Se indlæg
Suvarnabhumi disputes ‘world’s 9th worst airport’ rank
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/06-2017 12:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
"After being ranked as the world's ninth worst airport by website airhelp.com, Suvarnabhumi Airport is skeptical about the data used to justify its low score." http://www.bangko...rport-rank De ku´godt ha´scoret en placering tættere på toppen... skrækkelig lufthavn.. Top comment: "I base my score on disgusting staff. Unwilling to smile and help. Coupled with silly immigration people looking for problems. Oh the crooked taxi's and that should be enough to rank you there. You play dumb every year crying and never pull your staff into line. You have lost billions due to rude power tripping immigration staff. Enjoy other Asian nations roll out the red carpet for a English speaking white Farang. We know your racist and we don't care." Så blev det vidst sat på plads, hahahahahaaaa! |
|
|
milex |
Lagt på d. 18/06-2017 16:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Synes faktisk det er en udmærket lufthavn. Giver ikke så meget får alle de undelige ratings der laves om alt og ingenting af mere eller mindre seriøse firmaer. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 18/06-2017 17:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Det giver ingen god mening at rate de forskellige lufthavne, vi har alle forskellige interesser og behov. Jeg syntes også som milex at "sumpen" er udmærket. Min favorit er Helsinki, masser af rygerum og alt indenfor en sputklats længde. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/06-2017 17:37
|
Sumpen er da et misfoster, en bastard. Et shoppingcenter vedhæftet nogle runways, hvor der letter og lander fly med kunder til det center, helt idiotisk.. Man har sparet m2 til toiletter, de er få, små og gemt af vejen så man dårligt kan finde dem, og ankomst "hallen" er en joke, en smal overfyldt korridor hvor man skal krabbe sig gennem alle mulige skod hustlers, og derefter ud til nogle taxi gangsta´s der knap nok gider lette deres dovne røv for at køre, og lykkes det endelig så er det "no meter" og 600-800 THB til Suckcumbitch Rd. Lad mig ikke begynde på kvaliteten af det hele, incl. run- og taxiways, skod, skod, skod, og det hele ligger på en sump, så det synker og det sprækker, det er utroligt de ku´finde på at bygge en lufthavn på det sted.. Nå, mai pen rai, thainess når det er rigtig vildt! |
|
|
milex |
Lagt på d. 18/06-2017 18:17
|
JohnBKK skrev: Sumpen er da et misfoster, en bastard. Et shoppingcenter vedhæftet nogle runways, hvor der letter og lander fly med kunder til det center, helt idiotisk.. Man har sparet m2 til toiletter, de er få, små og gemt af vejen så man dårligt kan finde dem, og ankomst "hallen" er en joke, en smal overfyldt korridor hvor man skal krabbe sig gennem alle mulige skod hustlers, og derefter ud til nogle taxi gangsta´s der knap nok gider lette deres dovne røv for at køre, og lykkes det endelig så er det "no meter" og 600-800 THB til Suckcumbitch Rd. Lad mig ikke begynde på kvaliteten af det hele, incl. run- og taxiways, skod, skod, skod, og det hele ligger på en sump, så det synker og det sprækker, det er utroligt de ku´finde på at bygge en lufthavn på det sted.. Nå, mai pen rai, thainess når det er rigtig vildt! Sikke noget sludder - hvis du vil se shoppingcente, så kig på CPH - et helvede der ikke har noget med effektiv afvikling af flow af pax at gøre. Hvad er det for nogle taxi'er du løber ind i - en verdensmand som dig tager vel ikke mod 'gode' turist-tilbud' = u want taxi sir?? Mht. aftrædelses-rum - har aldrig haft problemer med at finde et handicap-toiiet hvor jeg i fred og ro kan skifte fra min normale beklædning i Thailiand til en noget mere passende fly-beklædning. Indrømmer dog - jeg har ikke teste BKK's runways. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/06-2017 18:42
|
milex skrev: JohnBKK skrev: Sumpen er da et misfoster, en bastard. Et shoppingcenter vedhæftet nogle runways, hvor der letter og lander fly med kunder til det center, helt idiotisk.. Man har sparet m2 til toiletter, de er få, små og gemt af vejen så man dårligt kan finde dem, og ankomst "hallen" er en joke, en smal overfyldt korridor hvor man skal krabbe sig gennem alle mulige skod hustlers, og derefter ud til nogle taxi gangsta´s der knap nok gider lette deres dovne røv for at køre, og lykkes det endelig så er det "no meter" og 600-800 THB til Suckcumbitch Rd. Lad mig ikke begynde på kvaliteten af det hele, incl. run- og taxiways, skod, skod, skod, og det hele ligger på en sump, så det synker og det sprækker, det er utroligt de ku´finde på at bygge en lufthavn på det sted.. Nå, mai pen rai, thainess når det er rigtig vildt! Sikke noget sludder - hvis du vil se shoppingcente, så kig på CPH - et helvede der ikke har noget med effektiv afvikling af flow af pax at gøre. Har ikke været i CPH i årevis, heldigvis da.. Hvad er det for nogle taxi'er du løber ind i - en verdensmand som dig tager vel ikke mod 'gode' turist-tilbud' = u want taxi sir?? Selvfølgelig ikke, men det gør Mistah Firt Idiot jo med garanti, så derfor nævner jeg det... Mht. aftrædelses-rum - har aldrig haft problemer med at finde et handicap-toiiet hvor jeg i fred og ro kan skifte fra min normale beklædning i Thailiand til en noget mere passende fly-beklædning. Du burde ha´en bøde og skamme dig, hvor skal den handicappede så komme af med sit lort? Skam få dig!!! Indrømmer dog - jeg har ikke teste BKK's runways. Det har jeg, er øm i røven hver gang ved takeoff, landing og taxi ind til Shoppingcenteret. |
|
|
milex |
Lagt på d. 18/06-2017 18:51
|
Forstår udmærket det er et problem for dig at have ondt i røven. Når man nu lige troede - - - - |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/06-2017 18:53
|
Jeg er for tynd, gammel og hulrøvet du, det er promblemet.. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 19/06-2017 00:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
nu vi er ved det med taxi... er der ikke en skranke som i Don Muang ?? mindes når jeg ankom som aktiv crew og ikke skulle med resten af besætningen ind på hotel, men ud til familien i Lad Phrao, så gik man hen til en skranke et sted, hvor det var lidt mere "safe" at få en vogn, de noterede vogn og chauffør ned, havde aldrig problemer der selv om ex'en altid var nervøs når man havde en sen landing og først var hjemme omkring midnat. har ikke været i Sumpen, så spørger ydmygt hvordan det fungerer. skal lige entur rundt om phuket først, men får behov for transport til sukhumvit når vi komer til BKK senere. (eler Sathorn, Silom eller andet) omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/06-2017 07:18
|
Jo, der er en skranke og et nummersystem, men selv der kan de finde på at ville køre uden meter. På vej derud skal du sige nej til flere tilbud om kørsel, som Milex også nævner, de er der stadig, selvom AOT i flere år har sagt de skulle fjernes.. |
|
|
milex |
Lagt på d. 19/06-2017 16:36
|
Der er faktisk ikke nogen skranke. Men selvbetjenings-automater, hvor man vælger den type taxi man ønsker. Der udskrives så en bon med et nr. Nummeret refererer til oplyste skilte ovenover vognene, hvor man så henvender sig. Og så be'r man selvfølgelig om 'meter' før man forlader standpladsen. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/06-2017 16:53
|
Milex er up-to-date kan jeg se, det er 1 aar siden jeg var der og husker meget lidt i den bagskid fra 12 timer i luften med Etihad, godt med gratis sprut, vin og bajere var der.. |
|
|
milex |
Lagt på d. 19/06-2017 16:59
|
Jamen det var da godt. Forstår så ikke lige hvad Etihad har med taxi'er i BKK at gøre. Personlig flyver jeg ikke med selskaber fra den del af verden. Redigeret af milex d. 19/06-2017 17:16 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/06-2017 17:36
|
Dygtig mand... very seerious.. Tråden handler heller ikke om taxa, men om en lufthavn, og så vil et flyselskab vel være naturligt at komme ind på, ikke? Men du er da velkommen til at lufte din irritation og aversion mod mig, den er jo typisk. Redigeret af JohnBKK d. 19/06-2017 17:46 |
|
|
milex |
Lagt på d. 19/06-2017 18:07
|
Ikke forstået? Hvad i alverden har et enkelt flyselskab at gøre med BKK???? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/06-2017 18:42
|
Smut nu bare med dig, klovn... @lindegaard: Vil du undgå besværet med kø, nummer, billet, wtf ever, så smut ovenpå til Departure og snup en taxa der har sat pax af. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 19/06-2017 18:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@ milex Mht. aftrædelses-rum - har aldrig haft problemer med at finde et handicap-toiiet hvor jeg i fred og ro kan skifte fra min normale beklædning i Thailiand til en noget mere passende fly-beklædning. Jeg bruger godt nok ALDRIG et handicap-toilet, men jeg er jo heller ikke handicappet er du milex ? Har du så også et handicap- skilt i bilen så du kan holde lovligt på deres handicap P-Pladser ? eller blæser du på det og parkerer der fordi der lige er en ledig plads og det er nemmest for dig...? Mvh,
Nahm |
|
|
milex |
Lagt på d. 19/06-2017 18:59
|
Det er da et rigtig godt råd - bortset fra der er spærret så man kan ikke komme ud til taxi's der. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/06-2017 19:08
|
Nej, de spærringer virker ikke, man kan stadigvæk gå igennem.. Her er så fordelen ved at undgå deres nydelige arrangement downstairs: "the system is not foolproof at all, as Airport cabbies are A LOT more dishonest than those cabbies who occasionally deliver a PAX to the Airport. I experience a "cheating attempt" rate of at least 30% when using the official counter, compared to a ZERO "cheating attempt" rate when using arriving cabs from the departure area. Going to/from Swampy around 30 times a year. And I couldn't care less about the 50 Baht fee, I would even pay 100 if I know I am entering a Taxi with a honest driver." https://www.thaiv...rt/?page=2 Viser jo bare hvilken elendig skod-lufthavn det er, svindel over det hele, stort set... Redigeret af JohnBKK d. 19/06-2017 19:25 |
|
|
natty |
Lagt på d. 20/06-2017 00:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg synes også sumpen er skrækkelig, men med hensyn til taxaer er det nu ret nemt. Kan godt være de kommer med flatrate forslag, men så siger man bare nej og meter, også selvom du allerede sidder i taxaen. De kører dig alligevel, da der via billetsystemet er tjek på både navn og nummer på chaufføren. Det er faktisk ikke fra sumben jeg har problemer med taxaer.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Spring til debat: |