Se indlæg
 Udskriv debat
skandale i lufthaven...
dutling68
min ven som har købt sin billet inde hos thai travel på halmtovet skulle i dag søndag have været med thai air...men blev afvist ved tjec ind da de ikke kunne se at han var booked til flyet og han kunne ellers vise sin etiket og kvittering.....så han fik valget om at købe en ny eller tage kontakt til thai travel i morgen så han måtte købe en ny billet til 12,331 kr....og de sage at der var flere som havde samme problem.........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

robnie
jeg har aldrig haft problemer med thai travel, så kunne godt tænke mig at vide hvor problemet opstår så jeg ikke står i samme situation i næste måned

dutling68
problemet var at han have købet sin billet og han var booked..men de har åbenbart fået lavet en fejl inde hos thaitravel så han stod ikke i deres system ude i llufthavnen i tjec ind....
jeg ville da også lige sige jeg har aldrig haft nogle problemmer med thaitravel..dette indlæg er lavet på opfordring fra min ven og jeg kan da kun give ham ret i at det er noget trist noget. men nu må vi se hvad thaitravel har at sige når han ringer til dem i morgen....
Redigeret af dutling68 d. 28/09-2008 13:21
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

robnie
ja hører gerne hvad historien bliver med hensyn til tilbage betaling for den billet som han havde betalt men ikke kunne bruge

den er sku ikke sjov, personligt køber jeg næsten altid mine flybiletter direkte igennem de flyselskab jeg vil rejse med.

robnie
bkk skrev:
den er sku ikke sjov, personligt køber jeg næsten altid mine flybiletter direkte igennem de flyselskab jeg vil rejse med.

Det er måske også smart at gøre det men thai air er noget dyrere ind thai travel så derfor handler jeg altid der

ingolf
robnie skrev:
ja hører gerne hvad historien bliver med hensyn til tilbage betaling for den billet som han havde betalt men ikke kunne bruge

Det er ikke sådan, at de er på vej at gå ned FrownFrown

Han skal da ikke bare have pengene tilbage for billetten, om den nye har väret dyrere, skal han også have det refunderet. Men jeg tror der bliver problem, iogmed at han köbte en ny. Der står sikkert noget med fin stil et eller andet sted.

I den konspondance (staves det sådan) jeg har med Thai Travel, er der både privat tel.nr. og mobil nr. Det kunne måske have löst problemet, men i panikken i lufthavnen, glemmer man let det.

Ingolf

robnie skrev:
bkk skrev:

Det er måske også smart at gøre det men thai air er noget dyrere ind thai travel så derfor handler jeg altid der

nu er min økonomi bygget op sådan at kan jeg spare nogle tusinde kroner, så flyver jeg gerne med et andet europæisk selskab, selvom det tager 2-5 timer mere, heller det en skulle arbejde en uge ekstra i danmark, men jeg skal jo også have mere en en billet og så løber det op.

dutling68
Det er ikke sådan, at de er på vej at gå ned......
det var også min vens første tanke...men det tror jeg nu ikke på, men vi for at se hvad der sker...

rinpoche
Man kan selv checke om man er booket i amadeus.net.

http://www.amadeu...

Klik på trip tools, derefter checkmytrip. Indtast reservationsnummer og efternavn.
Står rejsen der, er man også registreret i lufthavnens indcheck.

Kedelig oplevelse for din ven dutling, håber han får refunderet merprisen.

robnie
rinpoche skrev:

Klik på trip tools, derefter checkmytrip. Indtast reservationsnummer og efternavn.

Tak for et godt tip ang. amaderus har lige tjekket min billet til næste måned og er registreret, men kan ikke se at jeg har betalt
robnie

quickmouse
rinpoche skrev:

et ganske fornuftig link du der giver, bruger det altid selv, men mange gange glemmer bureauerne at oplyse om dette, jeg har rejst med thai travel før, og de giver ikke denne oplysning, om det så kun er mig der har oplevet dette skal jeg ikke kunne sige noget om.

men det kunne dutling68´s ven vel kunne kaste noget lys over, eller andre for den sags skyld.
Redigeret af quickmouse d. 28/09-2008 17:49
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette. Har ihvertfald aldrig oplevet det selv.
Måske smart at medbringe et print af amadeus` oplysninger ved checkin. Så vil jeg antage at det er ulige sværere at afvise passagerer uden en kompensation og hotel til næste dags afgang.

Har vi ikke nogle medlemmer der arbejder i checkin som kan kaste yderligere lys over dette?
Bla. som robnie spørger om: Fremgår det i checkmytrip om man rent faktisk har betalt osv.

Jake
Det er jo fuldstændigt utilgiveligt! Hvad hvis man har taget ferie fra arbejde mv? Man kan jo ikke bare lige vente et par dage....

rinpoche
Du har selvfølgelig ret. Men fejl sker allevegne. Det kender vi vel alle til. Blot i denne situation med meget kedelige konsekvenser. Sad
Lad ham som er uden skyld kaste den første sten Wink

Iøvrigt er Don fra thaitravel flink til at tage til genmæle her på siden og kaste lys over tingene.

quickmouse
rinpoche skrev: Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette.

til den oplysning kan jeg med 100 % sige at jydsk rejsebureau, gør.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

SteenJ
Jeg har prøvet noget lignende fra samme på Halmtorvet, men nu benytfløjeter jeg udelukkende Dybbølsgade 66-Dit Rejsebureau, og derfra har der aldrig været problemer.

rinpoche
Steen. Indtil videre Wink

quickmouse. Taget til efterretning. Siger noget godt om jydsk rejsebureau. Smile

FCKdk
Godt link, [url]Amadeus.net[/url] det kan vel ikke
gentages for tit, Jeg har aldrig fået den oplysning
af noget bureau, Jeg har snart købt ca. ½100 billetter
over de 24 år Jeg har rejst til Thailand!!!!

Iøvrigt tror Jeg næppe Thai-travel(Don)
kan være skyld i miseren, det må være
en computerfejl hos THAI-AIRWAYS eller
i lufthavnen....

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

tastum
quickmouse skrev:
rinpoche skrev: Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette.

til den oplysning kan jeg med 100 % sige at jydsk rejsebureau, gør.

Har lige tjekket booking (E-ticket) fra thai-travel, og nederst er et link til amadeus, så de oplyser det altså også.
SPECIFIC SEAT CANNOT BE GUARANTEED
CLICK THE FOLLOWING LINK TO ACCESS YOUR ONLINE ITINERARY :

WWW.CHECKMYTRIP.C...
tas-Love Phuket-Kata Beach

Spring til debat: