Se indlæg
Hvordan er thaier over for folk med mørk hud?
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 13:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Hey jeg skriver dette indlæg da jeg godt kunne tænke mig at vide om thaier har fordomme for folk med mørkere hud end dem selv og os dansker. Min far er italiener og mor fra Iran. Jeg har boet i Danmark hele mit liv men kunne godt tænke mig at flytte til Thailand. Jeg har hørt så mange gode historie og hvor venlig folk er. Jeg vil bare også hører fra jer af? Har i været ude for nogle situationer? Jeg har selv blevet forvekslet med tyrker og araber herhjemme hele tiden men når folk lære mig at kende siger de du sku ikke ligesom de andre o=) Mange tak for hjælpen alle sammen. Håber i kan hjælpe mig!! |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 14:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Kære Sabel - hudfarveproblemer og fordomme hermed, har jeg ikke mødt noget af her i Thailand, hvis det da ikke ligefrem skyldes vi blegfede "farangs" fra DK. - Husk på, at Thailand idag, for størstedelen, består af en befolkning sammensat af mange nationaliteter - først og fremmest, naturligvis asiatiske... |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 14:35
|
bangkoknielsen skrev: Kære Sabel - hudfarveproblemer og fordomme hermed, har jeg ikke mødt noget af her i Thailand, hvis det da ikke ligefrem skyldes vi blegfede "farangs" fra DK. - Husk på, at Thailand idag, for størstedelen, består af en befolkning sammensat af mange nationaliteter - først og fremmest, naturligvis asiatiske... Hej Nielsen mange tak for svaret Det giver jo mig bare mere lyst til at tage afsted. Hvordan er det så med levestandarden? Hvis jeg cirka har 9.000,00 DKK at gøre godt med pr.måned. Jeg har hørt at man kan leve som en konge for de penge i Thailand? Er det sandt eller er det en myte?? |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 14:41
|
"Som en konge" - det bliver nok som en meget fattig konge! - Men ved en fornuftig livsførelse og ikke alt for mange "udsving", så kan du have det rigtigt rart og godt for det beløb... |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 10/01-2008 14:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Hej Sabel, Det med hvor meget du kan leve for i TH er meget forskelligt. Men prøv at kigge på den her tråd så kan du måske danne dig et indtryk. http://www.dansk-...post_49458 Michael B Kristensen
|
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 15:01
|
saendaeng skrev: Hej Sabel, Det med hvor meget du kan leve for i TH er meget forskelligt. Men prøv at kigge på den her tråd så kan du måske danne dig et indtryk. http://www.dansk-...post_49458 Hej mange tak for hjælpen. Det er rart at folk vil hjælpe hinanden herinde. Tusind tak |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 15:04
|
Det ser ud til med cirka 60.000,00 Bah så kan du leve rimelig godt?? Jeg er 26 år og ikke lige tænkt mig at blive gift nu!! Jeg skal da hygge mig!! Er de flotte damer interesseret i at noget med mig at gøre når jeg er så ung eller går det hele ud på pengepungen?? |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 15:09
|
JA! - Pas nu på... |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 15:23
|
bangkoknielsen skrev: JA! - Pas nu på... Hehe Nielsen Det vil sige at jeg falder hurtigt for dem så?? Hej Nielsen hvordan er det med disco og at det der? Kan du ikke møde en normal pige som ikke arbejder i disse steder hvor man kan købe dem!!?? ?? Det ved du nok bedre end jeg!! |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 15:44
|
Sabel - du kan nemt, og ovenikøbet meget nemt få kontakt med en sød og dejlig "normal" thaipige, uden at besøge beer-bars eller discoteker, som der er et væld af... Du kan møde pigen/pigerne på postkontoret, supermarkedet, lægen osv.... |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 10/01-2008 15:54
|
Sabel , det hele kommer af sig selv når du ankommer til Thailand. Bare som BKKNielsen siger , Tænk dig godt om i de forskellige situationer.. Michael B Kristensen
|
|
|
Sabel |
Lagt på d. 10/01-2008 16:09
|
saendaeng skrev: Sabel , det hele kommer af sig selv når du ankommer til Thailand. Bare som BKKNielsen siger , Tænk dig godt om i de forskellige situationer.. Hey der mange tak for rådene Kan du uddybe det med at passe på?? Jeg vil gerne være forberedt på det!! Hvis du forstår. Man bliver kun klogere på andres oplevelser!! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 10/01-2008 17:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Kære Sabel - hudfarveproblemer og fordomme hermed, har jeg ikke mødt noget af her i Thailand Du må da leve i en sæbeboble eller også så forstår du bare ikke thai. Thailændere er overordentlig racistiske overfor folk med mørkere hudfarve. De ser for det første ned på indbyggerne fra de fattige nabolande, i særdeleshed Burma, Cambodia og Laos. Selv indenfor deres egne grænser, bliver indbyggerne fra den nordøstlige region Isan ofte latterliggjort ikke mindst i underholdningsindustrien pga deres lejlighedsvis mørkere hudfarve og dialekten. Indere (khaek) "lugter" per definition og der forefindes en stående vending der siger: Hvis du møder en giftslange og en inder i skoven, hvilken een slår du ihjel først? Nogle thailændere bruger også udtrykket Khaek om deres egne landsmænd i de 3 uroplagede sydlige provinser og nægter at anerkende at de er thailændere overhovedet. Prøv at få et arbejde fx indenfor undervisningsbranchen og du vil ved selvsyn konstatere det jeg snakker om. Nu er det heldigvis ikke alle thailændere der er på den måde, også i takt med at flere og flere får gode uddannelser, får eksponering til den øvrige verden og lærer at droppe den gængse vanetænkning, ændrer tingene sig gradvis. Og så er der jo heldigvis også de der har indset ved egen kraft at alle mennesker er lige gode! Måske Le-Si, Bent Jensen og Saendaeng, der alle er thaitalende danskere bosat i Thailand ville give deres besyv med i denne tråd? Jeg siger ikke at de vil give mig ret, siger blot at de har et godt grundlag for at udtale sig med vægt qva deres baggrund. mvh rinpoche |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 10/01-2008 17:25
|
Jeg kan kun give Rinpoche ret i hvad han skriver. Hvis det ikke er de mørke de har foredomme for , så er det farrangerne. Kan siges på en måde Thai rak Thai. Men har oplevet som Rinpoche skriver , især om muslimer i syd eller khaek som de betegnes. Og de lugtende indere. Michael B Kristensen
|
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 17:39
|
Rinpoche - jeg syntes du er meget hård - racistisk - i dine udtalelser, naturligvis vil jeg give dig ret i, at der stadig er fordomme i Thailand, akkurat som der er fordomme i lille DK, når jyder f.eks.besøger "hovedstaden" og skal latterligøres pga. dialekt... Hvad jeg skrev til Sabel var, at jeg ikke havde mødt problemer vedr. hudfarve hverken her i BKK eller Chaiyaphum... |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 10/01-2008 17:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
jeg kan også give Rinpoche ret de er meget racistiske over andre der har en mørker farve jeg høre tit når man ser en som er meget mørk han eller hun må da være fra lao og så griner de hånligt for nu var der en som de kunne føle sig mere hævet over pga deres mørke farve.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 10/01-2008 17:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Der findes flere steder i Pattaya og Bangkok (barer , diskoteker) hvor der sidder et skilt der siger : Arabere og Indere ingen adgang ! Der er også steder i Bangkok hvor der kun er adgang for Japanere ! Så racistiske ? Redigeret af sabai sabai d. 10/01-2008 18:01 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 10/01-2008 18:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg er ikke spor racistisk, konstaterer blot facts bangkoknielsen og hvis du talte thai, ville du ved selvsyn kunne konstatere hvad jeg snakker om. Hvis du kunne overhøre dine genboers samtaler omkring Puak Lao, Kamen, Pamma og Khaek, så ville det åbne dine øjne. Du har ikke oplevet det .... på din person mener du vel, og? Du er ikke mørk, vel? Racisme i DK og Thailand? der er slet ingen sammenligning. Vi kan da sagtens sidde her og være lalleglade allesammen i vores eget lille hjemmelavede utopi med blændede vinduer, men virkeligheden står lige uden på den anden side af døren. Fornægtelse kan selvfølgelig være bekvem, men er blot et udtryk for eskapisme. Hvis man har det godt med det, jamen så fred da være med det. |
|
|
Lagt på d. 10/01-2008 19:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Min kæreste er fantastisk openminded, men... Da jeg første gang forsøgte at kurtiserer hende (for et års tid siden) der fik jeg meget råt for usødet - hendes ærlige og uforbeholdne mening om farang... og helt ærlig, den er ikke for småbørn... den har ikke ændret sig, hun ser bare mig som ikkefarang... Muslimerne i syd har hun ikke det store problem med bliver skudt... Det er de selv ude om, de kan bare opfører sig ordentligt - men rigtige Thaier det er de ikke... Indere - de stinker (som rinpoche skriver) og er andenrangsmennesker... Nej Thaier er bestemt ikke mindre racistiske end den gennemsnitlige dansker, jeg gør mit for at ændre hendes opfattelse af verden, men vi vil nok fremover også få en del gode debatter om almindelige menneskerettigheder og respekt for forskellighed... Skal så retfærdigvis siges at hun er den jeg kender der er MEST openminded... så vi får da snakket tingene igennem... Men hun har et yndlingsudtryk : "Jeg har nok et smukt smil, men en vilje til at dræbe" sårn ca. . |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 00:16
|
bangkoknielsen skrev: Rinpoche - jeg syntes du er meget hård - racistisk - i dine udtalelser, naturligvis vil jeg give dig ret i, at der stadig er fordomme i Thailand, akkurat som der er fordomme i lille DK, når jyder f.eks.besøger "hovedstaden" og skal latterligøres pga. dialekt... Hvad jeg skrev til Sabel var, at jeg ikke havde mødt problemer vedr. hudfarve hverken her i BKK eller Chaiyaphum... Hey drenge jeg er altså ik helt mørk vis i tror det!! Jeg ligner mere en fra Italien. Mange kvinder kan faktisk godt lide det! |
|
Spring til debat: |