Se indlæg
 Udskriv debat
advarsel til de lokale bilister. i pattaya
En advarsel nu til alle, der ejer et køretøj her i Pattaya. Onsdag formiddag, vil det lokale Highway Politi,
plaseret på Sukumvit Road i South Pattaya,
organiseret en af deres regelmæssige checkpoints.
Men vi har fået at vide af politiet Major Siwagorn, i
nspektøren, der står for Pattaya område,
at detaljerede kontrol af biler og motorcykler vil nu finde sted.
Dette omfatter skat og forsikrings kontrol, og dem, bil eller lastbilchauffører ikke bruger sikkerhedssele og snakker i
mobiltelefoner vil blive retsforfulgt.
Han har også forklaret os, at bilister, der ikke kan bevise,
at de er ejer af køretøjet, de kører,
eller har lånt køretøjet fra en person,
vil få deres biler beslaglagt,
indtil bevis for ejerskab er forestående

bamsen
Redigeret af d. 08/10-2008 16:23

John
Hej Bamse

Det ville være rart med et link til hvor du har fundet oplysningen.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
goldwing
John skrev:
Hej Bamse

Det ville være rart med et link til hvor du har fundet oplysningen.

Det kommer lige her
http://www.pattay...51_4.shtml

Thai

http://www.pattay...51_4.shtml

John
Takker.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Locturian
bamsen skrev:
Han har også forklaret os, at bilister, der ikke kan bevise,
at de er ejer af køretøjet, de kører,
eller har lånt køretøjet fra en person,
vil få deres biler beslaglagt,
indtil bevis for ejerskab er forestående

Sådan! En gang maling og nogle blink på taget, og politiet har fået nogle nye biler Smile

Synes det er cool nok at de laver de raciaer - Så får de ryddet lidt ud i dem der kører med våben også... Nu kører jeg ikke særlig meget i Pattaya, men når de holder de check i Hua Hin, er jeg altid munter. Jeg har ikke noget at skjule, og kører altid med sele... Har dog aldrig oplevet at de tjekker forsikring og papire?

Jeg er blevet stoppet en enkelt gang, midt om natten, møg fuld, med 2 af mine venner i bilen og en flaske whiskey i midterkonsollen - De tjekkede hele bilen, og jeg blev tjekket for våben, men de spurgte ikke ind til om jeg var fuld... Nu har jeg ikke for vane at køre fuld i bil, og det var en svipser, men var bare for at påpege at de ikke altid tjekker det de burde... Ligeledes tjekkede de ikke bagagerummet? Så om jeg havde en Raket Kaster og 3 lig deromme, fandt de aldrig ud af Wink

Men - Flere tjeck! Det ville gavne alle..
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
tuktuk
det man kunne savner hernede, var at politiet havde en autoritet alla den de har hjemme, hjemme slipper man automatisk gassen når man ser en panser, hernede blæser man forbi dem med 120 på landevejen, uden der sker noget ?? hvem af os har ikke set når der er en kontrol og folk vender om lige foran kontrollen, og politiet ikke gør noget !! (ahh jo de puster lidt i en fløjte, men det stopper de jo ikke af !!)

Som loc siger gerne flere kontroller og gerne mere håndfasthed, vi skulle jo gerne fange alle de svipsere som folk laver når de kører med sprut i blodet :S
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Bortset fra Bamsen at din advarsel dukker op efter at kontrollen har fundet sted, så er det godt at Jer der hjemme også følger med.

Der har ikke været noget i nyhederne (endnu) om omfanget af fangst. Kan så fortælle at en ung mand der p.t. går og maler huset (og som KUN drikker sodavand), i tirsdags blev påkørt af en temmelig beruset thai. Politi tilkaldt. Afgørelse: Da thaien ikke følte sig i stand til at argumentere og diskuterer erstatning så blev begge maskiner låst og kørt til Soi 9. Nu er det så op til den unge mand at få sine penge, hans højre ben ser frygteligt ud og hans maskine temmelig ramponeret siger han, men han mødte troligt på arbejde. Druksnuden? Han fik lov til at tage en taxi hjem.

Kan også fortælle at jeg sammen med min kammerat Morten fra Stavanger og som har hus herude, han har 3 naboer som er i politiet. Vi har nogle gange været med på sådan en razzia ude på Sukhomvit. Meget interessant oplevelse forøvrigt. Vi sidder sammen med de "store" ved et bord i vejkanten, Vi bliver budt på på whiskie og øl i rimelige mængder, når der er fangst kommer de pågældende så hen og bliver "forhørt" og så afhængig af foreseelsen, "løsladt" eller kørt til Soi 9. Når de høje herrer ikke gider mere, så bliver vi inviteret med på Soi 9 til fortsat fest omme bagved, eller på en kro ude i Jomtien. Alle er vi, for at sige det mildt, rimelig godt i stødet. Men vi kører skam standsmæssig i politiets biler.

Skeptikeren

PS! Kunne i forbindelse med dit indlæg være rart med en oplysning om hvorfor alle tider er DK, når man i sin profil har time +6 burde det vel fremgå at man er lokal placeret i TH

Davs Skeptiker

Prøv at gå ind i RET DIN PROFIL
og derinde så lad tiden om til minus 5 eller 6

så skulle din tid være bedre

bamsen.

Ps.jeg kunne først sætte det ind da jeg så det,
Smile

Suk Rak Ning
Man koere ikke spritkoersel i DK, hvorfor fanden skulle man saa goere det i TH..........Jeg gaar da ind for kontrol, mange uskyldige menneske liv kunne reddes hvis ens promille er O.............

Tak..............
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk, tro endelig ikke at jeg ikke var dybt forarget. Det er nu 4 år siden og jeg har stadig "lidt" dårlig samvittighed over at jeg lod mig lokke. Tog egentlig med for at lære lidt om hvordan politiet "arbejder". Men høj som lav deltog i løjerne. Og jeg var vel på een eller anden led lidt duperet/chokeret/forskrækket over den arrogance og nedgøring af deres medmennesker de fremviste. Ved egentlig ikke hvordan de ville have reageret hvis jeg havde sagt fra.

Har senere diskuteret det med disse naboer (politifolk). Vi er til fælles fødselsdag hvert år i januar ude hos Morten. De er som regel de første til at blive rimeligt berusede selv om de har tilkaldevagt. De syntes selv det er i orden, og kan ikke forstå min forargelse. Nordmændene griner bare.

De kommer af og til lige dumpende forbi, så på den led er det da rart med lidt "tryghed" i baggrunden. Har da for nylig fået nogle trusler om et tæskehold, een opringning og de stod her 6 mand + min egen næsten nabo som ikke drikker over hovedet, udover at være politi i udrykningstjenesten også er medlem af dem med de sorte hætter, altså specialstyrkerne.

Nok om det, ha' det fortrinligt og pas på dig selv

Skeptikeren

I min hverdag kører jeg ikke hvis jeg har drukket mere end 1 (skriver een) øl til frokost.

quickmouse
# 6:
Jeg er blevet stoppet en enkelt gang, midt om natten, møg fuld, med 2 af mine venner i bilen og en flaske whiskey i midterkonsollen

# 8:
i tirsdags blev påkørt af en temmelig beruset thai. Druksnuden? Han fik lov til at tage en taxi hjem.

så da gerne en mere håndfatshed med hensyn til spirituskørsel, af det thailandske politi Angry men det er jo nok ønske tænkning.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Saendaeng
Thailands politi er ikke andet end en korrupt bande , der stikker hånden frem , når de lugter penge.
Jeg har oplevet det flere gange og har intet til overs for dem.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxxxx
saendaeng skrev:
Thailands politi er ikke andet end en korrupt bande , der stikker hånden frem , når de lugter penge.

med denne kommentar saendaeng kommer med ja så er bunden sku nået

han stemper hele poliet på en gang

man må jo sige det er utrolig hvad denne (mand) har oplevet her i thailand

helt ærlig saendaeng hvorfor bliver du i Thailand, alle snyder dig resten, er en korrupt bande

....

Payanak
yindee skrev:
saendaeng skrev:

helt ærlig saendaeng hvorfor bliver du i Thailand, alle snyder dig resten, er en korrupt bande
....

Hvorfor er bunden nået??? Det er jo sandheden at politiet i TH er en mafia i sig selv.

Og for at holde tråden, som handler om trafik razziaer, så kan jeg give som eks. at jeg har præsteret at stikke 100 Baht ud af sideruden til en færdselsbetjent, hvorefter jeg fik lov at køre videre mod færdselsretningen her i Bangkok. Jeg har også stukket penge i hånden til samme på Phuket, hvor jeg boede før.

Og så er det FAKTA at færdselsbetjente i TH får kommission af uddelte bøder.

sank
Shock Ja Politiet er ivrige rundt i Pattaya nu Angry man tør snart ikke Cykle på Fortovet Frown de skuler efter en Angry
Redigeret af sank d. 10/10-2008 10:12

huratho
Hej
Chanok, jeg tror nok din sidste udtalelse kræver en uddybning eller en tilbage trækning. At HELE den thailandske politistyrke er korupte og een stor mafia, Det er for groft.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Payanak
Hej Huratho,

Du bør ikke lave om på mine ord.

Fortsat god dag!

xxxxxx
Cha-nok skrev:
yindee skrev:
saendaeng skrev:

....

Hvorfor er bunden nået??? Det er jo sandheden at politiet i TH er en mafia i sig selv.

Og for at holde tråden, som handler om trafik razziaer, så kan jeg give som eks. at jeg har præsteret at stikke 100 Baht ud af sideruden til en færdselsbetjent, hvorefter jeg fik lov at køre videre mod færdselsretningen her i Bangkok. Jeg har også stukket penge i hånden til samme på Phuket, hvor jeg boede før.

Og så er det FAKTA at færdselsbetjente i TH får kommission af uddelte bøder.

at du laver ulovligheder kører forkert retning bestikker politiet kører viderer i forkert retning
ja det er jo op til dig . men forklar mig lige hvordan HELE det Thailandske politi er korupte og en stor mafia som jeg ser sagen er du forkert på den, det er dig og en betjent der laver ulovligheder ikke HELE det Thailandske politi

..

Payanak
Hej Yindee

Du bør ikke lave om på mine ord.

Fortsat god dag!

Spring til debat: