Se indlæg
Thaibørn færdes i sexmiljø
|
|
Lagt på d. 14/06-2007 12:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Thaibørn færdes i sexmiljø Børn af thaiprostituerede er i fare for at ende i prostitution Massøsernes børn En hidtil ukendt gruppe børn og unge på vej ud i prostitution og anden kriminalitet dukker nu op i de sociale myndigheders søgelys. De er børn af massageklinikkernes thaiprostituerede. De burde gå i skole, men gør det ikke. De er overladt til deres mødres danske mænd, hvor de til tider er udsat for uønsket seksuel opmærksomhed og vold. De er en lille gruppe, der fester sammen på lukkede thailandske klubber, har sex helt ned i 12-års alderen, tager stoffer og taler ofte både dårligt dansk og thai. I forbindelse med samtaler med 206 thaiprostituerede har Vesterbro Socialcenter fået kontakt med 14 børn og unge, som de nu forsøger at sluse ind i uddannelsessystemet. »En del af kvinderne tager deres børn med fra Thailand til Danmark. Der er grund til at være meget opmærksom på disse børn, idet de oplever prostitutionsmiljøet på nærmeste hold. Det er problematisk, at børn overhovedet opholder sig på massageklinikker, hvor fx deres egen mor prostituerer sig ... « skriver Servicestyrelsen i en netop offentliggjort erfaringsopsamling. Børnene kommer i massageklinikkerne for at spise i frokostpausen, hvor der lukkes for kunder. Socialantropolog Sine Plambech forsker i de danskthailandske miljøer og peger på samme tendens i andre danske byer. »De 14 unge på Vesterbro er langt fra de eneste thailandske unge i landet, der lever i rå miljøer, hvor de er eksponeret over for prostitution, stoffer, hasardspil og vold og har manglende kontakt til forældrene. De findes også i Aalborg og i Odense,« siger Sine Plambech. En mindre gruppe Hun understreger samtidig, at mange thailandske børn vokser lykkeligt op i ganske almindelige thai-danske familier, men at der også findes en mindre gruppe udsatte børn, der vokser op i et uheldigt miljø. Leder af Vesterbros socialcenters Voksenteam Steen Bo Pedersen opfordrer andre byers socialcentre til at sætte fokus på børnene af de thaiprostituerede. »Social arv gør sig gældende i de her sager. Vi regner ikke med, at vi kan skabe et så fintmasket net, så vi kan redde dem alle, men vi må vise dem, at der er andre muligheder end prostitution, « siger han. I en stripklub i Aalborg samler en thailandsk kvinde en kunde op, mens hendes voksne datter fester samme sted. I København hænger thaiprostitueredes børn ud på to lukkede thailandske klubber – de drikker, tager stoffer og modtager komplimenter fra ældre mænd. Billederne kommer fra Vesterbros socialcenters thailandske gademedarbejder, der ønsker at være anonym af hensyn til sit arbejde i klinikkerne, og socialantropolog Sine Plambech. Begge møder i deres arbejde kvinder, der har giftet sig med danske mænd og er rejst den halve verden rundt for at slippe for majsmarkerne i Thailands fattige egne eller turistområdernes luderbarer. De lange vagter på klinikkerne betyder, at de medbragte børn ofte er overladt til den danske mand, som mødrene har giftet sig med for at opnå opholdstilladelse, eller til gaden og de andre børn og unge. Vesterbros Socialcenter vurderer, at der er cirka 800 thailandske kvinder i prostitutionsmiljøet i København, og at størstedelen har børn med til Danmark. Nogle klarer sig fint – andre ikke. »De søger voksenkontakt, og pigerne bliver nogle gange udsat for en massiv interesse fra mænd i thaimiljøet, der fører til en glidende overgang over i prostitution. Vi coacher dem i samfundsforståelse og i at sætte grænser over for andre,« fortæller den thailandske kulturmedarbejder. Ikke kun de sociale myndigheder er bekymrede over gruppen af udsatte unge. I klinikmiljøerne forsøger stærke og bekymrede kvinder at hindre børnene i at følge i deres fodspor. http://jp24timer....al/pdf.pdf |
|
|
Lagt på d. 14/06-2007 13:14
|
|
Min egen datter kommer på disse 2 klubber og har fået flere tilbud fra div mamasanger om et "ekstra job". Jeg tænder selvfølgelig helt af! men hun vil ikke fortælle, hvem de forskellige luder er. da hun ved hvordan daddy reagerer. Men når jeg endag finder ud af, hvem disse modbydlige kællinger er. Så ved I hvorfor der brændte en thaiklinik af, for jeg har sq ikke spildt mit liv de sidste 20 år på at passe mine piger for, at en snot dum thaikælling skal ødelægge mine børns liv! mht. drugs så er det et kæmpe problem på disse 2 klubber og efter min mening skulle de lukkes, eller måske brændes af! F.eks thaikim kan ikke være helt udviden om hvad der forgår på hans klub. Det forgår så åbenlyst, at man må undre sig over, at de rette myndigheder ikke skrider ind og lukker hans klub!! dsd Redigeret af d. 21/06-2007 13:19 |
|
|
bastian |
Lagt på d. 14/06-2007 15:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
det er da den værste gang pis jeg nogle sinde har hørt hende Signe er da en medie luder af format, det lyder som hendes mand har vraget hende for en thai pige og nu skal der betales tilbage....... og de der klubber lyder meget interasante drug hor og stoffer det er lige mig.....lol |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/06-2007 15:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
det er rigtig hvad du siger der dsd jeg har selv kommet de steder engan og det var masser af stoffer bla et stof kaledet ice som er et stort hit bla en del thaier ......og jeg må gi singe ret til det hun siger jeg har selv set en del børn komme om dagen på klinikker i kbh og jeg blev gal og spurte hvad de dog lavede der når men de skulle da lige have noget at spise og bagefter fik de lidt lommepenge til de kunne klare den til mor kom hjem fra arbejdet og det må jeg sige jeg har set en del af men det virked helt normalt at de kom der ......................
Redigeret af dutling68 d. 14/06-2007 15:56 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 14/06-2007 16:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Åbenbart ikke kun børnene som gik/går ofte på klinik |
|
|
sophie |
Lagt på d. 14/06-2007 17:10
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hej Jeg hedder Sophie og er journalist på avisen 24timer, hvor vi i øjeblikket ser nærmere på thaimiljøet og på, hvordan de thailandske kvinder og deres børn bliver behandlet i Danmark. Som nogen af jer har set, har vi netop skrevet en artikel, der handler om, at en gruppe børn går for lud og koldt vand i massageklinikmiljøerne. Vi - min makker og jeg - forsøger i vores journalistik meget bevidst at skelne mellem de 'almindelige' danskere, der gifter sig med thailandske kvinder og lever stille og roligt derud af - og så en helt anden gruppe, hvor det handler om rå udnyttelse. Hvis du kender miljøet - kender børn eller thailandske kvinder, og kan øse lidt at din viden til os, så hører vi gerne fra dig. Vi ved, at der også er thailandske kvinder, der gerne vil have ryddet op i miljøet og bedre beskyttelse - også for de kvinder, der selv vælger at arbejde i klinikkerne - vi vil gerne i kontakt med dem. Mvh. Sophie Journalist 24timer 33471532 [mail][/mail] P.S og til dig, der kalder Sine Plambech en medieluder. Sine gør meget ud af at nuancere debatten - jeg har læst webmasterens regler for forummet, og der står i øvrigt, at man skal undlade personangreb for netop at få en sober debat. Redigeret af d. 14/06-2007 17:13 |
|
|
Lagt på d. 14/06-2007 17:20
|
|
Undertegnet er enlig far til 4 thaipiger, og har derfor en del viden om dette ungdomsmilijø. Men jeg afstår fra at viderbringe min viden om dette emne via din avis. Jeg vil heller holde debatten herinde, så andre bruger for større fordel af dette. dsd |
|
|
John |
Lagt på d. 14/06-2007 17:25
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej Sophie og velkomme til Overordnet lyder det spændende med jeres arbejde, og det er et meget alvorligt emne som efter min mening ikke hører hjemme i en nyhedsavis som aldrig vil have en chance for at belyse alle aspekter. En artikel af den slags du ønsker at lave, selvfølgelig i den bedste mening, vil blot fører til endnu flere fordomme mod Thaikvinderne i danmark for uanset hvordan artiklen bliver skrevet så vil den "anden gruppe" dominerer hele artiklen, og det er jo også dem du vil i kontakt med som du skriver. Vi, min kone og jeg, føler at hvergang der er omtale af Thaier i Danmark så er det de negative ting der bliver trukket frem. Selvfølgelig er der meget dårligt i miljøet, det ser man jo når man bevæger sig i det, men det ville være dejligt hvis al omtale ikke var negativ. Redigeret af John d. 14/06-2007 17:40 john@dansk-thai.dk
|
|
|
sophie |
Lagt på d. 14/06-2007 17:28
|
Hej DSD - det er en fin pointe du har - det med at dele din viden med forummet. Vores research drejer sig lige nu om en gruppe mænd, der er 'in it for the money' - ikke af kærlighed etc. Det er lidt svært for mig, at forklare videre om det, da dette er et halvoffentligt forum, men jeg vil bare lige gentage min invitation til, at I gerne må smide mig en mail, hvis I har noget baggrundsinformation, som kan hjælpe os til at sætte fokus på nogle åbenlyse problemer og hjælpe et undergrundsmiljø. Bedste hilsner Sophie |
|
|
sophie |
Lagt på d. 14/06-2007 17:31
|
P.s kan godt forstå, at man som del af et ganske almindeligt thai-dansk parforhold, er ked af de negative historier. Det er netop grunden til, at vi forsøger at gøre meget ud af at nuancere vores artikel - skrive at der er kvinder i miljøet, der forsøger at gøre en forskel og at det drejer sig om en lille gruppe i et stærkt marginaliseret miljø, men det kan I jo ikke bruge til noget, hvis folk ser skævt på jer på gaden. Men igen - hvis der er folk, der bliver udnyttet og har det hårdt, så er der folkepligt til at hjælpe dem. Sophie |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/06-2007 18:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
John skrev: Vi, min kone og jeg, føler at hvergang der er omtale af Thaier i Danmark så er det de negative ting der bliver trukket frem. Selvfølgelig er der meget dårligt i miljøet, det ser man jo når man bevæger sig i det, men det ville være dejligt hvis al omtale ikke var negativ. Du har ret John, men både du og jeg ved jo hvad der sælger i medierne: et normalt familieliv, hvor den ene part tilfældigvis er udlænding? Næppe. Når det så er sagt, så synes jeg personligt, at det kunne være ønskværdigt at belyse de forhold der er nævnt her indledningsvis i tråden, for at imødegå for eksempel den "sociale arv". mvh rinpoche |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 14/06-2007 19:35
|
Kan kun give John ret. Hvad godt kommer der ud af bringe disse artikler. Skulle det hjælpe dem i det 'hårde miljø' og som for manges vedkommende ikke kan læse det. ( så vil jeg foreslå hjæper narkomanerne i stedet for. der er der jo ikke et stort flertal af mennesker som bliver 'slået i hartkorn' med disse) Jeg tror mange at de mennesker som vil læse artiklernes indhold, allerede har en vis indsigt i problematikken. Men er bange for at det store flertal, som bla. sidder i togene og læser aviserne kun får tid/interesse til overskrifterne. I næste uge tager jeg til københavn da jeg igen får besøg af min veninde fra thailand. Men det bliver ikke med tog, da man ser et stort imaginært prisskilt på ryggen af hende, og det er jeg bange for at artikler hvor en lille gruppe mennesker 'target' ikke kan lave om på. tror det modsatte bliver tilfældet. Men i er jo en avis og ikke noget socialkontor. Så det gælder om at sælge billetter |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/06-2007 20:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hvad godt kunne der blive ud af at fortie disse forhold? Feje dem ind under gulvtæppet? Så det forbliver det status quo. Det er da en kedelig berøringsangst der her kommer til udtryk. Vi taler om et konkret problem som så åbenbart skal ties ihjel på grund af den deraf følgende stigma associeret med den øvrige thailandske befolkning i dk? Hvorvidt de der er i miljøet får lejlighed/har mulighed for at læse det eller ej er jo for såvidt af sekundær betydning. De har jo så åbenlyst demonstreret, at de hverken har lejlighed eller incitament til at ændre på forholdene. Det er endnu engang de sociale myndigheder der skal træde til, fordi de pågældende forældre har bragt sig selv og ikke mindst deres sagesløse afkom i en sådan dødsspiral. Jeres misforståede berøringsangst bedrager kun til at foranledige at næste generation gentager de fejltagelser som deres ophav har anvist dem. Sikke da en gang uinformeret snak! |
|
|
Lagt på d. 14/06-2007 20:54
|
|
”Men in it 4 da Money” Dem er der 2 typer af, nemlig dem som gifter sig med thaipiger og gogoboys(gays) eller ladyboys og får stor betaling for dette. Så er der andre typer som hænger rundt i miljøet, som små gribbe og tilbyder thaikvinder drugs, penge lån og andre serviceydelser til de altid hungerne spillegale gæstfrie damer. Fælles for disse 2 typer mænd er, at de alle er en latterlig samling buttfuckers, som ikke er vær at beskæftige sig med. Jeg vil meget heller diskutere det betændte ungdomsmiljø som findes blandt vores unge thaier her i kbh. Jeg kan forstå at rigtig mange herinde ingen viden har om de kæmpe misbrugs problemer, der findes blandt thaier her i kbh. Men tro mig, det er kæmpe stort. Og til Bastian og laodenmark Jeg kan slet ikke se det morsomme I, at mine og andres børn og unge, skal have deres ungdoms miljø ødelagt af, et lille antal glubske narkohandler. Det vælter jo med stoffer i de 2 klubber og det indtages åbenlyst. Så nye gæster slet ikke ville være i tvivl om, hvad der forgår. Jeg havde en god bekendt med på Asiabar, for snart et år siden. Han spurte mig om Asiabar var ”En forkølet bøsse bar”. Jeg blev en del overrasket over dette spørgsmål. Spurte derfor straks om, hvad han mente med dette!! Han svarede: De går jo alle sammen snøftene 2 og 2 på lokummet!! Der er desværre et lige så stort misbrug af drugs i andre ungdoms miljøer, men men mange af vores unge som deltager i de fester i de 2 omtalte thaiklubber. De unge bliver tilbudt hard drugs såsom cocain og ice og andet dårlig shit, af en flok wannabee gangster, ladyboys og andre buttfuckers. Og dette bryder jeg mig sq ikke om, det skal slutte omgående Det kan jo hurtig blive et kæmpe problemer for enkle af de unge, som bliver rigtig hook på f.eks ice i en alder af bare16 år. (jeg kender 2) Det giver nemlig rigtig god grobund for hurtigt tjente penge, som enkle af de unge følere sig meget fristet til. Da de fleste af byens mamasanger desperat efterspørger helt nye unge piger til den meget store efterspørelse af unge thai piger til byens kliniker. De unge piger bliver ofte tilbudt jobs som telefonpasser eller rengøring. Så hvis de samtidig kan skaffe den unge pige et misbrug med drugs. Så kan i snildt forestille jer resten af den unge pige ungdoms liv! Et andet problem som ikke er nævnt i overstående artikel, er at mange af de unge thaipiger ender som gravide i en meget ung teenager alder. Mange af de piger følger ofte derefter lige direkte i deres mors fodspor. Den store synder er efter min mening, de unges forældre og Københavns kommune socialforvaltning plus de forskellige vugger, børnehaver og skole leder, som ikke har fulgt op på de rigtig mange signaler, som har blinket i neon, igennem de unges opvækst. De fleste skulle have været tvangsfjernes fra deres total umulige forældre, men dette har KBH kommunes socialforvaltning ofte fravalgt pga økonomien. De foranstaltninger som de sociale myndigheder altid tilbyder de unge som ønsker at flytte væk hjemmefra, er bare en kontakt person som aldrig har tid og en ungdomsbolig. Også håber de på godt vejr for resten! dsd |
|
|
Lagt på d. 14/06-2007 21:40
|
|
Hvad det skal hjælpe! Det skal sq råbe de lokale myndigheder op, så problemet kan blive belyst og de rigtige social tiltag kan igangsættes. Et godt samarbejde imellem de rette myndigheder såsom SSP og de forskellige Socialforvaltninger kunne måske hjælpe en stor del af de truede unge. Hvis ikke så går det grueligt galt for mange af de unge. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 14/06-2007 22:15
|
Jeg er ked at jeg ikke formulerede mig bedre, i forrige indlæg Jeg mener at artiklen i tråden i allerhøjeste grad er vedkommende. og kan kun være enig med både DSD og Rinpoche. Det jeg kommenterede på var min (u)begrundet frygt for at der kom noget mangelfuld research/generelle misfortolkninger i kommende artikler. (ala. 95 % fra Issan.Fiskekoner i N-Jylland mv) Håber man får gjort noget/det rigtige får at bryde den 'sociale arv' |
|
|
Earthrush |
Lagt på d. 14/06-2007 23:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
Jeg er nu uheldig ikke at ha nogen børn eller Kone Men må da give DSD ret der skulle laves noget ved det med at børne kommer sådan et sted. og de skulle lave noget andet ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 15/06-2007 02:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Hvad hjælper det at hende sophie fra avisen 24 timer laver en research på hendes avis, den kommer jo ikke ud over hele landet, der bor også Thaier uden for København, så som her i midt jylland, jeg har da aldrig oplevet at en avis kan lave noget godt omkring sådan noget, de skal bare have en FED overskrift så de kan sælge nogle aviser,Journalister tænker ikke på samme måde som os andre, fordi der er et problem i København med nogle thaier, så skal journalisten nok få det skrevet sådan at alle thaier er påden måde. Jeg giver ikke fem flade øre for hende og den avis,de har da aldrig kommet noget godt ud af det endnu når journalister blander sig,nej de tænker kun på penge. PS. Jeg vil nu holde med DSD den måde han vil køre det på er langt den bedste. Ubon.
|
|
|
Lagt på d. 15/06-2007 10:18
|
|
Jamen ubon En journalist fornemmeste opgave er at få noget i et blad ,uanset om det er rigtigt eller ej så de kan henvise til deres artikler,når de søger bedre job Så de skal ha deres navn i så meget som muligt. Nu ved jeg tilfældigvis at det her er rigtigt Fra min tid i istedgade,hvor jeg også ser flere thailuder ,på gaden indimellem bamsen |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/06-2007 10:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Alfonser, de skulle sq ha' jordens stoerste roevfuld........Muligvigs de har masser af penge, men deres penge STINKER.......... Suk................... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
Spring til debat: |