Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
For 3. gang på 10 år
|
|
Lagt på d. 13/08-2008 11:38
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det skal da næsten prøves singapore airline, men det koster jo også en del mere en thai der immervæk er på 4. pladsen http://ekstrablad...043477.ece |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 13/08-2008 11:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Ja, til alle dem der kan lide at flyve med SAS, er det vel værd at nævne, at de ikke er at finde på listen over de 10 bedste! Faktisk - Så har de ikke vundet i nogen af klasserne - Overhovedet! Og ifølge airlinequality.com, er SAS et 3 stjernes flyselskab. Thai er et 4 stjernes, og i 2007 kom de på andenpladsen over verdens bedste flyselskab (Ja, Singapore vandt også i 2007). SAS må snart oppe sig, de har dårlige fly, mange fejl, dårlig service - Generelt et skod selskab? Fløj med Lufthansa fra Frankfurt til CPH sidst jeg var hjemme, en kort tur, men stor forskel i service og effektivitet fra SAS. Yes! Det skulle lige luftes at jeg synes at SAS stinker! |
|
|
Lagt på d. 13/08-2008 12:12
|
|
Ja loc vi jo allesammen du er helt vild med finsk flyveselskab hæ hæ nej det var en joke Ja jeg må indrømme sas de imponerede heller ikke mig da jeg fløj med dem, dårlige sæder og dårlig service. Jeg ved ikke det er noglelunde de samme sæder sas og thai har, men jeg fik enormt ondt i rumpetten i forhold til sæderne i thai. Ja ok deres service i sas kan man simpelhen ikke klage over for der var INGEN og jeg gentager ingen service, det var lige før man fik bedre service hos aoro flot. Selv en handicappet der sad bag ved mig gad de dårlig nok hjælpe, så jeg håber sgu aldrig jeg kommer til og flyve med sas igen, men skal jo aldrig sige aldrig. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 13/08-2008 12:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Luc Sikke da en gang useriøst ævl. Luc: Yes! Det skulle lige luftes at jeg synes at SAS stinker Kim: Hvor ombord, i lufthavnen, passagerene eller ?? Luc: SAS må snart oppe sig, de har dårlige fly, mange fejl, dårlig service - Generelt et skod selskab? Kim: I forhold til Thai, er SAS'es maskiner både bedre udstyret, nyer og mere konfortable , Sas er mere rettidig en Thai, se bare en del andre indlæg, om Thai har taget maskiner ud for planlagt ???? eller er det tvunget syn ???? Luc: Fløj med Lufthansa fra Frankfurt til CPH sidst jeg var hjemme, en kort tur, men stor forskel i service og effektivitet fra SAS. Kim: Ja og Thai, og mange andre.Flyver også men Lufthansa til og fra CPH til Berlin, Hamburg oa. Og mener absolut ikke at service er bedre. En kolega fløj med Luftw... til Chicago, og kunne fortælle om en dårlig tur, jeg fløj ud af Stockholm med JA SAS, god tur, dejlig forplejning. Alle mine kommentarer er baseret på rejse på økonomi. NEJ jeg er ikke ansat hos SAS, men flyver fredag til BKK med dem igen,igen, HAR prøvet Thai, både på økonomi extra og den lidt bedre klasse, men der var servicen absolut ikke bedre end SAS. Kim Kim
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 13/08-2008 12:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Er der andre end mig der ikke går op i hvordan jeg skal sidde i 12 timer??? Jeg kunne stå op hele vejen, hvis prisen var derefter |
|
|
Lagt på d. 13/08-2008 13:01
|
|
Cha-nok skrev: Er der andre end mig der ikke går op i hvordan jeg skal sidde i 12 timer??? Jeg kunne stå op hele vejen, hvis prisen var derefter Tror sgu nok jeg ville betakke mig hvis jeg skulle stå op i 12 timer, men ok hvis det var med sas og deres sæder var det måske en meget god ide |
|
|
Lagt på d. 13/08-2008 13:06
|
|
og du snakker om noget der er useriøst? det var da det værste indlæg jeg har set længe. måtte læse det igennem mange gange før jeg bare fattede en lille smule af det! Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med sas. Lige bortfra deres fly var halvtomme, og jeg havde 4 sæder for mig selv |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 13/08-2008 14:00
|
Jammen det var da godt ezal, så fik du jo tiden til at gå med det. Syntes nu ikke det er svært. Du kan vel se, eller læse, at først er det LUCs udtalelse og derefter min kommentar. Svært ik ? Glemte lige, at alle herinde, skal have samme mening / holdning til alt. Så bær lige over med mig. Dårlig erfaring med 4 tomme sæder for dig selv ?? det kan jeg ikke forstå, dert kan da kun være 3. og det brokker du dig så over..... Kan regne ud at du hellere vil sidde i et fly, der er overfyldt, og så midt mellem 3 grandvoksne overfede fyre/kvinder. Ja sådan er vi så forskellige. Kan så fortælle dig at SAS som regel har en dækningsgrad på > 95 på flyvningerne ud af CPH på Bangkok turen. Det er da godt at vi har vær vores smag. Nogle kan lide moderen, andre tager datteren. Vi kan / skal vel alle have lov at være her, og også have hver vores mening. Redigeret af kro90 d. 13/08-2008 14:06 Kim
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 13/08-2008 14:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Cha-nok skrev: Er der andre end mig der ikke går op i hvordan jeg skal sidde i 12 timer??? Jeg kunne stå op hele vejen, hvis prisen var derefter Nej du er ikke alene om dette ... Jeg skal bare til bangkok og holde ferie, service og mad er jeg ligeglad med. Herregud det drejer sig om skide 12 timer .... |
|
|
John |
Lagt på d. 13/08-2008 15:38
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvis prisen er rigtig, står jeg gerne på et ben i de 12 timer
john@dansk-thai.dk
|
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 13/08-2008 15:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Jeg flyver også kun med SAS og det er der et par grunde til: 1. SAS flyver fra KBH kl. 22.50 - ja sidste gang jeg fløj til SAS der faldt jeg i søvn lige efter maden og sov i 8 timer og vågnede da de serverede morgenmad. - hjemrejsen fra bangkok er iøvrigt også kl. 00.25 så der er samme fordel - dog rejser thai på nogenlunde samme tidspunkt. 2. Checkin i københavn foregår rigtig smertefrit da klokken er 21.30, de gange jeg har fløjet med SAS har der IKKE være nogen kø ved checkin og det tager derfor ikke mere end 2 min - samme senarie i security. - med thai er det jo et stort chaos. 3. Servicen ombord - tja med thai må man drikke så meget alcohol man vil - det ser jeg som noget ganske negativt da der altid er nogen der ikke kan styre det - med SAS må du få en pils til maden og derefter skal du betale og det dæmmer op for alle fulderikkerne som bare er et forstyrrende element, både med SAS og thai kommer maden ned ad gangen og bliver også samlet ind med samme interval - ringer man på klokken får man betjening - ja jeg ser ikke den store forskel. 4. Underholdningen ombord - ja thai har stort set ingen hvorimod SAS har et underholdningssystem med rigelig film, musik og spil - det er en af grundene til jeg vælger SAS. 5. Prisen - ja thai air har kampanger men tager man er søgning på nettet (som os unge godt kan lide) så får man en næsten standard pris hos thai air på ca. 10 - 14 tusinde - ja for at få bedre priser skal man booke ingennem div. rejsebureauer, hos sas har jeg altid fået en pris på mellem 5-7 tusinde. 6. sæderne har jeg ingen kommentar til - de er sku lige elendige begge steder, alt for smalle til min røv - dog kan man hos sas booke sæder når man bestiller billetten - så sørger altid for at få ved nødudgangen |
|
|
kanut |
Lagt på d. 13/08-2008 16:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Ro paa nu , konen og jeg er i oejeblikket i Cambodea , vi floe med SAS til Bangkok, og sikken en dejlig flyvetur vi havde , vi fik den bedste service man kan taeke sig, jeg skulle enda ikke betale for min cognak til kaffen , da stewart syntes at da jeg kun havde drukket en ol, skulle have den uden beregning , vi har mange gange flojet med Thai og Finn A. det var selfoelgelig ogsa ok, men SAS kan jeg bestemt ikke klage over.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
kanut |
Lagt på d. 13/08-2008 16:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Jeg vil da lige sige at prisen ogsa var ok 11000 for konen og mig, kobt i december 2007. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2008 16:19
|
|
Tjaaa der kan man se hvor forskellige vi er, de historier var ikke det jeg oplevede med sas, Godt nok var der skærm i sæderne, men hvad fanden hjælper det når man først får udleveret høretelefoner 2 timer efter start og skærmene er så små man næsten intet kan se. Ok den eneste fordel sas har er afgangen fra kbh, men ellers kan jeg ikke se nogle fordel ved dem. Men jeg ønsker jer der skal afsted en god tur uanset hvem i flyver med. Redigeret af d. 13/08-2008 16:27 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 13/08-2008 16:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
kro90 skrev: Hej Luc Sikke da en gang useriøst ævl. Luc: Yes! Det skulle lige luftes at jeg synes at SAS stinker Kim: Hvor ombord, i lufthavnen, passagerene eller ?? Luc: SAS må snart oppe sig, de har dårlige fly, mange fejl, dårlig service - Generelt et skod selskab? Kim: I forhold til Thai, er SAS'es maskiner både bedre udstyret, nyer og mere konfortable , Sas er mere rettidig en Thai, se bare en del andre indlæg, om Thai har taget maskiner ud for planlagt ???? eller er det tvunget syn ???? Luc: Fløj med Lufthansa fra Frankfurt til CPH sidst jeg var hjemme, en kort tur, men stor forskel i service og effektivitet fra SAS. Kim: Ja og Thai, og mange andre.Flyver også men Lufthansa til og fra CPH til Berlin, Hamburg oa. Og mener absolut ikke at service er bedre. En kolega fløj med Luftw... til Chicago, og kunne fortælle om en dårlig tur, jeg fløj ud af Stockholm med JA SAS, god tur, dejlig forplejning. Alle mine kommentarer er baseret på rejse på økonomi. NEJ jeg er ikke ansat hos SAS, men flyver fredag til BKK med dem igen,igen, HAR prøvet Thai, både på økonomi extra og den lidt bedre klasse, men der var servicen absolut ikke bedre end SAS. Kim For det første kan du starte med at forkorte mit kaldenavn Loc og ikke Luc (Jeg er ikke franskmand). For det andet, så stinker SAS på alle områder jeg kan komme i tanke om. Både siddemæssigt (efter min mening mindre og ubehagelige sæder, med mindre pitch end Thai) men også bejeningsmæssigt. Det er sjældent man ser stewardesserne rende rundt, andet end ved mad servering. Maden er kun "ok", ikke noget at råbe hurra for. Der er den efter min gane, bedre hos Thai. Der er også gratis alkohol hos Thai, og efter som jeg ikke bryder min om at flyve, er lidt alkohol dejligt til at dulme mine nerver. Jeg har aldrig oplevet fulde eller ubehagelige passagerere. Hvis der er nogen, er det højest sandsynligt danskere eller svenskere. Er sq sjældent jeg har set en Thailandsk passager skabe sig - Har du? Og - Der er nu engang flere danskere / svenskere på SAS fly, end hos Thai. Inflight Entertainment hos SAS (underholdningen)? Den giver jeg ikke meget for. Udbudet er ikke særlig stort, og du kan ikke selv vælge hvornår du kan starte / stoppe diverse udsendelser. Det er da, hvis det i bedste fald virker - SAS har haft mange problemer med deres underholdsningssystemer. Skal SAS have et klap på skulderen, fordi de har købt deres Airbus a340 nogle år senere, end Thai købte deres 747? Maskinen er mindre, og nyere - Thats it. Det gør den ikke mere komfortabel at flyve i. Der er nok mange grunde til, at 747 er verdens bedst sælgende long-haul fly. Og også mest sikre. Så op i røven med at SAS har et fly der er 5-10 år nyere. Det ser ikke ud til at SAS får råd til at købe nye fly lige foreløbigt, så dårligt det går dem, så kan ikke vare længe, før de har de ÆLDSTE fly, eller hvad? Jeg har fløjet mange gange med Thai, både på økonomi (ja, man er jo ikke rig ) og også enkelte gange på Premium / business, og service er fortræffelig. Jeg har ikke haft en eneste dårlig erfaring med Thai. Kan da godt nævne et enkelt eksempel, bare for at sammenligne forskellen på service, rent kundemæssigt; Min daværende kæreste (og senere kone, æv) og jeg (+ kammerat) skulle til Danmark. Vi havde billet med SAS og hun havde billet til Thai. Grundet kæmpe trafikpropper mod Bangkok var vi 2 timer forsinkede, og dermed ankom vi til lufthavnen 10 minutter før flyet skulle lette. Vi kunne ikke komme med. Trods flere henvendelser til SAS var der ingen kære mor. Intet kunne de gøre for os. Vi fik beskeden "tough luck", og vi måtte købe ny billet. Min kæreste derimod, blev ombooket hos Thai, uden problemer. Se DET var service. Da vi endelig, dagen efter, kom hjem med SAS virkede deres inflight entertainment slet ikke. Jeg sad i mit lille sæde, sammenpresset af min kammerat på den ene side, og en fedladen gut (stor) på den anden. Fik ikke lukket et øje, eller hvilet, under hele turen. Ang. den mange gange nævnte detalje med at SAS flyver til BKK på bedre tidspunkt, kan næppe gøre dem til et bedre selskab. Thai har fået tildelt et senere "slot" i lufthavnen - SAS har sikkert få fortrinsret til at vælge, enten fordi de har været tidligere ude, fordi de er danske, eller fordi de har betalt mere - Who knows. Anyway, jeg er ligeglad med om en landsbytosse som dig Kim, synes at SAS er bedre, flertallet (se anmeldelser, ratings, awards mv. på nettet) mener at Thai er noget bedre end SAS, eller som jeg kalder dem, "Skuffer Altid Søren" (Søren er mit navn). Så, pfff til dig... |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 13/08-2008 16:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
nogen der ved hvad man baserer denne rating på, da jeg har svært ved at se logikken ! Efter min mening burde det se anderledes ud, hvis man tog pris, puntlighed, og andre ting med i overvejelserne |
|
|
jens |
Lagt på d. 13/08-2008 16:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
kanut skrev: 'jeg skulle enda ikke betale for min cognak til kaffen , da stewart syntes at da jeg kun havde drukket en ol, skulle have den uden beregning Ja det var da pænt gjort af ham, men huskede han at fortælle at du faktisk har 2 gratis genstande med i billetprisen, de skal bare bestilles på en gang sammen med maden. Derudover tilslutter jeg mig nu også det synspunkt at hvis prisen var rigtig var jeg næsten villig til at stå op. Vi fløj her i sommerferien med emirates fra Hamborg, til 5500kr incl stopover i Hongkong(den fortsætter til HK fra Bangkok). Det var en rigtig god oplevelse med fine fly med deres super underholdningssystem , virkelig servicemindede stewardesser og meget billig taxfree i Dubai. Men hvad er det Thai får deres 4-plads for, de scorer ikke en førsteplads i en eneste underkategori Og der hvor de ellers har scoret førstepladser hidtil i kategorien best cabin staff er de røget helt ned på en 4 plads, dette harmonerer nu fint med vores oplevelse med Thai sidste år hvor vi fløj via Frankfurt. Magen til ignorante snobbede stewardesser har jeg da aldrig oplevet før. Men når jeg skal finde flybillet kigger jeg primært på sædeafstanden og selvfølgelig prisen, og for os der bor i Jylland er det lidt irellevant med direkte fly, da det er nemmere og billigere at tage f.eks. Billund-Amsterdam- Bangkok med f.eks. China airlines som er vores foretrukne flyselskab. Men da vi primært har mulighed for at tage til Thailand i sommerferien er priserne fra Hamborg som regel væsentlig lavere. Hele undersøgelsen kan ses her og Thai gør sig faktisk ikke bemærket i nogen af underkategorierne. http://www.worlda...wards.com/ Mvh Jens |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/08-2008 17:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
John skrev: Hvis prisen er rigtig, står jeg gerne på et ben i de 12 timer hehe, er du sikker? Sidst jeg fløj bkk-cph med SAS fik jeg et jumpseat (jeg var på standby), det var der godt nok ikke meget ved. Jeg fandt dog trøst i den kendsgerning af min hulde viv og børnene kom på business Ellers er nok enig med både dig og Ajarn, flyveturen er den pris man "betaler" for at komme frem til destinationen, og så er jeg temmelig ligeglad hvem jeg flyver med. Jeg har fløjet med 6-7 forskellige selskaber på den strækning med og uden mellemlandinger. Jeg er fuldstændig ligeglad fraset afgangstidspunkterne og fraset PIA Værste selskab jeg nogensinde har fløjet med. |
|
|
ben |
Lagt på d. 13/08-2008 17:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Ja, jeg er netop ankommet til DK med SAS (okonomi). Jeg flyver normalt Thai air. Fandt underholdningsystemet ganske udemaerket og flyet generelt ogsaa. Saederne er stadig for smaa men det er det samme med Thai air. Vi afgik til tiden. Servicen var dog ringe; "glemte" at tilbyde foerste runde af drinks - men i det hele taget finder jeg reglen skoer naar man giver Baht 50-60k for en retur billet. Desuden gaelder den ikke i oekonomi extra/biz class - saa har mest med at spare penge at goere da "extra" passager vel kan blive lige saa fuld og dum som oeko! Mange andre service-hick-ups. Glemte at komme med danskvand som lovet, bad om penge for den "anden' drink, saa dem aldrig komme after maden, tilboed kun te paa min side (men 3 gange!) frem for at bringe kaffe til mogenmaden Etc. Etc. virkede som om de ikke havde nok crew simpelthen - men de havde dog tid til at sidde og laese ugeblade ude bagi saa jeg da jeg gik en tur. Saa stoerste problem jeg ser er ringere service(inkl. alkohol) end Thai men bedre underholdning(skaerm i saedet). Konklusion; a draw! jeg koeber den der er BILLIGST - denne gang var det SAS med en 50k Baht promotion billet hvor datoer ikke kan aendres (35000 for billet, 15000 i afgifter/skat) hvor Thai kostede neasten 60000 Baht). Skaal! |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 13/08-2008 18:06
|
Hej LOC Nu er det jo ikke os allesammen der kan stave. Så en slåfejl i ny og næ, må man vel have lov til, uden at blive overfaldet. Det kniber vist også for dig. men det er jo ikke et dansk kursus herinde. Jeg ved ikke hvorfor du roder det med drikkevarer og fulde folk, danske/svenske kontra Thaier, ind i dit svar til mig. Jeg har ikke skrevet et ord om alkohol. Inflight Entertainment hos SAS har virket de gange jeg har fløjet med SAS, og lidt underholdning, er da bedre end ingenting. der er jo også musik, så du behøver jo ikke se en halv film. forskellen rent kundemæssigt, det er stort set det samme, på SAS og THAI, mener dog at SAS har bedre mad, men smag er jo forskelligt. SAS - fly er ca 10 år nyer en Thais, det vil sige i bedre stand, mere økonomiske at flyve med, mindre forurening, og fløjet langt færre miles. Det er vel et pluds. Forstår ikke at du har været med et SAS fly, hvor du skulle sidde klemt inde. ifølge EZAL's tidligere indlæg, er SAS'es maskiner jo halvtomme. Har heller ikke inddraget afrejse tidspunkter som hverkent positivt eller negativt. Jeg syntes nu at du skulle tage og holde en ordentlig tone her på siden Hvordan kan du, som ikke kender mig tillade dig at skrive dette !! --landsbytosse som dig Kim -- Jeg syntes at du gang på gang slipper godt afsted med at kritiserer folk. Hvad skal jeg så kalde dig ???? Nej min mor, har forbudt mig at tage grimme ord i min mund. Forøvrigt troede jeg, at når man nu reklamerede for et firma, som formodentligt gerne vil have kunder (læs dansker) til at besøge sit kontor, så holdt man sig til en ordentlig omgangstone. Det er nu sidste gang jeg vil fremhæve, eller fortælle mine venner og kolegaer om HuaHin Online . Har ellers tidligere fortalt flere, at de kan henvende sig til dig, når de har talt om at tage til HuaHin. Nu vil jeg da på det kraftigeste bede dem holde sig laaaaaaangt væk. Jeg kan forøvrigt fortælle dig at jeg kommer fra en lille landsby i Danmark kaldet København, men den har du måske glemt. vedr. sæde plads SAS 330-300 Economy Class: 32.0" 17.7" 195 seats Thai:747_400 Economy Class: 32-34.0" 17.0" 325 seats Må din Gud være med dig. Kim
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |