Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Only 2 Visa Exempt Entries At Border Crossings Per Calendar Year Effective Dec 31st
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/12-2016 04:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Nå ser ud til de nu har lavet loven om, og strammet op på det. Læs mere på Thaivisa. http://www.thaivi...-dec-31st/ Article 1. These ministerial regulations shall come into effect 30 days after publication in the Royal Gazette. Article 2. The following is added to Article 13, Paragraph 3, of the ministerial regulations setting out the rules, procedures and conditions for inspection, visa exemptions and a change in the type of visa stamp of 2002. "Those who enter the Kingdom temporarily for tourism in accordance with Paragraphs 3 by crossing Immigration check points at land borders are entitled to enter the Kingdom in this way no more than two times per calendar year, except for Malaysian citizens or citizens of other countries, as specified by the minister.” Notes: - The reason for this announcement of ministerial regulations is that it has been found that, on examining the time spent in the Kingdom by aliens receiving visa exemptions to enter the Kingdom temporarily for purposes of tourism by crossing Immigration check points at land borders, such aliens have tended to spend more time in the Kingdom than is consistent with the purpose of granting visa exemptions to enter the Kingdom temporarily for the purpose of tourism. Thus, in order to make these land border crossings conform to the stated purpose of tourism, it is necessary to issue these ministerial regulations to limit the number of annual border crossings by individual aliens using visa exemptions for the purpose of tourism. Bare en infomation til dem der ude der måske bruge denne metode. Forsat god dag der ude. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/12-2016 05:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Du skriver "der ude" til os, sidder du da "inde"??? Ja, men fint nok de strammer op, eller bare begynder at håndhæve reglerne.. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 19/12-2016 06:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
JohnBKK skrev: Du skriver "der ude" til os, sidder du da "inde"??? Ja, men fint nok de strammer op, eller bare begynder at håndhæve reglerne.. Fint nok med stramninger, men jeg tvivler nu på at det vil have den store effekt da stramningerne kun gælder ved indrejse over landegrænsen som for de fleste vesterlændinge kun giver 15 dage mod 30 dage ved indrejse via lufthavn. Jeg tror nu mere, at det vil ramme nogle af de illegale arbejdere fra nabolandene men det er måske også godt nok? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 29/12-2016 12:16
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2016_12_29_visum.jpg[/img] is not a valid Image.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 01/01-2017 11:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
nu for man så 30dage ved at krydse. Det lyder godt. De vil gerne ha turister kommer, men de har også travlt med at sende dem hjem igen, jeg har aldrig helt forstået dette. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 12:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det fremgår ikke af den pågældende meddelelse. Der står blot, at den nye begrænsning gælder for dem, der kan få et 30 dages visa. Er der nogen her, der har læst den nye lov, og som ved, om de også har ændret på visa-længden ved ankomst over landjorden? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/01-2017 13:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Det fremgår ikke af den pågældende meddelelse. Der står blot, at den nye begrænsning gælder for dem, der kan få et 30 dages visa. Er der nogen her, der har læst den nye lov, og som ved, om de også har ændret på visa-længden ved ankomst over landjorden? Det er korrekt at det ikke fremgaar af meddelelsen men her er saa nyheden: https://www.stick...crossings/ |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 14:26
|
hugoboerge skrev: Det er korrekt at det ikke fremgaar af meddelelsen men her er saa nyheden: https://www.stick...crossings/ Tak! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/01-2017 14:27
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: Det fremgår ikke af den pågældende meddelelse. Der står blot, at den nye begrænsning gælder for dem, der kan få et 30 dages visa. Er der nogen her, der har læst den nye lov, og som ved, om de også har ændret på visa-længden ved ankomst over landjorden? Det er korrekt at det ikke fremgaar af meddelelsen men her er saa nyheden: [url]https://www.stickboy bangkok.com/news/37-nations-granted-30-day-visa-exemption-land-border-crossings/[/url] Jeg vil tillade mig at rette min kommentar om at det ikke fremgaar af meddelelsen for det goer det faktisk. Man skal bare lige laese den een gang til. Saa jeg var lige hurtig nok paa aftraekkeren med at give Kim Ludvigsen ret. Beklager. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 14:44
|
Man har tilsyneladende ikke opdateret information herom på de officielle hjemmesider om visa - jeg har i hvert fald ikke kunnet finde noget om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Hvis nogen har link til noget officielt, vil jeg være meget glad. Jeg skal have opdateret min hjemmeside, hvis perioden er ændret, men jeg vil ikke risikere at opdatere med noget forkert - for det tilfælde, at stickboybangkoks artikel er baseret på det opslag, som webmaster bragte. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 14:48
|
hugoboerge skrev: Jeg vil tillade mig at rette min kommentar om at det ikke fremgaar af meddelelsen for det goer det faktisk. Man skal bare lige laese den een gang til. Kan du pege på, hvor præcis i opslaget det fremgår? Reglen gælder for dem, der har ret til 30 dage, men det har danskerne længe haft - ved adgang via luften. Der står ikke, at de 30 dage gælder ved adgang via landjorden. Der mangler oplysninger i opslaget - hvis der samtidig var ændret på perioden, havde det vel også været naturligt at nævne det specifikt. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/01-2017 15:32
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Jeg vil tillade mig at rette min kommentar om at det ikke fremgaar af meddelelsen for det goer det faktisk. Man skal bare lige laese den een gang til. Kan du pege på, hvor præcis i opslaget det fremgår? Reglen gælder for dem, der har ret til 30 dage, men det har danskerne længe haft - ved adgang via luften. Der står ikke, at de 30 dage gælder ved adgang via landjorden. Der mangler oplysninger i opslaget - hvis der samtidig var ændret på perioden, havde det vel også været naturligt at nævne det specifikt. Det kan jeg godt - der staar at man giver 30 dage via LAND BORDER men kun 2 gange om aaret og det gaelder for de nationer som er listet i cirkulaeret. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 15:54
|
hugoboerge skrev: Det kan jeg godt - der staar at man giver 30 dage via LAND BORDER men kun 2 gange om aaret og det gaelder for de nationer som er listet i cirkulaeret. Nej, det står der reelt ikke. Vi kan godt blive enige om, at det er nærliggende at tolke det sådan, men når der er tale om love og bekendtgørelser, er den rette ordlyd afgørende. De 30 dage kan lige så godt henvise til de "gamle" regler, hvor det er via luften, og der gælder noget andet for ankomst via landjorden, som det fx fremgår her: http://www.mfa.go...551809.pdf |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/01-2017 16:28
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Det kan jeg godt - der staar at man giver 30 dage via LAND BORDER men kun 2 gange om aaret og det gaelder for de nationer som er listet i cirkulaeret. Nej, det står der reelt ikke. Vi kan godt blive enige om, at det er nærliggende at tolke det sådan, men når der er tale om love og bekendtgørelser, er den rette ordlyd afgørende. De 30 dage kan lige så godt henvise til de "gamle" regler, hvor det er via luften, og der gælder noget andet for ankomst via landjorden, som det fx fremgår her: http://www.mfa.go...551809.pdf Nå, hva står der så? Kom med det, istedet for at mudre det hele til på din sædvanlige geek facon. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 17:16
|
JohnBKK skrev: Nå, hva står der så? Kom med det, istedet for at mudre det hele til på din sædvanlige geek facon. Jeg mudrer ikke noget, det er faktisk meget simpelt, hvilket også fremgår af de tidligere indlæg, men jeg skærer det gerne ud i pap: Der står i bekendtgørelsen, at dem med ret til 30 dages visa exemption kun kan komme ind i Thailand via landjorden to gange på et kalenderår. Danskere har længe haft ret til 30 dages visa exemption, men som bekendt har der været/er der en undtagelse: Når man kommer ind via landjorden, har man kun ret til 15 dage. Bekendtgørelsen fortæller intet om, hvorvidt man har fjernet den undtagelse. Den omtaler kun de 30 dage, hvilket lige så godt kan være for nemheds skyld. Andre steder er de 15 dage fx kun nævnt under en asterisk, som her: http://www.mfa.go...551809.pdf Man kan ikke automatisk gå ud fra, at perioden er ændret ud fra bekendtgørelsen. Faktisk ville det have været naturligt at nævne en sådan - egentlig meget væsentlig - ændring i bekendtgørelsen, hvis altså undtagelsen er afskaffet. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/01-2017 17:23
|
Jeg fandt lige lovændringen: http://www.ratcha.../100/1.PDF Måske hugoboerge eller en anden, der kan læse thailandsk, kan forklare nærmere, men så vidt jeg kan forstå, nævnes der intet om en ændring af de 15 dage. Det er blot en tilføjelse, der begrænser antallet af gange over landjorden til to på et kalenderår. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/01-2017 17:55
|
Ok, og tak for at pinde det ud eller ind, 15 ell. 30 dage, har ikke den store betydning i min optik, måske derfor. Men det er da egentlig fint at de laver det, dvs. strammer op, eller bare kontrollerer efter det regelsæt der altid har været der. Folk har jo i årevis opholdt sig i LOS via Visa Runs og endda sendt passet over grænsen via agenter, det var lystigt i gamle dage. Thaivisa stifteren var big shot til den bizness for mange år siden. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 02:39
|
I al sin enkelhed betyder det at for rejsende fra 37 nationer kan de nu faa 30 dages visa exemption via land mod 15 dage tidligere. Kun 2 gange om aaret. Andre nationaliteter vil faa 15 dages visa exemption dog kun 2 gange om aaret. MFAs website er endnu ikke blevet opdateret og det er der ikke noget usaedvanligt i. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 02/01-2017 03:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Måske i skulle begynde at læse med på Thaivisa, Så kunne i spare en masse besvære omkring hvordan, hvorfor. Læs her. Visa Exempt Entries Now 30 Days At Border Crossings No More 15 Days. http://www.thaivi...e-15-days/ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 04:31
|
Bade-Dyr skrev: Måske i skulle begynde at læse med på Thaivisa, Så kunne i spare en masse besvære omkring hvordan, hvorfor. Læs her. Visa Exempt Entries Now 30 Days At Border Crossings No More 15 Days. http://www.thaivi...e-15-days/ Takker Bade-Dyr - jeg mener jeg har forklaret det allerede og jeg forstaar det udmaerket. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |