Se indlæg
 Udskriv debat
hej ole Skyum giv lyd
Hej Ole Skyum

Hvis du går på intettet et sted og ser det her.
Så smid lige en besked om hvor du er i verden
Så nogle kan invitere dig hjem til en gang mad og hjemlig hygge
Vi er sikkert en del som meget gerne vil,ha dig hjem til hygge
Så smid lige noget her så vi kan finde dig

bamsen

oleskyum
jeg er i Hillerød og ved noget senere i dag om hvor jeg skal opholde mig.

jeg går på senere når jeg ved mere så giver jeg besked.

ole

jeg får lige et telefonnummer senere i dag

nicefarang
Velkommen til Danmark

Earthrush
velkommen hjem ole

og hvis du skulle komme til als sig lige til så
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

claus31130
Er der nogen der har hørt fra Ole......????
Det ville være meget rart med lidt update om hvordan det går.....
Ole hvis du læser med her , så giv dig lige tid til at skrive et par linier,.....

Claus

http://www.cs-web.in.th/
oleskyum
Ja jeg er jo kommet til Danmark, og det er ikke nogen oplevelse der skal skrives meget om.

Jeg tror det havde været bedre med en fast plads på asylcentret Sandholm.

I ville tro det var løgn, hvis jeg skrev om hvilken behandling jeg har fået.

Jeg kan lige skrive lidt, indtil blodtrykket ikke kommer for højt op.

Jeg landede d. 24 okt morgen, tog til herberget Lindevangen og der fik jeg så at vide, at de ikke kunne hjælpe, så ud på gaden ikke engang en kop kaffe blev jeg budt.

Så tilbage til den sociale døgnvagt, om de kunne hjælpe, nej men jeg kunne tage over til et socialcenter i Matthæusgade, som jo ikke kune hjælpe før jeg var ejer af en dansk adresse, så jeg måtte i Dallerupsgade, og der fik jeg så læst og påskrevet, at jeg jo ikke var rigtig Dansk når jeg havde boet i udlandet.

Så ingen hjælp ingen adresse og dermed ingen penge i Danmark.

Hvorfor satan var det ikke en retur jeg have købt ?

Da jeg så ikke kunne mere ringede jeg til advokaten som havde hjulpet mig, og han sagde så, at jeg måtte straks komme ud til ham så jeg fik noget mad og en seng at sove i.

Dagen efter fik han mig så tilmeldt her i Hillerød, og jeg er blevet lovet starthjælp som er 4.000 til alt, for som de siger jeg er jo gift så min kone skal jo hjælpe mig.

Jeg bor på herberget Skansegården, hvor huslejen er 2.050 pr. mdr. og når det så er betalt så skulle jeg jo nok kunne få noget mad nogle dage i måneden.

Men jeg skal jo have 24 timer til, at gå hver dag og nu kan det jo ikke blive madlavning jeg ekspermenterer med da det jo koster penge.

Og klippekort til bussen må jeg også se i vejviseren efter da der heller ikke rigtig er de store penge til det.

Så bliv nu ikke fornærmet over, at jeg ønsker en regering, hvor der også er menneskeforståelse.

DET ER IKKE DET DANMARK JEG HAR KÆMPET FOR HELE MIT LIV.

Men jeg håber stadig på, at pensionen kan komme igennem inden jeg er dø af sult, Jeg hverken ryger eller drikke så jeg overlever nok.

Jeg er meget spændt på om jeg har stemmeret, når jeg har været uden for Danmark i 4 år ?

Men det kan kun gå fremad.

Og jeg er stadig taknemmelig for hjælpen jeg har fået fra jer, selv om jeg har det rigtig hårdt.

thaikurt1
Tro du paa hvis det var en andre regering, at du som har boet i thailand i 4 år at du saa havde fået noget meget hjælpe.

Da jeg må forvente at da du ikke har betalet skat i de 4 år du ikke har boet i DK da du hele ikke har modtaget noget pension eller paa andre måde har fået noget fra dk at man saa bare kan komme hjem og kræve at man skal havde hjælp da du jo har være udlandsdanskerne.

Selv og jeg faa min pension og betale min skat saa kan jeg hele ikke forventer at den dag jeg tage tilbage til dk at jeg vil faa nogen form for hjælp fra den danske stat da jeg ikke har være tilmeld en dansk folkeregisteradresse i dk de år jeg ikke har boet i dk.

http://nej
claus31130
Det var da rart at høre at der stadig er liv i dig Ole........
At du ikke kan få hjælp med det samme er da selvfølgelig trist at høre......der var dog såvidt jeg husker en del medlemmer her på siden der tilbød dig en sofa at sove på et stykke tid og et måltid mad i ny og næ.....
Jeg ved godt at du er sur på samfundet og den retning det har taget i DK....Jeg håber da virkelig at du hurtigt får din pension igennem......
Lige en side bemærkning.....os der vælger at flytte fra DK,fraskriver os jo osse muligheden for at præge udviklingen i DK,ved godt fra vores samtaler at det var jeres eneste mulighed for at blive sammen.....

med venlig hilsen

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Jake
Hvordan er du lige endt i denne suppedas Ole? Du har vel ikke bare været taget til TH og brugt rub og stub?

Webmaster
Jake skrev:
Hvordan er du lige endt i denne suppedas Ole? Du har vel ikke bare været taget til TH og brugt rub og stub?

Om det har været store billige biler der har trukket og er den oprindelig årsag til alle problemerne kan jeg ikke svare på, men du kan i følgende tråd læse lidt nærmere om de problemer Ole og Lek har været eller rettere er ude i:

http://www.dansk-...rowstart=0

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
oleskyum
Ja efter min mening kan Danmark da ikke kaldes et samfund, hvor folk kan komme og nasse, så alle påstande om det er vrøvl og sludder. og prøv engang, at se forskelsbehandlingen.

En udlænding må gerne tjene penge ved siden af starthjælpen.

Starthjælpens størrelse
Satserne for den månedlige starthjælp er (2007):

2.324 kr. for personer under 25 år som bor hos forældrene
4.675 kr. for personer under 25 år som er udeboende
5.638 kr. for enlige personer der er fyldt 25 år
4.675 kr. for gifte eller samlevende personer, der er fyldt 25 år

Beløbene er skattepligtige.

Forsørgerpligt
Der er mulighed for at få forsørgertillæg, hvis der er børn under 18 år i husstanden. En husstand

kan højest få 2 forsørgertillæg. Det månedlige forsørgertillæg er (2007):

1.410 kr. pr. barn for enlige forældre
1.169 kr. pr. barn for gifte og samlevende forældre.

Andre indtægter
Har man indtægter af en vis størrelse ved siden af starthjælpen trækkes disse fra ydelsen. Udlændinge må tjene op til 31,68 (2007) i timen udover starthjælpen.

Amen

quickmouse
jeg var godt nok ikke klar over at udlændinge måtte arbejde ved siden af ( starthjælp ), og tjene op til 31,68 i timen, den var godt nok ny for mig.

jeg kan fortælle om en somalisk famillie der bor ved siden af os, kvinden er fraskilt, mor til 4 børn under 6 år, ex.manden nærmest bor der. kvinden får børnepenge + børnecheck, ialt ca. 25.856 kr. hver 3 måned. alt sammen betalt af den danske stat. jeg ved godt at børn koster penge, men alligevel en skæv fordeling af goderne her i dk.
glemte at skrive at konen & manden er på bistandshjælp, og ikke starthjælp.

kan godt være at der er nogen der syntes at det her grænser til dyneløfteri,

bare min mening om at alt ikke går retfærdigt til her i lille danevang.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

michael a
sjovt at taenke paa da danevang opstod i aar 200 var det indvandre fra sverige der grundlage danavang, og nu maa vi flygte tilbage igen, til sverige, jae det gaa rigtig godt i dk men det kommer jo an paa hvad gren man sider paa, men der er nogle der igang med en motorsav, og det tager langt tid, at plante nye traeer. Til Thai kurt hvad med alle de aar ole har betalt skat, eller er det kun de 4 aar der taeller, eller er han ikke dansker, man kan komme helt i tvivl naa naa man hore DF. men det er underligt at mange DF tilhaenger selv har en udlandsk kone el mand, Men til OLe det er et langt sejt traek der skal tages, men til sidst skal det nok lykkes, saa i kan nyde thailand, og faa pensionen som du har fortjent

Webmaster
michael a skrev:
sjovt at taenke paa da danevang opstod i aar 200 var det indvandre fra sverige der grundlage danavang, og nu maa vi flygte tilbage igen, til sverige, jae det gaa rigtig godt i dk men det kommer jo an paa hvad gren man sider paa, men der er nogle der igang med en motorsav, og det tager langt tid, at plante nye traeer. Til Thai kurt hvad med alle de aar ole har betalt skat, eller er det kun de 4 aar der taeller, eller er han ikke dansker, man kan komme helt i tvivl naa naa man hore DF. men det er underligt at mange DF tilhaenger selv har en udlandsk kone el mand, Men til OLe det er et langt sejt traek der skal tages, men til sidst skal det nok lykkes, saa i kan nyde thailand, og faa pensionen som du har fortjent

Ja, og det regnede den anden dag. Det er sikkert også Dansk Folkeparti's skyld.

Hold venligst jeres politiske indoktrinering i den tråd der allerede kører om emnet:

http://www.dansk-...&pid=48382

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
h
Og bruger man lidt tid på skyum´s tidligere indlæg så vil det stå klart at han har svinet samtlige til og truet med at fik han det ikke sin vej så skulle han nok sørge for at få siden lukket

ironisk nok at han idag tigger hjælp her

thaikurt1

michael a
Jeg har også betalet skat i alle de år jeg har være her uden at jeg så forventer at jeg så kan få noget hjælpe den dag jeg igen banke på døren til danmark og gerne vil havde noget for de penge jeg har betale i mange år.

http://nej
oleskyum
Ja jeg skal da nok lade være med at fortælle, hvordan Danmark modtager egne statsborgere der har været i udlandet.

Når og hvis de kommer hjem.

Beklager, hvis nogen kan få ondt i røven over, at jeg mener 4.000 om måneden i et velfærdssamfund er for lidt, men jeg kunne jo have sagt, at jeg ikke have konen mere, det havde givet 1.000 ekstra.

Men jeg vil stadig takke dem der hjalp mig, men jeg opgiver nok, at skrive her på siden da det er alt for tåbeligt, at man ikke engang kan skrive sandheden uden at blive svinet til.

manse
Hej

Nu synes jeg nok, at tonen i de sidste indlæg er ved at være lidt klamme. Der er jo ingen grund til at sparke på en mand der ligger ned. Jeg syens vi skulle lære af det skete, og prøve at tage ved lære af, hvad der kan ske, hvis man ikke har sørget for at dække sig ind på den ene eller anden måde hvis noget sådant skulle ske. Lad nu Ole få ro til at komme på fode igen, så kan dem der har lyst jo skyde fra hoften når der er en løsning.

Kan i alle have det godt

Manse

Saendaeng
Kan kun give manse ret.
Giv ole fred.
Og prop den forpulede jantelov op et hvis sted , hvis man ikke kan tåle at andre får hjælp herfra eller andetsteds.
Vi er vel også til fpr at hjælpe hinanden.
Tænk hvis man selv kom i en ligende situation.!
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ubon lynge
Hej Ole ja jeg forstår dig godt, det er ikke mange penge pr. måned men der er vel kun en ting for dig at gøre, og det er at blive ved at kæmpe for en mulig pension og så skide være med dem som ikke kan tåle du har fået lidt hjælp, og 4000kr er ikke meget ok du kunne lyve og få 1000kr mere, men hvorfor skulle du det, det går kun ud over dig selv når de finder ud af det ikke var rigtigt, det viser jo du er en ærlig mand Ole, så Ole op med humøret igen og bare komme frem af, håber du ellers kan få din hverdag til at gå der over,men håber kun det bedste for dig så du kan komme hjem igen til lille mor Wink
Ubon.

Pibe

Spring til debat: