din hjælp kan det lade sig gøre! Pdrhan. Jeg forstår din besked og tror hvad du foreslår er det rigtige at gøre. Jeg kan bare ikke forstå at veninden kan have interesse i at skabe den her stemning mellem mig og min kæreste. Hvad kan den skjulte dagsorden mon være? Almindelig ondskab? Man skulle tro at veninder der ellers hjælper hinanden også burde hjælpe med at skabe god stemning stedet for det modsatte? Thorleif - jeg har prøvet nøjagtigt det samme - det er ren og skær misundelse og for at skabe splid - den veninde min kone havde dengang fik beskeden af mig direkte lige i ansigtet , at jeg absolut IKKE ønskede at se hende og tale med hende , og at jeg under INGEN omstændigheder ville se hende indenfor mine døre....og min kone ligeså ! har intet hørt fra hende siden og alt splid og spektakel forsvandt som dug for solen! Jeg kan følge dig i alt hvad du skriver og jeg har en stærk fornemmelse af at det er misundelse der ligger bag også her. Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker. Jeg har villet gøre det du har gjort i længere tid men jeg kan SGU' ikke finde ud af hvor veninden bor. Jeg har også ringet til min kæreste når hun har besøgt veninden og bedt om at få lov til at tale med veninden men veninden har hele tiden haft en undskyldning for ikke at tale med mig. Hvad gør man? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 19:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Er det ikke en svag kone der lytter med mundsavl
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 21/01-2009 19:34
|
Ved din kæreste ikke hvor hun bor - få hende til at vise dig det eller få din kæreste til at gi hendes mobilnr - hvis i er sikre på at din kæreste ikke vil ha noget med hende at gøre - er der ingen anden udvej.....tro mig , i vil begge få det MEGET bedre !
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Nixon |
Lagt på d. 21/01-2009 19:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Bræk fingerne på hende så hun ikke kan spille kort. Ikke for at opfordre dig til det men lysten vil uden tvivl melde sig når du finder ud af hvad der foregår. Giv hende et valg. Hjem til landsbyen eller stoppe med at omgåes den type veninder. Hun vil givetvis blive sur men op i r..... med det. Det er dig der er manden i huset. Tipset fra pdrhan om at konsultere nogle normale thaier med omløb i hovedet som så kan fortælle hende lidt om hvad hun er ved at rode sig ud i er også godt. Men ingen tvivl om at dine ord ikke er i høj kurs. Du er jo bare farang og hvad de andre thaier siger er mere rigtigt end det ævl du kommer med. Det er i hvert fald en af de ting hun bliver fodret med mens de sidder på gulvet og æder og spiller kort. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 21/01-2009 19:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Artige Suk skrev: Er det ikke en svag kone der lytter med mundsavl Hvems kone har mundsavl? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 19:47
|
Halloooooooooooooo. Er der en selvstaendig kvinde eller er det en kvinde fra Isaan med 4 aars skolegang vi taler om. Tag jer sammen......... Hvis hun aeder alt hvad der bliver sagt fra veninder, saa er hun sq da ikke for klog. Giv hende et ultimatum............ Nixon. Det hedder ikke hvems, men hvis.555555555 Redigeret af Suk Rak Ning d. 21/01-2009 19:50 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 21/01-2009 19:54
|
Artige Suk skrev: Halloooooooooooooo. Er der en selvstaedig kvinde eller er det en kvinde fra Isaan med 4 aars skolegang vi taler om. Tag jer sammen......... Hvis hun aeder alt hvad der bliver sagt fra veninder, saa er hun sq da ikke for klog. Giv hende et ultimatum............ SUK - tror det er ligemeget hvor i TH de kommer fra , så vil der altid være en hvis usikkerhed hos eks thorleif´s kæreste , for hun er i et totalt fremmed land med nye mennesker om sig og måske , jeg ved det ikke , den "onde" veninde har måske været her længere - ergo , tror hun ved bedre....tror ikke thorleif kommer langt med at sige direkte til hans kæreste hvor skabet det står men at de i fredelig fællesskab forsøger at snakke om hvad det er der er problemet med hende og så få taget fat i veninden , hvis man kan kalde hende det også fortælle HENDE hvordan klaveret det spiller ! Så får hun sgu øjnene op det garanterer jeg jer for....som jeg skrev - jeg har prøvet lige nøjagtigt det der! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
John |
Lagt på d. 21/01-2009 19:57
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Artige Suk skrev: Halloooooooooooooo. Er der en selvstaendig kvinde eller er det en kvinde fra Isaan med 4 aars skolegang vi taler om. Tag jer sammen......... Hvis hun aeder alt hvad der bliver sagt fra veninder, saa er hun sq da ikke for klog. Giv hende et ultimatum............ Nixon. Det hedder ikke hvems, men hvis.555555555 Hallo selv Det var sku da den mest tåbelige påstand jeg har hørt længe. At man ikke kan være selvstændig fordi man kun har gået 4 år i skole. Man skulle ikke tro at du har levet derude i 4 år. Det var da et underligt menneskesyn, tror du ikke det var dig der skulle tage dig sammen. Redigeret af John d. 21/01-2009 19:59 john@dansk-thai.dk
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 20:01
|
Maaske, maaske ikke. Min kone er uddannet og hun lytter aldrig til pladder, efter vi er flyttet til NK lyter hun stadig ikke, da hun genemskuer folk med det samme............Den dag vi tager til DK vil hun genemskue folk med det samme, vi har haft besoeg af div. Thaikvinder der er bosat i DK...........GAB.. Dette er skrevet i beruset tilstand.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 21/01-2009 20:04 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
Spring til debat: |