Se indlæg
pris på at opføre et lille hus på 84 m3
|
|
handy |
Lagt på d. 09/12-2016 05:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Hej vi har tidliger fået opført et hus som blev bygget lidt i etaper på landet alt for stort og alt for fyldt med fejl.....og tanken har strejfet mig om at bygge en nyt på pæle så bilen kan holde under huset og ellers kan opholde sig under huset i dagtimerne.....er der nogen der kan komme med et realistisk bud på hvad det kan opføres for ....en terrasse et soveværelse og et mindre gæsteværelse en stue og et lille bitte køkken og et badeværelse wc....uden det er noget der falder ned om ørene på en om 2 år. god weekend |
|
|
oveboye |
Lagt på d. 09/12-2016 06:24
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
hej det er om du har jorden ,men uden grund.alt efter hvor meget dyrt udstyr du vælger at putte i huset og hvem du har til at udføre arbejdet.mange gange har jeg set det skal være familie der står for arbejdet og det bliver 3gange så dyrt.uden grund og arbejdsløn kan du lave det for 300,000 bat og ca 60,000-80.000 i arbejdsløn. ove |
|
|
handy |
Lagt på d. 09/12-2016 06:40
|
oveboye skrev: hej det er om du har jorden ,men uden grund.alt efter hvor meget dyrt udstyr du vælger at putte i huset og hvem du har til at udføre arbejdet.mange gange har jeg set det skal være familie der står for arbejdet og det bliver 3gange så dyrt.uden grund og arbejdsløn kan du lave det for 300,000 bat og ca 60,000-80.000 i arbejdsløn. ove jo vi har jorden |
|
|
handy |
Lagt på d. 09/12-2016 06:44
|
handy skrev: oveboye skrev: hej det er om du har jorden ,men uden grund.alt efter hvor meget dyrt udstyr du vælger at putte i huset og hvem du har til at udføre arbejdet.mange gange har jeg set det skal være familie der står for arbejdet og det bliver 3gange så dyrt.uden grund og arbejdsløn kan du lave det for 300,000 bat og ca 60,000-80.000 i arbejdsløn. ove jo vi har jorden |
|
|
Ksoerensen |
Lagt på d. 12/12-2016 22:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Prisen på 300.000 THB er imponerende billigt. Har i et eksempel på et hus til den pris? (gerne billeder og grundplan). Hvad skal man betale for grunden i bangkok området? |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 13/12-2016 05:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Ksoerensen skrev: Prisen på 300.000 THB er imponerende billigt. Har i et eksempel på et hus til den pris? (gerne billeder og grundplan). Hvad skal man betale for grunden i bangkok området? Vi har lige bygget 175 m2 for ca 700.000. Godt nok i jordhøjde, 1 plan og i sten. Men det er så med skjult el, vand, isolerede lofter, skydedøre/vinduer med insekt net, osv osv..... vandtanke, trykpumper, 2 badeværelser....... falang-style. Tror sagtens man kan bygge ca 80 m2 i træ til 300.000. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 13/12-2016 07:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Asian Farmer skrev: Ksoerensen skrev: Prisen på 300.000 THB er imponerende billigt. Har i et eksempel på et hus til den pris? (gerne billeder og grundplan). Hvad skal man betale for grunden i bangkok området? Vi har lige bygget 175 m2 for ca 700.000. Godt nok i jordhøjde, 1 plan og i sten. Men det er så med skjult el, vand, isolerede lofter, skydedøre/vinduer med insekt net, osv osv..... vandtanke, trykpumper, 2 badeværelser....... falang-style. Tror sagtens man kan bygge ca 80 m2 i træ til 300.000. Det lyder som en rimelig pris. Hvad er inkluderet i beløbet: materialer, arbejdsløn, og køb af grund ? Og arbejdslønnen varierer nok en del efter, hvilken del af Thailand, man bygger i, er det i nordøst ? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2016 10:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nu bliver der spurgt om kubik meter (m3). Det ligner noget som 2m i hoejden, 3m bredt og 14m langt eller 6m X 7m ? Det kunne jo ogsaa vaere at traadstarter mener m2 ? |
|
|
lek |
Lagt på d. 13/12-2016 10:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Ksoerensen skrev: Prisen på 300.000 THB er imponerende billigt. Har i et eksempel på et hus til den pris? (gerne billeder og grundplan). Hvad skal man betale for grunden i bangkok området? Imponerende billig.. Nå ja jeg ved godt udlændinge plejer at betale for 3 - 4 huse når de bygger 1 Alt andet end murene kan vi ikke sætte en fast pris på, da det afhænger af materiale valg. Men mure koster.....ca 100 thb m2 Der går 13 blokke på en m2, a 5 thb... der til kommer sand og cement. 1 sæk cement koster 120 thb ca / sand til et hel hus 1000 thb afhængig af overpris. Arbejds lønnen er forbavsende ens over hele landet.. Kan man få dem til at lave en fast pris på hele opgaven er det absolut bedst,, men det kræver man selv ved hvor lang tid det ca tager. Eller en m2 pris, så behøver man ikke gå og få røde knopper over deres tåbelige ineffektivitet Jeg fik for nylig lavet en tilbygning, arbejdsløn,,, muring / pudsning 140 thb m2 og det er i den dyre ende men gad ikke finde en anden håndværker for den smule. eller selv gøre det. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 13/12-2016 10:24
|
OleH skrev: Asian Farmer skrev: Ksoerensen skrev: Prisen på 300.000 THB er imponerende billigt. Har i et eksempel på et hus til den pris? (gerne billeder og grundplan). Hvad skal man betale for grunden i bangkok området? Vi har lige bygget 175 m2 for ca 700.000. Godt nok i jordhøjde, 1 plan og i sten. Men det er så med skjult el, vand, isolerede lofter, skydedøre/vinduer med insekt net, osv osv..... vandtanke, trykpumper, 2 badeværelser....... falang-style. Tror sagtens man kan bygge ca 80 m2 i træ til 300.000. Det lyder som en rimelig pris. Hvad er inkluderet i beløbet: materialer, arbejdsløn, og køb af grund ? Og arbejdslønnen varierer nok en del efter, hvilken del af Thailand, man bygger i, er det i nordøst ? 200 km nord øst for Bangkok. Alt inklusiv..... jorden kostede 3.000 baht for 12 år siden |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 13/12-2016 10:25
|
hugoboerge skrev: Nu bliver der spurgt om kubik meter (m3). Det ligner noget som 2m i hoejden, 3m bredt og 14m langt eller 6m X 7m ? Det kunne jo ogsaa vaere at traadstarter mener m2 ? For satan HB.... og jeg som troede du var uden humor |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 13/12-2016 10:34
|
Imponerende billig.. Nå ja jeg ved godt udlændinge plejer at betale for 3 - 4 huse når de bygger 1 Alt andet end murene kan vi ikke sætte en fast pris på, da det afhænger af materiale valg. Men mure koster.....ca 100 thb m2 Der går 13 blokke på en m2, a 5 thb... der til kommer sand og cement. 1 sæk cement koster 120 thb ca / sand til et hel hus 1000 thb afhængig af overpris. Arbejds lønnen er forbavsende ens over hele landet.. Kan man få dem til at lave en fast pris på hele opgaven er det absolut bedst,, men det kræver man selv ved hvor lang tid det ca tager. Eller en m2 pris, så behøver man ikke gå og få røde knopper over deres tåbelige ineffektivitet Jeg fik for nylig lavet en tilbygning, arbejdsløn,,, muring / pudsning 140 thb m2 og det er i den dyre ende men gad ikke finde en anden håndværker for den smule. eller selv gøre det.[/quote] Lek har ret! Man kan købe fliser til 79 thb/m2 eller til 779thb/m2. Maling til 129 pr liter eller 429 pr liter. Osv osv. Vi valgte gode varer i mellemste prisleje. Firmaet vi brugte er kendt her i området for at bygge falang huse. Da vi byggede i etaper fik vi fast pris hver gang, inklusiv materialer osv. Dvs...... "beton i indkørsel og mur i front med de lamper, facade sten og maling koster 37.500 thb. Han udfører alt arbejdet og vi betaler den aftale pris bagefter. Let og enkelt! |
|
|
handy |
Lagt på d. 13/12-2016 12:24
|
Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: Nu bliver der spurgt om kubik meter (m3). Det ligner noget som 2m i hoejden, 3m bredt og 14m langt eller 6m X 7m ? Det kunne jo ogsaa vaere at traadstarter mener m2 ? For satan HB.... og jeg som troede du var uden humor ja ha ha var forsent at rette da jeg opdagede det,,,,,ups |
|
|
handy |
Lagt på d. 13/12-2016 12:32
|
handy skrev: ....det blive 11 gange 9 meter med 15 m2 terrasse og 84 under tag....vi for banket pæle i i Marts og for så støbt og for lavet dæk eller hvad det hedder i den højde huset skal være i for at få en frihøjde på 2.20 under huset....så må vi se når vi kommer hjem fra sommerferie i DK....vi har det andet hus 5 min derfra jeg godt kan holde ud og bo lidt i dog ikke permanent Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: Nu bliver der spurgt om kubik meter (m3). Det ligner noget som 2m i hoejden, 3m bredt og 14m langt eller 6m X 7m ? Det kunne jo ogsaa vaere at traadstarter mener m2 ? For satan HB.... og jeg som troede du var uden humor ja ha ha var forsent at rette da jeg opdagede det,,,,,ups |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 13/12-2016 14:42
|
ja ha ha var forsent at rette da jeg opdagede det,,,,,ups[/quote]....det blive 11 gange 9 meter med 15 m2 terrasse og 84 under tag....vi for banket pæle i i Marts og for så støbt og for lavet dæk eller hvad det hedder i den højde huset skal være i for at få en frihøjde på 2.20 under huset....så må vi se når vi kommer hjem fra sommerferie i DK....vi har det andet hus 5 min derfra jeg godt kan holde ud og bo lidt i dog ikke permanent [/quote] Ups.. regel nummer 1 i Thailand omkring husbyggeri! Du skal vaere fysisk til stede, eller som minimum din kone!!!!!!!!!! Alternativt ender dit toilet osv i den anden ende af huset eller hvor nu lige dem der bygger synes det passer! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/12-2016 15:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Æ´Farmer skrev: "Ups.. regel nummer 1 i Thailand omkring husbyggeri! Du skal vaere fysisk til stede, eller som minimum din kone!!!!!!!!!! Alternativt ender dit toilet osv i den anden ende af huset eller hvor nu lige dem der bygger synes det passer!" Nemlig! Ha´også styr på hvad der købes ind og til hvilke priser, der laves tit numre der, og betal i portioner, aldrig et slutbeløb inden skuret er bygget færdig, der går bare fest og lao khao i den, eller de bliver væk, lissom grønlændere. Redigeret af JohnBKK d. 13/12-2016 15:25 |
|
|
handy |
Lagt på d. 13/12-2016 17:47
|
JohnBKK skrev: Æ´Farmer skrev: "Ups.. regel nummer 1 i Thailand omkring husbyggeri! Du skal vaere fysisk til stede, eller som minimum din kone!!!!!!!!!! Alternativt ender dit toilet osv i den anden ende af huset eller hvor nu lige dem der bygger synes det passer!" Nemlig! Ha´også styr på hvad der købes ind og til hvilke priser, der laves tit numre der, og betal i portioner, aldrig et slutbeløb inden skuret er bygget færdig, der går bare fest og lao khao i den, eller de bliver væk, lissom grønlændere. Ja vi kommer til at være til stede under byggeriet og kommer til at handle materialer selv og kun betaler for udførelsen af arbejdet om muligt |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/12-2016 17:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
OK, Handyman, jeg fornemmer også du ved hvad det drejer dig om.. Husk at tjekke EL installationer og jordforbindelse, de er nogle idioter på det område. |
|
|
handy |
Lagt på d. 14/12-2016 03:04
|
JohnBKK skrev: OK, Handyman, jeg fornemmer også du ved hvad det drejer dig om.. Husk at tjekke EL installationer og jordforbindelse, de er nogle idioter på det område. ja det ved jeg det er også ok i det gamle.....så man kan nyde sine varme bade .... god dag .....netop deraf navnet med selvironi tror mine evner rækker til at male men konen hun kan sku det hele ha ha |
|
|
cesse |
Lagt på d. 14/12-2016 06:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
JohnBKK skrev: OK, Handyman, jeg fornemmer også du ved hvad det drejer dig om.. Husk at tjekke EL installationer og jordforbindelse, de er nogle idioter på det område. Jeg skulle have en ny el tavle op og den skulle have jord synes de alle sammen så altmuligmanden skruede en ledning fast i tavlen som vi andre ville lave stel på en bil og den anden ende afisolerede han 10 cm og stak den i jorden så var der lavet jord til hele huset behøves det at blive skrevet at jeg selv hamrede et jordspyd på en meter ned til vavdvarveren ? |
|
Spring til debat: |