Se indlæg
 Udskriv debat
jeg skal giftes med en thai mand
lillefixq
hejsa jeg er ny herinde og mangler en masse råd vedr regler osv......jeg er en dansk kvinde der skal giftes med en thai mand...håber i kan hjælpe mig...

pdrhan
Jamen hej og velkommen til!
Har han opholdstilladelse i DK? det gør immervæk svaret noget nemmere....men hvis han pt er i Thailand , ja så er der jo samme fremgangsmåde som da vi mænd skulle giftes.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

lillefixq
nej han bor på koh samui og jeg ned og hente ham i sept...jeg har sendt ham papir til den danske ambassade i bangkok...men jeg synes at det er meget besværligt at følge med i reglerne vedr. turist visum og såån....

lillefixq
nej han er ikke i danmark....jeg skal ned og hente ham i sept ...håber at han har fået sit vism til den tid........puha alle de regler......kan ikke helt finde d af dem.....

pdrhan
lillefixq skrev:
nej han er ikke i danmark....jeg skal ned og hente ham i sept ...håber at han har fået sit vism til den tid........puha alle de regler......kan ikke helt finde d af dem.....

Check evt med Ulændinge service:

http://www.nyidan...

Der vil du nok finde svar på de fleste af dine spørgsmål
ellers må du vende tilbage med noget konkret , det er meget svært at give råd om dette , men vil da gerne hjælpe hvis jeg kan.....det dog mange år siden jeg læste udlændingeloven , og den er jo nok lavet om nu.....her er lidt konkret:

http://www.nyidan...tefaeller/

Redigeret af pdrhan d. 24/04-2007 12:49

lillefixq
jeg har prøvet at læse "ny i danmark" men det er svært at finde rndt i alle de regler....jeg kan ikke helt finde d af om jeg skal stille en bankgaranti når jeg skal ha min kæreste til danmark på ferie i 3 mdr...jeg betaler selvfølig hans rejse hertil og hans ophold...

Locturian
Om du skal stille bank-garanti er en individuel vurdering. Har han ikke været i Danmark før, skal du nok regne med det. Om du skal, får du i de papire Udlændinge Service sender til dig efter han har ansøgt om visum. En bankgaranti på 51.000kr koster ca. 250,- pr. kvartal i banken. Kontakt din bankrådgiver for at få sådan en, efter du har fået papirene omkring det...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
jesperfrb
Ja, min erfaring er at man altid skal stille garanti, når det ikke drejer sig om familie, eller et turist visum uden invitation!!
CoolCool
Så du kan godt regne med at skulle stille en bankgaranti, det er meget nemt, når du først har papierne fra US.Wink Koster lidt som Loc skriverCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

jesperfrb
Glemte lige at ønske dig velkommen hertil på sidenPfftPfftPfft

lillefixq
det er og bliver besværligt synes jeg.....men jeg har sendt en invitation via ansøgning om tristvism til danmark...så jeg forstår det ikke rigtigt med den bankgaranti....men det skal ihvertfald heller ikke skille os ad...så stiller jeg jo bare den garanti....men er der ikke noget med at hvis vi gifter os i thailand så skal jeg ikke stille den eller er jeg helt forkert på den???.......danske regler uha.....og mange tak for velkomsten..smiler

jesperfrb
Jo, det er rigtigt, du skal ikke stille garantien, hvis I er gift i Thailand, men hvis I gifter jer i DK, og han er her på turist visum, og I søger FS efter at han er kommet til DK, og du har stillet garantien mister du den!

Reglerne er lidt besværgelige, men man lærer dem at kendeWinkWink

lillefixq
okej hvis jeg så har forstået det korrekt, så kan det altså bedre betale sig at vi gifter os i thailand og bagefter rejse til dk...eller??

larsen99
lillefixq skrev:
okej hvis jeg så har forstået det korrekt, så kan det altså bedre betale sig at vi gifter os i thailand og bagefter rejse til dk...eller??
Ja, og hvis du har børn er det også med til, at du ikke skal stille bankgaranti.

Jesse James
Rejs til Phuket og prøv at bo sammen med ham et stykke tid.
Thailandske mænd er ikke i særlig høj kurs hos kvinderne i Thailand
Besøg hos prostituerede efter fyraften er ganske almindeligt sammen med druk og hustruvold.
Mit råd til dig find dig en mand af Europæisk afstamning.
Redigeret af Jesse James d. 24/04-2007 18:26
Hr Olsson

oleskyum
Jesse James skrev:
Besøg hos prostituerede efter fyraften er ganske almindeligt sammen med druk og hustruvold.

Det er en generalisering nøjagtig på samme måde som alle thailandske kvinder er ludere.

Mon ikke der er lidt flere nuancer, ellers ser det ud til at halvdelen af thaier går til prostituerede og den anden halvdel er prostitueret.

pdrhan
Jesse James skrev:

Jesse James....sikke da noget gevaldigt sludder du fyrer af der....du kan da ikke skære alle over een kam...desværre har de fleste danskere den indstilling du kommer med der , hvilket er rimeligt useriøst....du aner jo ikke hvad du taler om!

Jesse James
Svar til Hr.pdrhan.
Grunden til at du sandsynligvis har måtte tage til Thailand og finde en pige at gifte dig med,er måske at du havde store problemer med at finde en dansk pige,som du kunne overbevise om din bedreviden.
Jeg har boet i Thailand siden 1977 og har nok mere erfaring i Østens mystik en du har,jeg vil betrakte dig som en amatør turist.
Redigeret af Jesse James d. 24/04-2007 19:40
Hr Olsson

Jesse James
Svar til Hr.pdrhan.
Grunden til at du sandsynligvis har måtte tage til Thailand og finde en pige at gifte dig,er måske at du havde store problemer med at finde en dansk pige,som du kunne overbevise om din bedreviden.
Jeg har boet i Thailand siden 1977 og har nok mere erfaring i Østens mystik en du har,jeg vil betrakte dig som en lalleglad amatør turist.
Redigeret af Jesse James d. 24/04-2007 19:51
Hr Olsson

rinpoche
Jesse James skrev:

Sikke da et himmelråbende latterligt og uinformeret postulat, medmindre du da tror på det det lette kavaleri fortæller dig, fordi de ved at det er det du vil høre.
Og når du så er væk, så går de tilbage til deres thai-mand/kæreste. Grin

Og med dit infantile og ubehjælpsomme udtryk "amatør turist" stempler du dig selv ikke kun som en klaphat men tilmed som en arrogant narrøv.
Du tror vel ikke i ramme alvor at "anciennitet" nødvendigvis har nogetsomhelst med viden og indsigt at gøre? Du har jo selv lige bevist det modsatte.

Er helt enig med pdrhan.

rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 24/04-2007 20:09

Earthrush
Jesse James hver man har sin side af tingene i denne verden

og hvis jeg husker rigtige må vi ikke gå personalig på folk eller kalde dem ting ( ord ect.. andet )

og Jesse James der er nu nogen Mænd i denne verden der tænder mere på udlandske kvinder end danske kvinder

ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

Spring til debat: