Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
ANALYSE: Myten om det lykkelige Thailand
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 06/08-2016 19:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
DRs korrespondent i Thailand tror ikke, at det er slut med uro i Thailand.
De fleste danskere forbinder nok Thailand med skønne strande, fantastisk mad og en venlighed, man skal lede længe efter i mange andre lande. Jeg synes også, at Thailand er et skønt sted at besøge og slappe af i. Men til tider er det også et brutalt samfund, hvor man passer på sine nærmeste og er ligeglad med resten. Det er en politisk kultur, der nok vil chokere de fleste glade turister, hvis de oplevede den på tæt hold. Voldsomme kampe Jeg har selv prøvet at blive fanget i en menneskemængde foran premierministerens kontor. Vrede demonstranter kastede med brosten og molotovcocktails og fik gummikugler, tåregas og varselsskud retur. Den dag i december 2013 endte heldigvis uden omkomne, men det var måske snarere held end forstand, da kampen om magten ofte har kostet folk livet. I morgen skriver Thailand så endnu et kapitel i dets historie, når befolkningen skal stemme om en ny forfatning skrevet af militæret, der har styret landet siden et kup i maj 2014. Generalen Prayuth Chan-ocha, der senere udnævnte sig selv til premierminister siger, at den nye forfatning er en nødvendighed for at sikre, at landets politiske historie ender lykkeligt. Ifølge juntaen er forfatningen nemlig en nødbremse, en slags forsikring mod korrupte regeringer i fremtiden. ... http://www.dr.dk/...e-thailand Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/08-2016 19:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Abishit har givet dem fingeren. Betyder det så at han endelig er trådt i karakter som Oxford uddannet gentleman, eller måske bare er pissed off over at det monster han har været lydig hale dik-dik for mange gange tidligere, nu betragter ham og "Demokraterne" som overflødige? |
|
|
buick |
Lagt på d. 06/08-2016 21:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
DR´s korrespondent aner ikke en skid om Thailand, ja han har stået midt i "kampen" og taget lidt foto pga hans arbejde men var han gået bare 500 meter derfra såville han have set at alt andet køre som normalt så ingen fare for nogen som helst. Nøjagtig det samme vil man se imorgen hvis altså der skulle blive ballade hvad jeg overhovedet ikke tror på der vil blive. Om militæret er en god eller dårlig ting kan vi hurtigt blive uenige om så det må enhver selv tænke over MEN man skal sku direkte ønske der kommer gadekampe osv hvis man ønsker militæret væk så rød og gul igen kan komme i kamp. Som tingene er nu er militæret det eneste alternativ til ballade og de bør blive indtil rød og gul kan finde ud at demokratiske midler eller indtil der kommer et andet alternativ til at holde rød og gul i skak Thomas72 skrev: DRs korrespondent i Thailand tror ikke, at det er slut med uro i Thailand. De fleste danskere forbinder nok Thailand med skønne strande, fantastisk mad og en venlighed, man skal lede længe efter i mange andre lande. Jeg synes også, at Thailand er et skønt sted at besøge og slappe af i. Men til tider er det også et brutalt samfund, hvor man passer på sine nærmeste og er ligeglad med resten. Det er en politisk kultur, der nok vil chokere de fleste glade turister, hvis de oplevede den på tæt hold. Voldsomme kampe Jeg har selv prøvet at blive fanget i en menneskemængde foran premierministerens kontor. Vrede demonstranter kastede med brosten og molotovcocktails og fik gummikugler, tåregas og varselsskud retur. Den dag i december 2013 endte heldigvis uden omkomne, men det var måske snarere held end forstand, da kampen om magten ofte har kostet folk livet. I morgen skriver Thailand så endnu et kapitel i dets historie, når befolkningen skal stemme om en ny forfatning skrevet af militæret, der har styret landet siden et kup i maj 2014. Generalen Prayuth Chan-ocha, der senere udnævnte sig selv til premierminister siger, at den nye forfatning er en nødvendighed for at sikre, at landets politiske historie ender lykkeligt. Ifølge juntaen er forfatningen nemlig en nødbremse, en slags forsikring mod korrupte regeringer i fremtiden. ... http://www.dr.dk/...e-thailand |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/08-2016 21:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hvis det "lykkelige Thailand" skal findes, er det nok på tide at de lærer og evtl. kopierer den franske revolution, men er de modne nok til det? Væk med Amart, væk med de satans kineser hofsnoge, væk med hele lortet, få lavet en republik der tager hånd om hele folket. Som det kører nu ender det med ballade hver eneste gang og nyt skriv af forfatning, de fatter nada om samtale, demokrati, kompromis osv. osv. Skal måske læres på den hårde måde, når man har fået tilstrækkeligt mange tæsk og ydmygelser?? Redigeret af JohnBKK d. 06/08-2016 22:02 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2016 23:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
buick skrev: DR´s korrespondent aner ikke en skid om Thailand, ja han har stået midt i "kampen" og taget lidt foto pga hans arbejde men var han gået bare 500 meter derfra såville han have set at alt andet køre som normalt så ingen fare for nogen som helst. Har du læst hele artiklen? Det er en overordentlig sober artikel, der tydeligt viser, at den er skrevet af en, der rent faktisk ved lidt om tingene, så han ikke bare gentager de officielle udmeldinger fra Thailand. Han skriver heller ikke, at der var kamp overalt, som du antyder. buick skrev: Om militæret er en god eller dårlig ting kan vi hurtigt blive uenige om så det må enhver selv tænke over MEN man skal sku direkte ønske der kommer gadekampe osv hvis man ønsker militæret væk så rød og gul igen kan komme i kamp. Som tingene er nu er militæret det eneste alternativ til ballade og de bør blive indtil rød og gul kan finde ud at demokratiske midler eller indtil der kommer et andet alternativ til at holde rød og gul i skak Selv hvis jeg var enig med dig om risikoen for kampe, hvis militæret forsvandt fra magten, så ville problemet vel ikke være så stort. Som du selv skriver: "bare 500 meter derfra såville han have set at alt andet køre som normalt". Men jeg er så ikke enig med dig, jeg er til gengæld enig med journalisten i følgende: Forfatningen vil øge det demokratiske underskud, og muligvis danne grobund for endnu flere kup, gadekampe og uroligheder. Faktisk regner jeg med, at jeg inden for få år, igen ser molotovcocktails og brosten i luften i Bangkok - hvis ikke det, der er værre. Hvis den nye forfatning vedtages, forsvinder militæret ikke fra magten, hvilket også fremgår af artiklen. Den forsvinder nok heller ikke, hvis det bliver et nej, men man kan håbe, at den vil være der i kortere tid med et nej. Så vil den nemlig være nødt til at regere direkte i stedet for indirekte og uden ansvar. |
|
|
click |
Lagt på d. 07/08-2016 02:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Men jeg er så ikke enig med dig, jeg er til gengæld enig med journalisten i følgende: Alle DR journalister er røde lakejer så det er da klart Kim Ludvigsen at du er enig med ham, det er da klart for enhver Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2016 05:45
|
Jeg noterer mig, at du ikke kunne nævne én eneste faktuel fejl i artiklen, og at du i stedet bare slynger en påstand og en insinuation ud - som for øvrigt er forkerte.
|
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 07/08-2016 07:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Hvad han skriver bekræfter bare det jeg har sagt hele tiden.... Thailand er som så mange andre lande herude ikke klar til demokrati. De fatter ikke konceptet, for dem drejer det sig kun og penge. De fattige sælger deres stemmer for penge, de rige støtter militæret og eliten for at holde på deres penge. Diskussionen har kørt her længe, nogle herinde mener at Thailand skal være demokratisk, hvad jeg på ingen måde er uenig i. Men vi må desværre osse indse at det ikke sker i den nærmeste fremtid. Først den dag at Thailænderne forstår at en stemme er noget personligt og man stemmer ud fra sine egne meninger og det valg der bliver truffet er sket på den måde og man derfor, som fx. i Danmark må leve med at DF bliver udslagsgivende. Danmark griber jo ikke til uroligheder af den grund, der kæmpes kun på ord. Og modstanderne af en hver tid siddende regering håber på den måde at påvirke vælgerne til at skifte mening. Vi er Europa blevet ammet med demokrati, men alligevel er det ikke alle der fatter konceptet...se bare på Brexit og alle de, specielt unge der dagen efter sagde, havde jeg vidst at min stemme betød noget havde jeg stemt nej..... Viser jo bare hvor komplekst et demokrati er. Jeg ved ikke hvad løsningen er, men andre lande der ligesom Thailand ikke pt. er 100 % klar til 100 % demokrati har fundet veje til at få tingene til at fungere og få et land der viser fremgang og økonomisk stabilitet. Men at tror at hvis militæret forsvinder, så bliver alt godt er som at tro på julemanden...Forsvinder de vil magten bare blive overtaget af andre som vil gøre nøjagtig det samme som er sket igen og igen. Posen skal rystes, og måske er måden militæret gør det på ikke det rigtige, men de prøver trods alt |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2016 07:33
|
@Hymmer Jeg er ikke enig med hensyn til, om Thailand er klar til demokrati. Du ser også i andre lande - også i Danmark - folk stemme uden at have gjort sig klart, hvad det betyder at stemme. Det er fx ikke usædvanligt, at unge stemmer som forældrene, hvis de ikke selv er politisk bevidste. Og du nævner jo selv Brexit-afstemningen. Efter min mening så er det lige netop det modsatte af, hvad vi ser nu, der skal til, for at befolkningen i Thailand skal forstå, hvad demokrati er: Risikoen for militærkup og militær styring skal elimineres! Så længe der er en risiko for militærkup, ved befolkningen reelt ikke, om deres stemme vil have nogen betydning. Det samme gælder, hvis man har en forfatning, der kan overtrumfe folkets valg, sådan som der netop nu lægges op til. Muligheden for militærkup er også med til at skabe uroligheder - det så vi jo meget tydeligt i 2013/2014. I modsætning til hvad nogle mener, så var det ikke militæret, der forhindrede uroligheder - tværtimod - urolighederne var der på grund af militæret, og fordi nogle regnede med (helt korrekt) at militæret ville kuppe sig til magten, så den gamle elite kunne komme til at bestemme igen. Det er altså først og fremmest militæret, der skal lære, hvad demokrati er. Nogle politikere skal også lære det, så de i stedet for at håbe på militær indgriben tilretter deres politik (mon ikke Abhisit har fået sig en lærestreg nu). Derefter skal befolkningen også nok lære det, omend det kan tage tid, før de tør tro på, at tingene virkelig har ændret sig. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 07/08-2016 07:42
|
@ Kim Sålænge der er folk der sælger deres stemme, eller folk der støtter en militær overtagelse udenom det demokratiske system, begge dele pga penge. Så er de ikke klar til demokrati som vi kender det. Jeg kom lige i tanke om noget som passer utroligt godt på de fleste Thailændere..... Kan huske da femkronen i Danmark var stor/større end 10 Kronen, og man lage begge mønter ned foran et barn ville 90 % tage femkronen fordi den var størst. Ikke at jeg sammenligner Thailænders intelligens med et barn, kun deres tanke måde. Deres formåen til at tænke fremad er skræmmende lille. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2016 07:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg noterer mig, at du ikke kunne nævne én eneste faktuel fejl i artiklen, og at du i stedet bare slynger en påstand og en insinuation ud - som for øvrigt er forkerte. Der er faktisk fejl og mangler i artiklen (min mening og der er sikkert andre som er enige med mig). 1. Den dag journalisten naevner hvis det er den dag der taenkes paa var der faktisk tab af menneskeliv dog ikke der hvor han befandt sig. 2. Journalisten glemmer nemt og bekvemt at Greven af Montenegro er flygtet fra en faengselsdom men det er korrekt at der er flere korruptionsanklager som staar i koe. 3. Journalisten naevner intet om hvad det var som fik baegeret til at flyde over. 4. Nedenstaaende bemaerking om et brutalt samfund ? Hvis han mener at vores vaertsfolk er de mest selviske i verden saa er han paa rette spor og bemaerkningen "er ligeglad med resten" rammer lige i plet. "Brutalt samfund hvor man passer paa sine naermeste" - generelt nej hvad brutalitet angaar, det er ikke det vilde vesten. Hovedparten af befolkningen opfoerer sig paent. Men til tider er det også et brutalt samfund, hvor man passer på sine nærmeste og er ligeglad med resten. Jeg kan naevne et eksempel fra hvor jeg bor. Jeg bor i et Moo Baan eller village om man vil. Dvs vi har faelles faciliteter som skal vedligeholdes osv, men det rager Thaier'ne en papand for naar de er indenfor deres egne 4 vaegge saa er de ligeglade med resten. Men i det oejeblik der sker noget som rammer dem selv saa som et indbrud bryder helvede loes for saa begynder de at himle op om daarlige vagtfolk osv. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2016 08:06
|
hugoboerge skrev: Der er faktisk fejl og mangler i artiklen (min mening og der er sikkert andre som er enige med mig). 1. Den dag journalisten naevner hvis det er den dag der taenkes paa var der faktisk tab af menneskeliv dog ikke der hvor han befandt sig. Dejligt med noget konkret! 1. Jeg er sikker på, at der i artiklen tænkes på den specifikke hændelse. hugoboerge skrev: 2. Journalisten glemmer nemt og bekvemt at Greven af Montenegro er flygtet fra en faengselsdom men det er korrekt at der er flere korruptionsanklager som staar i koe. 2. Reelt set er han vel flygtet fra anklagerne - faldt dommen ikke først senere? hugoboerge skrev: 3. Journalisten naevner intet om hvad det var som fik baegeret til at flyde over. 3. Det har vel ingen betydning for artiklen. Det er ikke en fejl, og jeg vil ikke betragte som en mangel i en artikel. Havde det været en bog på 150 sider om kuppet, skulle det med. Også at årsagen faktisk blev demonteret, hvorefter urolighederne alligevel fortsatte. Han beskriver helt fint, hvorfor de fortsatte. hugoboerge skrev: 4. Nedenstaaende bemaerking om et brutalt samfund ? Hvis han mener at vores vaertsfolk er de mest selviske i verden saa er han paa rette spor og bemaerkningen "er ligeglad med resten" rammer lige i plet. Jeg synes, han i det hele taget rammer plet med den artikel. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2016 08:19
|
Hymmer skrev: Kan huske da femkronen i Danmark var stor/større end 10 Kronen, og man lage begge mønter ned foran et barn ville 90 % tage femkronen fordi den var størst. Ikke at jeg sammenligner Thailænders intelligens med et barn, kun deres tanke måde. Deres formåen til at tænke fremad er skræmmende lille. Det er nok noget af et sidespor i forhold til tråden, men jeg kan forestille mig, at noget af det skyldes ekstrem fattigdom. Ekstremt fattige har ikke "råd" til at tænke på fremtiden eller det fælles bedste. Aftensmaden er vigtigere end en fjern fremtid, og landets bedste kommer også i anden række. Selvom man ikke er helt så fattige mere som tidligere, og nogle ligefrem er havnet i en middelklasse, så sidder den slags nok meget dybt begravet i folkesjælen. Men det kan selvfølgelig også være, de bare ikke har forstand på tal. Jeg morer mig altid over at se, at "økonomipakker" med en vare ofte koster mere pr. kg. end små pakker. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2016 08:42
|
Kim Ludvigsen skrev: Hymmer skrev: Kan huske da femkronen i Danmark var stor/større end 10 Kronen, og man lage begge mønter ned foran et barn ville 90 % tage femkronen fordi den var størst. Ikke at jeg sammenligner Thailænders intelligens med et barn, kun deres tanke måde. Deres formåen til at tænke fremad er skræmmende lille. Det er nok noget af et sidespor i forhold til tråden, men jeg kan forestille mig, at noget af det skyldes ekstrem fattigdom. Ekstremt fattige har ikke "råd" til at tænke på fremtiden eller det fælles bedste. Aftensmaden er vigtigere end en fjern fremtid, og landets bedste kommer også i anden række. Selvom man ikke er helt så fattige mere som tidligere, og nogle ligefrem er havnet i en middelklasse, så sidder den slags nok meget dybt begravet i folkesjælen. Men det kan selvfølgelig også være, de bare ikke har forstand på tal. Jeg morer mig altid over at se, at "økonomipakker" med en vare ofte koster mere pr. kg. end små pakker. Generelt set saa er planlaegning en by i Rusland og det er ikke kun hos de saakaldt fattige. Hoejtloennede Thai executives har det ogsaa svaert med planlaegning. Og det gaelder ikke bare Thailand. Da vi for snart 5 aar siden havde oversvoemmelserne planlagde Yingluck regeringen (undskyld Thaksin regeringer) at nu skulle der goeres noget for at det ikke skete igen. Hvad er der sket ? Ingenting. Hvad angaar forstand paa tal ? Det har de da, smaa unger ved godt at en roed seddel er bedre end en groen seddel. Det er indgroet fra de er ca. 2 aar gamle. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 07/08-2016 09:24
|
Nu var eksemplet ikke lige møntet på værdien, mere det at man tager det der størst, uden at tænke sig om først. Det samme gælder vel når det drejer sig om demokrati, som der står i artiklen er penge mere værd en retten til at stemme. Igen tænker man ikke over eventuelle konsekvenser kun at det varmer i lommen lige nu og her. Da den nuværende regering kom til magten var det et mål at få alle udenlandske arbejdere ud af landet hurtigst muligt, sådan alle Thaier kunne arbejde....Men hvad skete der, ret hurtigt fandt man ud af at mange Thaier ikke gad arbejde i samme omfang som fx folk fra Burma. At undgå at betale skat er en folkesport her som det var i Grækenland og mange andre lande for den sags skyld. Og den mangel på samfundssind er vel osse noget der skal læres sådan når man forstår demokratiet, kan bruge skattekronerne til det man nu ønsker eller vil have. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2016 10:54
|
Hymmer skrev: Nu var eksemplet ikke lige møntet på værdien, mere det at man tager det der størst, uden at tænke sig om først. Det samme gælder vel når det drejer sig om demokrati, som der står i artiklen er penge mere værd en retten til at stemme. Igen tænker man ikke over eventuelle konsekvenser kun at det varmer i lommen lige nu og her. Da den nuværende regering kom til magten var det et mål at få alle udenlandske arbejdere ud af landet hurtigst muligt, sådan alle Thaier kunne arbejde....Men hvad skete der, ret hurtigt fandt man ud af at mange Thaier ikke gad arbejde i samme omfang som fx folk fra Burma. At undgå at betale skat er en folkesport her som det var i Grækenland og mange andre lande for den sags skyld. Og den mangel på samfundssind er vel osse noget der skal læres sådan når man forstår demokratiet, kan bruge skattekronerne til det man nu ønsker eller vil have. Det er vist kun personer oppe i de hoejere lag af befolkningen (faktisk en minoritet) som driver sport med at undgaa at betale skat fordi de har midlerne til det (en paen brun konvolut til en person i skattevaesenet). Almindelige loenmodtagere vil have utrolig svaert ved det (umuligt vil jeg tro) fordi deres arbejdsgiver tilbageholder og indbetaler personlig indkomstskat. For de lavestloennede vil jeg mene at de ikke betaler skat overhovedet eftersom den skattemaessige indkomst graense (efter personlige fradrag) er THB 150,000.-. Da den nuværende regering kom til magten var det et mål at få alle udenlandske arbejdere ud af landet hurtigst muligt, sådan alle Thaier kunne arbejde Det har jeg aldrig hoert om og det kan umuligt vaere rigtigt. Ledighedsprocenten ligger mellem 1 - 2% saa lad os sige 1 1/2%. Arbejdere fra Cambodia, Burma og Laos udfoerer det arbejde som thaierne ikke gider lave og det er bl.a. indenfor bygge sektoren. Det medfoerer bl.a. sjusk med byggerier generelt fordi de Thai'er som skal supervise ikke kan kommunikere med deres arbejdere. Indenfor vagtvaern er der mange burmesere og de kan ikke en dyt Thai saa at tale med dem er som at tale til en mur. Paa tankstationerne er det burmesere som tanker op og de kan dog forstaa naar man siger "gasohol 91 - dem tank". Burmesiske maids er en industri i sig selv. Det er naesten umuligt at finde en Thai kvinde som vil arbejde som maid. De vil hellere knokle paa en fabrik. Saa nej den med udenlandske arbejdere ud af landet tror jeg ikke paa. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 07/08-2016 11:11
|
Omkring fremmed arbejdskraft bare 1 af de mange links der fortæller om hvad deres intentioner var da de overtog magte....google og du vil finde svar http://www.reuter...M020140616 Og når du snakker tal for arbejdsløse, så husk på de ikke er registret her på samme måde som i DK. En læge fx, der får sin løn og bliver væk fra arbejde indtil hans løn er brugt op, er jo ikke arbejdsløs, holder jo bare ferie..... en udbredt måde at leve på hernede, arbejde få løn, stoppe med at komme på arbejde indtil lønnen er brugt. Måske nettop derfor udenlandsk arbejdskraft er i højere kurs de kommer osse på arbejde dagen efter de har fået løn. Omkring skat, så ja når det gælder en alm lønmodtager på en fabrik etc. Men hvor mange virksomheder tror du der laver regnskab hernede..... Hvilket det er fuldt klar over, jeg kan ikke huske antallet af registret hoteller her på Phuket, men mener det kun er omkring 20 % der er registret og betaler skat. Mange af de små virksomheder tjener måske ikke mere end bundgrænsen, aner det ikke, men sålænge der ikke bliver registret noget kan det modsatte jo osse været tilfældet |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2016 11:35
|
Hymmer skrev: Omkring fremmed arbejdskraft bare 1 af de mange links der fortæller om hvad deres intentioner var da de overtog magte....google og du vil finde svar http://www.reuter...M020140616 Og når du snakker tal for arbejdsløse, så husk på de ikke er registret her på samme måde som i DK. En læge fx, der får sin løn og bliver væk fra arbejde indtil hans løn er brugt op, er jo ikke arbejdsløs, holder jo bare ferie..... en udbredt måde at leve på hernede, arbejde få løn, stoppe med at komme på arbejde indtil lønnen er brugt. Måske nettop derfor udenlandsk arbejdskraft er i højere kurs de kommer osse på arbejde dagen efter de har fået løn. Omkring skat, så ja når det gælder en alm lønmodtager på en fabrik etc. Men hvor mange virksomheder tror du der laver regnskab hernede..... Hvilket det er fuldt klar over, jeg kan ikke huske antallet af registret hoteller her på Phuket, men mener det kun er omkring 20 % der er registret og betaler skat. Mange af de små virksomheder tjener måske ikke mere end bundgrænsen, aner det ikke, men sålænge der ikke bliver registret noget kan det modsatte jo osse været tilfældet Det der refereres til er illegal immigrants og har intet at goere med den arbejdskraft som befinder sig her lovligt. Der er en forskel. Hvad skat angaar saa taler jeg om personlig indkomstskat og ikke virksomhedsskat. Hvad virksomhedsskat angaar skal alle virksomheder for at kunne fungere lade sig registrere og opnaa en licens. Der er bundgraenser for hvornaar en virksomhed bliver skattepligtig og moms (VAT) ansvarlig. Eftersom virksomhederne er registrerede er de et nemt bytte for skattevaenet. At 80% af hoteller paa Phuket ikke er registrerede kan man saa undre sig over og lyder usandsynligt. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 07/08-2016 11:48
|
Som jeg skrev kunne jeg ikke huske tallet ikke 20 % men 30 %, hip som hap stadig enormt mange skattepenge der forsvinder . http://www.phuket...egal/62749 Men hensyn til den udenlandske arbejdskraft og for den sags skyld brug lidt tid på at læse om hvad der er sket og sker inden du siger...Det tror jeg ikke på. Virkeligheden er langt fra hvad den er ude i din MOO. Og for at vende tilbage til tråden er spørgsmålet om demokrati jo netop at sætte sig ind i tingene , spørge ind til den og undersøge om der er andre måder at gøre det på. Men det kræver jo en indsats, og hvad du selv skriver så er de fleste Thaier for dovne til netop det, og derfor det bliver som det er, for det er da alt for bøvlet at ændre noget. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/08-2016 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Hymmer skrev: Omkring fremmed arbejdskraft bare 1 af de mange links der fortæller om hvad deres intentioner var da de overtog magte....google og du vil finde svar http://www.reuter...M020140616 Og når du snakker tal for arbejdsløse, så husk på de ikke er registret her på samme måde som i DK. En læge fx, der får sin løn og bliver væk fra arbejde indtil hans løn er brugt op, er jo ikke arbejdsløs, holder jo bare ferie..... en udbredt måde at leve på hernede, arbejde få løn, stoppe med at komme på arbejde indtil lønnen er brugt. Måske nettop derfor udenlandsk arbejdskraft er i højere kurs de kommer osse på arbejde dagen efter de har fået løn. Omkring skat, så ja når det gælder en alm lønmodtager på en fabrik etc. Men hvor mange virksomheder tror du der laver regnskab hernede..... Hvilket det er fuldt klar over, jeg kan ikke huske antallet af registret hoteller her på Phuket, men mener det kun er omkring 20 % der er registret og betaler skat. Mange af de små virksomheder tjener måske ikke mere end bundgrænsen, aner det ikke, men sålænge der ikke bliver registret noget kan det modsatte jo osse været tilfældet Uvidenhed er aarsag til mange spekulationer....... Hoteller er pga omsaetning registreret som hoteller.... hvis de har et vist antal senge. Resorts er klassen under. Saa skide smart at haenge hotel skilt op og registrere sig som Home Stay og naesten slippe i skat. Eneste minus er boeden for Hotel skiltet... som jo er vildledende. Alle virksomheder ER registreret. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |