Se indlæg
 Udskriv debat
Norge tillader thailandsk Norwegian-personale
Webmaster
Det norske justitsministerium har givet Norwegian lov til at anvende thailandsk kabinepersonale på langdistanceflyvninger fra Norge. Personalet får angiveligt en grundløn på 3.000 kroner om måneden.

Først måtte de ikke. Så truede de med retssag. Og nu kan Norwegian så alligevel godt få lov til at bruge thailandske stewardesser på sine norskindregistrerede langdistancefly, når de flyver til og fra Norge. Det er juristerne i det norske justitsministerium kommet frem til efter at have gransket paragrafferne en ekstra gang.

Dermed har Norwegian fået lov til at bruge kabinepersonale, der ifølge norske medier får en grundløn på 3.000 norske kroner, på norske fly, der flyver til og fra Norge.

Ifølge norsk lovgivning, så er besætningsmedlemmer på udenlandske fly undtaget fra kravet om norsk arbejds- og opholdstilladelse. Men da der er tale om norske fly, så mente justitsministeriet i første omgang ikke, at Norwegians personale kunne undtages - heller ikke selvom personalet reelt er ansat gennem et asiatisk rekrutteringsbureau.

Nu har juristerne gransket paragrafferne igen og især nærstuderet Schengen-aftalens grænseforordning. Selvom Norge ikke er medlem af EU, så har landet tilsluttet sig Schengen-aftalen. Og med baggrund i Schengen-aftalen er det norske justitsministerium kommet frem til, at flypersonale kan rejse ind i Norge uanset om de er ansat på norske eller udenlandske fly.

Læs nærmere om sagen på: Check-In.dk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
GAMBIT
Det var ikke meget - og slet ikke hvis kursen er dårlig. Men sådan er livet og jeg benytter mig gerne af de dejligt lave priser for flybiletter Smile

TG950
hvor blev den norske model af ? ( læs: den danske model )

http://danskemode...

GAMBIT : nu er Norwegian ikke just billig, inden du får set dig om så kommer du til at betale kassen for billeten, hvis du vil benytte dig lidt af deres service.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

handy
TG950 skrev:

GAMBIT : nu er Norwegian ikke just billig, inden du får set dig om så kommer du til at betale kassen for billeten, hvis du vil benytte dig lidt af deres service.

ikke enig konen og jeg fløj med dem på sommerferie direkte i sommer pris 8.500 Dk for 2 med bagage mad sædevalg Thai skulle ha 17.000 dk og alt kørte til tiden så gør det igen til sommer sådan er der at være fagtigrøv mødte også mange andre kendte ansigter om bord...

Girobank
Udgifter til personalet er vel aarsagen til at billetprisen kan holdes lavt?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

natty
Tjah, jeg flyver ud i den absolutte hølsæson med Thai, billetten er dog købt for en måneds tid side. Ud til Phnom Phen og hjem fra Bkk, pris 4800k, det kan Norwegian nok ikke gøre billigere., incl bagage, sædevalg, mad, drikkelse mv. Det skal siges at billetten idag koster over 8000 kr, og Norwegian er dyrere på de omkringliggende dage, alene til Bkk ....Så prisen er alene et udtryk for udbud og efterspørgsel.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

rinpoche
GAMBIT skrev:

Det var ikke meget - og slet ikke hvis kursen er dårlig. Men sådan er livet og jeg benytter mig gerne af de dejligt lave priser for flybiletter Smile

Det gør jeg så ikke. Jeg bryder mig ikke om løndumpning.
Nu er jeg så også indenfor branchen, og derfor er det mig magtpåliggende at mine kollegaer og undertegnede også fremadrettet kan bibeholde deres jobs.

Når det så er sagt, så vil jeg blot tilføje, at jeg ser ikke ned på folk med en anden holdning.
Det må komme an på den enkeltes samvittighed.

mvh

JohnBKK
"Working Poor" - nu også i Skandinavien, jeg synes det er noget forbandet svineri, bare fordi man vil flyve billigere end prisen på en Big Mac Menu - som også er et forbandet svineri!

Endvidere skal jeg ikke nyde noget af at placere mine blege røvballer i et sæde på den plastikflyver, lortet brækker vel midtover i en kuling fra nordvest, eller pga. en grum windshear ved landing.

Tjek også sæde config, der er nok presset max. antal ind både på langs og tværs, ekstremt smalle er de med garanti også..

juj
Har lige købt billet til Bangkok afgang 2 December pris 6500- kunne have sparet 3000- hvis jeg fløj med Aeroflot. Takkede nej jeg stoler ikke på sikkerheden ved de billige selskaber, der skal jo spares for at sælge til den pris, samt der skal tjenes penge til ejerne.

Service og vel uddannet personale, og side komfort går jeg ikke på kompromis med. Over fyldte fly og dårligt personale er også en del af sikkerheden eller mangel på samme.

Flyver dog gerne med dem København - Aalborg ol hvis afgangen passer mig bedst.

JohnBKK
Er du fuld igen, Jack?

Hvem skal du flyve med, "Working Poor" Norwegian eller hva´?

Ingen aner hvem der er mest sikker, har de bedste piloter, bedste QA osv. osv. - ikke som den rådne verden er indrettet idag, alt kan ske, ALT!!!

Shock

natty
JohnBKK skrev:

- ikke som den rådne verden er indrettet idag, alt kan ske, ALT!!!

Shock

Jeg bliver sgu helt bekymret for din mentale tilstand LOL LOL

JohnBKK
Not to wolly, Dear Nasty, me Okay all da time, hahahahahaaaa!!!

- og så ellers goodnight and goodluck from Bang Cock...

Sleeping good

handy
natty skrev:

Tjah, jeg flyver ud i den absolutte hølsæson med Thai, billetten er dog købt for en måneds tid side. Ud til Phnom Phen og hjem fra Bkk, pris 4800k, det kan Norwegian nok ikke gøre billigere., incl bagage, sædevalg, mad, drikkelse mv. Det skal siges at billetten idag koster over 8000 kr, og Norwegian er dyrere på de omkringliggende dage, alene til Bkk ....Så prisen er alene et udtryk for udbud og efterspørgsel.

og når den hedder Bkk-Cph og over en måned er der aldrig billige billetter med Thai.....

Girobank
Natty, det er ikke korrekt, min hustru fik til ca. 37000B for returbillet med thai.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

handy
JohnBKK skrev:

Er du fuld igen, Jack?

Hvem skal du flyve med, "Working Poor" Norwegian eller hva´?

Ingen aner hvem der er mest sikker, har de bedste piloter, bedste QA osv. osv. - ikke som den rådne verden er indrettet idag, alt kan ske, ALT!!!

Shock

ja eller flyve med sikre Thai Airways som flere gange har været tæt på at få start forbud pga de sjusker med sikkerheden og eftersyn...ha ha

GAMBIT
TG950 skrev:

Der har du sikkert ret, min kone og jeg fløj BKK-CPH tur retur for 6800,- uden flymad og sædevalg, dog med tilvalg af 1x 20 kg ekstra bagage.

jeg synes det var ret så billigt.

GAMBIT
rinpoche skrev:

GAMBIT skrev:

Det gør jeg så ikke. Jeg bryder mig ikke om løndumpning.
Nu er jeg så også indenfor branchen, og derfor er det mig magtpåliggende at mine kollegaer og undertegnede også fremadrettet kan bibeholde deres jobs.

Når det så er sagt, så vil jeg blot tilføje, at jeg ser ikke ned på folk med en anden holdning.
Det må komme an på den enkeltes samvittighed.

mvh

Respekt for det, men nu er det ikke altid at der er råd til at have en samvittiged Wink

handy
GAMBIT skrev:

TG950 skrev:

Der har du sikkert ret, min kone og jeg fløj BKK-CPH tur retur for 6800,- uden flymad og sædevalg, dog med tilvalg af 1x 20 kg ekstra bagage. ja også den med en extra kuffert til 270 dk med 20 kilo dejligt når spisekammeret skal fyldes op....Wink

jeg synes det var ret så billigt.

ja Thai skulle ha 42.000 thb med afgang den 7 juni og med dårligere kur en nu fandme billigt fik sådan cirka 2 til samme pris.

natty
Girobank skrev:

Natty, det er ikke korrekt, min hustru fik til ca. 37000B for returbillet med thai.

Hvad er ikke korrekt? Påstår du at jeg lyver?

Girobank
Beklager det var en kommentaer til Handy, min kone fik en billet til 37000B. med Thai.

Ikke korrekt er ikke=at lyve!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: