Se indlæg
 Udskriv debat
Tror thaier på spøgelser?
Thorleif
Tror thaier mere på spøgelser end andre folkefærd? Kender et par thaier som er ualmindelig bange for spøgelser.Frown

ja
men det gør jeg også- Cool

pdrhan
Thorleif skrev:
Tror thaier mere på spøgelser end andre folkefærd? Kender et par thaier som er ualmindelig bange for spøgelser.Frown

Ja - de er fuldstændig balstyriske når man taler om spøgelser...så ja de er værre en alle andre.....har forgæves forsøgt at fortælle dem at spøgelser ikke eksisterer....men den køber de ikke...kan så ikke lade være med at lave lidt ballade ud af det med et hvidt lagen og lommelygte mm......hehe
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

thaikurt1
Thai er meget overtroet.

Jeg er selv overtroet men i forhold til en thai er det småting.

Nogen gange kan det blive for meget og især hvis min kone vil havde mig til at tro paa det.

Når vi skal spiseaften mad sidder hun og siger en hele masse for at hende afdøde far skal komme og spiser med , hun vil havde at jeg skal gore det samme med min afdøde mor men det slag tro jeg ikke paa

http://nej
rinpoche
Do bears shit in the woods?

Statistikken taler sit tydelige sprog.
Efter tsunamien på vestkysten droppede besøgstallet af thailandske besøgende som en sten, og allehånde historier om dette og hint fænomen florerede tilmed i medierne.
Det korte af det lange er vel at svaret er JA Smile
Men selvfølgelig ikke alle er ens, min kone synes blot at konceptet "sapogelser" er morsomt. Og det er der sikkert også mange andre der gør.

Thorleif
thaikurt 1 skrev:
Thai er meget overtroet.

Jeg er selv overtroet men i forhold til en thai er det småting.

Nogen gange kan det blive for meget og især hvis min kone vil havde mig til at tro paa det.

Når vi skal spiseaften mad sidder hun og siger en hele masse for at hende afdøde far skal komme og spiser med , hun vil havde at jeg skal gore det samme med min afdøde mor men det slag tro jeg ikke paa

Hvis du drejer den rigtig skulle det kunne skaffe dig en ekstra omgang desert!Smile Prøv med: Han (din afdøde svigerfar) kommer lige om lidt men hans is smelter jo. Mon ikke det er bedre at jeg spiser den!!!GrinGrinGrin

taleofdk
Kinesere og Indere er vist også godt med på den bølge tror jeg.

Mht, til Thaikurt 1 og hans kone, så hænger din kone på den, har hun gjort dette 1 gang må hun gøre det hverdag, efter hvad min kone fortæller Smile min kone´s far er også død sjovt sagde hun at hun aldrig har inviteret far ind til mad for så skal hun gøre det hver eneste dag, tænk hvis hun missede en dag uha sagde hun Wink

Min kone er ikke hardcore, men hun har stor respekt for det.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
quickmouse
kan da huske at under bygningen af den nye lufthavn i bkk, gik der da mange rygter om spøgelser & genfærd som huserede i & ved lufthavnen, flere af bygningsarbejderne svor på at de en på en sen aftenstid eller en tidlig morgen slumring havde mødt nogle genfærd.

der er også mange der siger at lufthavnen er bygget oven på en gammel nedlagt begravels plads, mener også at have hørt at det er et gammel sump område.

måske at det er spøgelserne der fjerner alle de forsvundne bagage trollyes Cool
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

taleofdk
He he fik mig lige til at tænke på legenden mae nak her i Bangkok, spørg konen/kæresten om de vil med hen og besøge hendes hus Bangkok, min kone siger, nej tak Smile

www.holidaysinsiam.com
quickmouse
konen har været der 2 gange, måske jeg vil prøve næste gang ( gys Grin )

der oven i købet lavet en dvd om emnet

http://ghostofmae...fruit.com/

http://translate....26pwst%3D1

[movie=youtube]jIo4wgl7wsk[/movie]

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

sank
Frown Ja i en lejlighed over for os var alt revet ud fasaden ikke en sten der skyggede ? jeg fik at vide at der var en der var død der og derfor fjerner man alt så ånden frit kan komme ud Shock og det tog to år før fasaden blev sat op igen. Og jeg har hørt det samme andre steder fra Shock

Suk Rak Ning
Da vi flyttede til Nong khai, ja saa synts jeg at kunne hoere nogen snakke om natten, det fortalte jeg saa Ning...........hun ringede straks til sin mor og i et par dage blev der braendt roegelse af baade inde og ude i haven, samtidigt med at hun saa sagde til evt. spoegelser om de ikke godt ville finde et andet sted at vaere.

Nu hoere jeg intet mere.......kunne det maaske ha' skyldes delerium...Shock

ps. stemmerne er vaek....Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 15/10-2008 06:40
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

maik
En ganske god web-side om åndetro mm i thailand kan ses her:
http://www.thaiwo...nimism.htm

siden er på engelsk men indeholder også en del billeder.
Redigeret af maik d. 15/10-2008 07:28

http://www.maikjensen.dk
Locturian
Thaier tror rigtig meget på spøgelser, og det har de gjort i rigtig mange år - Det må ligge i deres kulturarv, og det hjælper ikke ligefrem, når der i rigtig mange af deres tv-serier, optræder spøgelser. Spøgelserne er altid kridhvide, med mørk make-up omkring øjnene, og mørk læbestift. Og så siger de aldrig noget, og ser bare på deres "ofre" med et sænket hoved og stirrende øjne... - Så, deres medier hjælper godt med til at holde fat i angsten for de døde!

Min kæreste bror blev for 1½ måneds tid siden, kørt ned af en pick-up, mens han sad bag på en knallert. De blev ramt frontalt, og ja, lad os bare sige, at det ikke var et kønt syn - Vi var ude og hente ham lige efter det var sket Sad En grim grim oplevelse, men nok om det... Det eneste gode var vel, at han ikke led - Han døde "on impact".

Efterfølgende var min kæreste, hendes datter, niecen og barnepigen, meget skræmte hver aften i lang tid. De turde ikke gå udenfor fra et rum til et andet, uden der var andre der kiggede på at de skiftede værelse.

Ok - Jeg tror ikke på spøgelser. Jeg er sikker på, at der er mere mellem himmel og jord end vi ved, og er sikker på at når vi dør, er det ikke enden. Men derfra, og så til at døde mennesker ikke har andet at lave, end at svæve rundt og skræmme os dødelige, tror jeg ikke på. Jeg har aldrig set et spøgelse, eller set gode beviser på at de eksisterer - Så indtil da, så er det noget overtroisk pjat, som man da har lov til at hoppe på - Jeg gør bare ikke... Smile
Redigeret af Locturian d. 15/10-2008 07:58
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
taleofdk
Thailand er jo et buddhistisk land så det er vel ikke så sært at de tror på ånder og spøgelser, det ligger jo i buddhismen Wink

www.holidaysinsiam.com
swedmark
Jeg ved ikke om det er afledt af troen på spøgelser, men mange af dem er også meget mørkeræd.

Til eks. min egen kæreste. Kommer jeg til at slukke lyset i trappegangen inden hun er helt oppe skriger hun helt vildtShock

Det er der selvfølgelig gået helt sport i nuGrin

Jeg har set massere af spøgelser, både i Danmark og i thailand, og andre steder. Så for mig er det ikke et spørgsmål om at tro på spøgelser, det er noget jeg gentagende gange har set.
Faktisk har jeg også oplevet, at både jeg og kone så et spøgelse samtidige. Vi var lige flyttet ind i en lejlighed i pattaya området, vi havde boede der i ganske få dage, lige pludselige en aften stod der en stor hvid tyk skikkelse ind i den lille condo vi havde lejede os ind i. vi så ham begge. Jeg bede ham om at forsvinde og aldrig komme tilbage igen, hvilke han gjorde og vi så ham aldrig igen.
Dagen efter kunne vi i sofon (kabel-tv) se at der var en tyg falang, der var druknet nede i swimmingpoolen, i den condo vi boede i, samme dag som vi havde set spøgelset.

Thorleif
Jeg har også set mørkeræd voksne thaier. Hvad er det de er bange for? Noget der minder om døden eller er det fordi de ikke kan se spøgelserne komme?Smile

En af mine bedste veninder er ikke bare mørkeræd. Hun er også hunderæd for at være alene. Det er lidt uheldigt for hendes børn er ved at være så store at de efterhånden ikke er specielt interesseret i at sove hos hende mere. Og når hendes børn ikke er hjemme eller hos deres far er hun nød til at gå ned på den lokale bar for at finde en der gider at være hos hende natten over indtil hun skal på arbejde. På den konto har hun snart sovet med stort set alle byens mænd.ShockGrinGrin

Thaierne tror generelt meget på spøgelser, min kone inclusive. Da vi skulle flytte for et par måneder siden, fik min kone at vide, at der var spøgelser i den nye ejendom vi skulle flytte ind i, dagen før indflytningen. Nu skulle vi ikke flytte, også selvom depositum mm var tabt.. Jeg meddelte hende, at så måtte jeg jo flytte alene, men hun fulgte alligevel med. Idag er alt glemt om spøgelset.Shock

Første gang min hustru - nåh nej vi blev først gift 4 mdr. senere - kom til KBH. Vi ankom til min lejlighed lige fra lufthavnen og det første hun sagde da hun stod i enteren var: "Her er der en der er død for nylig". Jeg kunne kun fortælle at jeg intet vidste da jeg lige havde købt lejligheden få måneder før.

Samme nat faldt et gammelt antikt spejl ned fra væggen ude i entreen med et ordentlig brag. Hun sagde som det var: "Der ser du - en Phii, hvem mon kan være død?" Jeg fortalte hende så at da jeg jo havde forelsket mig i hende og derfor rejste frem og tilbage til Thailand havde jeg måttet aflive min vidunderlige hund Marie, af samme årsag. Hun var fra da af, helt overbevist om at det var hunden der spøgte. Nogle uger efter, da vi sad i stuen, hørte vi et hørligt snøft/suk, sådan nærmest en helt opgivende suk af sorg, fra sofaen hvor hunden plejede at ligge. Hun sagde: "Din hund vil i snak med dig".

Og jeg troede hende. Det samme skete da møblerne år senere kom til Thailand. Vi har nu to gange hørt det samme snøft som jeg havde hørt så mange gange da hunden var i live, så jeg kan genkende lyden som kun Marie kunne lave. Har aldrig hørt en anden hund sige sådan.

Skeptikeren

Spring til debat: