Se indlæg
Eftersøgt dansker anholdt i Thailand
|
|
Lagt på d. 04/01-2007 12:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Eftersøgt dansker anholdt i Thailand En dansker eftersøgt for svindel i millionklassen er blevet anholdt i Thailand og skal nu udvises /ritzau/ - 11:44 - 04. jan. 2007 Fælden klappede, da en 30-årig dansk mand ville rejse til Bangkok i Thailand. Siden november har han levet i landet sammen med sin thailandske hustru i en af de nordøstlige provinser. Men onsdag blev han anholdt af de lokale myndigheder på begæring af det danske politi. Ifølge det franske nyhedsbureau AFP er manden eftersøgt for dokumentfalsk og svindel for godt 4,7 millioner kroner. Bedragerierne skulle have fundet sted i august 2006. Manden skal nu udvises til Danmark. http://ekstrablad...257463.ece |
|
|
Lagt på d. 04/01-2007 13:03
|
|
Danish fugitive arrested in Thailand Thai immigration police have arrested a 30-year-old Danish man who will be deported to his home country to face fraud charges, police said Thursday. Martin Damslund Jensen was arrested in downtown Bangkok Wednesday, after a request from the Danish embassy. Police said he was wanted on an arrest warrant issued by court in Herlev, northwest of Copenhagen. Jensen fled to Thailand in November last year, after he was accused of fraud and falsifying documents in Denmark. Police said he bought a car with counterfeit documents, and defrauded businesses of about 30 million baht (840,000 dollars) in August 2006. The suspect was living with his Thai wife in the northeastern province of Kalasin before he travelled to Bangkok Wednesday and was apprehended. Agence France-Presse http://www.nation...d=30023289 |
|
|
noidam |
Lagt på d. 04/01-2007 16:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
p.s. rejs aldrig til bangkok, uden iført kunstig briller og skæg. |
|
|
Lagt på d. 15/01-2007 21:36
|
|
Bedrager sendte nye biler til Tyskland En dansk mand, der forleden blev anholdt i Thailand, blev mandag fængslet ved et retsmøde i Gladsaxe. Politiet sigter ham for at have sendt 29 fabriksnye biler til Tyskland uden at betale et autofirma, som dermed blev snydt for 3,8 millioner kroner. I retsmødet mandag besluttede en dommer at varetægtsfængsle manden til 7. februar, men det kom ikke frem i den åbne del af retsmødet, om han nægter eller erkender sig skyldig. Det var i marts sidste år, at firmaet i Herlev sagde farvel til 29 nye Audi'er, som alle blev kørt til Tyskland og straks solgt videre. Bedrageriefterforskerne i Gladsaxe mener, at nummeret lykkedes ved hjælp af falske betalingsoverførsler og fik i sommer efterlyst den mistænkte internationalt. /ritzau/ http://www.jp.dk/...d=4185748/ |
|
|
MDJ |
Lagt på d. 08/06-2007 22:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Ja det lyder nu som en sjov historie i nyhederne, men hvor meget af det passer så? Men som altid er der ikke en sand historie i nyhederne i verden og slet ikke nyhederne i Thailand. Der har bla været snakkede om at personen ikke kunne rejse tilbage til Thailand, men mit spørgsmål går så på hvorfor det ikke skulle kunne lede sig gøre? Der er jo ikke begået nogen form for ulovligheder i Thailand og så meget som jeg er bekendt med er der bare tale om at de Danske myndigheder hvade anulleret passet og derfor kan en person ikke blive i Thailand men skal hjemsendes. Der kan så også fortælles at der var gyldigt visa så ingen ting at komme efter der. Han skulle også være gift og det passer overhovedet ikke men det er jo det Thailanske politi i en nødeskal. Lige lyve lidt så de selv ser bedre ud i nyhederne og 5 min efter tager de imod penge under bordet og kræver penge ind fra turister på alle mulige måder der ikke er okay med den Thailanske lov. Jeg kan ikke finde nogle gode ord for de Thailanske myndigheder og hvis i kan ville jeg da gerne høre dem. Slut for denne historie/Sandhed fra mig. |
|
|
Lagt på d. 09/06-2007 07:47
|
|
Hej Martin Damslund Jensen Velkommen i friheden! Kan forstå at du har meget fin indsigt i den omtalte sag, og du har sikker ret i at han/du ikke har mistet sine muligheder for indrejse til thailand. dsd |
|
|
Lagt på d. 09/06-2007 09:41
|
|
Davs Min ven blev anholdt i thailand på begæring af dansk politi Han har aldrig lavet noget ulovligt i thailand Nu kan han ikke komme til thailand mere desværre Så man kan ikke regne med politiet i thailand, De gør lige som de selv vil og så bøjer de selv loven bamsen |
|
|
MDJ |
Lagt på d. 09/06-2007 10:32
|
Bamsen: Ja det Thailanske politi gør lige som det passer dem, det fandt jeg skam hurtigt ud af da jeg sad derover. Men hvis jeg ikke kan komme tilbage igen så er der lige et problem med at der snart er et barn på vej og så ville der skulle tænkes i andre ting og det er da helt sikkert at jeg ville være med til fødselen. Men jeg kan da fortælle at hvis du ikke har gjort noget i Thailand skal man passer meget på for før man ved af det så har man en hel del opgaver og trusler at tage sig af. DSD: Mange tak og jeg nyder også friheden helt vild. Jo og lige for at få dommen på plads i sagen så fik jeg 9 måneders fængsel og har fået den ære at sidde i varetægt fængsel hele tiden og dommeren var mere eller mindre lige glad med om jeg har sidde i fængsel i Thailand. |
|
|
John |
Lagt på d. 09/06-2007 11:36
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Fint nok at du har afsonet din straf og er en fri mand, tillykke med det. Men du vidste vel du gjorde noget ulovligt, så må du sku også tage straffen. Tænk på de omkostninger det har haft for dem du har snydt! Så lad venligst være med at tude Det er muligt jeg misforstår dit indlæg, hvis det er tilfældet så undskylder jeg. john@dansk-thai.dk
|
|
|
MDJ |
Lagt på d. 09/06-2007 15:18
|
Nej der er ikke noget at tude for så det er da nok det endste jeg ikke ville gøre over alt det der er sket her. Ja jeg må sige at jeg var klar over at jeg skulle hjem på et eller andet tidspunkt og gøre op med det jeg hvade gjort. Men skulle der være noget at tude af så var det jo sådanne at jeg intet hvade da jeg lavet alt dette her og derefter endte med en dejlig dame, et ventene barn.... kort sagt et nyt liv og så sidde her hjemme uden nogen form for kontakt ud over et par brev så min kæreste ikke viste hvad der skulle komme til at ske og hvor lang tid jeg skulle sidde er ikke særlig sjovt... men det kan ikke beskrives, det skal prøves. Men ud over det er jeg meget taknemmelig over de 9 måneder jeg fik og dem har jeg også siddet af med et smil for det var mindre end jeg hvade fortjent. Det med omkostningerne kan jeg da godt se de har haft, men der er heller ikke nogen grund til at tude over dem for de har aldrig set mig og aligevel "giver" de mig biler for mange milloner og så er det jeg spørger om du ville give milloner til en person du ikke kender? jeg kender kun dem der gør det og man skal være rimlig dum for at gøre det. Undskylder hvis der skulle være nogle forkerte udtryk ind i mellem. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 09/06-2007 16:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Vil det sige. citatet med omkostningerne kan jeg da godt se de har haft, men der er heller ikke nogen grund til at tude over dem for de har aldrig set mig og aligevel "giver" de mig biler for mange milloner. Slut. At det så skulle være iorden at snyde godtroende og naive eller dumme mennesker. og især når man nu ikke har set dem. Så vil jeg nu give dig ret i ' At 9 MDR er alt for KORT TID' hvis det er lessons learned |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 09/06-2007 16:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Ja jeg er rimelig forarget, men skal nok vare mig for at skrive, hvad jeg tænker. Men jeg bor jo også i Thailand, men det er uden at snyde svindle og bedrage, men har til gengæld heller ikke en krone, men jeg har min kone. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/06-2007 17:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Well, tavlen er jo visket ren nu, du har siddet din afmålte straf af og så er den ikke længere, selvom man vist ikke ligefrem kan kalde dig en "angrende synder" Håber du finder tilbage til din kæreste og jeres kommende barn. Held og lykke herfra. |
|
|
Lagt på d. 09/06-2007 18:07
|
|
hehe det er vist svært at finde en angrende synder Og ja han har afstået sin straf,og så er den pot ude af verden uanset hvad folk så syntes om det. det er jo ikke hans skyld af han ikke fik større straf bamsen |
|
|
MDJ |
Lagt på d. 09/06-2007 18:53
|
laodenmark skrev: At det så skulle være iorden at snyde godtroende og naive eller dumme mennesker. og især når man nu ikke har set dem. Så vil jeg nu give dig ret i ' At 9 MDR er alt for KORT TID' hvis det er lessons learned Jeg ikke komme ind på sagen fordi der endnu meget arbejde for politiet. Nej det er ikke okay at snyde tidligsfulde personer og jeg kan da sige at det ikke var det vær og at bilforhandler "er sku da de værste svindlere" som politiet siger. Men som sagt kan jeg ikke forklare i dybten. Men tro mig hvis jeg skulle vælge idag så ville jeg aldrig lave sådanne noget. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/06-2007 19:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Rart at laese at du trods alt har lidt samvitighed De fleste inkl. mig selv, kan jo komme til at lave lidt snavs.... Suk... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 09/06-2007 19:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
HEJ MDJ. det sidste indlæg syntes jeg var bedre end det forrige/giver en anden mening/forståelse. held og lykke herfra. (til jer alle 3) |
|
|
MDJ |
Lagt på d. 09/06-2007 21:18
|
Tak for jeres held og lykke for jeg får brug for det og jeg ved ikke om der er noget at sige held og lykke til jer to med i får det med på vejen aligevel: Held og lykke i fremtiden |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 10/06-2007 11:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Noget jeg ikke helt forstaar!!! Du har siddet bag tremmer i 9 maaneder i Danmark...saa langt er jeg med. Din kaereste i Thailand venter et barn???? Faar vi resten af historien??? |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 10/06-2007 11:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Jo og lige for at få dommen på plads i sagen så fik jeg 9 måneders fængsel og har fået den ære at sidde i varetægt fængsel hele tiden og dommeren var mere eller mindre lige glad med om jeg har sidde i fængsel i Thailand. derefter endte med en dejlig dame, et ventene barn.... kort sagt et nyt liv og så sidde her hjemme uden nogen form for kontakt ud over et par brev så min kæreste ikke viste hvad der skulle komme til at ske og hvor lang tid jeg skulle sidde er ikke særlig sjovt... men det kan ikke beskrives, det skal prøves. Men ud over det er jeg meget taknemmelig over de 9 måneder jeg fik og dem har jeg også siddet af med et smil for det var mindre end jeg hvade fortjent. så er der lige et problem med at der snart er et barn på vej og så ville der skulle tænkes i andre ting og det er da helt sikkert at jeg ville være med til fødselen. Snart et barn på vej-har siddet i 9 måneder. Hvordan hænger det sammen Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
Spring til debat: |