Se indlæg
Hvad sker der lige i Bangkok.. Ravnarok !!
|
|
Lagt på d. 27/11-2008 21:42
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvad sker der lige i Bangkok.. Ravnarok !! Er jeg helt alene i min frygt, når jeg siger at jeg efterhånden kun kan se denne her, på det nærmeste påbegyndende borgerkrigs lign strid, gå meget meget frygteligt galt ? Jeg sidder klistret til til tv2news og dr update alt imens thailand med demonstrationer, vold, skyderier og snart reel kamp imod regeringssoldater/politi, prøver at finde sit demokratiske ståsted. Sagen "de gule/PAD" kæmper for kan jeg kun være medfølende overfor, da de jo kun ønsker sig et fair politisk system uden alt den korruption som alle der kender lidt til thailand kun kender alt for godt, men at de i går sagde nej til et lynvalg var direkte idiotisk og politisk selvmord! Selvfølgelig kan jeg forstå at der er mange forskellige faktorer indvolveret så som stolthed, stress osv, men overordnet set fører alt dette kun et sted hen, nemlig til en alt for tidlig grav for alt for mange af af de deltagne demonstranter. Hvad mener du om hele denne sag ? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 27/11-2008 22:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Det bliver ikke borgekrig, det ville militæteret (de reelle magthaver ikke tillade. Lige nu sidder de bare på sidelinien og venter kun på at regeringen "kaster håndklædet" i ringen og nærmest beder dem om at overtage styret, så ville det ikke være et "stats kup", snedigt ikke ?. M.h.t. PAD er du helt desvære galt "afmarcheret" eller har du taget de forkerte briller på : Nærlæs venligts deres EGEN "program erklæring" : da de jo kun ønsker sig et fair politisk system (hermed ikke sagt at PPP er et hak bedre). << 3.1 The PAD sees its first goal as chasing out this proxy government that has sold the country. It is not necessary for negotiations with any group that sees otherwise.>> << The proposal on the PAD stage of a 70 : 30 ratio of public representatives to elected representatives is merely an example of how the old-style politics should be replaced and is open to discussions >> Er det dem du ville give "fair play" pokalen http://pad.vfly.n...-politics/ Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 27/11-2008 22:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
kennyhawk skrev: Sagen "de gule/PAD" kæmper for kan jeg kun være medfølende overfor, da de jo kun ønsker sig et fair politisk system uden alt den korruption som alle der kender lidt til thailand kun kender alt for godt De er ikke en pot pis bedre selv. For det første forsøger de at omstyrte en demokratisk valgt regering, for det andet kan det ikke undre dig at de har tid, midler og resourcer til at være engageret i denne efterhånden langvarige konflikt uden at tjene til dagen og vejen i hvad vestlige medier generelt betegner som et udviklingsland? Det er et spørgsmål om hvem der skal til faddet, og magten er indfaldsvinklen. Det har sjældent været anderledes i Thailand. Korruption? That`s the name of the game. |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 00:03
|
|
Til svar#2# vil jeg gerne sige jeg ikke havde læst den linie med "It is not necessary for negotiations with any group that sees otherwise", (my bad ) og det lægger selvfølgelig en kraftig dæmper på min forståelse og accept/respekt iforhold til pad. Når det er sagt ville jeg trods alt stadig foretrække dem på magten frem for den nuværende regering (pest eller kolera), da min opfattelse er at det vil være næsten umuligt at gøre det værre end den nuværende regering gør det nu. Den nuværende regerings målsætning er magt og milliarder i deres egne lommer, og uanset hvordan man vælger at lede landet vil jeg hellere have et "pad-demokrati"(nyt ord) på baggrund af at de i det mindste tager kampen op og ikke stilsiddende accepterer tingenes tilstand. Ok, i dag sidder der en folkevalgt regering på podiet, så at sige, men den er valgt af en befolkning, hvor flertallet stadig anser thaksin som gud, pga han gav dem penge/støtte til landbruget, ikke pga hans evner som statsoverhoved og gode leder af thailand. Jeg mener ikke at en folkevalgt regering, som er stemt ind pga de fattige har fået lidt lommepenge af "farmand" kan/bør anerkendes da den ikke er valgt ud fra et demokratisk grundprincip. (Ja, jeg ved godt pad også er idioter, og selv ikke overholder spillereglerne) Hvad kan man gøre... De er alle idioter. Selv mig, fordi jeg startede denne debat uden at kende alle fact. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/11-2008 05:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Kennyhawk, hvad er din forbindelse til Thailand? Turist, arbejdende, gift med en Thai, hvad? Jeg tror ikke du har sat dig ordentligt ind i situationen her... I starten sympatiserede jeg med PAD. Synes det var modigt, og nobelt, at de stod sammen og krævede en mand som Samak til at gå af. Han endte med at blive smidt af, men stoppede PAD? Nej - De vil have hele regeringen. Som Rinpoche nævner, så lugter det grumt, at bønder der normalt tjener 100-150 baht om dagen, har råd til at være væk fra deres marker og lokale jobs så længe. PAD bliver styret af rigmænd og den høje middelklasse i Bangkok der har økonomiske interesser i klemme, og som er møj bitter på Thaksin og hans svoger (Somchai). Nu hvor de har besat landets 2 største lufthavne, har de skadet Thailand på den største indtægt - Turismen. Noget der skader nu, og i fremtiden - skader der er svære at rette op på - Skader der ikke rammer de rige Bangkok Thaier, men alle der er beskæftiget i turist / restautionsbranchen, samt forsynere heraf, og de familier der er forsørget af menneskerne i disse jobs. Det er MILLIONER af mennesker der kommer til at sidde med den korteste pind her - Åbenbart noget PAD-bønderne (der åbenbart er tumpe-dumme) villigt hopper med på, når propagande maskinen går i gang. Det er forkasteligt at de velvilligt skader deres eget land og omdømme i en sådan grad, som det vi ser lige nu. Om de kan lide regeringen eller ej, den er folkevalgt. Det kaldes et demokrati - Noget der ikke længere (eller aldrig har gjort) eksisterer i Thailand. Jeg håber selv på, at militæret skrider ind, rømmer lufthavnen, og får gang i økonomien igen. |
|
|
JackD |
Lagt på d. 28/11-2008 08:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 150 |
En anden, "alternativ/psykologisk" vinkel på problembarnet Thailand: Et folk har de ledere som folket fortjener. Hvad betyder det? Jo, hvis folket gennemgående i deres personlighed og hele væsen har følgende karaktertræk: - anløben moral = dvs. at det er i orden at lyve, snyde (købe en eksamen f.ex. eller en forfremmelse) - stjæle med arme og ben, fra hvemsomhelst, hvorsomhelst og nårsomhelst det kan lade sig gøre! OGSÅ fra medborgere der er mere hjælpeløse og fattige end en selv. - ikke i besiddelse af intellektuel evne til at skelne et ja eller nej, rigtigt eller forkert, kort sagt: Logisk tænkning eksisterer kun som en minimal evne. - mere optaget af hvordan man præsenter sig = Face (falsk ydre) - og dermed aldrig, aldrig nogensinde vise hvad man egentlig mener, føler og tænker. - mest optaget af at rage til sig af materielle goder, der kan give et kortvarigt "kick" af status og tilfredsstillelse. F.x. bo i et hul af en mini-condo til THB 2.500 pr. md. samtidig med at man har en BMW ell. Mercedes parkeret i slum-soi'en udenfor! - at 95 % af den thailandske befolkning er buddhister, den vel nok mest avancerede og tolerante religion i verden (livsfilosofi) - og praktiseres den efter Buddha's anvisninger er man godt på vej til at undslippe det jordiske helvede af sygdom, død og genfødsel, og forhåbentlig efter tusindvis af liv's praksis at ankomme til det store "Intet" (!) Det VED enhver Thai - alligevel leves livet som anført ovenfor. Templerne bruges som steder hvor man beder og laver ofringer for at få velstand ell. vinde i lotto. Munke - der har opdyrket nogle siddi's (okkulte evner) har drømme og visioner om lottotal, og bruger dem! (Konens farbror, munk i 30 år..) Derfor: Landets ledere og politikere er et spejl på folket, et folk der lever og fremviser ovennævnte egenskaber, kan IKKE ha' andre ledere end dem de har lige nu! Det er en næsten kosmisk og psykologisk lovmæssighed der siger at det ikke kan lade sig gøre... Folket skal ændre sig, ikke politikerne! Amen! Redigeret af JackD d. 28/11-2008 09:05 |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 28/11-2008 09:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Så vidt jeg ved er det nu ikke alle enhver som du skriver anført ovenfor der lever sådan i Thailand. Kan sagtens give dig ret i at der er rigtig mange som lever efter dette med at de skal bare have mere end naboen har så er alle glade. |
|
|
JackD |
Lagt på d. 28/11-2008 09:11
|
Bimmelim Jeg maler med den fede pensel så det forhåbentlig kan forstås af selv den mest tungnemme DTW deltager, sorry! Men ok, det er da en generalisering, indrømmet... Jeg bor selv et sted hvor et ungt par klemmer sig ind i en billig 1 værelses, og nede på gaden holder en mega-SUV! Det er sgu' da åndssvagt, eller hva'?! Da prisen på benzin var oppe i det røde felt omkring 40 baht, der holdt den stille.. Redigeret af JackD d. 28/11-2008 09:11 |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 09:33
|
|
Nu tro jeg sku da JackD er blevet ædru, eller på anden vis fået et klarsyn. jeg tilslutter mig her, selvom der både er bred pensel og grovfil.. Redigeret af d. 28/11-2008 09:34 |
|
|
Berg |
Lagt på d. 28/11-2008 09:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
Jeg vil også give JackD ret i det han skriver selvom det er en generalisering der vil noget, er det nu et meget godt billede han "maler"
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 28/11-2008 10:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Så kan jeg godt tilslutte mig det billede du maler af dem. Vi skal bare huske på at der også kommer nye medlemmer og gæster her på siden som ikke altid forstår de vante brugere her på DTW. Det med den lille lejlighed og den store bil ser man desværre også her i DK. Der findes idioter og mindre tænkende mennesker alle steder. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 28/11-2008 11:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
bimmelim skrev: Så kan jeg godt tilslutte mig det billede du maler af dem. Vi skal bare huske på at der også kommer nye medlemmer og gæster her på siden som ikke altid forstår de vante brugere her på DTW. Det med den lille lejlighed og den store bil ser man desværre også her i DK. Der findes idioter og mindre tænkende mennesker alle steder. Ja, til det første, men Nej til det andet. De "tænker" meget på hvad folk ville synes om dem(tror De), når de kommer kørende i BMW- Merce og især på "svenske nr. plader" (selv om deres familie på 7-8 personer lever i en 3vær. lejlighed). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 28/11-2008 11:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
En anden, "alternativ/psykologisk" vinkel på problembarnet Thailand: Et folk har de ledere som folket fortjener. Hvad betyder det? Jo, hvis folket gennemgående i deres personlighed og hele væsen har følgende karaktertræk: - anløben moral = dvs. at det er i orden at lyve, snyde (købe en eksamen f.ex. eller en forfremmelse) - stjæle med arme og ben, fra hvemsomhelst, hvorsomhelst og nårsomhelst det kan lade sig gøre! OGSÅ fra medborgere der er mere hjælpeløse og fattige end en selv. - ikke i besiddelse af intellektuel evne til at skelne et ja eller nej, rigtigt eller forkert, kort sagt: Logisk tænkning eksisterer kun som en minimal evne. - mere optaget af hvordan man præsenter sig = Face (falsk ydre) - og dermed aldrig, aldrig nogensinde vise hvad man egentlig mener, føler og tænker. - mest optaget af at rage til sig af materielle goder, der kan give et kortvarigt "kick" af status og tilfredsstillelse. F.x. bo i et hul af en mini-condo til THB 2.500 pr. md. samtidig med at man har en BMW ell. Mercedes parkeret i slum-soi'en udenfor! - at 95 % af den thailandske befolkning er buddhister, den vel nok mest avancerede og tolerante religion i verden (livsfilosofi) - og praktiseres den efter Buddha's anvisninger er man godt på vej til at undslippe det jordiske helvede af sygdom, død og genfødsel, og forhåbentlig efter tusindvis af liv's praksis at ankomme til det store "Intet" (!) Det VED enhver Thai - alligevel leves livet som anført ovenfor. Templerne bruges som steder hvor man beder og laver ofringer for at få velstand ell. vinde i lotto. Munke - der har opdyrket nogle siddi's (okkulte evner) har drømme og visioner om lottotal, og bruger dem! (Konens farbror, munk i 30 år..) Derfor: Landets ledere og politikere er et spejl på folket, et folk der lever og fremviser ovennævnte egenskaber, kan IKKE ha' andre ledere end dem de har lige nu! Det er en næsten kosmisk og psykologisk lovmæssighed der siger at det ikke kan lade sig gøre... Folket skal ændre sig, ikke politikerne! Amen! DET ER 100% RIGTIGT FOR 95% VEDKOMMENDE |
|
|
JackD |
Lagt på d. 28/11-2008 11:48
|
lung skrev: Nu tro jeg sku da JackD er blevet ædru, eller på anden vis fået et klarsyn. jeg tilslutter mig her, selvom der både er bred pensel og grovfil.. Tak, tak, forstår heller ikke helt hvad der er sket, plejer kun at være synsk når jeg har en halv-ell. helskid på! Nå, mørket sænker sig over Bangkok, og det er tid til en JackCoke! Hyg jer.. |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 12:23
|
|
Til svar "5". Jeg er begyndt, ligesom alle andre i verden (og i thailand) at vende mig imod PAD. Kan godt se mig selv i din holdning omkring du var medfølende overfor pad og deres kamp imod regeringen fra starten med samak, og som dig selv er jeg også begyndt at se lyset så at sige. Min forbindelse til thailand er at jeg bor i pattaya, sammen med min thaikæreste, men det er jo for så vidt ligegyldigt. Det er dybt idiotisk at direkte opsøge kampen og ikke tage imod den håndsudstrækning de allerede har fået tilbudt, men istedet opføre sig som.. ja, penge/magtliderlige små børn i skolegården. Og som jeg skrev tidl "Jeg mener ikke at en folkevalgt regering, som er stemt ind pga de fattige har fået lidt lommepenge af "farmand" kan/bør anerkendes da den ikke er valgt ud fra et demokratisk grundprincip. (Ja, jeg ved godt pad også er idioter, og selv ikke overholder spillereglerne) Hvad kan man gøre... De er alle idioter. (Med demokratisk grundprincip mener jeg at den er valgt alene pga håbet om penge til landbruget, og på trods af at alle ved at regeringen puttede Mange penge i lommen.) |
|
|
manse |
Lagt på d. 28/11-2008 12:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Jeg sad her i dag og talte med en af de tidligere politikere i Taksin regeringen. Da jeg spurgte ham om, hvad han regnede med der nu vil ske, sagde han følgende: PM afventer lidt endnu, og han havde hørt, at man nu var ved at lokalisere pengemændene bag PAD, så man kunne få stoppet denne enorme pengestrøm til de aktive, og som han sagde, hvis det sker, så vil der blive ro, for uden penge ingen demonstranter. Ja det lyder jo lige til, og man må jo håbe der snart bliver ro derinde i Bangkok, for her i vores lille udsted er alt fredeligt med glade mennesker. |
|
|
manse |
Lagt på d. 28/11-2008 13:17
|
Jeg har også lige hørt, at lufthavnsbesætterne nu får 1000 bath om dagen for at sidde der, så der er vel ikke noget at sige til, at de ikke vil flytte sig |
|
|
manse |
Lagt på d. 28/11-2008 13:38
|
Der er lige blevet sagt på TV af PM, at hvis nogen fra politiet høj eller lav, gør noget uden ordre fra ham, så vil de blive fjernet og opsagt fra deres stillinger. Det samme for militæret. Jeg tror han gør regning uden vært, så måske kommer der nu til at ske noget, efter denne udtalelse. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 28/11-2008 13:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
manse skrev: Der er lige blevet sagt på TV af PM, at hvis nogen fra politiet høj eller lav, gør noget uden ordre fra ham, så vil de blive fjernet og opsagt fra deres stillinger. Det samme for militæret. Jeg tror han gør regning uden vært, så måske kommer der nu til at ske noget, efter denne udtalelse. Takker for opdateringerne manse Dejligt at høre hvad der sker dernede... Jeg skal jo have lufthavnen ryddet til på mandag..... |
|
|
JackD |
Lagt på d. 28/11-2008 13:49
|
Kan man sige: "The stage is set, let the play begin"! (Var det Shakespear??) Som en opfølger til mine tidligere indlæg, et link: http://www.stickm...er4792.htm Et indlæg (på engelsk..) på Stickmans website: "Thailand... Where even the “People’s Revolution” is Fake!!" - og den her: http://www.stickm...er4791.htm "Cloud Cuckoo Land" Redigeret af JackD d. 28/11-2008 13:53 |
|
Spring til debat: |