Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
kærsten fra thailand,besøg i danmark 90 dage
michael peter
Hej.

Jeg er hel ny på dette forum.
Jeg vil gerne have besøg fra min kærste,fra thailand.
Har læst mange tråde herinde omkring dette.
Og har læst på hjemmesiden "ny i danmark"
Men stadig lidt forvirret.

Kan i hjælpe med en trin for trin omkring hvordan vi sender de rigtige papier.

Jeg ved jeg skal lave en invitation VU2 med nem ID.
Og pålægge et foto af mig og min kærste.
Faxe/ scanne disse papir til min kærste med invitation nummer.
Samt sende kopi af mit pas med fotosiden.
Indsætte 40000 bath på hendes bankkonto.
Er der mere jeg skal gøre herfra?

Min kærste skal klare resten i Thailand.
Hun har veninder som kan hjælpe hende.
Hvad skal hun gøre trin for trin.

Og er det et problem hvis hun er gift i Thailand,men ikke levet sammen med sin mand i 6 år...?

Mvh Michael Peter

hugoboerge
Her er check listen ifm turist visa:

http://thailand.u...0visit.pdf

cesse
Der er noget om en sygeforsikring fra et firma der er godkendt af ambassaden
men tjek check listen

hugoboerge
cesse skrev:

men tjek check listen

Kan daarligt forestille mig at ambassaden anbefaler/godkender firmaer som tegner rejseforsikring.

michael peter
angående bank garanti på 50.000 bath.
Kan det også være en bank udskrift fra mig som værger?
Eller skal det være fra min kærste bank-konto..?

hugoboerge
michael peter skrev:

Der er ikke tale om bank garanti men om at der skal vaere tilstrakkeligt paa ens konto til at daekke omkostninger ifm rejsen. Saa kaeresten skal praesentere en bankbog (hendes egen) hvor der er minimum THB 50,000.- paa hendes konto.

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants or
legal guardians bank statement,, original bank book + 1 copy of latest used
page, documenting at least 50,000 thb/adult/90 days or 25,000
thb/adult/90 days) .
เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็ นผู้เยาว์ ตัวจริงและส าเนา 1
ชุด (ต้องมีเงินแสดงในบัญชี 50,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้ใหญ่ และ 25,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้เยาว์)

milex
hugoboerge skrev:

cesse skrev:

men tjek check listen

Kan daarligt forestille mig at ambassaden anbefaler/godkender firmaer som tegner rejseforsikring.

Joda - listen er her:

http://thailand.u...20word.pdf

Man kan også bruge et dansk selskab - men alt for dyrt.

sudsakhon
Checkliste og forsikring er fint forklaret med de links, du har fået..

Til dit sidste spørgsmål:

Og er det et problem hvis hun er gift i Thailand,men ikke levet sammen med sin mand i 6 år...?

Jeg henviser til et svar, jeg skrev til en anden bruger med et tilsvarende spørgsmål. Problemstillingen er lidt udvidet i forhold til dit konkrete spørgsmål, , men mon ikke det stadig er relevant for din situation:

1. Hvad kan vi gøre for at hun kan få sin skilsmisse i Thailand?

2. Hvordan får jeg kvinden i mit liv op til Danmark på et 3 mdr. visum? (som ven? eller skal man skrive kæreste selvom hun er gift?) jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved bare at vi elsker hinanden og vi ønsker begge at være sammen og på sigt blive gift.

Skilsmissen, såfremt det er hendes ønske, skal indledes ved retten i Thailand, uanset hvilken begrundelse hun vil anføre som legalt grundlag.

Der er mulighed for at hun søger skilsmisse, såfremt at hun kan løfte bevisbyrden for at han har forladt hende i en periode på et år med det formål at leve separat fra hende permanent.
Denne bevisbyrde kan være svær at løfte.

Efter en treårig adskillelse kan der opnås skilsmisse, stadig ved dom, men her er kravet bare at der nedlægges ensidig påstand om uoverensstemmelser som grunden til adskillelsen.

Ovenstående er naturligvis hvor der ikke er enighed om skilsmisse.
Ved enighed er det ikke nødvendig med dom, men ved gensidig aftale, som meddeles de lokale myndigheder (Ampur)

Visum er en anden historie.
Formålet med ansøgningen er at det skal vurderes om der er en risiko for illegal immigration eller fare for sikkerheden.

-Altså om hun vender hjem igen

Grunden til at der er lempeligere regler for kærester er, at der er mulighed for ægteskab. Og så "lempes" intensiteten af vurderingen for illegal immigration. (Idet der så vil være et legalt opholdsgrundlag, og derfor ikke illegal immigration )

Idet hun er gift, vil hun ikke kunne opnå opholdstilladelse, og vurderingen skal foretages efter sandsynligheden for hjemrejse, altså risikoren for illegal immigration.
Derfor vil et kærestevisum ikke være det rette.
Men idet hun kan dokumentere familie, arbejde osv. bør hun søge alm. turistvisum

Jeres situation i forhold til skilsmisse er den samme, ved spørgsmålet om visumudstedelse.
Hvis det er hensigten, at I ønsker at indgå ægteskab, vil en 6-årig (reel) adskillelse som udgangspunkt medføre en forenklet sagsbehandling i Thailand.

Muligheden for indgåelse af ægteskab i Danmark nævnes, da det som beskrevet, har indflydelse på ansøgningen om visum.
Redigeret af sudsakhon d. 27/02-2016 13:42

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jens
hugoboerge skrev:

michael peter skrev:

Der er ikke tale om bank garanti men om at der skal vaere tilstrakkeligt paa ens konto til at daekke omkostninger ifm rejsen. Saa kaeresten skal praesentere en bankbog (hendes egen) hvor der er minimum THB 50,000.- paa hendes konto.

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants or
legal guardians bank statement,, original bank book + 1 copy of latest used
page, documenting at least 50,000 thb/adult/90 days or 25,000
thb/adult/90 days) .
เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็ นผู้เยาว์ ตัวจริงและส าเนา 1
ชุด (ต้องมีเงินแสดงในบัญชี 50,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้ใหญ่ และ 25,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้เยาว์)

De 50000 kan så bruges til at købe billetten efterfølgende, da det er når man afleverer ansøgningen at man skal fremvise kontoudskrift.
Der skal ikke fremvises på ny ved afhentning af pas med visa bare der er under 90 dage til afrejse.

Forsikring kan købes online ved Bupa her.
https://www.bupa....duals.aspx
Dem der sælger forsikringer i nærheden af VFS kontor er 1½ til 2 gange så dyre for samme dækning.

michael peter
Tak for alle svar.

Nogen der kan anbefale et sted til køb/reservere af flybilletter i bangkok.
Eller bedre jeg køber dem fra danmark. og nøjes med af booke i Bangkok.

nogenlunde samme priser at købe flybillet i bangkok hos et rejseselskab, end fra danmark på momondo feks..?

milex
Du skal absolut ikke købe en billet før du har et visum i hånden.

Blot lave en reservation, kan gøres for et par hundrede baht i et hvert rejse-bureau.

Nogen gør det endda gratis.

Når I har fået visum, bestilles billetten - behøver ikke være den samme som den oprindelige reservation. Den kan I for så vidt smide væk bagefter.

Så på det tidspunkt kan du lave en seriøs søgning på billet.

jens
Når hun skal være her i 3 måneder så er der stor chance for at det kun er norwegian der har en fornuftig pris.
Og der kan du jo nok kun købe på deres hjemmeside, husk at bruge den internationale side ellers bliver rejsedokumenterne på dansk.
http://www.norweg...
Du kan jo godt bruge et thai kreditkort på deres hjemmeside hvis du vil bruge nogen af de 50000 til billetten.

Men ellers tror jeg da bestemt der er masser af steder man kan købe flybilletter i Bangkok uden den store merpris ifht nettet da mange thaier endnu ikke har set det smarte i nethandel.

Emirates har pt kampagne med billetter til ca 20000baht (bkk-cph), men max ophold er 2mdr og kampagnen udløber 29dec.

Men ja priserne på momondo er de samme som man skal give i Thailand, da de jo ligger i de samme store bookingsystemer, med forbehold for hvad agenten skal tjene.

Har for første gang købt billetter med emirates et andet sted end deres egen hjemmeside, flybillet.dk var ca 300kr billigere pr prs på trods af deres kortgebyr.

Pingus
michael peter skrev:

Tak for alle svar.

Nogen der kan anbefale et sted til køb/reservere af flybilletter i bangkok.
Eller bedre jeg køber dem fra danmark. og nøjes med af booke i Bangkok.

nogenlunde samme priser at købe flybillet i bangkok hos et rejseselskab, end fra danmark på momondo feks..?

Du kan som også lave en billet her fra Danmark. Gå ind på hvilken som helst side og find de datoer der passer dig/jer. Så kører du hele processen igennem lige indtil du skal betale, det undlader du selvfølgelig, men printer blot siden ud hvor rejsen står.
Din kæreste går bare ind på hvilket som helst rejsebureau og køber en forsikring koster lige under 3000 B for 3 måneder.
De fotokopier du laver skal du lige skrive din underskrift på, for den sammenligner de med den underskrift der står i dit pas.
Prisen for en flybillet BKK- DK er væsentlig dyrere end DK- BKK. De fleste af pigerne vil helst rejse med Thai og den billet vil koste ca 45.000 B. Den kan også laves om uden gebyr hvis din kæreste af en eller anden årsag er nødt til at rejse tilbage til Thailand før tiden.

Nahm
Hej,

Hvis det skal være med Thai Air,vil jeg kraftigt anbefale at købe billet online ved Thai, hold evt. øje med dagspriserne de svinger lidt.

Beroerne der sælger for Thai Air er ikke altid seriøse ! (langt fra endda) vi oplevede selv at de ikke kunne tælle antal dage rigtigt altså 90...hvilket er en katastrofe...OG hvis der kommer ændringer i flyafgange informerer de ikke altid ( ikke ved os ) og Thai Air gør heller ikke hvis billet er købt via et bero, pga. de ikke ved hvem personerne er.

Hvis i overskrider 90 dages visa får din kæreste som udgangspunkt 3 års indrejse forbud i Danmark.

Du kan købe forsikring samme sted som hvor i får visa..det ville jeg også igen selv vælge frem for et bero.
Mvh,
Nahm

Pingus
Her er et godt redskab til beregning af antallet af besøgsdage.

http://www.timean...ation.html

sudsakhon
husk, ankomst og rejsedage "tæller med" i de dage visum er udstedt til.
Forsinkelse på afrejsen, f.eks. strejke eller forsinket afgang, er som udgangspunkt visumindehaverens ansvar.
Selv en enkelt dags overskridelse kan medkøre en karantæneperiode

Denne karantæne kan annulleres ved ansøgning, såfremt det kan godtgøres, at man er uden skyld.
Men det kræver lidt papirarbejde

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Duffi
Jeg har i dag kontaktet flere rejsebureauer i Bangkok, som kun kan lave en reservation, der blot gælder nogle få dage (op til en uge). Med mindre så betaler det fulde beløb for billetten, vil reservationen blive annulleret. Og hvis man betaler for billetten og senere får brug for at annullere den, hvis der ikke fåes visa til Danmark, koster det et gebyr på 2.000 Baht.

Er der mon nogen som kender et rejsebureau i Bangkok (eller andre steder i Thailand), som kan lave en reservation på en billet, som ikke skal betales før man får svar på, om der er blevet bevilliget visa??

buick
ring til thai travel på halmtorvet eller ring til thai airways i københavn de kan lave det, du kan betale i danmark og hun kan hente biletten på thai airs kontor i bangkok

Duffi
buick skrev:

ring til thai travel på halmtorvet eller ring til thai airways i københavn de kan lave det, du kan betale i danmark og hun kan hente biletten på thai airs kontor i bangkok

Tak, men da jeg selv bor i Bangkok, skal det være et rejsebureau herude i Thailand.

milex
Jeg tillader at referere til post #11 her i tråden:

milex skrev:

Du skal absolut ikke købe en billet før du har et visum i hånden.

Blot lave en reservation, kan gøres for et par hundrede baht i et hvert rejse-bureau.

Nogen gør det endda gratis.

Når I har fået visum, bestilles billetten - behøver ikke være den samme som den oprindelige reservation. Den kan I for så vidt smide væk bagefter.

Så på det tidspunkt kan du lave en seriøs søgning på billet.

Spring til debat: