Se indlæg
 Udskriv debat
Thaibørn færdes i sexmiljø
Thaibørn færdes i sexmiljø
Børn af thaiprostituerede er i fare for at ende i prostitution

Massøsernes børn
En hidtil ukendt gruppe
børn og unge på vej ud i
prostitution og anden kriminalitet
dukker nu op i de
sociale myndigheders søgelys.
De er børn af massageklinikkernes
thaiprostituerede.
De burde gå i skole, men
gør det ikke. De er overladt
til deres mødres danske
mænd, hvor de til tider er
udsat for uønsket seksuel opmærksomhed
og vold. De er
en lille gruppe, der fester
sammen på lukkede thailandske
klubber, har sex helt
ned i 12-års alderen, tager
stoffer og taler ofte både dårligt
dansk og thai.
I forbindelse med samtaler
med 206 thaiprostituerede
har Vesterbro Socialcenter
fået kontakt med 14 børn og
unge, som de nu forsøger at
sluse ind i uddannelsessystemet.
»En del af kvinderne tager
deres børn med fra Thailand
til Danmark. Der er grund til
at være meget opmærksom
på disse børn, idet de oplever
prostitutionsmiljøet på
nærmeste hold. Det er problematisk,
at børn overhovedet
opholder sig på massageklinikker,
hvor fx deres egen
mor prostituerer sig ... «
skriver Servicestyrelsen i en
netop offentliggjort erfaringsopsamling.
Børnene kommer i massageklinikkerne
for at spise i
frokostpausen, hvor der lukkes
for kunder.
Socialantropolog Sine
Plambech forsker i de danskthailandske
miljøer og peger
på samme tendens i andre
danske byer.
»De 14 unge på Vesterbro
er langt fra de eneste thailandske
unge i landet, der lever
i rå miljøer, hvor de er
eksponeret over for prostitution,
stoffer, hasardspil og
vold og har manglende kontakt
til forældrene. De findes
også i Aalborg og i Odense,«
siger Sine Plambech.
En mindre gruppe
Hun understreger samtidig,
at mange thailandske børn
vokser lykkeligt op i ganske
almindelige thai-danske familier,
men at der også findes
en mindre gruppe udsatte
børn, der vokser op i et
uheldigt miljø.
Leder af Vesterbros socialcenters
Voksenteam Steen
Bo Pedersen opfordrer andre
byers socialcentre til at sætte
fokus på børnene af de thaiprostituerede.
»Social arv gør sig gældende
i de her sager. Vi regner
ikke med, at vi kan skabe et
så fintmasket net, så vi kan
redde dem alle, men vi må
vise dem, at der er andre
muligheder end prostitution,
« siger han.

I en stripklub i Aalborg samler
en thailandsk kvinde en
kunde op, mens hendes
voksne datter fester samme
sted.

I København hænger thaiprostitueredes
børn ud på to
lukkede thailandske klubber
– de drikker, tager stoffer og
modtager komplimenter fra
ældre mænd.
Billederne kommer fra Vesterbros
socialcenters thailandske
gademedarbejder,
der ønsker at være anonym
af hensyn til sit arbejde i klinikkerne,
og socialantropolog
Sine Plambech.
Begge møder i deres arbejde
kvinder, der har giftet sig
med danske mænd og er
rejst den halve verden rundt
for at slippe for majsmarkerne
i Thailands fattige egne
eller turistområdernes luderbarer.
De lange vagter på klinikkerne
betyder, at de medbragte
børn ofte er overladt
til den danske mand, som
mødrene har giftet sig med
for at opnå opholdstilladelse,
eller til gaden og de andre
børn og unge.
Vesterbros Socialcenter
vurderer, at der er cirka 800
thailandske kvinder i prostitutionsmiljøet
i København,
og at størstedelen har børn
med til Danmark.
Nogle klarer sig fint – andre
ikke.
»De søger voksenkontakt,
og pigerne bliver nogle gange
udsat for en massiv interesse
fra mænd i thaimiljøet,
der fører til en glidende
overgang over i prostitution.
Vi coacher dem i samfundsforståelse
og i at sætte grænser
over for andre,« fortæller
den thailandske kulturmedarbejder.
Ikke kun de sociale myndigheder
er bekymrede over
gruppen af udsatte unge. I
klinikmiljøerne forsøger
stærke og bekymrede kvinder
at hindre børnene i at
følge i deres fodspor.

http://jp24timer....al/pdf.pdf

Min egen datter kommer på disse 2 klubber og har fået flere tilbud fra div mamasanger om et "ekstra job". Jeg tænder selvfølgelig helt af! men hun vil ikke fortælle, hvem de forskellige luder er. da hun ved hvordan daddy reagerer. Men når jeg endag finder ud af, hvem disse modbydlige kællinger er. Så ved I hvorfor der brændte en thaiklinik af, for jeg har sq ikke spildt mit liv de sidste 20 år på at passe mine piger for, at en snot dum thaikælling skal ødelægge mine børns liv!

mht. drugs så er det et kæmpe problem på disse 2 klubber og efter min mening skulle de lukkes, eller måske brændes af! F.eks thaikim kan ikke være helt udviden om hvad der forgår på hans klub. Det forgår så åbenlyst, at man må undre sig over, at de rette myndigheder ikke skrider ind og lukker hans klub!!

dsd

Redigeret af d. 21/06-2007 13:19

bastian
det er da den værste gang pis jeg nogle sinde har hørt hende Signe er da en medie luder af format, det lyder som hendes mand har vraget hende for en thai pige og nu skal der betales tilbage.......
og de der klubber lyder meget interasante drug hor og stoffer det er lige mig.....lol

dutling68
det er rigtig hvad du siger der dsd jeg har selv kommet de steder engan og det var masser af stoffer bla et stof kaledet ice som er et stort hit bla en del thaier Sad......og jeg må gi singe ret til det hun siger jeg har selv set en del børn komme om dagen på klinikker i kbh og jeg blev gal og spurte hvad de dog lavede der når men de skulle da lige have noget at spise og bagefter fik de lidt lommepenge til de kunne klare den til mor kom hjem fra arbejdet Shock og det må jeg sige jeg har set en del af men det virked helt normalt at de kom der Shock......................
Redigeret af dutling68 d. 14/06-2007 15:56
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

laodenmark
Åbenbart ikke kun børnene som gik/går ofte på klinikGrin

sophie
Hej

Jeg hedder Sophie og er journalist på avisen 24timer, hvor vi i øjeblikket ser nærmere på thaimiljøet og på, hvordan de thailandske kvinder og deres børn bliver behandlet i Danmark.
Som nogen af jer har set, har vi netop skrevet en artikel, der handler om, at en gruppe børn går for lud og koldt vand i massageklinikmiljøerne.
Vi - min makker og jeg - forsøger i vores journalistik meget bevidst at skelne mellem de 'almindelige' danskere, der gifter sig med thailandske kvinder og lever stille og roligt derud af - og så en helt anden gruppe, hvor det handler om rå udnyttelse.
Hvis du kender miljøet - kender børn eller thailandske kvinder, og kan øse lidt at din viden til os, så hører vi gerne fra dig.
Vi ved, at der også er thailandske kvinder, der gerne vil have ryddet op i miljøet og bedre beskyttelse - også for de kvinder, der selv vælger at arbejde i klinikkerne - vi vil gerne i kontakt med dem.
Mvh.
Sophie
Journalist 24timer
33471532
[mail][/mail]

P.S og til dig, der kalder Sine Plambech en medieluder. Sine gør meget ud af at nuancere debatten - jeg har læst webmasterens regler for forummet, og der står i øvrigt, at man skal undlade personangreb for netop at få en sober debat.
Redigeret af d. 14/06-2007 17:13

Undertegnet er enlig far til 4 thaipiger, og har derfor en del viden om dette ungdomsmilijø. Men jeg afstår fra at viderbringe min viden om dette emne via din avis. Jeg vil heller holde debatten herinde, så andre bruger for større fordel af dette.

dsd

John
Hej Sophie og velkomme til

Overordnet lyder det spændende med jeres arbejde, og det er et meget alvorligt emne som efter min mening ikke hører hjemme i en nyhedsavis som aldrig vil have en chance for at belyse alle aspekter.
En artikel af den slags du ønsker at lave, selvfølgelig i den bedste mening, vil blot fører til endnu flere fordomme mod Thaikvinderne i danmark for uanset hvordan artiklen bliver skrevet så vil den "anden gruppe" dominerer hele artiklen, og det er jo også dem du vil i kontakt med som du skriver.
Vi, min kone og jeg, føler at hvergang der er omtale af Thaier i Danmark så er det de negative ting der bliver trukket frem.
Selvfølgelig er der meget dårligt i miljøet, det ser man jo når man bevæger sig i det, men det ville være dejligt hvis al omtale ikke var negativ.
Redigeret af John d. 14/06-2007 17:40
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
sophie
Hej DSD - det er en fin pointe du har - det med at dele din viden med forummet.
Vores research drejer sig lige nu om en gruppe mænd, der er 'in it for the money' - ikke af kærlighed etc. Det er lidt svært for mig, at forklare videre om det, da dette er et halvoffentligt forum, men jeg vil bare lige gentage min invitation til, at I gerne må smide mig en mail, hvis I har noget baggrundsinformation, som kan hjælpe os til at sætte fokus på nogle åbenlyse problemer og hjælpe et undergrundsmiljø. Bedste hilsner Sophie

sophie
P.s kan godt forstå, at man som del af et ganske almindeligt thai-dansk parforhold, er ked af de negative historier. Det er netop grunden til, at vi forsøger at gøre meget ud af at nuancere vores artikel - skrive at der er kvinder i miljøet, der forsøger at gøre en forskel og at det drejer sig om en lille gruppe i et stærkt marginaliseret miljø, men det kan I jo ikke bruge til noget, hvis folk ser skævt på jer på gaden. Men igen - hvis der er folk, der bliver udnyttet og har det hårdt, så er der folkepligt til at hjælpe dem.
Sophie

rinpoche
John skrev:

Vi, min kone og jeg, føler at hvergang der er omtale af Thaier i Danmark så er det de negative ting der bliver trukket frem.
Selvfølgelig er der meget dårligt i miljøet, det ser man jo når man bevæger sig i det, men det ville være dejligt hvis al omtale ikke var negativ.

Du har ret John, men både du og jeg ved jo hvad der sælger i medierne: et normalt familieliv, hvor den ene part tilfældigvis er udlænding? Næppe.
Når det så er sagt, så synes jeg personligt, at det kunne være ønskværdigt at belyse de forhold der er nævnt her indledningsvis i tråden, for at imødegå for eksempel den "sociale arv".

mvh
rinpoche

laodenmark
Kan kun give John ret.

Hvad godt kommer der ud af bringe disse artikler.
Skulle det hjælpe dem i det 'hårde miljø' og som for manges vedkommende ikke kan læse det.
( så vil jeg foreslå hjæper narkomanerne i stedet for. der er der jo ikke et stort flertal af mennesker som bliver 'slået i hartkorn' med disse)
Jeg tror mange at de mennesker som vil læse artiklernes indhold, allerede har en vis indsigt i problematikken.
Men er bange for at det store flertal, som bla. sidder i togene og læser aviserne kun får tid/interesse til overskrifterne.
I næste uge tager jeg til københavn da jeg igen får besøg af min veninde fra thailand. Men det bliver ikke med tog, da man ser et stort imaginært prisskilt på ryggen af hende, og det er jeg bange for at artikler hvor en lille gruppe mennesker 'target' ikke kan lave om på.
tror det modsatte bliver tilfældet. Men i er jo en avis og ikke noget socialkontor. Så det gælder om at sælge billetter

rinpoche
Hvad godt kunne der blive ud af at fortie disse forhold? Feje dem ind under gulvtæppet? Så det forbliver det status quo.
Det er da en kedelig berøringsangst der her kommer til udtryk. Vi taler om et konkret problem som så åbenbart skal ties ihjel på grund af den deraf følgende stigma associeret med den øvrige thailandske befolkning i dk?
Hvorvidt de der er i miljøet får lejlighed/har mulighed for at læse det eller ej er jo for såvidt af sekundær betydning. De har jo så åbenlyst demonstreret, at de hverken har lejlighed eller incitament til at ændre på forholdene.

Det er endnu engang de sociale myndigheder der skal træde til, fordi de pågældende forældre har bragt sig selv og ikke mindst deres sagesløse afkom i en sådan dødsspiral.
Jeres misforståede berøringsangst bedrager kun til at foranledige at næste generation gentager de fejltagelser som deres ophav har anvist dem.
Sikke da en gang uinformeret snak!

”Men in it 4 da Money”

Dem er der 2 typer af, nemlig dem som gifter sig med thaipiger og gogoboys(gays) eller ladyboys og får stor betaling for dette. Så er der andre typer som hænger rundt i miljøet, som små gribbe og tilbyder thaikvinder drugs, penge lån og andre serviceydelser til de altid hungerne spillegale gæstfrie damer. Fælles for disse 2 typer mænd er, at de alle er en latterlig samling buttfuckers, som ikke er vær at beskæftige sig med. Jeg vil meget heller diskutere det betændte ungdomsmiljø som findes blandt vores unge thaier her i kbh.

Jeg kan forstå at rigtig mange herinde ingen viden har om de kæmpe misbrugs problemer, der findes blandt thaier her i kbh. Men tro mig, det er kæmpe stort.

Og til Bastian og laodenmark

Jeg kan slet ikke se det morsomme I, at mine og andres børn og unge, skal have deres ungdoms miljø ødelagt af, et lille antal glubske narkohandler. Det vælter jo med stoffer i de 2 klubber og det indtages åbenlyst. Så nye gæster slet ikke ville være i tvivl om, hvad der forgår. Jeg havde en god bekendt med på Asiabar, for snart et år siden. Han spurte mig om Asiabar var ”En forkølet bøsse bar”. Jeg blev en del overrasket over dette spørgsmål. Spurte derfor straks om, hvad han mente med dette!! Han svarede: De går jo alle sammen snøftene 2 og 2 på lokummet!!

Der er desværre et lige så stort misbrug af drugs i andre ungdoms miljøer, men men mange af vores unge som deltager i de fester i de 2 omtalte thaiklubber. De unge bliver tilbudt hard drugs såsom cocain og ice og andet dårlig shit, af en flok wannabee gangster, ladyboys og andre buttfuckers. Og dette bryder jeg mig sq ikke om, det skal slutte omgående Angry

Det kan jo hurtig blive et kæmpe problemer for enkle af de unge, som bliver rigtig hook på f.eks ice i en alder af bare16 år. (jeg kender 2) Det giver nemlig rigtig god grobund for hurtigt tjente penge, som enkle af de unge følere sig meget fristet til. Da de fleste af byens mamasanger desperat efterspørger helt nye unge piger til den meget store efterspørelse af unge thai piger til byens kliniker. De unge piger bliver ofte tilbudt jobs som telefonpasser eller rengøring. Så hvis de samtidig kan skaffe den unge pige et misbrug med drugs. Så kan i snildt forestille jer resten af den unge pige ungdoms liv!

Et andet problem som ikke er nævnt i overstående artikel, er at mange af de unge thaipiger ender som gravide i en meget ung teenager alder. Mange af de piger følger ofte derefter lige direkte i deres mors fodspor.

Den store synder er efter min mening, de unges forældre og Københavns kommune socialforvaltning plus de forskellige vugger, børnehaver og skole leder, som ikke har fulgt op på de rigtig mange signaler, som har blinket i neon, igennem de unges opvækst. De fleste skulle have været tvangsfjernes fra deres total umulige forældre, men dette har KBH kommunes socialforvaltning ofte fravalgt pga økonomien.
De foranstaltninger som de sociale myndigheder altid tilbyder de unge som ønsker at flytte væk hjemmefra, er bare en kontakt person som aldrig har tid og en ungdomsbolig. Også håber de på godt vejr for resten!

dsd

Hvad det skal hjælpe! Det skal sq råbe de lokale myndigheder op, så problemet kan blive belyst og de rigtige social tiltag kan igangsættes. Et godt samarbejde imellem de rette myndigheder såsom SSP og de forskellige Socialforvaltninger kunne måske hjælpe en stor del af de truede unge. Hvis ikke så går det grueligt galt for mange af de unge.

laodenmark
Jeg er ked at jeg ikke formulerede mig bedre, i forrige indlæg
Jeg mener at artiklen i tråden i allerhøjeste grad er vedkommende.
og kan kun være enig med både DSD og Rinpoche.
Det jeg kommenterede på var min (u)begrundet frygt for at der kom
noget mangelfuld research/generelle misfortolkninger i kommende
artikler. (ala. 95 % fra Issan.Fiskekoner i N-Jylland mv)

Håber man får gjort noget/det rigtige får at bryde den 'sociale arv'

Earthrush
Jeg er nu uheldig ikke at ha nogen børn eller Kone

Men må da give DSD ret der skulle laves noget ved det med at børne kommer sådan et sted. og de skulle lave noget andet
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

ubon lynge
Hvad hjælper det at hende sophie fra avisen 24 timer laver en research på hendes avis, den kommer jo ikke ud over hele landet, der bor også Thaier uden for København, så som her i midt jylland, jeg har da aldrig oplevet at en avis kan lave noget godt omkring sådan noget, de skal bare have en FED overskrift så de kan sælge nogle aviser,Journalister tænker ikke på samme måde som os andre, fordi der er et problem i København med nogle thaier, så skal journalisten nok få det skrevet sådan at alle thaier er påden måde. Jeg giver ikke fem flade øre for hende og den avis,de har da aldrig kommet noget godt ud af det endnu når journalister blander sig,nej de tænker kun på penge.
PS. Jeg vil nu holde med DSD den måde han vil køre det på er langt den bedste.Wink
Ubon.

Pibe

Jamen ubon
En journalist fornemmeste opgave er at få noget i et blad ,uanset om det er rigtigt eller ej
så de kan henvise til deres artikler,når de søger bedre job
Så de skal ha deres navn i så meget som muligt.
Nu ved jeg tilfældigvis at det her er rigtigt
Fra min tid i istedgade,hvor jeg også ser flere thailuder ,på gaden
indimellem
bamsen

Suk Rak Ning
Alfonser, de skulle sq ha' jordens stoerste roevfuld........Muligvigs de har masser af penge, men deres penge STINKER..........

Suk...................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Spring til debat: