Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kritik af danske visum-regler (20/07-2008)
|
|
Ghia |
Lagt på d. 20/07-2008 23:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
[flash=540:438]http://www.veoh.com/veohplayer.swf?permalinkId=v15138757mC2QhTgW&id=9752091&player=videodetailsembedded&affiliateId=&videoAutoPlay=0[/flash] Det viser sig, at det er nemmere at få visum til Nordkorea end det er til Danmark, det siger den danske konsul i Thailand Stig Vagt-Andersen. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 00:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Ja, det er helt til grin, heldigvis er der omveje. Vi fik Schengen visum hos den tyske ambassade på 2 dage og landede så i Tyskland. Vi tager hjem Tirsdag. Godt nok en længere tur, men helt umuligt er det da ikke, hvis man har lidt vilje Enig i at det er helt til grin, vi skulle vente 3 uger på den danske ambassade, bare for en tid til at søge... |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 21/07-2008 00:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Locturian skrev: Ja, det er helt til grin, heldigvis er der omveje. Vi fik Schengen visum hos den tyske ambassade på 2 dage og landede så i Tyskland. Vi tager hjem Tirsdag. Godt nok en længere tur, men helt umuligt er det da ikke, hvis man har lidt vilje Enig i at det er helt til grin, vi skulle vente 3 uger på den danske ambassade, bare for en tid til at søge... Kan du uddybe tysker-metoden lidt nærmere? :-D lyder spændende! Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 00:23
|
Det er faktisk enkelt nok, hvis man sætter sig lidt ind i Schengen reglerne. Med et Schengen visum må du frit rejse i alle land der er tilknyttet ordningen, hvilket er de fleste lande i Europa. Når man ansøger om et Schengen visum, skal man angive hvor man ønsker at tilbringe det meste af rejsen. Det kunne oo sagtens være tyskland. Man kan så også anføre, at man ønsker at starte sin rejse i Danmark. Ifølge reglerne, kan man faktisk, så vidt jeg har forstået, lande direkte i Danmark, selvom man har et visum der er udstedt til Tyskland. Det fik jeg ihvertfald bekræftet hos Udlændinge service. Dog er der lige noget man skal være opmærksom på. Reglerne for at få visum er de samme som i Danmark. Så - Hvis man skal alene afsted (som Thai) skal man enten have en indbydelse, eller bevis på at man kan forsørge sig selv. I vores tilfælde angav vi, at vi skulle afsted som turister, og min kæreste kunne også fremvise at hun kunne forsørge sig selv. Den tyske ambassade har samme system med at man skal have tid, men køen og sagsbehandligstiden er meget kortere. Flere spørgsmål? Spørg endelig, kan ligeså godt dele ud af al den viden jeg nu har fået efter hele processen |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 21/07-2008 00:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Ved førstegang besøgende skal man da os stille garantien?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 21/07-2008 06:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hejsa.... Synes denne nyhed er en god ting, haaber sandelig, at dette kan skabe noget roere om de mildest talt vanvittige Visa-regler for at besoege Denmark! Kunne vaere fedt hvis I smed denne nyhed paa forsiden....... http://nyhederne....42249.html Locturian.....maa indroemme at jeg synes det loed som en temmelig fed fidus du skrev der med at soege paa den tyske ambassade i stedet, men dels kan jeg ikke tale tysk og jeg er lidt "langsom" saa jeg forstod ikke rigtig hvad du mente med hvordan du gjorde det trick, hvad skal man skrive, hvad koster det osv. Hvis du havde god tid skulle du skrive en "opskrift" og smide 1 artikel ind til Webmaster, vi er sikkert MANGE der kunne bruge den fidus Nu jeg er i gang med at skrive.....er der INGEN undtagelser for ventid for tourist-visa til DK.....ingen specielle omstandigheder ??? Min far er lige doed, i fredags, og begravelsen er her paa fredag, men vil kun tage til DK hvis jeg kunne tage konen med......findes super-hurtige-metoder for et turistvisa / saerlige omstandigheder ?? Knus til alle.......... |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 12:18
|
phitsanulok skrev: Ved førstegang besøgende skal man da os stille garantien? Garantien skal kun stilles hvis man bliver inviteret og ingen midler har til at forsørge sig selv. Arbejder man som andet end en barpige, og kan bevise at man har sit faste job og tilhørs forhold, og kan fremvise en bankkonto hvor der står nogle penge, er der ingen problemer i at søge visum som turist. Jeg sagde ikke at min metode virker for alle, men det er helt sikkert en mulighed, og det virkede for os... |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 12:28
|
AP7100, 1) Prisen for visum er de samme som ved DK. Det er schengen visum alle sammen. 2) Ansøgningen er på tysk og engelsk, så den kan læses af alle. 3) Nej, der er ikke hurtige veje til visum til Danmark, desværre. Kun hvis du er diplomat eller kendt, hehe |
|
|
Ghia |
Lagt på d. 23/07-2008 00:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
[flash=540:438]http://www.veoh.com/veohplayer.swf?permalinkId=v15192530s6FstTe6&id=9752091&player=videodetailsembedded&affiliateId=&videoAutoPlay=0[/flash] Hvis man henvender sig til den danske ambassade i Bangkok for at få et almindeligt turistvisum, så må man regne med seks ugers sagsbehandling. |
|
|
Lagt på d. 23/07-2008 07:29
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Konsul Stig Vagt Andersen, Pattaya, uddyber i en kommentar sine holdninger til de lange ventetider og al bevsæret med at skaffe thai folk visa til Dk i en personig kommentar på www.scandasia.com- se link. DBH Bjarne Wildau http://www.scanda...un_code=dk Kommentaren er under selve artiklen. Så er linket aktivt Redigeret af John d. 23/07-2008 16:18 |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 23/07-2008 08:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Og så tror man selvfölgelig at de andre nordiske lande kikker på Danmark, og passer på at ikke lave samme dårlige system!! Ja, Sverige kikkede og indså, det virker, vi kan göre det meget besvärligt for folk (Thai'er) at komme ind i Sverige, så vi laver samme system!!!! Sidste år gik man bare ind på den Svenske Ambassade og sökte visa. Det tog ca en uge, så kunne man hente passet med visa. Var der selv 2 gange sidste år med konen. Idag skal man bestille tid ved et call-center, og i öjeblikket er der ca 4 måneders ventetid bare for at komme til samtal på ambassaden. Sidste år, tog en ansökning om oppeholdstilladelse ca 4-6 uger. Nu träkker man den meget tät på de maximale 6 måneder. Kender et par stykker, som har väret igennem möller i år, og det tog tät på de 6 måneder. Vi har selv ventet i nästen 4 måneder nu, og nu er sagsbehandleren gået på ferie i 4 uger, så vi kommer også tät på de 6 måneder. Officielt er der ikke lavet stramninger, og det kan man jo let sige. Man har bare gjort alting så skide besvärligt, og så håber man vel at nogle giver op på vejen. De lange ventetider for samtal på ambassaden, er vel også til for at tvinge os at rejse hjem. (hvem kan gå og vente 4-5måneder i TH) Så bliver pigen/fyren tvungen at klare alt selv, hvilket kan väre nok så svärt. Besöge ambassaden, söge visa, köbe forsikring, köbe billet, finde rundt i en lufthavn, flyve selv mm mm. Om man ikke behöver et schengenvisa, men kun skal til Sverige, er der stadigväk et smuthul. Man går direkte ind på ambassaden og söger "visa for besög" i Sverige. Det kan söges fra 1 til 6 måneder, og tager 1-2 uger at få igennem. Ingolf. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 23/07-2008 09:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
http://www.scanda...un_code=dk Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
jpo |
Lagt på d. 23/07-2008 09:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
gjorde lige linket aktiv
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Frank |
Lagt på d. 23/07-2008 09:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Eksemplerne fra Norge, Sverige og Tyskland viser at kort leveringstid er mulig. Jeg kan da heller ikke forestille mig, at der er flere end et par minutters arbejde i hver normale ansøgning. Så for mig er der kun to muligheder: 1) Behandlingen bliver bevidst forhalet fra politisk side 2) Ledelsen er inkompetent. Jeg tror at både 1 og 2 gør sig gældende. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 23/07-2008 10:46
|
Frank skrev: Eksemplerne fra Norge, Sverige og Tyskland viser at kort leveringstid er mulig. Jeg kan da heller ikke forestille mig, at der er flere end et par minutters arbejde i hver normale ansøgning. Så for mig er der kun to muligheder: 1) Behandlingen bliver bevidst forhalet fra politisk side 2) Ledelsen er inkompetent. Jeg tror at både 1 og 2 gør sig gældende. Den med Sverige holder ikke längere Frank. Kik lidt längere op i tråden! Ingolf |
|
|
Frank |
Lagt på d. 23/07-2008 10:59
|
ingolf skrev: Frank skrev: Eksemplerne fra Norge, Sverige og Tyskland viser at kort leveringstid er mulig. Jeg kan da heller ikke forestille mig, at der er flere end et par minutters arbejde i hver normale ansøgning. Så for mig er der kun to muligheder: 1) Behandlingen bliver bevidst forhalet fra politisk side 2) Ledelsen er inkompetent. Jeg tror at både 1 og 2 gør sig gældende. Den med Sverige holder ikke längere Frank. Kik lidt längere op i tråden! Ingolf Nej det er muligt det just er ændret i Sverige, men som du selv skriver, så virkede det for et år siden, hvilket netop er pointen i mit indlæg: Det kan lade sig gøre med hurtig ekspedition. Årsagen til ændringen er efter min mening stadig 1 og/eller 2. Min niece, der er kæreste med en svensker, fik i januar 2008 visum til Sverige på 2 dage uden tidsbestilling og uden at hun i første omgang havde alle papirerne med på den svenske ambassade på Sukhumvit. Voila. Vi fik selv ordnet visum på 4 (FIRE) timer på den danske ambasade til min daværende kæreste i 2000. OK - jeg kendte én som kontaktede én, som fik det til at gå stærkt, men det påviser igen, at det IKKE er mange minutters arbejde med hver sag. Mine svigerforældre fik visum på 2 dage til Danmark i 2003, så igen - det behøver ikke at tage lang tid. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 23/07-2008 12:18
|
Jeg tror det var den 1/4 - 08 de begyndte med tidsbestilling. Jeg er ikke så siker på, at de er så inkompetente. Tror at de ved hvad de gör, og gör det fuld bevidst. Derimod er jeg ret overbevist om, at det er din hypotese nr.1 som gälder. Ingolf |
|
|
Frank |
Lagt på d. 23/07-2008 13:21
|
Jeg tror nu også at de enkelte medarbejdere er kompetente nok. Men man kan sagtens have kompentente medarbejdere - og så drive butikken ineffektivt. Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at butikken bliver drevet ineffektivt. |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 23/07-2008 13:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
men det er sku da rart at der er nogen der er begyndt at tage bladet fra munden stor ros til Stig herfra !!!
|
|
|
Lagt på d. 23/07-2008 20:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Tuktuk... konsulen i Pattaya, Stig, fortjener al den opbakning vi andre kan give, han ber i øvrigt selv om den på www.scandasia.com Hvordan hjælper vi så? Vi skriver læsebreve, vi skriver til vores folketingsmedlem, vi laver et pokker ballade, etc. Problemet er lige nu vist nok, at der er for lidt personale både i Udenrigsministeriet, og på blandt andet ambassaden i Bangkok. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |