Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Majestætsfornærmelse
|
|
JackH |
Lagt på d. 20/01-2009 13:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Thailand har vel nok verdens strengeste lovgivning når det drejer sig om majestætsfornærmelse. Det sku' Harry Nicolaides nok liiige ha' tjekket inden han skrev sin "bestseller" (7 solgte ex.!) Tjek Ekstrabladet her: http://ekstrablad...112240.ece Jeg undrer mig tit over hvor idiotisk og naivt udlændinge opfører sig i Thailand. Det har vi selvfølgelig debatteret i endeløse tråde før, men vi gi'r den lige en tur til! 3 års fængsel, pyh! Han ser heller ikke glad ud på billedet. JH |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 13:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja man må jo respekterre andre folks love og regler, det kun herhjemme de får lov at te sig som de vil og ikke respekterre vores kultur. Så kan man jo så være enig eller uenig om man skal have sådan en hård straf, mig personlig synes det er i orden han får det når man tænker på hvor højt de går op i det. Måske man fik en advarsel først, og bliver man så ved må må hammeren falde. |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 16:41
|
|
hvis vi vil have udlængninge til at respekter vores love og regler så gælder det jo også for omvendt han er nok ik så glad lige nu men det skulle han have tænkt på noget før |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 18:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Halløj ! Lad mig lige sige at det jeg har læst er at den pågældende australiaer IKKE var i Thailand da det skete men skrev bogen derhejmme for derefter at bliver arr esteret.. da han bgesøgte Thailand så man må sige der gå meget nidkært op i at holde øje med folk . også udenfor landets grænser... ligesom i DDR ! Men han skulle være blevet hjemme,, men det beviser jo også at ordet "demokrati" I nogle lande er mere af navn end af gavn Sagde vi noget om Allah og " Profeten Muhammed" - to ikke eksisterende personer. så skulle man nok heller ikke tage ned til rabarberne . man hvad skulle man iøvrigt også der.. de kan jo ike lide os vantro alligevel.. Ja det er rigtigt det er kun her i Danmark man kan opføre sig som man vil . ihvertfald når man er en skide araber/muslim.. det har endelig vist sig at ved hjælp af rå afstumpet vold og trusler kan man få sin vilje.. her i landet hvis man er udlænding - nu må det være klart for enhver at politiet er en flok tøsedrenge der stikker halen melem benene- og som finder sig i at blive overbeskidt at PerKær og Co.,,, uden det har nogen konsekvneser overhovedet. |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 19:04
|
|
sikkern en drejning du tager siamcon og med hansyn til politiet så gør de jo bare hvad vores regering siger de skal gøre så hvis du vil have stramninger i danmark skulle du stemme på pia kjærsgaard og ikke sf eller ligende det er nu lidt dumt at først at fornærme et land for derefter at rejse dertil |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 19:18
|
|
SIAMCON, det er da ligegyldigt om australieren var i Thailand eller ikke, tror du virkelig at du har "helle" fordi du kommer med ulovligheder udenfor Thailand, nej, den går ikke. Denne website bliver også overvåget nu, og uanset hvor i verden du måtte befinde dig, kan det få konsekvenser når/hvis du kommer til Thailand, og det mener jeg er helt ok. |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 22:30
|
Hvem har jeg fornærmet ? ja der er jo flere meneinger om hvad der er ulovligt. . men hvis han ikke var rejst derned -så var han jo heller ikke blevet sigtet vel ? kan kunne være blevet hjemme.. Prøv dog at læse hvad der står ikke ? ja jeg er godt klar over man skal passe på hvad man siger her på siden - hvad mener du med at denne side også bliver overvåget NU ?? det du gør dig til talsmand for det er at folk kan blive forfulgt for at have en anden mening, er det det du vil kalde for demokrati ? ,det har man set før her i europa - f.eks. under USSR. hvis det er diktatur man vil have så syntes jeg man skulle rejse til en diktatur stat som for eks. Kina. eller Iran ,, Med hensyn til politiet her i landet: Mna følger åbenbart ikke ret godt med - på youtube kan man for eks se en 2 g er svien to betjente til skrigende dem i hovedet - de ligefrem ryster af skræk - politiet er bange for 2 gererne og 3 g erne . de har da elelrs travlt nok med at trække pistolerne når det er en psykisk syg dansker det drejer sig om.. eller en ulovlig scooter.. - Så tles der politik . det troede jeg ikke man måtte her på siden ? Lad mig sige at jeg ike stemmer på SF - det kunne jeg aldrig drømme om...så må jeg jo tage 2 g banditterne i forsvar. det er sandt at sige noget temelig selvmodsigen sludder d.herrer kommer med . ævler bare løs med sure opstød. kværulerende - evigt og altid I vil vel også benægte at der er prosituerede i Pattaya ? Hvor blander I jer engetlig i hvad jeg siger og skriver.. ? det har man vel lov til ? eller munden skal vel helst lukkes på folk der ikke deler jeres - sandhedsforvrængende synspunkter ? Jeg rejser til Thailand og andre lande fordi jeg kan lide landet - men det gør dog ikke at man skal gøre sig så blind at man påstår alt er fejlfrit... er der mere I wil kan I skrive til min mail .. således at andre også er fri for jeres evige modsat andre- og det er kun mig der har ret - attitude.. |
|
|
roald |
Lagt på d. 20/01-2009 22:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Angående det med at skrive bøger: Fodboldspilleren David Nielsen skrev fornylig en bog om hans fodboldliv, det modtog han en fængselsdom for |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 22:44
|
Kan du sig mig ABEKATTEN hvad er det der er ulovligt ? en person siger nogle ting som han mener - jeg ved ikke hvad det er - har ikke læst det . men det er ikke det det drejer sig om -det drejer sig om ytringsfrihed, det kan jeg forstå du vil have knægtet.. Ytringsfrihed det var vist den vi forsvarede her i vesten under en vis krise for et par år siden var det ikke ? hvis ikke man kan sige hvad man vil i sit hjemland .. så er det ikke frihed man lever i længere.. Der er også ting her i Danmark der ikke er godt. f.eks kan jeg ike fatte at unge dnakse mænd skal sendes til et fjernt land og slås ihjel.. Og det vil jeg have lov til at sige min mening om .. uden at skulle frygte at blive retsforfulgt.. men hvad er din mening om det ? hvis magthaverne hører noget de ikke kan lide.. skal de så have love at retforfølge folk ? Skal det være forbudt at sige noget om Dronning Margrethe eller Anders Fogh til en revy for eksempel ?? er det det du mener ? hvis man ikke ligefrem sviner folk til - som jeg ikke ser nogen grund til - så er det vel ok med lidt uskyldig humor. men der altså nogen der er af en anden opfattelse kan jeg forstå |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 22:46
|
|
undskyld der er kun en der kommer med sure opstød og det er dig i din verden er der åbenbart ikke plads til andre end dig selv elsk dig selv før du kan elske andre og slut herfra livet er for kort til at skændes |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 22:55
|
Sure opstød ? Hvis man læser på andre sider end denne her- så kan man også følge med i hvad der foregår rundt omkring i verden - prøv det ! jeg fortæller bare noget af det man kan læse i båden pressen herhjemme og i udlandet.. det kan være ret lærerigt.. og man lærer at se ting lidt mere nuanceret. Istedet for at blive sur og gal når man får presenteret noget man ikke kan lide.. eller som går imod ens " selvskabte forvrængede verdensbilede" |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 23:09
|
|
jeg stoppe nu da jeg har modtaget at hadebrev fra siamcon aldrig har jeg været med til noget lignende og siamcon du er bare, ja jeg mangler ord. farvel |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 23:15
|
Det var dig der startede - ingen ringede dig op ROALD Med hensyn til David Nielsen: Nej ham fik IKKE en fængselsdom for at skrive en bog om sit fodboldliv Han fik en fængselsdom fordi han omtalte en voldsepisode som har var indblandet i - i bogen,den episode læste politiet om - og defter sigtede ham, sådan var det ! fordrej ikke.. |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 20/01-2009 23:18
|
MUslingeskaller hvis du kalder det et hadebrev - så kan du da bare lægge den ud her så kan andre bedømme det. jeg er da ligeglad.. jeg har lært at man skal sige sin mening og det bliver jeg ved med så kan man lide det eller ej Sandheden er ilde hørt ! |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 20/01-2009 23:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Det er jo faktisk meget enkelt.. Dette er hvad der gælder i DANMARK Grundloven: "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres." Den Europæiske Menneskerettighedskonvention: Stk. 1 "Enhver har ret til ytringsfrihed. Denne ret omfatter meningsfrihed og frihed til at give eller modtage meddelelser eller tanker, uden indblanding fra offentlig myndighed og uden hensyn til grænser. Denne artikel forhindrer ikke stater i at kræve, at radio-, fjernsyns- eller filmforetagender kun må drives i henhold til bevilling." Stk. 2. "Da udøvelsen af disse frihedsrettigheder medfører pligter og ansvar, kan den underkastes sådanne formelle bestemmelser, betingelser, restriktioner eller straffebestemmelser, som er foreskrevet ved lov og er nødvendige i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed, territorial integritet eller offentlig sikkerhed, for at forebygge uorden eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden, for at beskytte andres gode navn og rygte eller rettigheder, for at forhindre udspredelse af fortrolige oplysninger, eller for at sikre domsmagtens autoritet og upartiskhed." Sagt på alm dansk - i Danmark gælder følgende: Alle kan sige, tænke og skrive hvad de vil - Så længe man overholder den gældende lovgivning. Altså man må ikke sprede løgne, svine andre til og man skal kunne dokumenterer eventuelle postulater. Ellers kan Den dømmende magt straffe en. Bla. derfor kunne fodboldspilleren blive dømt - samme som EB og diverse dele af den mere kulørte presse er blevet dømt gennem tiden. Dette gælder for alle der er i dansk juridisk område. Uanset holdning, meninger og synspunkter. For thailand er dette naturligvis anderledens. Andre værdier og en anden opfattelse af tingene. Og som gæst i et land (taler her ene og alene om turister olign der kommer til Thailand) skal man jo opfører sig som normen byder sig i Thailand - og ikke komme med andre normer og forvente disse er accepterede. I øvrigt - Der er mange som mener at Allah (den muslimske gud), Iehova (Jehova)(den jødiske gud) og den kristne/katolske Gud faktisk er den samme. Det er et spørgsmål om tolkning og profeter der adskiller disse. Om dette så er rigtigt eller ej - Det hverken vil eller kan jeg sige noget som helst om. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 21/01-2009 06:41
|
Hej Djengis Ja jeg er faktisk helt enig med det du skriver bortset fra den muslimske og den kristne gud er ikke den samme.. det er der nogen der gern vil have andre til at tro.. ok nok nu jeg prøver altid at følge det lands skike hvori jeg befinder mig det har jeg ingen problemer med overhovedet.. |
|
|
JackH |
Lagt på d. 21/01-2009 08:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Jeg indledte tråden i normalt pænt dansk sprog. Hvorfor den så partout skal forurenes med beskidt, groft og rascistisk tale er skuffende... Hvor er Webmaster? Han var hurtig på aftrækkeren når nogle uhyre interessante, intelligente og meget frække (!) debattører var på banen, og satte skub i et temmelig tamt foretagende. De er desværre udelukket nu, og DTW bruges nu mest til at berette om madopskrifter, Suk's sidste druktur, og den evige pensionsdebat... Gaaab! DTW er r*vkedelig mine herrrer og damer! JH |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 08:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Der er den fordel her paa DTW, at man kan sende Moster en mail og bede om at blive udmeldt af DTW....... Skal foresten ogsaa paa DRUK idag.....forsaettelse foelger. JH...... Tag det med et smil. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
togobull |
Lagt på d. 21/01-2009 08:56
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
jeg syntes det skulle være forbudt og fornærme vores mejestæt i danmark og det skulle straffes med 10 år så fuck den dumme mand fra australien han fortjener hver en dag han sidder og rådner op |
|
|
burana |
Lagt på d. 21/01-2009 09:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hej togobull I danmark har vi også lovgivning om majestætsfornærmelse, men det er yderst sjældent at den bliver brugt. Jeg kan slet ikke forstå at fyren kan finde på sådan noget, for så vidt jeg ved er Australien stadigvæk en del af Commonwelt med den Engelske droning som overhovede, så de har med overvejende sandsynlighed selv en lov på området, selv et land som USA der ikke har et kongehus, har en lov som gør det strafbart at fornærme presidenten (samme princip). Der er også en vigtig huskeregel som alle burde kende. UKENDSKAB TIL LANDETS LOVGIVNING FRITAGER DIG IKKE FOR ANSVAR |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |