Se indlæg
 Udskriv debat
Prisforskel på farang og thai
Wili
Vi er lige kommet hjem efter en måned i Thailand. Min mand er thai og jeg er dansk. Vi var inde og se Ancient City i Bangkok, entre kostede 300 bth for mig og 100 for ham - vi har oplevet det før andre steder.

Det er efter vores mening ikke en måde at behandle turister på. Det er ikke fori vi ikke har råd til det, men hvor skal jeg betale det 3 dobbelte bar fordi jeg ser anderledes ud......?

Hvis vi behandler turister på samme måde i DK, kommer der nok ikke mange.

Lige et sidste kvæk....Stable Lodge er kun for millionærer, jeg har endnu ikke fundet et sted i Thailand der er dyrer...det er ganske simpelt imponerende hvad det koster på det sted.

kanut

Og så et pip fra Kanut

Nu gider jeg ikke snakke mere om stable lodgeAngry

Venligt ment og med et glimt i øjetGrin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Wili
Det er så ok, men jeg måtte nævne detSmile

quickmouse
Wili skrev:
Vi er lige kommet hjem efter en måned i Thailand. Min mand er thai og jeg er dansk. Vi var inde og se Ancient City i Bangkok, entre kostede 300 bth for mig og 100 for ham - vi har oplevet det før andre steder.

Det er efter vores mening ikke en måde at behandle turister på. Det er ikke fori vi ikke har råd til det, men hvor skal jeg betale det 3 dobbelte bar fordi jeg ser anderledes ud......?

Lige et sidste kvæk....Stable Lodge er kun for millionærer, jeg har endnu ikke fundet et sted i Thailand der er dyrer...det er ganske simpelt imponerende hvad det koster på det sted.

jeg lader altid konen købe entre billeter, så i 99,5 % af tilfældene bliver det til thai pris, og jeg er fløjtende ligeglad om der bliver sure miner ved indgangen, sådan er det bare....

så næste gang lader du din mand købe billeter Angry
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Fido
Wili skrev:

Jeg har sgu ikke noget problem at der er prisforskel så længe det er officielt og foregår helt åbentlyst.
Det har iøvrigt også været praktiseret i Tjekkiet - tror nok det er afskaffet nu. Folk som så ikke finder det rimeligt må så finde et andet sted at holde ferie.

Studsede lige lidt over din sidste bemærkning:
"Stable Lodge er kun for millionærer, jeg har endnu ikke fundet et sted i Thailand der er dyrer."
Grin

Sidst jeg var i Bangkok hørte Stalden til i den absolut laveste prisklasse.
Wink
One man's ceiling is another man's floor

JCL
Wili har jo ret, hvorfor skal vi betale mere end thailænderne, det har stået på i mange år, prøv på det i Danmark, og det bliver straks stemplet som racisme.
Det kan da godt være nogen tænker, nå hva faen.
Men uretfærdigt er det, det kommer vi ikke uden om.
Første gang jeg var ude for det protesterede jeg højlydt, og de omkringstående thailændere holdt med.
Det endte med vi gik.
Så længe I finder jer i det, så fortsætter det.

rinpoche
Du har helt ret.
Og det er et tilbagevendende emne.
Jeg var i Muang Boran ancient city i november sidste år. Vi fik alle thai pris bare fordi jeg talte til billettøren på thai.
Samme pris fik min kammerat med sin kone dagen efter fordi han taler godt thai.
Hvordan hænger det sammen?

Og inden vi skal høre indlæg om at thailændere er så og så fattige. Så er der altså en også en del der kører i Mercer som vi andre ikke har råd til.

quickmouse
rinpoche skrev:
Du har helt ret.
Og det er et tilbagevendende emne.
Jeg var i Muang Boran ancient city i november sidste år. Vi fik alle thai pris bare fordi jeg talte til billettøren på thai.
Samme pris fik min kammerat med sin kone dagen efter fordi han taler godt thai.
Hvordan hænger det sammen?

Og inden vi skal høre indlæg om at thailændere er så og så fattige. Så er der altså en også en del der kører i Mercer som vi andre ikke har råd til.

glem ikke de store suv´er
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
Også dem QM Smile

Det er jo tydeligt at prisdifferentieringen er affødt af etnicitet. Hudfarve/oprindelse whatever.
Det er belastende ikke mindst set i lyset af at vi idag skriver 2008!
Og jeg kan levende forestille mig det ramaskrig selvsamme foranstaltninger ville udløse herhjemme.

da "pattaya tower" åbnede, begrundede de prisforskellen med at thaierne jo boede der og kom oftere...
der er ikke mange steder der er så mange fastboende udlændinge som i pattaya, så den holder heller ikke.
jeg personligt vender på hælen og giver dem fingeren (nede i lommen)når jeg skal betale mere

sank
Angry Ja den har vi vist haft før ? og jeg ved sørme ikke jeg tror at jeg den gang mente at det var ok ? at jeg betaler 10 bat på bat bussen og thaierne kun 5 bat. Grand palas thai gratis og jeg 200 bat ( ikke helt sikker på de 200 ) og vi har vel råd ?? de fleste. Men jeg er begyndt at tvivle lidt på det retfærdige ? og som flere skriver der vil lyde et hyl i DK. så jeg er bleven lidt skeptisk. Frown

Sparegrisen P7
Skulle der være logik i deres argumenter omkring prisforskel, burde højtlønnede lokale thaier jo også betale mere end bonden eller bondepige fra Isan. Dette har jeg så bare ikke set dernede.

Har man muligheden for at sige nej tak ved forskelsbehandlingen, bør man da gøre det. Smile
Oink! Oink!

www.dansk-thai.dk/
Saendaeng
Ja et eller andet sted er det forkert at vi faranger skal betale dobbelt eller tredobbelt for en indgang et eller andet sted.
Men det er normalt , dog som Rin siger , hvis vi taler thai til dem er der tit rabat at hente.

Det samme sker når vi skal på hotel , der sender jeg lillemor ind og booke værelset , og så kommer der nogle blikke når farangen kommer slæbende med kufferterneWink

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ben
En af mine oplevelser er den lokale frisoer der har skilt skrevet paa Thai for Thaier og et paa Engelsk for farang der koster det dobbelte.

Jeg sagde at jeg vil have den klipning paa Thai skiltet, og paa trods af at jeg talte (hoefligt) Thai, foreviste thai koerekort, fortalte at jeg boede i Thailand og betalte skat etc. var de ikke til at stikke i. Jeg gik saa (med et stort hovedrystende smil Smile ) igen uden at de fik min forretning.

Stalden er ikke saa dyrt for et farang sted(ca. 400 Baht++ for en hovedret og paent store portioner) men - deres Chang fadoel er totalt over-priced saa tag vaelg flaskeoel istedet. Det kan man jo saa IKKE vide da oelpriserne ikke var at finde skrevet nogle steder sidst jeg var der! Frown

Skaal!

Bjarne
Ja, prisforskellen er underlig. Det er jo en pudsig tanke, at et besøg i Tivoli eller Legoland skulle koste dobbelt eller tredobbelte for svenskere og andet godtfolk udefra. Men drop lige argumenterne med, hvad tilsvarende ville medføre i Danmark. Det er IKKE Danmark. Og vi kan IKKE bruge dansk logik.
Og så skriver vi i øvrigt ikke 2008 - vi skriver 2551. Ikke at det gør det mere forståeligt. Men det antyder måske lidt om, at kultur og tankegang er vidt forskellig.
Bjarne

ubon lynge
Ja det er forkert at vi skal betale mere for den samme vare, men jeg har nu aldrig været udsat for det hjemme i Ubon, men er det da på flere turist steder og der for som før skrevet lader jeg konen om at betale, mens jeg står sådan lidt væk fra hende der kommer tit sure miner men det kan jeg ikke tage mig af, jeg syntes det er forkert men de skal jo også overleveAngry
Ubon.

Pibe

alkenbo
Er det ikke bare herligt at vi ikke er ens.

jpo
angaaende stalden i bangkok,naar vi er flere dage i bangkok,kan jeg ikke lade vaare med at spise der,1 varm ret +2 gamle ole ostemadder,
pris ca 1000 baht, konen siger det er dyrt, og gaar uden for og spiser,
pris ca fra 50-75 baht med en mad vogn, lige en side bemaarkning,
forste gang jeg var i bangkok vel 12 aar siden spiste jeg paa stalden,
hvad fik jeg hold nu fast- 1 stor tatar mad med raa aaggeblomme,
og 1 varm ret med sovs og katofler, ja hvad fik jeg ud af det, daarlig mave i ca 30 dage hver 10 min paa wc, den blev jeg drillet meget med, det var noget lort. men jeg fik det laart.

Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
hej jpo
fidusen er at det skal skylles ned med masser af brændevin og maven holder sig ok. Smile

jylland55
Lidt Sjovt.

vi skule have tegnet 2 badeværelser i Chaing Rai.

Spurgte til om det kostede noget og svaret var Nej fik min kone til at spørge 2 gange for at være sikker.

Nå men vi holdt så mødet og fik forsiden tilsendt pr e-mail og en krontrakt hvis vi ville se det færdige bad kostede det 12.000,- thb

det ville vi jo ikke ,så de ringede til os 8 gange og den 7 gane var prisen kun 540 thb. det var deres thai pris.

Nå men vi har ikke bestilt bad samt køkken endnu.

God weekend
Hello ....

Spring til debat: