Se indlæg
 Udskriv debat
Bangkok Smog
JohnBKK
Jeg er rykket til Bangkok, The Big Mango, for at undslippe den ulidelige hede oppe nordpå, de logger allerede 37/38 gr. nu, og med ustabil elforsyning der lukker min AC kompressor ned konstant, så valgte jeg at flytte i Service Apt. i BKK. Helt fint, knap så hedt, og elforsyningen er stabil.

Men istedet er der et nyt, og langt alvorligere problem: Smog, luftforurening!

Har aldrig nogensinde oplevet det så voldsomt som i år, den er helt, helt gal..

Thaivisa har en længere tråd om det, og hvad man kan gøre for at beskytte sig, ikke meget ser det ud til, luft skal jo ind i lungerne, hele tiden, ha!

https://www.thaiv...n/?page=16

Chulalongkorn AQI:

http://aqicn.org/...-hospital/

Den store synder er udstødning fra biler, busser, lastbiler, motorcykler - og på bare det ene år jeg var væk herfra, kan jeg se hvor meget mere trafik der er i Huamark/Ramkhm. området.

Hvor h..... kan man snart opholde sig uden problemer?

Frown

sony
JohnBKK skrev:

Jeg er rykket til Bangkok, The Big Mango, for at undslippe den ulidelige hede oppe nordpå, de logger allerede 37/38 gr. nu, og med ustabil elforsyning der lukker min AC kompressor ned konstant, så valgte jeg at flytte i Service Apt. i BKK. Helt fint, knap så hedt, og elforsyningen er stabil.

Men istedet er der et nyt, og langt alvorligere problem: Smog, luftforurening!

Har aldrig nogensinde oplevet det så voldsomt som i år, den er helt, helt gal..

Thaivisa har en længere tråd om det, og hvad man kan gøre for at beskytte sig, ikke meget ser det ud til, luft skal jo ind i lungerne, hele tiden, ha!

https://www.thaiv...n/?page=16

Chulalongkorn AQI:

http://aqicn.org/...-hospital/

Den store synder er udstødning fra biler, busser, lastbiler, motorcykler - og på bare det ene år jeg var væk herfra, kan jeg se hvor meget mere trafik der er i Huamark/Ramkhm. området.

Hvor h..... kan man snart opholde sig uden problemer?

Frown

Når du kommer i kisten, mon så ikke der er en lille chance eller hvis du skal i en urne.Cheers
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

vandango
Lidt input.
cdn1.i-scmp.com/sites/default/files/styles/980x551/public/2015/12/09/c2c6bfc150b86c45083e0ba86523a8d7.jpg
[img]https://png.pngtree.com/thumb_back/fw800/back_pic/05/07/26/0759742960c17ef.jpg[/img] is not a valid Image.
i.ytimg.com/vi/mGbECYbYoIY/maxresdefault.jpg
es.sott.net/image/s7/142695/full/6123444454_61bccaa9eb_b.jpg

JohnBKK
Tjaaa... er jo i et forhold der fungerer udmærket, men var jeg nu single, forlod jeg dette elendige, rådne, beskidte, korrupte lorteland pr. omg.

19 år fra "firt lub" tiden på Phucket, oh mand, det var sjovt!

Nu?

Gaaaaaaab...

Sleeping good

juj
JohnBKK skrev:

Tjaaa... er jo i et forhold der fungerer udmærket, men var jeg nu single, forlod jeg dette elendige, rådne, beskidte, korrupte lorteland pr. omg.

19 år fra "firt lub" tiden på Phucket, oh mand, det var sjovt!

Nu?

Gaaaaaaab...

Sleeping good

LOL LOL Glad for jeg havde trunterne på time basis. Nød min første tid på Phuket, men det er totalt ødelagt nu. Selv mit sidste refugium i Rawai er smadret til med stål og glas. Shock

Nu nydes otiumet i syd Spanien. Meeen overvejer et andet sted, måske Caribien. Eller Haiti.Hmmmmmm

JohnBKK
Ha! Jeg vidste præcis hvem der ville bide på det indlæg, tak til juj..

Man skal stoppe mens det stadigvæk er sjovt, spændende og interessant, nu ender jeg desværre som en sur gammel mand, der kun kan brokke sig over lortet...

Nå nej, det er jeg sgu´ da allerede, hahahahahahaaaaaaa!!

...................... Rolll

JohnBKK
Nå, tilbage til smoggen..

Jeg havde jo planlagt at skulle tilbringe min alderdom siddende foran knaldhytten i min gyngestol, med en dunk hjemmebrændt ved siden af stolen, og en shotgun over knæene for at holde folket væk, gider ikke de skingre hysteriske thai, især bannok kællingerne kan drive en til vanvid.

Men de planer er ændret pga. dårlig el, vand, og alm. idiotisk kedsomhed, jeg blev træt af den bonderøvsmentalitet deroppe. Nå ja, og ulykken på motorcy, hvor jeg hamrede ind i en hund der lå og snorksov midt på vejen, 7 sting i kraniet og knubs og hudafskrabninger på resten af korpus. Har kørt i BKK siden 2006, aldrig en eneste ulykke, og så flytter man til bannok og kort tid efter sker det, samt mange andre "tæt-på-situationer" - de kører som vanvittige, pisfulde, trætte, eller bare alm. dorske i hovedet.. det sidste er nok det mest almindelige, bonderøve er de.

Hvor skal man så bo? Jo, fruen har en veninde i Rayong, og det lød da interessant hvad hun ku´ fortælle, ikke mange turister, rimelige priser på huse, både leje og køb, så det har jeg overvejet, indtil jeg fandt denne her, ha!

"In coastal regions of Thailand like Rayong, economic development has spurred the use of over 73 million tons of chemicals (including dangerous volatile organic compounds) each year. The use of VOCs can contribute to severe neurological and reproductive disorders.

It's therefore wise not to live in industrial areas. Saraburi is another problem area, today reporting an AQI of 151, and according to Greenpeace the most polluted province in Thailand."

https://www.theth...n-thailand

- så den plan er skrottet..

Bang Saen, vil nogle måske foreslå? Tjaaa... kan man holde ud at stranden ligner lort, at BKK folket ankommer i 200K tal hver weekend og ferie, med alle deres skodbiler, jo, så wellcaarm, men jeg melder pas.

.... fortsættes, øl skal knappes op, skål!

Cheers
Redigeret af JohnBKK d. 25/03-2018 17:18

JohnBKK
Her er løsningen, flyt til Pongyjang, ikke meget smog der..

Atrox
Hvad med Hua Hin ?

vandango
Find en større by og bo i udkanten.
Her hvor jeg bor er der super internet, strøm 24/7/365. kloak løber under vejen.
Eneste problem er vandet lukkes i perioder eller når det er værst i dage.
Problem løst med 2 stk. 1000 liter vandtanke og el. vandpumpe der giver godt tryk i alle vandhaner.

Kolde bajere hos de lokale købmænd, lokale thai bumser at drikke dem med. Cheers
Redigeret af vandango d. 26/03-2018 03:08

JohnBKK
Atrox skrev:

Hvad med Hua Hin ?

Ja, HH vil være en mulighed, skal undersøges, tak..

JohnBKK
vandango skrev:

Find en større by og bo i udkanten.
Her hvor jeg bor er der super internet, strøm 24/7/365. kloak løber under vejen.
Eneste problem er vandet lukkes i perioder eller når det er værst i dage.
Problem løst med 2 stk. 1000 liter vandtanke og el. vandpumpe der giver godt tryk i alle vandhaner.

Kolde bajere hos de lokale købmænd, lokale thai bumser at drikke dem med. Cheers

Hæ! Jeg har boet i udkanten af en større by - Bangkok - siden 2004, og det har fungeret fint, men i 2018 er det bare helt ad h.... til, der er vel kommet 1 mio. flere biler på bare et år, og det kan mærkes..

Men OK, godt at man kan holde sig væk fra downtown, Asoke, Sathorn, Silom etc. - endnu værre med smog der.

vandango
Ja det er også slemt her, tager omfartsvej hvor jeg kan, gider sgu ikke holde i kø inde i byen.
Før hvor jeg tog min scooter var det næsten intet problem, nu hvor jeg kører picup er det et kæmpe problem. Desuden vrimler byen med nye bilmodeller incl. min egen. Wink

farao54
JohnBKK skrev:

Atrox skrev:

Hvad med Hua Hin ?

Også jeg har ofte haft HH i tankerne.. Nu er der ganske vist en del år indtil det bliver aktuelt, men der er visse fordele...
1. Ikke langt fra Bangkok
2. Langt mellem eksemplarer af mennesker fra lande, jeg personligt ikke ønsker at omgås for meget med (Kinesere, Russere, Indere og Muslimer)
3. Strand og hav
4. Når behovet melder sig, lidt aften/natteliv/underholdning samt indkøbscenter og biograf

Men jeg må indrømme, at jeg ikke har undersøgt priser, så jeg ved ikke rigtigt om det er specielt meget dyrere end så mange andre steder,... Konen vil jo meget gerne bosætte sig i sin hjemstavn, mini Beijing (Chiang Mai). Men det er jeg nu ikke så sikker på, at jeg er frisk på.. Der er for koldt om vinteren.. :-)

juj
farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

Atrox skrev:

Hvad med Hua Hin ?

Også jeg har ofte haft HH i tankerne.. Nu er der ganske vist en del år indtil det bliver aktuelt, men der er visse fordele...
2. Langt mellem eksemplarer af mennesker fra lande, jeg personligt ikke ønsker at omgås for meget med (Kinesere, Russere, Indere og Muslimer)
3. Strand og hav
4. Når behovet melder sig, lidt aften/natteliv/underholdning samt indkøbscenter og biograf

Men jeg må indrømme, at jeg ikke har undersøgt priser, så jeg ved ikke rigtigt om det er specielt meget dyrere end så mange andre steder,... Konen vil jo meget gerne bosætte sig i sin hjemstavn, mini Beijing (Chiang Mai). Men det er jeg nu ikke så sikker på, at jeg er frisk på.. Der er for koldt om vinteren.. :-)

Min Fru Moder lejede sammen med et par veninder et hus i udkanten af H.H. med pool und alles. 25.000 Bath om måneden. Det var sidste år, jeg var oppe og hilse på nogle dage. Og blev ret lun på HH, så det bliver stedet jeg tager til næste gang.

Fornuftige priser, meget fornuftige i forhold til Phuket. Og ikke mindst trafikken er til at gebærde sig i, så det bliver HH for fremtiden. Er sgu nok blevet for gammel til det cirkus der er på Phuket Patty ol. Så det bliver HH når kompas nålen trænger til at blive korrigeret for at blive ret visene igen.Grin

JohnBKK
farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

Atrox skrev:

Hvad med Hua Hin ?

3. Strand og hav

Gode punkter du nævner, især nr. 2!

Såvidt jeg kan læse på div. fora, så er HH heldigvis sluppet for den type forurening, endnu da, lad os håbe de bliver ovre på den platte og billige side af Siam Bugten..

Tuttelu Tralla

JohnBKK
juj skrev:

farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

Atrox skrev:

Hvad med Hua Hin ?

3. Strand og hav

Min Fru Moder lejede sammen med et par veninder et hus i udkanten af H.H. med pool und alles. 25.000 Bath om måneden. Det var sidste år, jeg var oppe og hilse på nogle dage. Og blev ret lun på HH, så det bliver stedet jeg tager til næste gang.

Fornuftige priser, meget fornuftige i forhold til Phuket. Og ikke mindst trafikken er til at gebærde sig i, så det bliver HH for fremtiden. Er sgu nok blevet for gammel til det cirkus der er på Phuket Patty ol. Så det bliver HH når kompas nålen trænger til at blive korrigeret for at blive ret visene igen.Grin

Ja, jeg synes også godt om atmosfæren derude, absolut bedre end f.eks. Pattaya/Jomtien. Phuket er så lang tid siden at jeg har afskrevet den, vil slet ikke risikere chokket, ved at se hvor meget de har splittet ad på de mange år der er gået.

Men 25K for et hus er i overkanten som fastboende, men man kan vel finde et billigt townhouse lidt udenfor byen, eller ovre bag jernbanen, det er nok billigere, men så risikerer man også et typisk thai miljø, med larm, soi dogs, karaoke, motorcy og alt det lort, ikke nemt, for min pengepung er sgu´ikke udrustet til en Condo ell. hus på beachfronten.

Cha Am ku´også være en mulighed..

farao54
Cha Am er et super fedt sted. I hvert fald hvis man kan lide at have stranden næsten for sig selv, ingen larm, og rolig atmosfære....
Har været der adskillige gange, men aldrig boet der. Har taget bussen ud fra HH.
Det siges dog, at ret så mange Bangkokianere holder weekend/ferie der.
Men der er helt sikkert masser at kigge på mellem HH og CA.
Jeg husker de mange gange jeg har taget host host mini host van fra Bangkok til HH, hvor de kører zigzag mellem adskillege communities og lignende (små kæde/rækkehuse) med masser af farang/thai'er.
Mødte en gang en dansk familie med 2 små børn, der havde spyttet i kassen til noget sprit nyt byggeri til 600K dkk. Lidt for overpricy efter min smag, men de var ællevilde.
Men skulle jeg pensioneres nu, og finde et sted derude, så stod HH/CA øverst på listen...

rinpoche
Cha Am ligger i Jangwat Tørrerøvelse, Amphur Kedeligstrup, Tambon Vemmelev.

Næ du, du skal længere sydpå. Prachuap Khiri Khan, Bang Saphan, Chumpon, Surat Thani. Mange dejlige steder her. Ubesøgte og overhovedet ikke overrendte.

Befolkningen er venlig, men overhovedet ikke interesseret i at "beskue giraffen".
- som man nogle gange oplever det i Esan -.

Her er ingen kinøjsere, koriander, indianere, russkies og andet godt folk. De færdes kun i flokke på udvalgte turist steder.

Og prisniveauet? Du vil blive forbløffet på den positive måde.

25 K for en måned? Det er jo absurd. Vi taler om 5.000 baht om måneden her.

Der er meget stille i disse regioner ud til havet, og der vil du få tid og ro til at skrive den bog, som jeg tror rumsterer i din hjerne Smile

Der er ingen brægende muslimske minareter.

Og hvis du er interesseret, så kan jeg give dig info til indehaveren af Sananwan Palace, hun er særdeles velorienteret omkring dette område. Hun har også et resort der. Og ikke mindst er hun meget hjælpsom.

mvh.
rinpoche.

JohnBKK
Godt råd, tak for det Rin, har allerede kigget på de steder lidt sydover, og så må vi se hvad der sker..

Spring til debat: