Se indlæg
 Udskriv debat
"Fra Thailand til Thy" 2'eren på DR1, 28.dec.kl.20.00
tha
http://presse.dr....leID=26832

Suk Rak Ning
Takker for julegaven, glaeder mig til at se 2 eren.
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

jylland55
Håber de sender noget positivt,

Jeg er ved at være træt af den måde alle dansker ser på en hvis man er gift med en som tilfældigvis kommer fra Thailand.

Føler man hele tiden skal forsvarre om ens kone kommer fra en bar eller bare er en alm. Thai.

jylland123...
Hello ....

Suk Rak Ning
Det med at forsvare sin kaerlighed, det er jeg holdt op med for flere aar siden, der er nemlig ikke noget at forsvarer..........visse folk taenker sit, men jeg ved mit...Smile
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

manden
jylland123 skrev:

Føler man hele tiden skal forsvarre om ens kone kommer fra en bar eller bare er en alm. Thai.

Du lufter jo også selv dine fordommene, er en Thai pige fra en bar ikke en alm. Thai?

bimmelim
De var på Danskskolen i BKK for at filme mens min kærest var i skole.
Efter min mening en plat film som ikke viser andet end hvad lige netop de piger udsættes for og så tror mange Danskere at alle fra Thailand bliver handlet på denne måde.
Filmen viser at der er en kælling fra Thailand som sælger andre kvinder og det bryder jeg mig ikke om men sådan er virkeligheden desværre for nogle kvinder.
Glæder mig til at se det nye afsnit.

www.kgi.dk
Anonym Bruger
Der er da mange thai piger som tager sig godt betalt for at hjælpe andre thaipiger til danmark og finde en mand.

60.000-100.000 kr. er ikke unormalt.
Hvad tror du hende somlai i filmen tjener på at hjælpe alle de piger herop.
Det for vi aldrig at vide, nå det skal se pænt ud,så alle tror hun gør det for fornøjelsen,men se den sidste film,hvor hun næsten truer den stakkels pige hun fik herop,med at sige til hende jeg TABER ANSIGT,og vi skal ha en svar NU,så hun turde ikke andet end at sige ja,selv om der var nul og niks kærlighed ,det var ren slavehandel.
ubehageligt at tænke på alle de mænd som har købt sig en kone / slavepige.
Det burde de tage op i tv,så det kom mere frem i lyset.
Redigeret af Anonym Bruger d. 12/12-2008 02:25

bimmelim
Jeg aner ikke havd hun tjener.
Ved bare at hun som menneske intet er værd i mine øjne.
Det er det laveste man kan gøre at udnytte andre mennesker på denne måde.

www.kgi.dk
Heine
sonny skrev:
men se den sidste film,hvor hun næsten truer den stakkels pige hun fik herop,med at sige til hende jeg TABER ANSIGT,og vi skal ha en svar NU,så hun turde ikke andet end at sige ja,selv om der var nul og niks kærlighed ,det var ren slavehandel.

Det er nu ikke det hun siger.

Hun siger såda noget som: du skal beslutte dig nu, hvis du siger JA nu og så senere laver om til NEJ så taber jeg ansigt (det kan der jo være noget om)

Men forløbet virker alligevel noget forceret, hvis ægteskabsarrangementet virkelig er klaret og klappet på 3 mdr som filmen fremstiller det ???

Men udsendelsens dagsordenen er jo heller ikke at fremhæve arr. ægteskaber, men at stille spm. ved globaliseringens konsekvenser for kvinder i fattige lande

toolmanspain
Nu det om hun laved penge på det som skrevet i tidligere indlæg, det er svært at vide, men det var jo for det meste hendes egen familie, som jeg forstod udsendelsen, vistnok noget med det var somlai´s søster´s børn, altså hende Kae de fulgte.
Sådan forstod jeg programmet.

Men det giver et indtryk hos nogle folk, og nogle tror det er en slags menneskehandel.
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
jylland55
Mia skrev:
jylland123 skrev:

Føler man hele tiden skal forsvarer om ens kone kommer fra en bar eller bare er en alm. Thai.

Du lufter jo også selv dine fordommene, er en Thai pige fra en bar ikke en alm. Thai?

Hmm Nej det syntes Jeg nu bestemt ikke.. men hvis du en dansk pige Mia og har en dansk mand. hvor tit spørger folk så dig om hvor eller hvordan du har mødt din mand?

desværre er der nogle som henter en kvinde her op som foresætter med at være bar pige specielt i storbyerne i DK.

mere vil Jeg ikke komme ind på her i dette forum..
Hello ....

manden
nu er det 2. gang at nogen tror at jeg er en pige. det er jeg ikke så nu ændre jeg mit bruger navn fra Mia til manden.

Jeg er en mand og jeg er gift med en tidligere barpige, og hun ER verdens bedste kone ingen tvivl om det.

Jeg kan forsikre dig for at hun ER en helt normal Thai pige, du brokker dig over fordomme hvorfor skal du så lufte dine fordomme om bar piger?

Jeg har det helt fint med at have mødt min dejlige kone i en bar, det er jo ikke ensbetydende med at hun stadig er tilsalg.

Jeg ved idet mindste med 100% sikkerhed hvad hun har lavet tidligere, modsat mange andre.

En anden fordom her, er at kvinden i Thy tager penge for at hjælpe pigerne fra landsbyen til ægteskab i Danmark, det er da en fordom der vil noget.

fordi nogen har gjort det er det ikke ensbetydende at alle gør det.

SUK har helt ret i sin kommentar. Der er ikke noget at forsvarer..visse folk taenker sit, men jeg ved mit...

Fordomme har der altid været, og de vil blive ved med at være der. Det er bare ikke lige i et forum som dette jeg forventer at støde på fordomme om Thaier
Redigeret af manden d. 12/12-2008 16:26

bimmelim
At damen i programmet får penge for at "sælge" sine naboer eller familiemedlemmer til nogen fra Thy har intet med en fordom at gøre.
Vil også give SUK ret i det han siger.

www.kgi.dk
manden
bimmelim skrev:
At damen i programmet får penge for at "sælge" sine naboer eller familiemedlemmer til nogen fra Thy har intet med en fordom at gøre.
Vil også give SUK ret i det han siger.

næ det kan du måske ha ret i. men hvem siger hun får penge?
Det er jo et postulat og man kan vel med rette sige at det udspringer af en fordom

sputnik
Ja gad vide hvor Bimmelim har fået oplysninger om at damen har modtaget penge,er det mon en fjer der er blevet til fem høns.Grin

quickmouse
sputnik skrev:
Ja gad vide hvor Bimmelim har fået oplysninger om at damen har modtaget penge,er det mon en fjer der er blevet til fem høns.Grin

helt ærligt tror nogen at somai gør de disse gerninger for hendes brune øjne´s skyld, Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

FCKdk
quickmouse skrev:

helt ærligt tror nogen at somai gør de disse gerninger for hendes brune øjne´s skyld, Wink

Ja, så skulle det være en af de første, "thaipigeimportører", der
gør det af godhed....

....brune øjne´s skyld....555 LOLWink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

manden
quickmouse skrev:
sputnik skrev:

Næææ ikke de brune øjne. men for sin familie og venners skyld,
men det ligger måske ikke til dig at hjælpe familie og venner

er man IKKE uskyldig til andet er bevist Shock

ubon lynge
Er det noget i ved noget om, eller er det bare gæt værk om hun får penge eller ej, det kunne jo være hun bare gerne vil at hendes familie skal her til dk og have det godt.

Det er jo ikke alle som altid skal gøre det hele op i penge, det kan også være dejligt bare se andre blive lykkelige, glade og smile Grin
Ubon.

Pibe

quickmouse
manden skrev:
quickmouse skrev:
sputnik skrev:

Næææ ikke de brune øjne. men for sin familie og venners skyld,
men det ligger måske ikke til dig at hjælpe familie og venner

er man IKKE uskyldig til andet er bevist Shock

ubon lynge skrev: Er det noget i ved noget om, eller er det bare gæt værk om hun får penge eller ej, det kunne jo være hun bare gerne vil at hendes familie skal her til dk og have det godt.

Det er jo ikke alle som altid skal gøre det hele op i penge, det kan også være dejligt bare se andre blive lykkelige, glade og smile

jo selvfølgelig gøres det for familliens skyld og for at andre kan få et lykkeligt liv i dk.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: