Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Årsopgørelse
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 14/03-2016 02:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 43 |
Er der andre der oplever, at man ikke kan komme ind på skat.dk? Og så vidt jeg kan forstå, så skulle det ikke være nødvendigt at hente/udskrive formular for grænsegængere og sende til dk, men jeg har hørt at det skulle kunne gøres på ens egen årsopgørelse, ved nogle punkter som skal udfyldes, er der andre der ved noget om dette, er jeg meget interreseret i at høre nærmere? Mvh Tommy |
|
|
click |
Lagt på d. 14/03-2016 03:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg tror der har været lukket for udenlandske IP adresser hele weekenden der bliver nok først lukket op fra i dag for os der har været så frække at forlade Danmark (vi er jo kun andenrangsborgere når vi ikke bruger vores penge i Danmark) Hvis du er gift skal du huske at sætte X ud for om du har været gift hele året i Ægteskabelig status
Hvis du er gift og ønsker at bruge reglerne for grænsegængere, beder vi dig oplyse os om: Din ægtefælles navn og personnummer eller fødselsdato Du skal også oplyse, om I havde samme bopæl da indkomstomståret sluttede. Hvis du er skattepligtig hele året, er det den 31. december, der gælder. Hvis du ophørte med at være skattepligtig til Danmark i årets løb, er det jeres bopæl den dag din skattepligt ophørte, der gælder Har din ægtefælle indtægter fra Danmark (fx løn, SU, pension, dagpenge og virksomhed eller ejer dansk ejendom)? Bruger din ægtefælle de særlige regler for grænsegængere Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 14/03-2016 05:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Det er ikke pga IP. Da det jo er nemt at lave en Dansk IP og tjekke. (Har selv gjort dette) Det er pga overbelastning af system, Alle Dansker SKAL jo se deres årsopgørelse lige nu og her. Vente et par dage, Så køre systemet igen. Helt som de andre år. Eller bliv ved med at prøv, Og se om du er heldige er komme igennem nåleøjet... |
|
|
THansen |
Lagt på d. 14/03-2016 05:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Bade-Dyr skrev: Det er ikke pga IP. Da det jo er nemt at lave en Dansk IP og tjekke. (Har selv gjort dette) Det er pga overbelastning af system, Alle Dansker SKAL jo se deres årsopgørelse lige nu og her. Vente et par dage, Så køre systemet igen. Helt som de andre år. Eller bliv ved med at prøv, Og se om du er heldige er komme igennem nåleøjet... Jeg vil nu mene, st det hænger sammen med om du bruger dansk ip-nummer eller ej, men det er vi så tilsyneladende ikke enige om... Jeg har siden fredag flere gange forsøgt at komme på skat.dk uden det store held medmindre jeg har brugt min vpn-forbindelse som giver mig et dansk ip-nummer... Og selvfølgelig fra samme enhed og inden for 5 minutter på tidspunkter, hvor der ikke burde være den store belastning på skat.dk sitet. Så al den snak om overbelastning må du gerne stikke derop, hvor der normalt ikke kommer ret meget lys... Det er så vidt jeg husker heller ikke første gang at personer uden for Danmark har problemer med at se årsopgørelsen. Redigeret af THansen d. 14/03-2016 05:34 |
|
|
THansen |
Lagt på d. 14/03-2016 05:23
|
Bade-Dyr skrev: Det er ikke pga IP. Da det jo er nemt at lave en Dansk IP og tjekke. (Har selv gjort dette) Det er pga overbelastning af system, Alle Dansker SKAL jo se deres årsopgørelse lige nu og her. Vente et par dage, Så køre systemet igen. Helt som de andre år. Eller bliv ved med at prøv, Og se om du er heldige er komme igennem nåleøjet... Skat skriver på deres facebook-side at der er begrænset adgang fra udlandet, men at der vil blive lukket gradvist op... |
|
|
click |
Lagt på d. 14/03-2016 05:35
|
Det er ikke pga IP. Da det jo er nemt at lave en Dansk IP og tjekke. (Har selv gjort dette) Det er pga overbelastning af system, Alle Dansker SKAL jo se deres årsopgørelse lige nu og her. Vente et par dage, Så køre systemet igen. Helt som de andre år. Eller bliv ved med at prøv, Og se om du er heldige er komme igennem nåleøjet... Jo det er på grund af IP adressen er udenlandsk når jeg bruger min danske VPN kommer jeg ind på ventetiden men det gør jeg ikke når jeg ikke kører VPN og det var også det samme sidste år så Bade-dyr lad være med at kloge dig så meget når du ikke ved en skid om det. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 14/03-2016 05:46
|
Jeg har mulighed for Dansk IP her fra Thailand og kan ikke komme ind. Derfor jeg skrev det. Men som jeg skrev er man heldige at komme igennem nåleøjet, Ja så kommer man ind. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 14/03-2016 05:54
|
Har lige snakket med en ven på Fb. Han prøvet ca 10 gange fra Denmark af, inden han skulle afsted på job. Han kom heller ikke ind på ventesiden. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 14/03-2016 06:32
|
Kan ikke edit sidste svar. Har nu snakket med flere der hjemme i lille DK. Nogle kommer til ventesiden, Men andre ikke kan load siden. Så vil holde fast ved det jeg skrev i første svar, System kan ikke klare så mange der vil login og tjekke på samme tid, Det er jo det samme hvert år. Nå ikke mere herfra, Det haster jo ikke vide, Og jeg kan nemt vente nogle dage. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 14/03-2016 06:48
|
Bade-Dyr skrev: Kan ikke edit sidste svar. Har nu snakket med flere der hjemme i lille DK. Nogle kommer til ventesiden, Men andre ikke kan load siden. Så vil holde fast ved det jeg skrev i første svar, System kan ikke klare så mange der vil login og tjekke på samme tid, Det er jo det samme hvert år. Nå ikke mere herfra, Det haster jo ikke vide, Og jeg kan nemt vente nogle dage. Forstår ikke helt at du bliver ved... Der er ikke udstukket garantier af nogen som helst art og selvfølgelig kan der være problemer med at komme på med et dansk ip-nummer. Nu gik snakken om brugere i udlandet som ikke kunne komme på med deres udenlandske ip-nummer. Hvis du ikke forstår, hvad click og undertegnede har forsøgt at forklare så læs lige beskeden som er kopieret fra skat's facebookside!!! BEGRÆNSET ADGANG FRA UDLANDET • Der er meget begrænset adgang til skat.dk fra udlandet, mens vi tester. Vi åbner gradvist op hen over de næste dage. • Vi anbefaler, at man venter nogle dage med at forsøge at logge på, hvis man sidder i udlandet. • Vi fortæller her på siden, når der er fuld adgang til TastSelv, så I ikke skal forsøge forgæves. //SKAT https://www.faceb...cation=ufi |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2016 08:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hvorfor det hastværk? Er der præmie for "first to read"? |
|
|
jh |
Lagt på d. 14/03-2016 12:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Lagde et indlæg på i morges ved ikke hvorfor den ikke er kommet på. Men så på BT i aftes der havde været 1,700000 mennesker på i weekenden så tror problemet ligger der. |
|
|
click |
Lagt på d. 14/03-2016 16:22
|
For fanden da Bade-Dyr & jh Vil i eller kan i bare ikke læse Vi skriver sku ikke for sjov at der er lukket for andenrangsborgere uden for mor Danmark lille latterlige land, først kommer dem der bruger penge i Danmark efter kommer dem der ikke gør det var helt det samme sidste år selvom Bade-Dyr ikke vil forstå det 12 มีนาคม เวลา 23:33 น. · BEGRÆNSET ADGANG FRA UDLANDET • Der er meget begrænset adgang til skat.dk fra udlandet, mens vi tester. Vi åbner gradvist op hen over de næste dage. • Vi anbefaler, at man venter nogle dage med at forsøge at logge på, hvis man sidder i udlandet. • Vi fortæller her på siden, når der er fuld adgang til TastSelv, så I ikke skal forsøge forgæves. //SKAT OK jeg prøver engang til når jeg går ind med VPN kommer jeg ind på en side der højt og tydeligt fortæller der er en ventetid Når jeg ikke bruger min VPN forbindelse står der højt og tydeligt FEJL siden skal opdateres Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
click |
Lagt på d. 14/03-2016 16:32
|
Og til de kloge ser den indtil videre sådan her ud Servicemeddelelse
Vi har lukket for at rette i årsopgørelsen, men du kan stadig se den. Vi arbejder på, at du igen kan rette i årsopgørelsen fra tirsdag. Der kan opleves problemer med årsopgørelsen. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2016 16:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jeg har hørt at bistandsklienter og pensionister skal henvende sig personligt til Skat for at se årsopgørelsen. Der går rygter om at det er deres klodsede fumlefingre der har lagt siden ned fordi de ikke fatter hvordan man logger sig pænt og ordentligt ind.. |
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 15/03-2016 03:00
|
Så kom jeg lige ind ved første besøg, og der står jeg med restskat på små 16.kg håber det bliver meget bedre når jeg kan få lov at markerer jeg er gift og har været det meget længe, vi bor sammen og hun har ingen indtægt i thailand? Mener også at jeg havde rest skat, indtil jeg gjorde opmærksom på at jeg er grænsegænger? Er der nogen der ved allerede nu om hvordan man skal gøre opmærksom på ægteskabelig status,kone ingen indtægt samt grænsegænger, kan det hele ordnes ved at markerer rubrik 467 i bunden af årsopgørelsen, kan desværre ikke huske fra sidste årsopgørelse??? Mvh |
|
|
click |
Lagt på d. 15/03-2016 03:26
|
Over 2,7 millioner danskere har nu været inde på skat.dk for at tjekke årsopgørelsen. Det har dog ikke været uden bump på vejen. Det er nemlig ikke muligt at ændre noget på sin årsopgørelse - som for eksempel at indberette befordringsfradrag eller ændre på de forskellige fradrag. Fejlen ventes først løst tirsdag klokken 9, og hvis alt går efter planen, kan der igen ændres i årsopgørelsen herefter. Husk kl. 9 tirsdag i Danmark altså kl.15.00 Thaitime Der har hen over weekenden været perioder, hvor det har været muligt at ændre i årsopgørelsen, men den mulighed har Skat lukket helt ned for mandag. http://nyheder.tv...pgoerelsen Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
click |
Lagt på d. 15/03-2016 05:04
|
Så er der kommet nyt 15.03-2016....05.03 Status årsopgørelsen 2015 Begrænset skattepligtig Hvis du er begrænset skattepligtig til Danmark (har bopæl i udlandet og indtægt i Danmark) kan du desværre ikke ændre eller tilføje beløb til din årsopgørelse endnu. Vi arbejder på at løse det. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
handy |
Lagt på d. 15/03-2016 11:45
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Tommy123 skrev: Så kom jeg lige ind ved første besøg, og der står jeg med restskat på små 16.kg håber det bliver meget bedre når jeg kan få lov at markerer jeg er gift og har været det meget længe, vi bor sammen og hun har ingen indtægt i thailand? Mener også at jeg havde rest skat, indtil jeg gjorde opmærksom på at jeg er grænsegænger? Er der nogen der ved allerede nu om hvordan man skal gøre opmærksom på ægteskabelig status,kone ingen indtægt samt grænsegænger, kan det hele ordnes ved at markerer rubrik 467 i bunden af årsopgørelsen, kan desværre ikke huske fra sidste årsopgørelse??? Mvh ja er det ikke 37 procent af 43.400 så der er lys forude samme her |
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 16/03-2016 01:50
|
Jeg forstå ingen ting, kom ind her til morgen uden problemer og fik markeret grænsegænger, men der skete ingen ting på min årsopgørelse og så vidt jeg har kunne finde ud af, så skull man kunne se beløbet med det samme er der andre der har samme problem??? Mvh Det er sku da helt sort, jeg havde lavet en fejl, og sagt nej til at mine kone bruger reglerne om grænsegænger, det skal åbenbart ikke markeres, selv om hun jo ikke bruger dem, det er jo mig! Men ok alt ordnet og i den skønneste orden perfekt! Ha en rigtig god/varm dag derude Redigeret af Tommy123 d. 16/03-2016 02:13 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |