Se indlæg
 Udskriv debat
jeg er forelsket,men er jeg blind
Tumut
jeg har mødt en sød pige, som ikke arbejdede i en bar, men hende søster har gjort. jeg mødte hende til en fest ved nogle thai jeg kender,, altså i nord thailand. hun snakker ikke engelsk overhovedet, men jeg kan heldigvis klare mig fint med thai. jeg blev inviteret hjem til hendes familie og har boet ved dem 24 dage, hvor jeg virkelig følte mig hjemme, hun har så lige været på ferie i danmark.

hun skulle have været her i 78 dage, men nu er det sådan at hun har en datter på 7 år, som hun aldrig har været væk fra før, så savnet for datteren var stor, når jeg arbejdede, for deer skete der for lidt, så hun fik tid til at tænke meget over datteren. så hun har kun været her i danmark i 36 dage. hun virker meget forelsket og er opsat på vi skal giftes næste gang jeg er der,men hun er bondepige fra khon kaen og hendes mor vil kun lade mig gifte hende hvis det blive i thailand og efter traditon med at skulle bede moren om tilladelse til bryllupet.
hun siger at hendes mor vil forlange 90000 baht og hun vil betale alt fra bryllupet og så skal jeg lægge en halskæde i guld,(56000 baht) som min kæreste vil få når vi er gift.
Pige er 23, har været gift med en thai, som hun fik barn med.

Er beløbet helt vildt eller lyder det hele meget rimelig,,,,,,,,,,
Tumut

Davs tumut
Det er der meget delte meninger om her på dansk thai
Der hav været store diskutioner før om det
bamsen

skytte
Hej Bamsen - giv nu Turmut nogle links så han kan læse hvad vi andre mener om Sinsot!
Henrik

solmand
det er nu almindeligt at Sinsot falder til næsten intet hvis hu har været gift før.............det var min erfaring dengang jeg blev gift...
solmandShock
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

bastian
jep der er ikke leverings omkostninger på en brugt model kun en ny

rinpoche
Hej Tumut og velkommen til.

Jeg ville starte med at stille mig selv nogle spørgsmål:

1) Under hvilket omstændigheder fandt i sammen? Er hun forelsket i dig fordi du er farang?

2) Er du indstillet på at blive far til hendes barn? Og er faderen indstillet på at fraskrive sig hende? Efter det du skriver, vil din kæreste ikke blive lykkelig medmindre hun bringer sit barn med sig, forståeligt nok iøvrigt og det taler efter min mening absolut til hendes fordel.

3) hun kunne klare 38 dage i dk, hvordan tror du det vil gå hvis hun bor her permanent? Ok, kunne være foranlediget af savnet af datteren.

Bondepige fra Isan, fraskilt med barn?
Jeg kan forsikre dig for at den medgift er der kun en farang der ville betale.
Men til gengæld er beløbet jo ikke just meslet i sten, hvorved der også er rum for forhandling.
Hvad mener din kæreste om beløbet med mere?

Edit: Lagde lige mærke til at du skriver hun ikke taler engelsk overhovedet, dermed vil det være naturligt at antage at hun ejheller er bekendt med vores skriftsprog. Har du nogen anelse om hvad det vil kræve at få hende integreret i dk under disse omstændigheder , såfremt du har sådanne planer?

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 22/11-2006 18:42

Zombie
90.000 + 56.000 = 146.000 bath omkring 2 årslønne for en bonde eller 1300 barcadi breezer på en bar eller 4500 øl købt i 7-11.
Av, jeg er allerede ved at få ondt i hovedet.

hun virker meget forelsket og er opsat på vi skal giftes næste gang jeg er der

Ja det er da klart med udsigt til at blive forgyldt.

Giv dem lidt modspil, sig feks. noget i stil med at du kun vil aflevere 20000 bath men at hun vil få mulighed for et rengøringsjob hvor hun kan tjene så og så meget hvoraf hun kan spare op, sende penge hjem og hvad i ellers vil aftale omkring fælles økonomi.

Gør du det bliver hun sur men du finder også ud af hvad hun er ude på og falder hun til patten er alt jo godt.

Jeg mener da også at det er vigtigt før man springer ud i at blive gift at få talt ud omkring den fælles fremtid man planlægger. Har man fælles mål, regler og dagsorden er det lettere at forholde sig til mange ting bla. hinanden og det rent økonomiske i forholdet.

Når du har set din nye kone an i et par år kan du jo blive flinkere (rent økonomisk) ved svigerfamilien hvis du føler dig tryg ved det.

Du har nok regnet ud at jeg aldrig ville betale 156000.

Hellere 4500 Øl Grin
Redigeret af Zombie d. 22/11-2006 18:54

Hejsa tumut
her kan du læse lidt om det med at betale ved thaibryllup

http://www.thaifo...ead_id=740

http://www.thaifo...ad_id=1699

http://www.thaifo...rowstart=0

bamsen

skytte skrev:
Hej Bamsen - giv nu Turmut nogle links så han kan læse hvad vi andre mener om Sinsot!
Henrik

Ja henrik jeg skal nok lægge nogle links ind Smile
bamsen

Santhumpon
Hej Tumut.

Jeg har sendt en PB til dig.

mvh
Torben Santhumpon Jensen.

Zombie
[code]Hej Tumut.

Jeg har sendt en PB til dig.

mvh
Torben Santhumpon Jensen.[/code]

Vi takker for oplysningen om din afsendelse af en privat besked, det gør det da meget sjovere at læse her på debatten.
Redigeret af Zombie d. 22/11-2006 19:10

rinpoche
rolig nu, jeg har sendt en PB til Torben, der omtaler hans PB til Tumut, hvori jeg skriver at de er velkomne til at svare tilbage på PB til undertegnede, medmindre de foretrækker at sende deres PB til webmaster, der så anonymt kan viderediregere deres PB til mig, der efterfølgende via pb vil informere samtlige deltagere i denne tråd.
Forvirret? Grin

Santhumpon
Hej rinpoche.

Ja! forvirret ja.

Hvad for en PB jeg har ikke modtaget nogen fra dig.
Og det du skriver i din tråd er mere forvirrende.

Jeg har kun skrevet nogle gode råd til Tumut.
Jeg har ikke skrevet noget dårligt til ham.
Og kun spurgt ham om hvor hans kærste kommer fra i Khon Kaen området.
Fordi min kone kommer fra Khon Kaen området.

Jeg skrev kun til ham i denne tråd at der var en PB fra mig.
Hvis han ikke lige havde set at der var kommet en til ham.
Det er der så mange andre der også har gjort til andre medlemmer før mig.

Så hvorfor lige falde over mig at jeg har sendt en besked til ham i tråden
om der var afsendt en PB til ham fra mig.

Hvis nogle har så meget imod at man sender PB til andre medlemmer i Dansk-Thai forummet.
Hvorfor så ikke fjerne denne mulighed med at sende PB til hinanden fra Dansk-Thai forummet.

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 22/11-2006 22:07

rinpoche
Hej Torben,

Jeg undskylder, det var et - øjensynligvis - lamt forsøg på en morsomhed, mente ikke noget ondt med det du.
Beklager, og ved nærmere eftertanke var det meget ilde anbragt i lyset af din hjælpsomhed overfor Tumut.
Jeg skal indstille mine "morsomme" indlæg Sad

mvh
rinpoche

lindegaard
solmand skrev:
det er nu almindeligt at Sinsot falder til næsten intet hvis hu har været gift før.............det var min erfaring dengang jeg blev gift...
solmandShock

det er også min erfaring Wink det var ret symbolsk en sinsot på 10000 Baht, og så selvfølgelig en vielsesring....Grin
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Tumut
tusind tak allesammen for jeres svar, jeg har desværre ikke selv computer så kommer ikke på hver dag.

jeg elsker virkelig pigen og hendes datter, men ville bare være sikker på at andre havde haft gode erfaring med de samme beløb som migCool

mugge
PB eller ikke PB,jeg forstår godt at manden blive forvirret.Men jeg tror det bedste råd er at følge din egen 6 sans,altså tag det roligt og se tiden an.Det handler om mange ting bla troværdighed og sandhed,tag den tid det behøver,hvis hun virkelig elsker dig skal hun jo nok vente.

swaddii
Hej tumut!
jeg er gift med en thai siden 1999 hun kommer fra nord øst thailand
Sakhon Nakhon er heller ikke ud af rig familie hun var før gift med en thaier de har to voksne børn sammen .Har aldrig skullet betale sinsot
til familien har det udmærket med dem alle de gange vi har været der
selvfølgelig har vi gaver med til dem når vi kommer der men ikke en
forpligtelse.har det skide godt med hendes to børn og resten af familien.så ud fra min erfaring er det ikke kun tale om at give penge
men måske har jeg bare været heldig.
MVH Sirorar og Falang
Håber det bedste for jers fremtidWinkSmile
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Davs
Ja det er meget forskelligt
om pigerne vil ha farangen til at betale
Jeghar heller ikke betalt noget, men jeg har heller ikke
villet det,da jeg nægter at købe en brud
Men vi er jo alle forskellige
Gør som du har lyst,men du skal vist sikre dig,
at det ikke kun er penge.
bamsen

swaddii
tror jeg også bamsen ,for som min kone fortæller mig så har hendes eks jo givet sinsot. Min kone synes det lyder mærkelig,men hva håber
for tumut han tænker sig om og lige prøver at tale med sin tilkommende igen.Cool
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Spring til debat: