Se indlæg
 Udskriv debat
Spilleklubber
nadia
Hej alle!

Jeg er journalist på DRs P1 og i gang med at lave en serie små reportager om forskellige spillemiljøer. Fokus er de spillendes sociale samvær.
Har hørt, at mange thaikvinder er sammen om at spille i Danmark. Kan nogen af jer hjælpe mig med at formidle kontakt til en spilleklub eller lignende, gerne i københavnsområdet? Eller til nogen, der går ud og spiller sammen på offentlige steder?

Jeg er interesseret i at tale med helt almindeligt velfungerende thailændere, (der evt. gerne må tale lidt forståeligt dansk.) Og jer, der henvender jer, kan selvfølgelig være anonyme - Det er jo bare radio...

Gode hilsner, Nadia.

nadia
Hvis I ikke kender programmet, kan I se mere på: dr.dk/p1/reportagen...

Davs Nadia

Der ligger vist 3 spille klubber i næstved
Men de er meget sky de thaier,fordi det er jo ulovlige spille klubber hvor de spiller om store penge.

bamsen

nadia
Jeg er ikke specielt interesseret i spil, hvor der spilles om "store penge".

Men måske bare nogle spilleklubber ell.lign., hvor de mødes for det sociales skyld, og hvor det ikke er meget svært at komme ind og få dem i snak.
Kender nogen af jer nogen, der kender nogen? Nogen af jer, hvis kone har en veninde?

Det må meget gerne være i Københavnsområdet... Smile

Lung Yao
Nadia,
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er (ligegyldigt borset fra forståelse af min forklaring).
Som Bamsen nævnte er Thai spilleklubber (ligesom andre) ULOVLIGE i DK, derfor ville det være meget svært at få kontakt med.
Hvis din research er primært baseret på det "social samvær" i Thai kredse så er det sådan at mange Thai kvinder mødes hos den ene af gruppen og starter med at snakke, spise, snakke, spise, så kunne det være at der bliver åbnet en flaske vin eller noget andet alkoholiske drikkelse og vupti som kommer et sæt kort frem og nu det som har med din "alder" at gøre. Hvis du er i 40-50 års kategorien, så kan du måske huske da du var 6-7 år gammel og når du var på besøg hos "moster Agnes" i Jylland til en fødselsdag eller til Jul, og efter middagen gik mændene i gang man cerutterne og Cognacen. Og "moster Dagmar", sagde nu skulle man spille 10 øre "Whist" (ikke alle havde TV dengang, men kun radio) og det med 10 øren var meget "vigtigt" når man skulle have en lille "klar", så faldt ti-øren Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 11/11-2008 12:11
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

nadia
Tak for det fine svar!
Jeg står lige foran tærsklen til mit 29. år, så jeg er vel ikke helt så gammel :-)
Men jeg har til gengæld bedsteforældre og forældre, så kan godt følge din mail.

Jeg er, som forstået, på jagt efter det sociale... men tror du, det kunne være muligt at komme med til en sådan almindelig aften?

dutling68
hvorfor skal det være thai ? der er da så mange indvandrerklubber bla tyrkiske hvor de sidder og spiller kort hver dag og få et stykke mad de vil sikkert gerne have at du kommer og snakker med dem og der ligger en del i kbh så det er vel ligetil hvis det er det sociale du går efter........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Nixon
Nu er overskriften på tråden jo spilleklubber og i det første indlæg søges der efter spillemiljøer. I øvrigt hvad vil du få ud af det sociale da det sociale samspil ved sådan en aften foregår på thailandsk? Bare spørg hvilken som helst dansk mand som ikke snakker thailandsk hvad han har fået ud af sådan en hyggeaften.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
nadia
Det er selvfølgelig rigtigt - det med sproget. Men en del af dem taler vel også dansk. Så tænkte bare, jeg kunne spørge lidt ind til nogen ting?
Det er bare til en udsendelse på 15 minutter...
Og måske, hvis der engang imellem er mænd med, kunne man jo også tale med ham.
Er egentlig bare interesseret i, hvordan det er at være thai i Danmark - og spillet er så en form for "ramme".

Men helt rigtigt: tyrkiske klubber kunne også have interesse. Ved bare ikke, hvor jeg skulle finde dem henne? Det er jo ikke lige noget, man kan slå op på krak...
En anden af fordelen ved spil blandt thaikvinder er, at jeg gerne ville have flere kvinder repræsenteret :-) - og de fleste i vores serie lige nu er mænd (hestevæddeløbs-, bridgespillere osv.)

nadia
Apropos overskriften:

Der skulle nok bare have stået "spil", men som sagt er det bare en ramme, som skal bruges til at komme ind på livet af forskellige kulturer... til at bearbejde nysgerrigheden. Smile

dutling68
ang mit indlæg se venligst bort fra hvorfor "skal det være thai"..
da jeg ikke fik set det her i farten..... "forskellige spillemiljøer"
okej vi køre igen.......Wink

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Lung Yao
Duttling68,
Ja, du er meget hurtig til "at skyde fra hoften" Shock
Nadia skrev :<< at mange thaikvinder >> så vær venlig at henvise mig til Tyrkiske klubber hvor DU har set tyrkiske KVINDER spille kort. Meget interessant "iagtagelse" fra din side som er med til at "forstærke" fordomme.
Redigeret af Lung Yao d. 11/11-2008 12:58
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

nadia
Det er helt i orden. Det ser jeg bort fra. Smile

Men tror du/I, nogen af jer kan hjælpe mig med at komme i kontakt med miljøet? Aner ikke, hvordan jeg skal gribe det an.
Måske er der nogen af jer andre, der debatterer herinde, der kunne skabe en kontakt?

Lung Yao
Nadia,
Det kunne være meget interessant hvis som "follow up" på din udsendelse ville også fokusere på det "hyklerisk handlemåde" som den Danske stat udviser.
1) Forbyde diverse form for hazard spil og behandle Ludomani.(selv børn i 8-10 års alderen er begyndt at spille Poker Shock .
2) Selv "promovere" diverse former for "hazardspil" og der går snart ikke et ½år før STATEN lancere et nyt spil og sidste tiltag på stammen: JOKER spillet også om Onsdagen Sad Angry Angry

nadia
Ja, det kan jeg godt se, er et paradoks.
Men egentlig er det jo ikke ludomanivinklen, jeg går efter i denne sammenhæng...

Men jeg vil gerne lære meget mere om den thailandske kultur. Men hvordan griber jeg det an?

Lung Yao
Nadia,
<< Men hvordan griber jeg det an? >> Nemlig der ligger hele "problematikken": mange debatører på DTW ser rødt hver gang en journalist forsøger sig her på sitet. Og det bliver ikke bedre hvis det drejer sig om "tabu" emner som : prostitution - ludomani - "Gold Diggeri" - snyd og bedrag , meget følsomme emner da der ofte fokuseret mere på det NEGATIV side af nogle D anske-Thai forhold.

Du kunne fx. havde startet med at søge om :<< Hvordan hygger Thai kvinder sig: sammenkomst med andre Thai? Restaurant besøg ? Fester ? >> For derefter som "sidegevinst" at spørge kvinderne om deres syn på kortspil da du nu skriver at din interesse for emnet er ikke fra en << ludomonivinkel>> .
Den måde du startede tråden på fik desvære mange til at gå på "barrikaderne". (desvære men forståeligt nok da det er tit skreve meget negativt om især Thai kvinder, det er ikke meget man hører fx. om Philippinerne vel Wink ).

nadia
Ja, det kan jeg godt se. Problemet er nok, at jeg ikke selv kendte noget særligt til det dilemma. Derfor har jeg ikke tænkt, at det kunne fremkalde sådanne reaktioner...
Jeg havde bare en ide om, at spillekultur var mere udbredt i Thailand end i Danmark.

Men altså; jeg er jo stadig interesseret i at se, hvordan thaiere er sammen - som du netop skriver. Smile Og interesseret i at lave et varmt portræt.

Davs Tag ud i thai templet i dragør og snak med de thaipiger derude, en søndag,og hør hvad de siger.
Der kunne du måske få en kontakt.

bamsen

dutling68
her lung skriver hun ikke om forskellige spillemiljøer og så senere om thaier så derfor fostod jeg at det også var fra andre kulture hun søgste.....og hvad mener du med at jeg er med til at "forstærke" fordomme..
og ang at finde ndvandrerklubber så ligger der nogle på vesterbro nede ved enghaveplads i den sidste del af istedgade kan ikke huske hvor men spørg dig frem Smile

Bjarne
Ærlig talt, Nadia: Du sælger dit budskab dårligt. Jeg sidder med en fornemmelse (ganske klar) af, at det spillemæssige har en større plads i din planlagte historie, end du meget hurtigt modererer det til. Da du møder modstand/spørgsmål, slår du over i det sociale, forskellige kulturer - og "Det er bare til en udsendelse på 15 minutter...".
Undskyld - jeg tror dig ikke over en dørtærskel. Og igen undskyld, hvis jeg tager helt fejl.
"En serie små reportager om forskellige spillemiljøer" er din dagsorden, og den er dårligt skjult.

Bjarne Madsen
Journalist, redaktør (DJ)

Spring til debat: