Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Foreign Currency Account
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/11-2015 18:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Nogle medlemmer her der har erfaring med at åbne en "Foreign Currency Deposit Account" i en Thai bank? Har fundet noget info. på Bangkok Bank, men det ser ud til kun at være for "Companies or Juristic Persons". http://www.bangko...fault.aspx Ville være smart at overføre DKK og lade dem stå på en DKK konto, og derefter veksle som man har lyst og kursen er til det. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/11-2015 19:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
John typisk bare at smide en indlæg fra en avis. Bemærk venligst at minimum indestående er 5000 Dollar eller modværdien i danske kroner, hvilket måske overstiger mange FP formåen? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/11-2015 20:05
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Girobank skrev: John typisk bare at smide en indlæg fra en avis. Bemærk venligst at minimum indestående er 5000 Dollar eller modværdien i danske kroner, hvilket måske overstiger mange FP formåen? 1. JohnBKK linker til Bangkok Bank og ikke en avis. Så en helt hen i vejret kommentar på hans indlæg. 2. Der er andet i verden end FP'er - også her på siden. Så der overhovedet ingen grund til at begrænse en debat til hvad FP'er formår eller ej. 3. Skriv kun indlæg hvis du har noget at bidrage med, der er ikke meget bidrag på et ellers seriøst spørgsmål med den unødvendige krigeriske og konfliktskabende tone som dit svar havde. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/11-2015 21:50
|
Beklager, at jeg skrev avis, der var selvfølgelig forkert. Men bemærk alligevel, at der hele tiden skal står et minimumsbeløb, jfr. linket. Dette gør nok, at den ide ikke vil blive brugt af ret mange danskere, heller ikke af mig. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Yonok |
Lagt på d. 10/11-2015 00:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Jeg har Bangkok bank og har haft det i omkring 5 år nu og den står faktisk som min nemkonto. Det fik jeg lavet da jeg jo hurtigt indså idiotien i at have både dansk og thai bank-en dansk bank hvor pensionen gik ind og så var det dobbelt gebyr ved hævning i ATM. Det med der skal stå svarende til 5000 dollars har jeg aldrig oplevet-eller er blevet spurgt om-de har iøvrigt også-en begyndende betalings service...men Thailand-ting tager tid hernede.Det nytter jo ikke at banken får det op at kører men ikke mange andre kender til det. |
|
|
click |
Lagt på d. 10/11-2015 03:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg åbnede for nogle år siden en eurokonto i SCB (Siam Commercial bank) der kunne jeg overføre euro fra min netbank i DK jeg kunne sætte Euro ind kontant i banken og jeg kunne hæve i Euro, det lidt smarte var så når jeg gik ind i banken kunne jeg hæve i euro og veksle straks efter uden gebyrer. Jeg er aldrig blevet trukket i gebyrer eller skulle have et fast indestående girobank skrev Dette gør nok, at den ide ikke vil blive brugt af ret mange danskere, heller ikke af mig. girobank tal eller skriv for dig selv du kender da ikke andres økonomi Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/11-2015 03:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...fault.aspx JohnBKK du har linket til "Business Banking". Ovenfor er linket til "Personal Banking" og man kan anvende op til 14 forskellige valutaer. Om DKK er imellem har jeg ikke checket. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/11-2015 06:01
|
Tak for det hb, lidt sent i aftes jeg begyndte at rode med det, dårligt lys og nærsynet! |
|
|
click |
Lagt på d. 10/11-2015 06:13
|
Tak for det hb, lidt sent i aftes jeg begyndte at rode med det, dårligt lys og nærsynet! HA HA John dårlig undskyldning sandheden var 1/2 fuld Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/11-2015 06:43
|
Nok nærmere 3/4 du..! |
|
|
click |
Lagt på d. 10/11-2015 06:49
|
Nok nærmere 3/4 du..! Jeg tænkte det nok var ved at skrive 1/1 meeen jeg er jo en sød dreng Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 10/11-2015 06:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jo man kan godt have en konto i DKK i Bangkok Bank. Jeg kender da flere folkepensionister bosat i Thailand, mig selv inklusive, som har en betydelig større pension end folkepensionens grundbeløb og som ikke vil have nogen problemer med at have en konto af denne slags. Ved oprettelsen skal der være 1000 US $ Måske kunne nogle endda bruge en sådan konto til at vise Immigration ved den årlige fornyelse af retirement eller married extension. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 10/11-2015 17:29
|
Utroligt hvis bankerne går med til det, når man tænker på hvor besværligt det kan være at få en konto til Thaibaht! I linket står der minimum 5000 dollar, som skal står på kontoen hele tiden, som jeg forstår det. Men man ved aldrig. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/11-2015 17:56
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
click skrev: Jeg åbnede for nogle år siden en eurokonto i SCB (Siam Commercial bank) der kunne jeg overføre euro fra min netbank i DK jeg kunne sætte Euro ind kontant i banken og jeg kunne hæve i Euro, det lidt smarte var så når jeg gik ind i banken kunne jeg hæve i euro og veksle straks efter uden gebyrer. Jeg er aldrig blevet trukket i gebyrer eller skulle have et fast indestående Nu ikke noget med Thailand at gøre, men jeg havde for år siden en USD og en GBP-konto i Jyske Bank foruden nogle DKR-kontoer. Idéen var at da jeg havde indtægter i både USD, GBP og DKR og i stedet for at veksle og veksle tilbage igen når jeg skulle bruge én af de andre valutaer så havde jeg pengene stående uden at veksle dem. Det fungere sådan set fint nok i noget tid indtil en dag jeg var nede for at hæve GBP fra min GBP-konto inde i Jyske Banks daværende afdeling på Kongens Nytorv. De forlangte at jeg skulle betale vekslegebyrer for at hæve penge i samme valuta som pengene stod i på kontoen. Det korte af det lange var at jeg tændte af og Jyske Bank mistede en kunde. Jeg måtte betale vekslegebyr både da jeg hævede alt på min USD og GBP-kontoer, men slap dog for gebyrer på mine DKR-kontoer. Sådan nogle møghunde. Især set i lyset af at de lovede at det kunne lade sig gøre uden gebyrer da jeg oprettede kontoerne. I øvrigt så havde de også pisset mig af gennem længere tid da de stjal rente-dage på overførelser til ens kontoer fra udlandet. Nu er service-niveauet heldigvis noget højere i Thailand end i Danmark, men vær lige obs alligevel. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/11-2015 18:58
|
Ja, Jyske Bank er nogle snu og næsten mafiøse midtjyder, dem skal man holde sig fra.. Nå, jeg vil forsøge at få åbnet en FCDA i BKK Bank, så kan der gå nogle dage med det, frem og tilbage, "mai mee" "no hab" "no can do" osv. osv. Altid underholdende.. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 11/11-2015 10:18
|
Girobank Hvis du klikker på linket, som hugoboerge kommer med i #7, så vil du se at min. indskud "kun" er US$ 1000 for private banking og det er vel den som vi alm. mennesker flest skal ind under, næppe så mange har virksomheder. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 11/11-2015 12:54
|
Virksomheder eller retshandelen personer registreret i udlandet eller i Thailand kan åbne fremmed valuta indlånskonti i nogen af 14 valutaer. Den udenlandske valuta Deposit-konto er en bekvem måde at isolere din virksomhed fra valutarisici, mens hvis du modtager indtægter i fremmed valuta vil du spare på transaktionsgebyrer. Kontoen giver dig også mulighed for at handle hurtigt, når valutakurserne bevæger sig i din favør. En fremmed valuta depositum konto kan åbnes som en opsparing, fast depositum eller løbende poster. Du kan overføre penge til din lokale baht konto, til en oversøisk konto. Den mindste oprindelige indskud er USD 5.000 eller tilsvarende i anden valuta.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Conrad |
Lagt på d. 11/11-2015 13:03
|
Girobank, Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver og prøver at klikke på linket i #7 ? Da vil du se at en foreigner eller thai kun skal min. have 1000 US$ på kontoen. Men hvis du er en virksomhed eller en juristic person, så vil jeg da undskylde at jeg ikke allerede er stoppet med at informere dig. |
|
|
click |
Lagt på d. 11/11-2015 13:52
|
Girobank, Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver og prøver at klikke på linket i #7 ? Da vil du se at en foreigner eller thai kun skal min. have 1000 US$ på kontoen. Men hvis du er en virksomhed eller en juristic person, så vil jeg da undskylde at jeg ikke allerede er stoppet med at informere dig. Conrad du har ret men selv BUDDA må da kæmpe forgæves mod girobank (kan, eller vil ikke forstå) jeg kan sku godt forstå at girobank i Danmark er lukket og slukket Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 11/11-2015 14:29
|
Virksomheder eller retshandelen personer registreret i udlandet eller i Thailand kan åbne fremmed valuta indlånskonti i nogen af 14 valutaer. Den udenlandske valuta Deposit-konto er en bekvem måde at isolere din virksomhed fra valutarisici, mens hvis du modtager indtægter i fremmed valuta vil du spare på transaktionsgebyrer. Kontoen giver dig også mulighed for at handle hurtigt, når valutakurserne bevæger sig i din favør. En fremmed valuta depositum konto kan åbnes som en opsparing, fast depositum eller løbende poster. Du kan overføre penge til din lokale baht konto, til en oversøisk konto. Den mindste oprindelige indskud er USD 5.000 eller tilsvarende i anden valuta. sådan står der skrevet på Johns link. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |