Se indlæg
 Udskriv debat
Nye mærkelige regler her i kongeriget
click
Vi er en tur oppe i Khon Kaen og da min kone ikke mener at jeg skal gå og drive den af heroppe, fik hun den ide at vi (jeg) skulle lægge nogle klinker på vores udendørs cementterrasse.
Vi drønede så ned i det lokale Global House for at købe lip, fugemasse & klinker. Vi fandt en sød ekspedient som hjalp os med at finde det rigtige og gik hen til kassen for at betale. Her kommer så en af de mærkelige nye regler nu skal man have ide-kort for at kunne købe ind, det har vi da aldrig haft med før og min kone havde jo som altid glemt sit i sin taske, der stod der hjemme, heldigvis havde farangen jo sit thai kørekort liggende ude i bilen, men sku en mærkelig ny regel at indføre. Som min kone sagde da vi kom ud i bilen hvad bliver det næste, når man står ved en 7/11 og ikke kan købe en flaske vand når man har glemt sit ide-kort og ekspedienten siger ingen ide-kort så kan du dø af tørst udenfor. Og jeg spørger bare hvad er ideen med den nye regel ??? som kasseren i Global-House påstår at regeringen har indført
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

maik
Som udgangspunkt skal alle thaier, som er mindst 8 år gamle, ALTID have id-kort med sig - sådan har det været i flere år.

Men jeg er enig med dig, det er en mærkelig regel I har været udsat for i Global House.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
hugoboerge
Kunne evt have noget at goere med det medlemsskab i forretningen ? Tag Makro som et eksempel.

JohnBKK
Anti terror praksis, at man vil vide hvem der køber hvad, hvis de skulle hitte på at lave bomber af materialerne?

click
maik skrev
Som udgangspunkt skal alle thaier, som er mindst 8 år gamle, ALTID have id-kort med sig - sådan har det været i flere år.

Men jeg er enig med dig, det er en mærkelig regel I har været udsat for i Global House.

Ja jeg ved det med id men det er til politiet eller offentlige myndigheder ikke et byggemarked men de påstår i Global-House det er et påbud der er kommet fra regeringen.
hugobørge skrev
Kunne evt have noget at goere med det medlemsskab i forretningen ? Tag Makro som et eksempel.

Ha ha HB det var også min første tanke men hvis vi ville have et kort ligesom makro homepro osv. så skulle vi henvende os i kundeservice
JohnBKK skrev
Anti terror praksis, at man vil vide hvem der køber hvad, hvis de skulle hitte på at lave bomber af materialerne?
Den kunne jeg forstå hvis man kunne lave sprængstof af varene men det er sku lidt svært af lip, fugemasse & klinker
Men måske JohnBKK er du inde på rette spor da det jo er et byggemarked og måske er det derfor som helhed at man nu skal vise id ved køb så de bagefter kan spore det men på den anden side du kan få trykt et falsk id-kort alle steder i Bangkok SååååHmmmmmm
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

maik
Alligevel tror jeg JohnBKK har ret.

Selvom man måske ikke kan lave sprængstof af det du har købt, så kan man det sandsynligvis af andre materialer byggemarkedet sælger. Derfor forlanger myndighederne at uanset hvad du køber så skal du vise id, man kan trods alt ikke forlange at ekspedienten skal kunne overskue om man kan lave noget eksplosivt af det du køber.

Og selvom det ikke er svært at anskaffe sig et falsk id-kort, så kræves der id i mange andre situationer hvor man også kunne bruge et falsk id-kort. Eks. ved valutaveksling og når en thai er gæst på et hotel.

maikjensen.dk

click
Alligevel tror jeg JohnBKK har ret.

Selvom man måske ikke kan lave sprængstof af det du har købt, så kan man det sandsynligvis af andre materialer byggemarkedet sælger. Derfor forlanger myndighederne at uanset hvad du køber så skal du vise id, man kan trods alt ikke forlange at ekspedienten skal kunne overskue om man kan lave noget eksplosivt af det du køber.

Og selvom det ikke er svært at anskaffe sig et falsk id-kort, så kræves der id i mange andre situationer hvor man også kunne bruge et falsk id-kort. Eks. ved valutaveksling og når en thai er gæst på et hotel.
Jeg tror også på denne forklaring med mindre man senere i en 7/11 skal til at vise id for at købe en iskage, men det ville da være sjovt at høre om andre har haft samme situation jeg vil da prøve i homepro når vi kommer tilbage til Phuket

JohnBKK
Hvis 7/11 sælger en Isbombe, kan det være de vil se noget ID?

http://www.hjemme...en-Alaska/

Tuttelu Tralla

bannok
Hvad med alle de små byggemarkeder rundt omkring i Thailand, der er en million af dem eller mere, der kan man også købe bombemateriale.

Jeg var i et byggemarked i dag og købte en boremaskine og en græsslåmaskine, jeg viste kun kolde kontanter og det var godt nok.

Hvorfor søren skal folk registreres når de køber i et byggemarked, jeg tror ikke på terror forklaringen, det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, men jeg tror det ligger noget andet bag.

GAMBIT
click skrev:

Vi er en tur oppe i Khon Kaen og da min kone ikke mener at jeg skal gå og drive den af heroppe, fik hun den ide at vi (jeg) skulle lægge nogle klinker på vores udendørs cementterrasse.
Vi drønede så ned i det lokale Global House for at købe lip, fugemasse & klinker. Vi fandt en sød ekspedient som hjalp os med at finde det rigtige og gik hen til kassen for at betale. Her kommer så en af de mærkelige nye regler nu skal man have ide-kort for at kunne købe ind, det har vi da aldrig haft med før og min kone havde jo som altid glemt sit i sin taske, der stod der hjemme, heldigvis havde farangen jo sit thai kørekort liggende ude i bilen, men sku en mærkelig ny regel at indføre. Som min kone sagde da vi kom ud i bilen hvad bliver det næste, når man står ved en 7/11 og ikke kan købe en flaske vand når man har glemt sit ide-kort og ekspedienten siger ingen ide-kort så kan du dø af tørst udenfor. Og jeg spørger bare hvad er ideen med den nye regel ??? som kasseren i Global-House påstår at regeringen har indført

Forskelsbehandling er aldrig sjovt.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

maik
bannok skrev:

Hvad med alle de små byggemarkeder rundt omkring i Thailand, der er en million af dem eller mere, der kan man også købe bombemateriale.

Jeg var i et byggemarked i dag og købte en boremaskine og en græsslåmaskine, jeg viste kun kolde kontanter og det var godt nok.

Hvorfor søren skal folk registreres når de køber i et byggemarked, jeg tror ikke på terror forklaringen, det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, men jeg tror det ligger noget andet bag.

TIT – This Is Thailand – her ophører logikken.

I flere butikscentrer kontrolleres tasker og lignende ved hovedindgangene, men der er ingen kontrol ved de mindre indgange. Hvorfor skulle der være mere logik i terrorbekæmpelsen i byggemarkeder?

maikjensen.dk

JohnBKK
Man kan købe rør, og søm, skruer, møtrikker til at proppe i en rørbombe, krudt har de vel også på lager?

Frown

Asian Farmer
TIT – This Is Thailand – her ophører logikken.

I flere butikscentrer kontrolleres tasker og lignende ved hovedindgangene, men der er ingen kontrol ved de mindre indgange. Hvorfor skulle der være mere logik i terrorbekæmpelsen i byggemarkeder?[/quote]

Ja det har også altid undret mig!
Tjek af det hele ved hovedindgangene.
Men parkerer man i parkeringskælderen er der ingen kontrol............

click
Man kan købe rør, og søm, skruer, møtrikker til at proppe i en rørbombe, krudt har de vel også på lager?
Så kommer der vel også ide-kontrol i Big C. Tesco Lotus osv. der kan man jo købe det samme bare i små mængder
Det hele ender vel med fingeraftryk check alle vegneRead the rules

dutling68
nu ved jeg ikke lige om man kan købe kunstgødning i det lokale market men det er et særdeleshed et godt middel til at lave en super bombe af se her
https://da.wikipe...bombningen

http://jyllands-p...rorbomber/

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

bvin
Nej det kan du ikke den "kunstgødning" blev sidste år beslaglagt, nu kan du få den rigtige gødning til markerne mere, der er meget for lidt af et bestemt bogstav i npk-gødningen og det kan du ej heller købe ekstra.

Hymmer
Nu er det jo nok ikke noget man normal skriver om, men siden tråden har taget den retning.....

Du kan finde alt du skal bruge i et velassorteret supermarked, alt der ellers kræves er videnFrown.

Så jeg tror ikke det har noget med det at gøre at du skulle fremvise ID, igen medmindre der igen er en der har tolket Thailandsk lovgivning på sin egen måde, og det sker jo med mellemrum hernede Grin

Og ved ikke hvordan du ser ud....men min søn fortalte mig at de i lufthavnen for en god uges tid siden,gik totalt amok med at fotografere og efterkontrollere alle der så arabiske ud (Tyrkiske sikkert) , men han som blåøjet lyshåret dansker gik lige igennem.

Yonok
Kontrol,kontrol og atter kontrol-bare se med vores tlf. som også skulle registreres-næste bliver vel vore computer-eller en chip sat ind ved indrejse,så de altid ved hvor du er.

bvin
mmmm... nej det er ikke normalt man skriver om, men jeg har lige fået en opdatering af det som desværre er en af de nye mærkelige regler, og som i fremtiden vil give bagslag!

Derfor omformuleres dette til følgende:

Billedligt vil det svare til, at købe et nyt kugleleje der mangler en kugle og er blevet fyldt op med fedt i stedet, pga. de nye mærkelige regler. Dette vil med tiden løbe ud og forurene gulvet som ikke er til at fjerne. Forureningen bliver mere og mere synligt og kræver handling, gulvet bliver glat og meget farligt at færdes på. Skal gulvet udskiftes eller bare leve med det, og tag risikoen for at komme personlig til skade med tiden.

Efter ”Grevindens” opdatering i det lille grevskab er der i de sidste 5 år givet en gødningsmængder, som er blevet tilpasset til jorden og afgrøden. Underligt nok har lidt ændret markarbejde og lidt forberedelse formindsket gødningsmængden og udbyttet er blevet markant større, og det giver sorte tal på bundlinen gennem de senere år.

Sat nu følgende udsagn ind i billedet:
- dette år er brugt samme mængde som sidste år, med gødningsindholdet efter DNMR, = i år er udbyttet mere end 30 % mindre og markant ringer kvalitet.
- der har ikke været så mange fisk til deres produktion af rådden fisk.(hurra)
- mærkelig film på vandet og der er kommet mange alger.
- i regnvandsmagasinerne er der flere fisk med sår.
gang dette med en fremtidsfaktor på 4 og tillæg den normale arbejdsadfærd (herude) når udbyttet bliver ringer!

Det er tanke vækkende at de nye mærkelige regler meget ligner skrivebords løsninger i EU og Dannevang.
Overvejelsens i nærfremtid kunne være en dybere brønd og mere udstyr til vandrensning, samt ikke mindst hvorfra kommer fisken og grøntsagerne vi køber på marked?

lek
bvin skrev:

Nej det kan du ikke den "kunstgødning" blev sidste år beslaglagt, nu kan du få den rigtige gødning til markerne mere, der er meget for lidt af et bestemt bogstav i npk-gødningen og det kan du ej heller købe ekstra.

Det er noget ævl...
Hvad er det man ikke kan købe ??

Gødning kan købes alle steder

Spring til debat: