Se indlæg
 Udskriv debat
Gouda svigtede døende kvinde I Thailand
thaikurt1
Nægtede at betale for livsvigtig hasteoperation

Rejseforsikringsselskabet Gouda tog glædeligt imod de 2500 kroner, som 42-årige Susanne Strøm betalte for en udvidet rejseforsikring, inden hun tog af sted til Thailand sammen med sin mand og to børn i december sidste år.

Hun lider af en bindevævssygdom og ville være på den sikre side, før familien fra Harboøre skulle af sted på seks ugers drømmeferie.

Men da hun på feriens allerførste dag blev hasteindlagt på et thailandsk hospital med infektioner i store dele af kroppen og blodforgiftning, var der intet at komme efter hos det kapitalstærke selskab.

Måtte gå tiggergang
- Hun lå i respirator, og lægen på hospitalet fortalte mig, at hun måtte opereres straks for at overleve, fortæller ægtemanden, Allan Strøm, til Ekstra Bladet.

For at operere krævede lægen 15.000 kroner i sikkerhed -penge, Gouda ikke ville ud med.

- Jeg var desperat, men havde ikke selv penge nok med, fortsætter Allan Strøm. Derfor måtte han gå tiggergang hos andre turister. Lykkeligvis var en anden dansker, Christen Mollerup Jensen, i stand til at hjælpe.

Hjerteanfald
Operationen blev sat i gang i 11. time, og at det var i sidste øjeblik blev tydeligt for alle, da Susanne pludselig fik et hjerteanfald.

Det gjorde, at hun klappede munden i, så lægerne var nødt til at smadre hendes fortænder for at få respiratoren ind og give hende et dræn i halsen.

- Da hun endelig kunne udskrive,s forlangte hospitalet i alt 75.000 kroner, og det ville Gouda heller ikke betale, siger Allan strøm og fortsætter:

De lader folk dø
- De sagde nu, at Susannes bindevævssygdom gjorde forsikringen ugyldig. Selv om vi havde tegnet en ekstra dyr forsikring netop af den grund -og selv om lægerne dernede fortalte os, at infektionen intet havde med det at gøre.

- Jeg fatter ikke, at Gouda har hjerte til at lade folk ligge og dø. Det ville være så nemt for dem at betale. Så kan de jo altid kræve pengene bagefter, hvis forsikringen viser sig ikke at dække, mener han.
Redigeret af thaikurt1 d. 18/05-2006 08:01
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
solmand
Hej ...Jeg har været så fræk at sende det indlæg til dem og SPURT om det er den form for dækning at vi kan regne med når vi tegner forsikring ved dem SadSadSad
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

rinpoche
Kan ikke tro andet end at Gouda har skudt sig selv alvorligt i foden.
De burde under alle omstændigheder have dækket regningen, når de var forsikret og kunne efterfølgende have vurderet forløbet.
Jeg mener nu godt nok at der står en klausul når man tegner en rejseforsikring, at allerede eksisterende lidelser ikke er omfattet.
Under alle omstændigheder får de en massiv gang negativ PR på dette grundlag.

De er ikke de eneste, min mor fik for år tilbage et hjertetilfælde i Ægypten. Begge min forældre var dækket af europæiske rejseforsikring.
Min far måtte selv rejse 20.000 dkk for at få min mor behandlet, ellers ville lægerne ikke røre en finger.
Europæiske gav tilsagn om at de ville betale, men det kunne hospitalet ikke bruge til noget, de ville have kontanter og europæiske ville ikke overføre beløbet.
Beløbet blev godt nok refunderet efter en del tovtrækkeri, men deres smølen kunne have forårsaget min mors død, hvis min far ikke havde været i stand til at fremskaffe midlerne selv.

mvh
rinpoche

Suk Rak Ning
Alle her paa DTW burde sende dem en lille hilsen

Suk
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Hejsa
Ja jeg har også lige skrevet til gouda og sagt de mister kunder
Jeg vil ikke bruge dem mere.når de ikke er til at stole på

rinpoche
Jeg mener nu godt nok at der står en klausul når man tegner en rejseforsikring, at allerede eksisterende lidelser ikke er omfattet

Jo de siger man er dækket, hvis man ikke har fået lavet om, på sin medicinering, eller været indlagt, med den kroniske sygdom.
i 3 måneder før man rejser
bamsen
Redigeret af d. 18/05-2006 10:18

rinpoche
Hej Bamse,

Ok, tak for det.

mvh
rinpoche

Locturian
Hvad er det for noget pis når et menneskeliv kan gøres op i penge? Sådan er virkeligheden desværre, men en forsikring burde være til at stole på - Det er i forvejen ikke billigt, og jeg giver ret i, som også tidligere nævnt, at der burde fra Guada's side være betalt ved kasse 1 og så kan man slås om regningen efterfølgende.

De har også lige mistet en kunde her.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
xxxx
Hejsa
Ja men heldigvis har jeg ikke brug for gauda... Men jeg vil da helt klart ogsaa sende dem en lille hilsen, saa de ikke lige glemmer deres daarlige opfoerdsel...
Der er ikke noget i denne verden som kan pisse mig af som loegne og svindel.......
Hvis man tegner en forsikring og den er godkendt, jamen saa er det for mig svindel hvis de ikke daekker.

trist at verden til tider er saa penge focuseret, men det er den og det oedelaegger utrolig meget..

Le-si

Ja de burde skamme sig Gouda de får heller ikke mig som kunde mere, men jeg er desværre bange for at andre selskaber kunne finde på det samme.

Er der nogle der har et link til hvor man kan sende dem det her indlæg, for så vil jeg også sende det.

Suk Rak Ning

suk................Angry
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/05-2006 14:47

Takker suk for adressen og jeg har selvfølgelig sendt min mening til dem.

Hejsa
Ja jeg har lige fået et svar fra gouda,sjovt det er slet ikke det de siger når man ringer ind til dem

Forsikringen dækker ikke – under sygdomsdækningen:
----------------------------------------------------------------
HMMM ikke under sygdomsdækningen lyder mærkeligt

2.4.7
Udgifter til et før afrejsen kendt behandlingsbehov.

2.4.8
Udgifter til behandling af kroniske eller eksisterende sygdomme eller lidelser, der inden rejsen har medført:

A) Hospitalsindlæggelse
Cool Vurdering/ behandling hos læge, som ikke er et led i kontrol
C) Ændret medicinering

For rejser under 1 måneds varighed gælder, at der ikke dækkes udgifter til behandling af kroniske/eller eksisterende sygdomme eller lidelser, der inden for de sidste 2 måneder før rejsen har medført en begivenhed under A, B eller C.
For rejser af 1 måneds varighed eller herover gælder, at der ikke dækkes udgifter til behandling af kroniske/eller eksisterende sygdomme eller lidelser, der inden for de sidste 6 måneder før rejsen har medført en begivenhed under A, B eller C.

2.4.9
Udgifter til behandling af kroniske eller eksisterende sygdomme eller lidelser, hvis forsikrede:

A) Ikke har søgt læge eller har afslået eller opgivet behandling af sygdommen, selv om forsikrede burde vide eller formode, at sygdommen krævede behandling eller var væsentligt forværret.
Cool Har standset behandling mod lægeligt råd eller fået afslag på behandling.
C) Er skrevet op til, henvist til eller er på venteliste til vurdering/behandling.
D) Er udeblevet fra aftalte kontrolbesøg inden for de sidste 2 måneder eller på grund af tidligere udeblivelser har opgivet normale kontrolbesøg.

2.4.10
Udgifter til behandling af sygdomme eller lidelser, som forsikrede har været under undersøgelse og/eller udredning for inden afrejsen, også selvom der ikke er blevet stillet en diagnose.

2.4.11
Udgifter til kontrol og behandling, herunder medicin, til at holde en kronisk eller eksisterende sygdom eller lidelse stabil og velreguleret.

Diabetikere er lidt specielle, idet man ofte ændrer dosis på medicineringen, derfor gælder punkt 2.4.8 C, når man skifter præparat, og i de tilfælde er det nødvendigt for dig at søge forhåndstilsagn inden afrejse. Det vil sige, at man ikke er dækket, hvis man skifter præparat indenfor de angivne tidshorisonter før afrejse. Men ændrer man dosis er det ikke nødvendigt at søge forhåndstilsagn.

Jeg håber, at ovenstående giver mening, og at du også en anden gang vil overveje at tage en Gouda Rejseforsikring med i bagagen.

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen

Søren Bøgen Andersen

Salgs- og marketingchef

Gouda Rejseforsikring

Sejrøgade 7

2100 København Ø

Dir. tlf.: 88 88 81 81

Mobil: 27 22 81 81

Fax: 88 20 88 21

E-mail:

Hjemmeside: www.gouda.dk

Suk Rak Ning
Jeg håber, at ovenstående giver mening, og at du også en anden gang vil overveje at tage en Gouda Rejseforsikring med i bagagen.

Den var sq go' 5555Grin

[small]Der er jo næsten ikke et øje tørt.............Wink[/small]

Fik lige det her svar fra gouda

Hej John

Jeg er selvfølgelig ked af, hvis denne artikel har rykket ved din tillid til os, da netop tilliden fra vores kunder er et tema, som ligger os meget på sinde.

Jeg kan af hensyn til tavshedspligten ikke gengive detaljer fra sagen.

Men jeg kan forsikre dig om, at sagen er blevet behandlet fuldstændig forsvarligt og helt i henhold til vores betingelser.

Jeg håber, at du med tiden igen kommer til at gøre brug af vores rejseforsikringer igen.

Med venlig hilsen

Søren Bøgen Andersen

Salgs- og marketingchef

rinpoche
Ligemeget hvad har de efter min mening stadig skudt sig selv gevaldigt i foden.
De afviser at hjælpe i en potentiel livstruende situation med et alt andet lige beskedent beløb, deres omsætning taget i betragtning. Det var ikke just deres skyld at Susanna Strøm overlevede!
Hændelsesforløbet kunne være blevet klarlagt efter hjemkosten og ligeledes den finansielle side af sagen udredt.

Tror ikke det er det sidste vi kommer til at høre om denne sag i medierne, selvom de nok har deres på det tørre rent juridisk.
Vi hører jo også kun den ene side af sagen, og det er da muligt at der er sket fodfejl fra kundens side.
Stadig mener jeg de burde have trådt til forsikringstagendes mellemkomst i denne situation.

mvh
rinpoche

Don
Hos nogle forsikringsselskaber dækker forsikringerne kun indtil de skal bruges…så dækker de pludselig ikke!

Men hvorfor ikke tegne rejseforsikring igennem det forsikringsselskab man har i forvejen, (Indboforsikringen eller lign.).
Det er som regel billigere – (og du er i øvrigt fast kunde i selskabet i forvejen).
Det er også tit din indboforsikring der dækker hvis du får stjålet noget på rejsen.
Jeg har altid tegnet rejseforsikringer på den måde og har altid været tilfreds.
Bare en ide´.

Gouda stinker…
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Sidste tre gange jeg har været i Thailand har jeg brugt Gouda og heldigvis har jeg ikke haft brug for deres hjælp (eller mangel på samme) men det SLUT med dem !!!! jeg tager til Thailand igen til november og jeg skal fandeme ikke risikere at stå med håret i postkassen hvis jeg får brug for hjælp....boykot det lort !!!Angry

Suk Rak Ning
Som Don skriver, brug jeres eget selskab, da jeg boede i DK brugte jeg Alka som jeg havde i forvejen, det var noget billigere end at bruge et andet selskab, om de er ligesaa raadne som gouda, ved jeg ikke.

Men som Don siger > GOUDA STINKER.

Haaber alle sender gouda en mail, saa de kan laere det....de svin

nicefarang
Har I overvejet om kvinden bevidst har afgivet urigtige oplysninger eller bare har glemt at læse betingelserne ?

I så fald mener jeg Gouda handler korrekt. Der er i forvejen mange der snyder med forsikringer hvilket jo kun betyder at præmien bliver højere for os andre.

lau
hun har da betalt 2500 kr. ekstra for en udvidet forsikring så må gouda vide hvorfor de skulle have dem , har også skrevet til gouda at de aldrig får mig som kunde.

Spring til debat: