Se indlæg
Bank Konto
|
|
Ksoerensen |
Lagt på d. 14/03-2016 11:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Hej Er der nogen er jer som har thai Bank konto. Jeg har følgende spørgsmål angående dette: 1. Hvilken bank skal man vælge? 2. Er der nogle gebyrer jeg skal være opmærksom på? 3. Er det problemfrit at overfør fra DK konto til TH konto? 4. Noget skattemæssige hensyn at tage? På forhånd tak. /K |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 14/03-2016 12:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Ksoerensen skrev: Hej Er der nogen er jer som har thai Bank konto. Jeg har følgende spørgsmål angående dette: 1. Hvilken bank skal man vælge? Det er vel en smagssag, jeg selv har Kasikorn, Bangkok Bank, Siam Comercial, Krungsri og TMB - Ud af dem er jeg gladest for TMB pga. deres overskuelige og nemme Netbank. 2. Er der nogle gebyrer jeg skal være opmærksom på? Tror jeg ikke, der er forskellige gebyrer for at hæve i andre filialers ATM, men det er håndører. ved Udenlands overførsel har de så vidt jeg ved samme gebyr på 150 thb. Men det kan du selv undersøge. Jeg ved at nogle af de mindre danske banker kan koste dig 300 kr for at overføre til udlandet, uden at det er straksoverførsel men en overførselstid på 5-7 hverdage - de større banker som f.eks. Sydbank tager 50 kr for en 5-7 dagesoverførsel. 3. Er det problemfrit at overfør fra DK konto til TH konto? Ja det er problemfrit, bare du sørger for at skrive navnet på personen du skal overføre korrekt, ellers kan personen i Thailand ikke tilgå pengene og de vil returnere til den bank du overførte fra. 4. Noget skattemæssige hensyn at tage? Hmm, det er jeg ikke klar over.. På forhånd tak. /K |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2016 12:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
1. Kan anbefale Bangkok Bank og Kasikorn Bank, har dem begge. 2. K-Bank´s gebyrer ved ovf. er højere end BB. Husk at vælge: "afsender betaler gebyr i DK og modtager i TH", det er bedste og billigste måde. 3. Ja, det er problemfrit. 4. Ikke noget jeg ved af, måske andre medlemmer kan svare på dette. |
|
|
jh |
Lagt på d. 14/03-2016 12:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
For at gøre det "billigste" prøv at kontakte din bank og hør hvad for en bank de arbejder sammen med,og prøv om du kan få en konto i den dernede,det begrænser gebyrer lidt dernede.Om det er problemfrit af overføre jeg har aldrig haft problemer.Om der skattehensyn kommer vel lidt an på hvordan du bruger din konto.Er den bare til at leve for dernede så er der ingen problemer.Men laver du en større opsparing kan det vel gi problemer,men ved det ikke da jeg bare har min konto til forbrug og har heller ikke fortalt jeg har konto dernede. Vælger du feks Bangkok bank og de siger nej til dig så går du bare og finder en ny Bangkok bank,der ligger sku banker alle steder dernede. |
|
|
mickE |
Lagt på d. 14/03-2016 12:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
jh skrev: For at gøre det "billigste" prøv at kontakte din bank og hør hvad for en bank de arbejder sammen med,og prøv om du kan få en konto i den dernede,det begrænser gebyrer lidt dernede.Om det er problemfrit af overføre jeg har aldrig haft problemer.Om der skattehensyn kommer vel lidt an på hvordan du bruger din konto.Er den bare til at leve for dernede så er der ingen problemer.Men laver du en større opsparing kan det vel gi problemer,men ved det ikke da jeg bare har min konto til forbrug og har heller ikke fortalt jeg har konto dernede. Vælger du feks Bangkok bank og de siger nej til dig så går du bare og finder en ny Bangkok bank,der ligger sku banker alle steder dernede. Fra 1. januar har det ikke været lovligt at bankerne opretter bankbøger for turister med mindre de har non-O visa.... |
|
|
Ksoerensen |
Lagt på d. 14/03-2016 12:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Fra 1. januar har det ikke været lovligt at bankerne opretter bankbøger for turister med mindre de har non-O visa.... Det lyder ikke til at det er muligt for mig så. |
|
|
jh |
Lagt på d. 14/03-2016 13:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Ksoerensen skrev: Fra 1. januar har det ikke været lovligt at bankerne opretter bankbøger for turister med mindre de har non-O visa.... Det lyder ikke til at det er muligt for mig så. kan du ikke finde en stråmand så du kender dernede. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 14/03-2016 13:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Han skulle have skrevet " NON Immigrant " visum......
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 14/03-2016 14:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg fik at vide i SCB, at de ikke måtte åbne konto til farlang mere. Spurgte fordi jeg gerne ville skifte til anden filial. Glem alt om det danske skattevæsen, de skal helst ikke vide noget som helst. En standard SWIFT-overførsel tager normalt 3 dage og er den billigste. Gebyr i modtagerbank ca. 200 B og dertil kommer gebyr i egen bank i DK. Du får Mastercard i Thaibank, gebyr i ATM ca. 20 B. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
milex |
Lagt på d. 14/03-2016 16:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Jeg har ikke hørt rygter om at farang’s ikke kan oprette konti. Muligvis rigtig - ellers bare prøv i forskellige afd. - TIT. 1. Hvilken bank skal man vælge? Jeg ville vælge en bank der er korrespondent-bank til min danske bank. Som jh siger spørg i din bank. Benytter man en korrespondent-bank undgår et xtra led i overførslen: Overførsler går hurtigere - 3 bankdage for mit vedkommende. Gebyr formodentlig lavere i den thailandske ende. 2. Er der nogle gebyrer jeg skal være opmærksom på? Det er nok gebyret i den danske bank du skal være opmærksom på, gebyret i de thailandske banker er åbenbart mere eller mindre standard. Dog lavere gebyr hvis du overfører til en korrespondent-bank. 3. Er det problemfrit at overfør fra DK konto til TH konto? Ja - men billigst hvis du overfører danske kroner. Og som skrevet før: "afsender betaler gebyr i DK og modtager i TH" 4. Noget skattemæssige hensyn at tage? Næ. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 14/03-2016 20:46
|
MILEX, se lige hvad jeg skriver: Jeg fik at vide i SCB, at de ikke måtte åbne konto til farlang mere. (ingen rygter) Spurgte fordi jeg gerne ville skifte til anden filial. Glem alt om det danske skattevæsen, de skal helst ikke vide noget som helst. En standard SWIFT-overførsel tager normalt 3 dage og er den billigste. Gebyr i modtagerbank ca. 200 B og dertil kommer gebyr i egen bank i DK.( dette er fakta) Du får Mastercard i Thaibank, gebyr i ATM ca. 20 B. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
milex |
Lagt på d. 15/03-2016 07:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@girobank Nej, det er ikke noget rygte at du har oplevet flg.: ‘Jeg fik at vide i SCB, at de ikke måtte åbne konto til farlang mere. (ingen rygter)’ Men derfor behøver indholdet af udsagnet det jo ikke være rigtigt. Tror du virkelig selv på at farang’s/udlændige under ingen omstændigheder kan oprette konti i thailandske banker? Se link fra Bangkok Bank: http://www.bangko...ntnew.aspx |
|
|
click |
Lagt på d. 15/03-2016 09:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg har lige (for 2 uger siden) åbnet en ekstra konto i SCB jeg havde en i forvejen jeg havde ikke nogen problemer havde min bankbog og mit pas og min bopælsattest fra ampoor med, så det med at man ikke kan åbne en konto i SCB er vist ikke helt rigtigt Forøvrigt betaler jeg ikke gebyr for at hæve penge i ATM bare det foregår i den Stat man har sin afdeling i så når jeg er på Phuket bruger jeg mit Phuket SCB kort og når jeg er i Khon Kaen bruger jeg mit Khon Kaen SCB kort og det er ligemeget hvilken SCB afdeling jeg bruger og pengene kan jeg gratis flytte mellem kontoerne via net-bank Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 15/03-2016 09:11
|
Den artikel du henviser til er fra 2014. Jeg oplyser kun,hvad direktøren sagde til mig. Alt kan jo lade sig gøre i Thailand, hvis man er heldig? Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
click |
Lagt på d. 15/03-2016 09:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Alt kan jo lade sig gøre i Thailand, hvis man er heldig? Ja eller om den pågældende bestyrer er til at tale med dekan jo være nogle sataner med magtbegær Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
mickE |
Lagt på d. 15/03-2016 13:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
click skrev: Alt kan jo lade sig gøre i Thailand, hvis man er heldig? Ja eller om den pågældende bestyrer er til at tale med dekan jo være nogle sataner med magtbegær Det glemmer du bare " Klick Hat" for ALLE banker har fået det på skrift og fatter du ikke det, så kigger jeg over i min bank i morgen og så får du det på thai/engelsk.... De banker der ikke følger de regler der bliver stukket ud må tage følgerne og tror du de gider have problemer pga. Ki nok fra dk eller andre? Gå i spjældet i x- Antal år for et næringssår fra DK, det er der INGEN som gør NU!!! Tag dig sammen og find på noget andet og mere realistisk sjov! Tænk, hvis nogle tror på dig og kommer i klemme.... Vil i fremtiden betragte dine indlæg/råd som det rene nonsens!!! |
|
|
Boes |
Lagt på d. 15/03-2016 14:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Det glemmer du bare " Klick Hat" for ALLE banker har fået det på skrift og fatter du ikke det, så kigger jeg over i min bank i morgen og så får du det på thai/engelsk.... De banker der ikke følger de regler der bliver stukket ud må tage følgerne og tror du de gider have problemer pga. Ki nok fra dk eller andre? Gå i spjældet i x- Antal år for et næringssår fra DK, det er der INGEN som gør NU!!! Tag dig sammen og find på noget andet og mere realistisk sjov! Tænk, hvis nogle tror på dig og kommer i klemme.... Vil i fremtiden betragte dine indlæg/råd som det rene nonsens!!! Klapkatten MickE skal tages med et gran salt - hans sprogbrug burde ikke vaere tiladt på dette destinguerede forum....Lyder som han er fra Nordvest.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
mai tikied |
Lagt på d. 15/03-2016 14:24
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
mickE Hvorfor er du dog så vred, Click har jo ret i det han skriver, han kender åbenbart til Thailandske forhold. Om farang kan oprette conto eller ikke er en debat der har stået på i snart 20 år, nogle gange er det let at oprette en conto andre gange er det svært. Du kan opleve at anmode om oprettelse af banconto i en filial og så få afslag, spørg i anden filial fra samme bank og du får et ja. Det er rigtigt, der er love og regler, en gang imellem strammer de op på tingene men det varer aldrig længe, så kører de i samme spor igen. Reglerne har altid været sådan at det kræver non immigrant visa for at oprette en bankconto, alligevel lykkedes det for mange bare med tursitvisa og midlertidig adresse. Jeg har selv prøvet det. Nogle gange bliver du afvist i en mindre filial, simpelhen fordi de ikke kan overskue tingene, det siger de selvf. ikke til dig, de siger bare nej,,andre gange sender de dig videre til en central bank.. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 15/03-2016 14:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Boes skrev: Det glemmer du bare " Klick Hat" for ALLE banker har fået det på skrift og fatter du ikke det, så kigger jeg over i min bank i morgen og så får du det på thai/engelsk.... De banker der ikke følger de regler der bliver stukket ud må tage følgerne og tror du de gider have problemer pga. Ki nok fra dk eller andre? Gå i spjældet i x- Antal år for et næringssår fra DK, det er der INGEN som gør NU!!! Tag dig sammen og find på noget andet og mere realistisk sjov! Tænk, hvis nogle tror på dig og kommer i klemme.... Vil i fremtiden betragte dine indlæg/råd som det rene nonsens!!! Klapkatten MickE skal tages med et gran salt - hans sprogbrug burde ikke vaere tiladt på dette destinguerede forum....Lyder som han er fra Nordvest.... Ha ha ha ha ha ha Du er sgu da noget af en troll. Smut du bare over i din bank og find de papirer. ... Men husk at lade din thai oversætter blive hjemme |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/03-2016 14:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Amatører, læs nu her for h..... da: http://www.bangko...ntnew.aspx |
|
Spring til debat: |