Se indlæg
 Udskriv debat
Madvaner i hailand........5555555555555
Nuk
Det var Satans...........
Ser på den nye afstemning på DTW, at 43% aldrig foretrækker dansk mad i TH..................
Det vil sige, at hvis valget står mellem en ordentlig omgang stegt flæsk men persillesovs, eller en god andesteg/flæskesteg med rødkål, brunede og hvide kartofler og sovs..........så ville næsten halvdelen af dem der har stemt vælge en skål ris og en død kylling.
Velbekomme..........Vi har da gud ske lov stadig forskellig smag.
Jeg tror nu, at der er nogen der enten har totalt misforstået spørgsmår og svar muligheder i afstemningen........eller lyver så godt, at de vil gøre Munchausen til en delitant.........Grin
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

Locturian
Jeg synes selv, at jeg spiser meget varieret. Men spørgsmålet er ikke helt nemt at svare på, for "GOD" dansk mad er svær at finde i Thailand, synes jeg selv. Det er muligt, at i andre har prøvet god dansk mad i Thailand, og kender de "gode" steder, men personligt jeg ikke fundet noget der svarer til "mors", eller bare "landligt" mad, i Thailand. Gode stege, frikadeller, flødekartofler, hassel bagte kartofler mv. - Så hvis jeg hernede, har valget imellem et under medium måltid "dansk" mad, eller en godt tilberedt thai ret, så vælger jeg Thai retten.

Jeg startede med at sige at jeg spiser varieret, fordi, at jeg selvfølgeligt skal have bøffer en gang i mellem. mindst 2 gange om ugen, får jeg en god stor steak af en eller anden art, på en restaurant. Man er nød til at have lidt "kød" jo, man kan ikke leve af ris alle ugens 7 dage Smile

Men ja, smag er forskellig, og min personlige er meget varieret, dog er der intet der slår mors frikadeller - intet! Wink
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Suk Rak Ning
Ja John " Nuk "

55 stemmer " Aldrig " maaske hvis det er turister der er her 1 uge...ellers tror jeg altsaa heller ikke paa den...

En Dansker som jeg kendte her i Thailand, syntes at jeg var en underlig en fordi jeg spiste mest Dansk....I samme aandedrag maa jeg lige sige at han sommetider inviterede mig paa forloren hare-mis, flaeskesteg osv....

www.mysmiley.net/imgs/smile/tongue/tongue0015.gif

Loc.

Man kan altsaa godt lave den go'e Danske mad selv.....Okay, dellerne bli'r aldrig som mor laver/lavede dem......Wink

Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/01-2008 07:14
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Locturian
Lave maden selv? Hmm. Ja, det kunne være jeg skulle prøve det på et tidspunkt Wink I Danmark lavede jeg meget mad, men må indrømme, at det kan tælles på én hånd, de gange jeg har lavet mad i Thailand. Ellers har der altid været nogen der laver det for mig, enten hjemme eller ude...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
tuktuk
Som loc siger, der er forskel på dansk mad (frikadeller, flæskesteg, hakkebøf m.m.) og andet europærisk mad..

Så nej jeg lyver ikke som Nuk skriver, når jeg har stemt på aldrig dansk mad, men pizza, spaghetti og bøffer m.m. kan det sagtens blive til, men jeg foretrækker dansk mad i Danmark og såen er det bare Grin

Havde der stået andet end Thai mad havde svaret været et andet GrinGrin
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Jeg giver sgu loc ret, der er ikke til og få godt dansk mad i thailand, ok hvis man bor der og som suk siger så skal man lave den selv, men hvem fanden gider og lave mad selv når man er på ferie jeg gør i hvert fald ikke GrinGrin

Og når man er på ferie tager jeg dæleme ikke helt til thailand for at spise dansk mad når man får så dejlig thai mad. Og hvor god er dansk mad? Ja jeg spørger bare. Sovs og kartofler, puha jeg er ved at b..... mig over tanken. Men ok smag og behag er heldigvis forskellig
Redigeret af d. 12/01-2008 08:56

xxxx
Nå men jeg har det nu fint med at spise Dansk mad ind imellem.
Har lige gået og taget mål af en and i dag, er ret sikker på den snart skal i ovnen.. Wink hvis ikke før så d. 31

Men det kan aldrig blive helt som Dansk mad i DK, af den enkle grund dyrene får anderledes foder og det giver en anden smag.

Dem som har mulighed for det kan dog kompensere lidt på det ved selv at have et par dyr gående. Så ved man også hvad man spiser.. For selvom nogle ting er blevet forbudt i produktionen, så bruges det stadig rundt omkring.. ( I stor og rundhåndet stil )

Og så vil jeg nu betakke mig for at få dellerne som mor lavede dem. Der er også Danske kvinder der ikke er ret ferme i et køkken. Grin.

hæ hæ Nuk og det kan nemt ske hønen var selvdød.. Men hvem kan se det når den har været under den store kød-økse og hakket til ukendelighed. inkl. hoved - fødder - røv.

Er der nogen af jer der har prøvet at spise rådne æg.. Ja altså sådan rigtig rådne, eller med påbegyndt udrugning i. ??

Jeg har ikke vovet forsøget, bare tanken om hvordan et rådden æg lufter Shock Men mange Thaier mener det er en delikatesse.
Ikke de forskellige saltede gærede etc etc som kan købes alle steder i forskellig farve.

Jeg har ikke noget imod at spise dansk mad i Thailand, jeg gør det bare ikke, jeg har ikke noget imod at spise dansk mad i Danmark... jeg gør det bare ikke, jeg foretrækker stærkt krydret mad, og jeg foretrækker kylling eller fisk frem for svin og okse... men det er egentlig bare et spørgsmål om at jeg spiser altid hvad der er serveret, men når jeg selv vælger, så vælger jeg det ikke...

.

Kaosangangsteren
Nuk vil ha stegtflæsk og persillsovs, og flæskesteg og brunsovs, istedet for en "død" kylling og ris...du sætter det bedste danskemad op mod alm.thaimad det er jo ikke fair haha "død kylling eller død svin" er det ikke det samme ?? jeg gider ikke æde det danske kødfyldte fedemad , det er den direkte vej til tarmkræft og fedme...ellers tak jeg vil ha min døde kylling og ris med soya til TAK
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

syntes nu det er dejligt en gang imellem at smutte forbi f.eks stable lodge eller valhalla og faa en god gang dansk mad.

dette er et godt suppliment efter et par uger med ris og kylling... he he..

mvh

thordkGrinGrin

Kaosangangsteren
"En Dansker som jeg kendte her i Thailand, syntes at jeg var en underlig en fordi jeg spiste mest Dansk....]"

Du er sgu en underlig en hahaha....men på den fede måde Wink
Redigeret af Kaosangangsteren d. 12/01-2008 12:35
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

helge

Thaimad har ihvertfald den fordel,at man kan spise alt det man vil,uden at blive nævneværdig fed. Og man må også levne,uden nogen bliver sure. mvh Halvfede Helge

helge skrev:

Thaimad har ihvertfald den fordel,at man kan spise alt det man vil,uden at blive nævneværdig fed. Og man må også levne,uden nogen bliver sure. mvh Halvfede Helge

Det sgu ikke helt rigtigt jeg tager gerne 7 - 8 kg på hvergang jeg er i thailand og har spist thaimad. GrinGrin Det smager jo skide godt.

Suk Rak Ning
jsh71 skrev:
helge skrev:

Det sgu ikke helt rigtigt jeg tager gerne 7 - 8 kg på hvergang jeg er i thailand og har spist thaimad. GrinGrin Det smager jo skide godt.

Det kunne jo ogsaa vaere bajerne der gjorde det...Grin

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Sabel
Jeg synes det er dejligt med dansk mad engang i mellem. En rigtig god flæskesteg med kartoffler samt brun sovs. Det lyder godt. GrinGrin

helge
Hej JSH. Det er netop min pointe. 7-8 kilo,er jo ikke nævneværdigt.
mvh Helge

bangkoknielsen
Når jeg har været på ferie eller på kortere ophold i udlandet, kunne jeg da ikke drømme om, at opsøge danske spisesteder - men, naturligvis prøve at nyde landets specialiteter.
Derimod, hvis man er fastboende - oven i købet i en årrække, så er jeg sikker på, at længslen efter god dansk "husmandskost" melder sig.
Nu er jeg så heldig, at have en Thai-familie der sætter stor pris på dansk mad, - så jeg kokkererer gerne et par gange hver uge. - Råvarerne har vi jo og jeg syntes da det er hyggeligt, istedet for, som normalt at indtage måltidet siddende på gulvet, sætter sig til bords og nyder maden på europæisk vis...
Men selvfølgelig skal der nok være nogle der er uenige med mig...
Jeg skal hilse fra familien og sige, at tarteletterne med reje- og aspargesstuvning samt efterfølgende mørbradbøf med bløde løg, agurkesalat, hvide kartofler og skysauce, smagte godt.

Suk skrev:
jsh71 skrev:
helge skrev:

Det kunne jo ogsaa vaere bajerne der gjorde det...Grin

Jemen det kan det heller ikke være øllen altså, det er ikke så tit jeg drikker, en enkelt en engang imellem, det er sjældent jeg er fuld må jeg sige. GrinGrinGrin

bangkoknielsen skrev:
Når jeg har været på ferie eller på kortere ophold i udlandet, kunne jeg da ikke drømme om, at opsøge danske spisesteder - men, naturligvis prøve at nyde landets specialiteter.
Derimod, hvis man er fastboende - oven i købet i en årrække, så er jeg sikker på, at længslen efter god dansk "husmandskost" melder sig.
Nu er jeg så heldig, at have en Thai-familie der sætter stor pris på dansk mad, - så jeg kokkererer gerne et par gange hver uge. - Råvarerne har vi jo og jeg syntes da det er hyggeligt, istedet for, som normalt at indtage måltidet siddende på gulvet, sætter sig til bords og nyder maden på europæisk vis...
Men selvfølgelig skal der nok være nogle der er uenige med mig...
Jeg skal hilse fra familien og sige, at tarteletterne med reje- og aspargesstuvning samt efterfølgende mørbradbøf med bløde løg, agurkesalat, hvide kartofler og skysauce, smagte godt.

Jeg kan da kun give dig ret i hvis man er bosat i thailand så vil man komme til og savne dansk mad, men når man som mig kun er på ferie gider jeg dæleme ikke og spise dansk mad i thailand. Og som du selv skriver du selv laver maden, det ville jeg også gøre hvis det var mig, det er godt nok elendigt det danske mad jeg har fået på de forskellige danske spisesteder

sabai sabai
Hvad er bedre end et ordentligt måltid fra Buger King eller Mc Donalds når man er træt af elendig thaimad eller dårlig dansk mad !
Smile
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: