Se indlæg
 Udskriv debat
FØRSTE SUPERJUMBO KLAR SOM RUTEFLY.
Santhumpon
Hej fandt dette på DR1 Tekst TV.

DR1 S144 tor 16 aug 20:59:53
DR NYHEDER UDLAND 16:40

FØRSTE SUPERJUMBO KLAR SOM RUTEFLY
Singapore Airlines indsætter som første
flyselskab et dobbeltdækkerfly, A380,
som rutefly. Det sker den 25. oktober,
og turen går fra Singapore til Sydney.

Superjumboen står den 10. oktober klar
til afhentning hos Airbus i Toulouse,
og her bliver flyet overdraget til det
asiatiske selskab ved en ceremoni.

Den 25. oktober er flyet så klar til at
blive indsat som passagerfly. Det
bliver første gang, at den enorme
maskine flyver en kommerciel flyvning.

Billetterne til jomfruflyvningen bliver
solgt på internettet via eBay, og
indtægterne går til velgørenhed.

111 UDLAND dr.dk/nyheder

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 16/08-2007 21:31
 
nicefarang
Vi får den nok ikke at se i Cph foreløbig.

Lufthavnen er ikke forberedt.
 
Det er singapore air som for den første.



http://www.singap...gapore.jsp
 
pdrhan
Skøøønt - glæder mig til at flyve i den! WinkGrin
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
jens
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens
 
Webmaster
jens skrev:
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens


Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har.

Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
pdrhan
jens skrev:
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens


Hehe entur til SIN skader jo aldrig.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
pdrhan
Webmaster skrev:
jens skrev:
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens


Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har.

Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt.


Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok
problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok....
Redigeret af pdrhan d. 17/08-2007 05:29
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
Saendaeng
Jeg tror at jeg vil bestille billet til den. Jeg er jo i nærheden af sydney. og skal et smut hjem til Thailand næste mdr. Kunne værer sjovtSmile
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
pdrhan
Første flight er SQ380/25oct SINSYD dep 0800 fra SIN og ank i SYD 1700 - retur fra SYD er SQ380/26Oct 1600 og ank SIN 2215
dette er en special auction flight der også er sat på Ebay hvor man kan byde på billet prisen....alt går til charity.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
nicefarang
pdrhan skrev:
Webmaster skrev:
jens skrev:
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens


Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har.

Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt.


Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok
problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok....


Svingene på taxibanerne er vist også for skarpe til at den kan køre der.
Den med at broen over Englandsvej ikke er stærk nok har jeg ikke hørt før.
 
pdrhan
nicefarang skrev:
pdrhan skrev:
Webmaster skrev:
jens skrev:
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort.
Men så må du jo tage en tur til sydney.
mvh
jens


Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har.

Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt.


Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok
problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok....


Svingene på taxibanerne er vist også for skarpe til at den kan køre der.
Den med at broen over Englandsvej ikke er stærk nok har jeg ikke hørt før.


Næ...men ikke desto mindre rigtigt!
Husk på broen er jo bygget efter B747 standarder længe før der var tænkt på A380...som er en del tungere - der vil være stor sandsynlighed for at broen vil tage skade.....
en lufthavn skal totalt bygges om til en flytype af den kaliber - LHR er blevet ombygget for 10mill pund......bare for at få plads til A380 ´eren
Redigeret af pdrhan d. 17/08-2007 23:01
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
jc
Er der nogen som ved hvor meget tungere en A380 er i forhold til en B747. Jeg tænker naturligvis på max. startvægt.

Så vidt jeg forstår er hele den øverste "skal" mellem cockpit og halepartiet lavet af graffit, som ingenting vejer i forhold til gængse flymaterialer.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
Suk Rak Ning
Hvor stor er saadan en karl..........meter og kilo.......?
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
Draaben
Ved ikke lige hvor meget A380 vejer, men her er i hvert tilfælde et par billeder af mobbe drengen.
Nyd dagen og vejen Frank
[img]http://www.siampictures.com/a380-1.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.siampictures.com/a380-2.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.siampictures.com/a380-3.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.siampictures.com/a380-4.jpg[/img] is not a valid Image.
Hmmm, Hvorfor er det så svært at ligge billeder indFrown
Redigeret af Draaben d. 18/08-2007 13:57
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.
 
jc
ja, jeg kan ikke finde ud af det! Hvordan gør man? Sad

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
Gurk90
På dette billede kan man godt fornemme at det er et stort fly:

[img]http://i181.photobucket.com/albums/x168/bamsefarr/380fly.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af d. 18/08-2007 18:55
 
Draaben
hej Jc.
man trykker på knappen der hedder "img" så skulle der gerne komme til at se sådan ud "[img][/img]" uden "" der imellem sætter du så hele linket til billedet ind feks http://www.siampi...a380-4.jpg
Når dette er gjort skulle billedet gerne komme frem i tråden.

Nyd dagen og vejen. Frank
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.
 
skoge
Tekniske data
Mandskab: 2
Dimensioner
Længde: 73 m
Højde: 24,1 m
Vingefang: 79,8 m
Vingeareal: 845 m²
Vægt
Tomvægt: 280 ton
Maks. vægt ved start: 560 ton
Kapacitet: 555–840 passagerer, afhængigt af indretning
Motorer: 4 stk Rolls-Royce Trent 900 eller Engine Alliance GP7200 turbojetmotorer
Hastighed
Cruise: Mach 0,85 (ca. 902 km/t)
Maks: Mach 0,89 (ca. 945 km/t)

Med forbehold.....Smile
 
http://www.skoge.dk
Gurk90

http://www.airlin...092&size=L
 
Spring til debat: