Se indlæg
Udon Thanee - Nogen som kender byen --området
|
|
christof lehmann |
Lagt på d. 10/01-2009 13:53
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Hallo. Jeg skal til Udon Thanee i NØ Thailand i Februar måned og blive der i tre uger. Er der nogen som kender til byen ? Hvordan ser det ud - hvad kan man gøre der med sin kæreste og to børn ? Er der en guldsmed så man kan købe en ring ? Christof Lehmann
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2009 13:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg har godt nok kun været der i kort tid, men jeg kan love dig du kan godt købe en guldring i byen. Det en rimelig stor by, og en ting er sikkert jeg skal dertil igen bæste gang jeg er i thailand. Bare husk at have godt med tøj med hvis du er ude om natten, så kan det godt være p,,,, koldt. Men god tur |
|
|
John |
Lagt på d. 10/01-2009 14:54
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej du kan jo prøve at kigge her, enten under Udon Guide eller under forum. http://www.udonma... john@dansk-thai.dk
|
|
|
christof lehmann |
Lagt på d. 10/01-2009 15:32
|
Hi allesammen - Tusinde tak for jeres søde og meget hjælpsomme svar. Hvordan kunne du vide det var en guldring jeg tænkte på når jeg spørger om Udonthanee er en større by - uhm Jeg håber inderligt hun tager imod den. Og ja - så var det fordi jeg ville finde ud af om der er steder man kan tage til som familie, sådan at børnene også få en god oplevelse. Tusinde tak forøvrigt også for det gode råd at tage noget varmt tøj med til natten. Jeg skal bo udenfor selve Udonthanee i en landsby, og jeg vil tage et par gode sko og lidt varmt tøj med, sådan at jeg ikke står i sandaler og shorts i mudder og regn . Rigtig mange tak og en god weekend. Korp kudn klap Sawat dee klap Christof Lehmann
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2009 15:43
|
|
Rigtig mange tak og en god weekend. Korp kudn klap Sawat dee klap maj ben lej |
|
|
PT |
Lagt på d. 10/01-2009 23:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Hej Christof. jeg er selv i Udon hvert år hos familien,så jeg kender efterhånden byen ret godt,ligesom den nærmeste omegn.Udon er jo en temmelig stor by,så du skal helst have en bil til rådighed,hvis du skal bo ude i en landsby,ellers bliver det nok for kedeligt for børnene.Der er ingen Taxa er i byen,så hvis du ikke har bil må man køre med Sam Law (Tuk-Tuk) eller bybusserne (songtaw) pickupper med 2 sæderækker bag,det er den billigste måde at komme rundt i byen på.Der er numre på busserne og du kan få et bykort på turistkontoret (TAT)som ligger inde i byen ved den stre sø Nong-Prajak.Der er jo ikke badestrande i byen,så vil børnene ud at svømme bliver det i et friluftsbad.Der er rigtig mange guldsmede i byen.men brug kun de store butikker.Der er 3 store rundkørsler inde i byen,en med et springvand,en med et stort ur,og en med prins Prajak(byens grundlægger).jeg kan anbefale dig at se hos guldsmed ved rundkørslen med springvand.det er reelle folk,Det er svært at rådgive dig om hvad i kan lave ,uden at kende jeres interesser,men husk at køre en tur til Nong Khai også,jeg hjælper gerne med flere oplysninger. Hilsen PT PT
|
|
|
PT |
Lagt på d. 10/01-2009 23:20
|
Hej Christof jeg glemte at sige til det med påklædningen,at for os danskere/tyskere er det ikke koldt i Udon i februar,ca.25-28 omdagen og ned til 15 om natten,og det regner normalt ikke ret meget,så en tynd jakke og et enkelt par lange bukser til om aftenen (mest af hensyn til myggene)så behøver du som ikke så meget mere,sommertøjet og sandalerne kan du købe billigere når du kommer derned. Hilsen PT PT
|
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 11/01-2009 01:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
http://www.wunder...al/TH.html tja, lige nu 7.21 er der 9 grader, og helvedes koldt i hele thailand |
|
|
jpo |
Lagt på d. 11/01-2009 02:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
hej kristof. jeg bor fast i udon thani,lidt ude fra byen. ja det er lidt koldt lige nu, ogsa naaste maaned. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Lagt på d. 11/01-2009 08:02
|
|
jpo skrev: hej kristof. jeg bor fast i udon thani,lidt ude fra byen. ja det er lidt koldt lige nu, ogsa naaste maaned. I februar, som lige nu, er der koldt, specielt når man er indendørs, fordi der normalt ikke findes opvarmning. der er danske i Udon Thani som bruger varmeblæsere i de kolde måneder. Og lidt om byen: Mange vender tilbage til "deres Thailand- Hua Hin, Pattaya, Phuket, med lidelse og rædsel i blikket. Udon Thani er det værste de har oplevet i Thailand- siger de :-( Problemet for nyankomne er dels at de ikke har forberedt dem, lidt trist i disse google tider, der skal ikke mange søgninger til på google, før end man har en god baggrund for at få nogle dejlige dage eller uger eller måneder i Udon. Hvad er godt: de korte afstande, priserne, natmarkedet ved jernbanestaionen, som er helt utroligt, specielt hvis man kommer der nogle dage i træk og finder sine favoritter, og hvis man er alene, er der bestemt også et natteliv. Både det som er nemt at finde, og det mere lokale. Der er også et par fantastiske musiksteder, motion kan man også få, på fremragende motionscentre, osv. |
|
|
christof lehmann |
Lagt på d. 11/01-2009 12:06
|
Hallo og rigtig mange tak for de mange svar fra PT, Kvindemin, JPO, Strejfer .... Det er overvældende at se hvor mange søde mennesker der tager del og sender gode råd. Til transport - jeg har forlagt mit internationale kørekort for nogle år siden og aldrig bestilt et nyt - så det bliver tuk tuk eller ladebil Men man kan jo tage det som en oplevelse. Guldsmed- Det er rart at vide hvor man finder nogle troværdige håndværkere - tusinde tak . Ture - Jeg vil helt sikkert tage på nogle ture - også Nong Khai - og se Natmarkedet - tage ud at spise - både med og uden børnene og andet godt. Det eneste jeg virkelig ikke har fundet frem til er en rigtig rigtig børnevenlig underholdning - så som en ZOO - men jeg finder garanteret ud af noget. ´Rigtig mange tak til allesammen - det er virkelig rat at se de mange svar. Christof Christof Lehmann
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 11/01-2009 14:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
PT skrev: Hej Christof jeg glemte at sige til det med påklædningen,at for os danskere/tyskere er det ikke koldt i Udon i februar,ca.25-28 omdagen og ned til 15 om natten,og det regner normalt ikke ret meget,så en tynd jakke og et enkelt par lange bukser til om aftenen (mest af hensyn til myggene)så behøver du som ikke så meget mere,sommertøjet og sandalerne kan du købe billigere når du kommer derned. Hilsen PT Efter at have tilbragt december 2007 i Isaan står det klart, at der skal medbringes dansk vinterjakke næste gang. Det var koldt. |
|
|
Lagt på d. 11/01-2009 14:57
|
|
Frank skrev: PT skrev: Hej Christof jeg glemte at sige til det med påklædningen,at for os danskere/tyskere er det ikke koldt i Udon i februar,ca.25-28 omdagen og ned til 15 om natten,og det regner normalt ikke ret meget,så en tynd jakke og et enkelt par lange bukser til om aftenen (mest af hensyn til myggene)så behøver du som ikke så meget mere,sommertøjet og sandalerne kan du købe billigere når du kommer derned. Hilsen PT Efter at have tilbragt december 2007 i Isaan står det klart, at der skal medbringes dansk vinterjakke næste gang. Det var koldt. Kan du ikke bare putte dig ekstra godt ind til konen eller kæresten det er hyggeligt Nej der kan sgu godt være hamrende koldt om natten. |
|
|
PT |
Lagt på d. 20/01-2009 21:31
|
hej Christof og andre. Jeg giver jer ret i at det er koldere i øjeblikket end normalt,også i nordøst thailand,så min bemærkning om at det var nok med en tynd jakke og alnge bukser, skyldes nok at jeg selv i DK arbejder meget udendørs, og tåler meget koldt vejr, uden det generer mig,så i Thailand fryser jeg sjældent,der er dog undtagelser, som når jeg f.eks.kører i taxi i Bangkok,og de har A/C på fuld hammer,og jeg er i korte bukser og t-shirt,medens taxi chaufføren har læderjakke på.Puha. Christof, hvis du har et dansk kørekort(selvom du er tysk)så kan du gå op på kommunen med et pasfoto(borgerservice)og på få minutter kan du få et nyt internationalt kørekort der er gyldigt i 12 mdr- pris 50 kr, venlig hilsen PT PT
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 21/01-2009 02:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
da jeg fik thaikorekort, til bil og motorcykel, ville de ikke se det internationale korekort kun det lille plast kort.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
mark |
Lagt på d. 07/02-2009 08:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Har boet her i snart 12 år. Bliver jævnlig stoppet i kontrol. Dansk kørekort er blevet accepteret hver gang. Ingen problem. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/02-2009 09:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Endnu engang.........Hvis uheldet er ude, saa gaelder det Danske kort ikke iflg. loven...........................Alt kan selvfoelgelig boejes hvis man er heldig, eller har penge. Toer da ikke taenke paa at hvis jeg koerte een ihjel og ikke havde mit TH kort.........7 - 9 - 13....banke banke banke.. Saa til alle, faa lavet et Int. kort, skal du vaere her laengere tid, ja saa faa lavet et TH kort........ Redigeret af Suk Rak Ning d. 07/02-2009 10:10 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Lagt på d. 07/02-2009 12:46
|
|
der tar du fejl mister SUK Endnu engang.......... konvention angående international færdsel af 19 september 1949, hvilke bla. Thailand har tilsluttet sig OG DET VIL JEG SÆTTE EN KASSE ELEFANTER PÅ.. Noget andet er om der står i forsikringspolicen at den kun dækker med Thailansk kørekort, men det er jo en anden sag.. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/02-2009 12:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Mister Lung. Maaske jeg maa boeje mig i stoevet......hmmm. Men at have et Int. eller et TH kort maa vaere det mest fornuftige........ Fik jeg den reddet lidt i land........ Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Lagt på d. 07/02-2009 12:57
|
|
det er bare ok, vi deler da bare elefanterne [img]http://i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/bankbog.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
Spring til debat: |