Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
10-year visa for senior tourists
Asian Farmer
http://www.bangko...r-tourists

Fandme godt nyt !!!

hugoboerge

Indtaegt sat op til THB 100,000.- per maaned eller THB 3m i banken bundet i eet aar plus nogle forsikringsbetingelser som folk over 70 aar sikkert ikke kan imoedekomme og sikkert heller ikke THB 100,000.- per maaned.

Visa fee THB 10,000.-. Visa loeber i 5 aar og kan forlaenges andre 5 aar saa det maa blive THB 20,000.- i alt for 10 aar mod THB 1,900.- per aar.

90 dage rapportering aendres ikke.

JohnBKK
Godt nyt, siger Farmeren?

Kan ikke se fordelen i det, absolut ikke, alt, alt for dyrt, og især at man stadig skal rapportere hver 90. dag som en potentiel forbryder..

Sad

Conrad
Prisen afskrækker ikke mig, men hvis man skal have en helbredsforsikring gør.

Jeg er selvforsikret.

THansen
JohnBKK skrev:

Kan ikke se fordelen i det, absolut ikke, alt, alt for dyrt, og især at man stadig skal rapportere hver 90. dag som en potentiel forbryder..

Sad

Jeg har nu også svært ved at se det fordelagtige i den nye mulighed og tvivler på at jeg kommer til at bruge den selvom jeg måske nok kan klare et af de økonomiske krav. Kunne måske være at man skulle finde et andet land, da man/vi tilsyneladende ikke er en del af målgruppen for den nye mulighed og måske i det hele taget ikke er ønsket ...

The target groups for the visa are long-stay visitors from Australia, Canada, China, England, France, Germany, India, Italy, Japan, Norway, Sweden, Switzerland, the Netherlands, Taiwan and the United States

JohnBKK
Conrad skrev:

Prisen afskrækker ikke mig, men hvis man skal have en helbredsforsikring gør.

Jeg er selvforsikret.

Enig, jeg glemte at nævne forsikring, som kan være svært at få når man er oppe i alderen, og har man allerede en så er der mange undtagelser skrevet med småt og som regel en "selvrisiko" - så det er typisk LOS, på overfladen og ved første blik ser det fint ud, men kigger man nærmere efter er det noget bras det meste..

Kim Ludvigsen
Spørgsmålet er, om visaet er rettet mod sådan nogle som jer, der bor fast i Thailand, eller om det er rettet mod langtidsturister eller folk som overvintrer i Thailand. Med ordet "turist" i navnet kunne man jo forledes til at tro, at det ikke er rettet mod de fastboende.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
Korrekt, det er nok sat igang for at tiltrække flere quality turister og medicals, ikke for bundskrab og fattigrøve som os..

JohnBKK
Der findes jo allerede denne mulighed:

http://www.thaila.../index.php

farao54
Kim Ludvigsen skrev:

Spørgsmålet er, om visaet er rettet mod sådan nogle som jer, der bor fast i Thailand, eller om det er rettet mod langtidsturister eller folk som overvintrer i Thailand. Med ordet "turist" i navnet kunne man jo forledes til at tro, at det ikke er rettet mod de fastboende.

Jeg tror altså du fortolker forkert her... 10 års visa, med indkomst eller fed bankkonto, kan jeg altså kun tolke som 'turister', der ønsker at bo i Thailand 5-10 år. Og i min verden kalder jeg det for fastboende... og ikke turister... Men det lyder ingenlunde tillokkende, og tvivler da også på at de får mange kunder i den butik...

hugoboerge
farao54 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Jeg tror altså du fortolker forkert her... 10 års visa, med indkomst eller fed bankkonto, kan jeg altså kun tolke som 'turister', der ønsker at bo i Thailand 5-10 år. Og i min verden kalder jeg det for fastboende... og ikke turister... Men det lyder ingenlunde tillokkende, og tvivler da også på at de får mange kunder i den butik...

Jeg er tilboejelig til at give Kim Ludvigsen ret at det nye tiltag ikke henvender sig til "saadan nogle som os" men henvender sig til langtidsturister dvs folk som overvintrer i Thailand. Med det nye tiltag undgaar de at soege normalt turist visa som er gyldigt et vist antal dage samt de undgaar boevlet med at rejse ud af Thailand for at soege nyt visa og/eller undgaar de saakaldte visa runs.

Saa efter min mening er det en god loesning med et gyldigt visa i 5 aar som kan forlaenges andre 5 aar. At der saa skal mange penge paa bordet er saa en anden sag.

90 dages rapportering er til at overkomme, det skal vi allesammen igennem.

Det store problem (hvis det i det hele taget er et problem) er forsikringskravet. Men det kan overvintrerne overkomme ved at tegne en rejseforsikring hjemmefra, spoergsmaalet er saa hvor laenge saadan en forsikring kan vaere gyldig ?

Conrad
Jeg synes da at 10.000 baht for et 10 års visa er billigt også selv om der evt. skal betales igen efter 5 år.

1 års extension koster 1.900 baht og hertil kommer så evt. re-entry permits

hugoboerge
Conrad skrev:

Jeg synes da at 10.000 baht for et 10 års visa er billigt også selv om der evt. skal betales igen efter 5 år.

1 års extension koster 1.900 baht og hertil kommer så evt. re-entry permits

Mon ikke det er 2 x 10,000.- ? saa er prisen stort set den samme men saa kommer saa spoergsmaalet omkring exit/re-entry om folk skal soege om det naar foerst de er kommet ind i landet.

Pudsigt nok saa er denne nyhed ikke naevnt i hverken Bangkok Post eller The Nation her til morgen.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Pudsigt nok saa er denne nyhed ikke naevnt i hverken Bangkok Post eller The Nation her til morgen.

Du har vist overset linket i det første indlæg Grin
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Du har vist overset at linket er fra igår

Asian Farmer
JohnBKK skrev:

Sad

For dyrt ?
Hvad koster Visa Non O ? Indkomstpapirer fra ambassaden, proof of residence, oversaettelser, osv for fornyelse ?

For mit vedkommende er det helt perfekt, indkomstkrav og forsikring er der styr paa fra arbejdsgivers side.
90 dages rapportering kommer aldrig til at ske(skal jo arbejde lidt ind imellem), og jeg kan rende ind og ud som hidtil. Dog uden at skulle forny visa hvert aar!

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Nu har jeg set nyheden i Khao Sod og det jeg faktisk refererer til er de trykte udgaver af de to aviser som jeg modtog her til morgen.

JohnBKK
Ok, godt for dig så.. med dyrt mener jeg også forsikringen der skal til, hvilket jeg ikke fik præciseret, solly..

Skal man ha´en forsikring der batter, incl. OPC, så bliver det meget dyrt.

hugoboerge
Asian Farmer skrev:

JohnBKK skrev:

Sad

For dyrt ?
Hvad koster Visa Non O ? Indkomstpapirer fra ambassaden, proof of residence, oversaettelser, osv for fornyelse ?

For mit vedkommende er det helt perfekt, indkomstkrav og forsikring er der styr paa fra arbejdsgivers side.
90 dages rapportering kommer aldrig til at ske(skal jo arbejde lidt ind imellem), og jeg kan rende ind og ud som hidtil. Dog uden at skulle forny visa hvert aar!

@Asian Farmer husk lige paa at der kommer en dag hvor du selv haenger paa forsikringen og saa har du maaske naaet en alder hvor det bliver svaert at faa forsikring. Maaske et godt raad vil vaere at komme ind i et forsikringsselskab her og tegne en rigtig billig forsikring for saa er du inde i varmen hos dem.

Anjin
Hvis det der står i artiklen er korrekt, så er minimums kravene til forsikringsdækningen absolut ikke store :

" US$1,000 for outpatient care and $10,000 or more for inpatient care per policy per year"

Det kan så stadig være svært for en del at blive godkendt helbredsmæssigt ligesom prisen vil være høj pga alder osv, men i forhold til indkomstkravet på
100.000 THB pr måned, så er forsikringssummen ikke stor.

I stedet for næsten hvert år at skulle søge "et års visum" så ville det her være langt nemmere. Interessant at se hvordan det bliver håndteret.

Spring til debat: