Se indlæg
FØRSTE SUPERJUMBO KLAR SOM RUTEFLY.
|
|
Santhumpon |
Lagt på d. 16/08-2007 21:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 227 |
Hej fandt dette på DR1 Tekst TV. DR1 S144 tor 16 aug 20:59:53 DR NYHEDER UDLAND 16:40 FØRSTE SUPERJUMBO KLAR SOM RUTEFLY Singapore Airlines indsætter som første flyselskab et dobbeltdækkerfly, A380, som rutefly. Det sker den 25. oktober, og turen går fra Singapore til Sydney. Superjumboen står den 10. oktober klar til afhentning hos Airbus i Toulouse, og her bliver flyet overdraget til det asiatiske selskab ved en ceremoni. Den 25. oktober er flyet så klar til at blive indsat som passagerfly. Det bliver første gang, at den enorme maskine flyver en kommerciel flyvning. Billetterne til jomfruflyvningen bliver solgt på internettet via eBay, og indtægterne går til velgørenhed. 111 UDLAND dr.dk/nyheder mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 16/08-2007 21:31 |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 16/08-2007 22:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Vi får den nok ikke at se i Cph foreløbig. Lufthavnen er ikke forberedt. |
|
|
Lagt på d. 16/08-2007 22:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er singapore air som for den første. http://www.singap...gapore.jsp |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 16/08-2007 22:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Skøøønt - glæder mig til at flyve i den!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
jens |
Lagt på d. 16/08-2007 22:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 17/08-2007 03:39
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
jens skrev: Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har. Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 17/08-2007 05:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
jens skrev: Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens Hehe entur til SIN skader jo aldrig..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 17/08-2007 05:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Webmaster skrev: jens skrev: Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har. Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt. Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok.... Redigeret af pdrhan d. 17/08-2007 05:29 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 17/08-2007 08:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg tror at jeg vil bestille billet til den. Jeg er jo i nærheden af sydney. og skal et smut hjem til Thailand næste mdr. Kunne værer sjovt
Michael B Kristensen
|
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 17/08-2007 09:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Første flight er SQ380/25oct SINSYD dep 0800 fra SIN og ank i SYD 1700 - retur fra SYD er SQ380/26Oct 1600 og ank SIN 2215 dette er en special auction flight der også er sat på Ebay hvor man kan byde på billet prisen....alt går til charity..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 17/08-2007 14:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
pdrhan skrev: Webmaster skrev: jens skrev: Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har. Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt. Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok.... Svingene på taxibanerne er vist også for skarpe til at den kan køre der. Den med at broen over Englandsvej ikke er stærk nok har jeg ikke hørt før. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 17/08-2007 22:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
nicefarang skrev: pdrhan skrev: Webmaster skrev: jens skrev: Ja det bliver så ikke fra cph da landingsbanen er for kort. Men så må du jo tage en tur til sydney. mvh jens Jeg havde forstået det som om landingsbanen i Kastrup er lang nok. Det skulle mere være bredden rundt omkring i lufthavnen som er problemet pga. det vingefang som A380 har. Men jeg ved det ikke, bare noget som jeg har hørt. Kim det er tildels rigtigt! Banerne herude 22L/R er lange nok problemet opstår nemlig når den lander feks på broen ude på englandsvej - den vil simpelthen bryde sammen da den ikke ville kunne klare trykket på pga af flyets vægt , samt at alle gates i lufthavnen samt rulleveje ikke er brede nok til den - det vil koste kassen at få ombygget kastrup til den.....prøv bare at tænke på gateholdrooms når man skal afsted , de er heller ikke store nok.... Svingene på taxibanerne er vist også for skarpe til at den kan køre der. Den med at broen over Englandsvej ikke er stærk nok har jeg ikke hørt før. Næ...men ikke desto mindre rigtigt! Husk på broen er jo bygget efter B747 standarder længe før der var tænkt på A380...som er en del tungere - der vil være stor sandsynlighed for at broen vil tage skade..... en lufthavn skal totalt bygges om til en flytype af den kaliber - LHR er blevet ombygget for 10mill pund......bare for at få plads til A380 ´eren Redigeret af pdrhan d. 17/08-2007 23:01 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
jc |
Lagt på d. 18/08-2007 12:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Er der nogen som ved hvor meget tungere en A380 er i forhold til en B747. Jeg tænker naturligvis på max. startvægt. Så vidt jeg forstår er hele den øverste "skal" mellem cockpit og halepartiet lavet af graffit, som ingenting vejer i forhold til gængse flymaterialer. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/08-2007 12:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Hvor stor er saadan en karl..........meter og kilo.......?
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Draaben |
Lagt på d. 18/08-2007 13:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 177 |
Ved ikke lige hvor meget A380 vejer, men her er i hvert tilfælde et par billeder af mobbe drengen. Nyd dagen og vejen Frank [img]http://www.siampictures.com/a380-1.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.siampictures.com/a380-2.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.siampictures.com/a380-3.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.siampictures.com/a380-4.jpg[/img] is not a valid Image. Hmmm, Hvorfor er det så svært at ligge billeder ind Redigeret af Draaben d. 18/08-2007 13:57 Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
jc |
Lagt på d. 18/08-2007 15:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
ja, jeg kan ikke finde ud af det! Hvordan gør man? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Gurk90 |
Lagt på d. 18/08-2007 15:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
På dette billede kan man godt fornemme at det er et stort fly: [img]http://i181.photobucket.com/albums/x168/bamsefarr/380fly.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af d. 18/08-2007 18:55 |
|
|
Draaben |
Lagt på d. 18/08-2007 15:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 177 |
hej Jc. man trykker på knappen der hedder "img" så skulle der gerne komme til at se sådan ud "[img][/img]" uden "" der imellem sætter du så hele linket til billedet ind feks http://www.siampi...a380-4.jpg Når dette er gjort skulle billedet gerne komme frem i tråden. Nyd dagen og vejen. Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
skoge |
Lagt på d. 18/08-2007 15:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Tekniske data Mandskab: 2 Dimensioner Længde: 73 m Højde: 24,1 m Vingefang: 79,8 m Vingeareal: 845 m² Vægt Tomvægt: 280 ton Maks. vægt ved start: 560 ton Kapacitet: 555–840 passagerer, afhængigt af indretning Motorer: 4 stk Rolls-Royce Trent 900 eller Engine Alliance GP7200 turbojetmotorer Hastighed Cruise: Mach 0,85 (ca. 902 km/t) Maks: Mach 0,89 (ca. 945 km/t) Med forbehold..... |
|
|
Gurk90 |
Lagt på d. 18/08-2007 15:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
http://www.airlin...092&size=L |
|
Spring til debat: |