Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kurs ved overførser til Thailand
|
|
jh |
Lagt på d. 12/09-2015 13:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Hej er der nogle herinde der ved hvad hva vi får når vi overfører til bank i Thailand.Jeg har nu aldrig tænkt over det før nu,får vi mere end kursen viser i Thai bank nogle siger det.Har nogle prøvet Telex Tranfer kan se det er noget mere der gives.Jeg ville mene det er det samme som bankoverførsel eller hvad er forskellen borset fra kursen er højere.Jeg har selv Kasikorn bank.Der kan man se forskellige kurser eks Telex tranfer http://www.kasiko...hange.aspx |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/09-2015 13:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg har haft Kasikornbank siden starten af 2008, har overført til denne konto fra min egen danske bank lige siden. Det kan godt være mit hoved er lidt ristet i dag, men jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg????? |
|
|
zapper |
Lagt på d. 12/09-2015 14:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
jh skrev: Hej er der nogle herinde der ved hvad hva vi får når vi overfører til bank i Thailand.Jeg har nu aldrig tænkt over det før nu,får vi mere end kursen viser i Thai bank nogle siger det.Har nogle prøvet Telex Tranfer kan se det er noget mere der gives.Jeg ville mene det er det samme som bankoverførsel eller hvad er forskellen borset fra kursen er højere.Jeg har selv Kasikorn bank.Der kan man se forskellige kurser eks Telex tranfer http://www.kasiko...hange.aspx der er forskel på hvad bankerne giver http://bankexchan...fault.aspx |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/09-2015 14:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Der er flere muligheder, du kan overføre i DKK via SWIFT (Telex) - og de bliver så vekslet til THB ved ankomst til den thailandske bank, og du kan også gøre det omvendt. Ved ikke om der er den store forskel, tror det ikke. Endvidere mener jeg at Kasikornbank er ret dyr mht. gebyr, hvorimod Bangkok Bank charger 200 THB ved modt. af overførsel. Når du overfører fra din danske bank, så lad afsender betale omk. ved ovf. i DK og lad modtagerbank betale omk. i TH, det er billigst.. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 12/09-2015 15:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Vandango. Hvorfor så bruge din tid på en kommentar. Keder du dig? -) Flyver PE med THAI altid
|
|
|
jh |
Lagt på d. 12/09-2015 15:29
|
zapper skrev: jh skrev: Hej er der nogle herinde der ved hvad hva vi får når vi overfører til bank i Thailand.Jeg har nu aldrig tænkt over det før nu,får vi mere end kursen viser i Thai bank nogle siger det.Har nogle prøvet Telex Tranfer kan se det er noget mere der gives.Jeg ville mene det er det samme som bankoverførsel eller hvad er forskellen borset fra kursen er højere.Jeg har selv Kasikorn bank.Der kan man se forskellige kurser eks Telex tranfer http://www.kasiko...hange.aspx der er forskel på hvad bankerne giver http://bankexchan...fault.aspx Jo det ved jeg skam zapper men det er den enkelte bank feks kasikornbank der vises flere kurser den første vekselkurs i DDK er det den vi får ved overførsel fra Danmark eller får vi en højere kurs,det mener nogle af de Danskere der bor eller er meget af tiden i Thailand,og hvad er Transfer Telex. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 12/09-2015 15:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Da kursen svinger op og ned, er der ingen som kan fortælle dig hvad du kan få, når du overfører penge fra Danmark til Thailand. Men hvis du udfører en alm. pengeoverførsel via internetttet fra din danske bank til din thailandske bank, så vil du få TT-kursen ved veksling af de DKK til THB i Thailand, den er ca 3 - 3,5 satang lavere end Forex kursen, det er hvad jeg får ved overførsel til SCB bank. Overførslen sker via Bangkok Bank og gebyr i Thailand er ca. 4 - 500 baht. Gebyr i min danske bank er 40 kr, det er Basisbank. På kontoudtog i Thai banken kan jeg ikke se gebyrerne, men ved henvendelse i banken, kan jeg få dem til at udprinte en oversigt over overførslen og her kan jeg så se kursen og gebyrerne. For mig tager det som regel mellem 2 og 5 dage før pengene er på min SCB bankkonto. Som JohnBKK skriver, så vælg at den danske konto betaler gebyr i DK og den thailandske konto gebyr i Thailand og at overførslen foregår i DKK og vekslingen sker i Thailand, det er som regel det der giver den bedste kurs. |
|
|
jh |
Lagt på d. 12/09-2015 15:32
|
JohnBKK skrev: Der er flere muligheder, du kan overføre i DKK via SWIFT (Telex) - og de bliver så vekslet til THB ved ankomst til den thailandske bank, og du kan også gøre det omvendt. Ved ikke om der er den store forskel, tror det ikke. Endvidere mener jeg at Kasikornbank er ret dyr mht. gebyr, hvorimod Bangkok Bank charger 200 THB ved modt. af overførsel. Når du overfører fra din danske bank, så lad afsender betale omk. ved ovf. i DK og lad modtagerbank betale omk. i TH, det er billigst.. Prøv lige at klikke på det link jeg lagde ved i første indlæg,der er da flere kurser og syntes da det er noget hvis man overfører store beløb. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/09-2015 15:36
|
Næh. Men ville gerne have det skåret ud i pap? |
|
|
jh |
Lagt på d. 12/09-2015 15:39
|
Conrad skrev: Da kursen svinger op og ned, er der ingen som kan fortælle dig hvad du kan få, når du overfører penge fra Danmark til Thailand. Men hvis du udfører en alm. pengeoverførsel via internetttet fra din danske bank til din thailandske bank, så vil du få TT-kursen ved veksling af de DKK til THB i Thailand, den er ca 3 - 3,5 satang lavere end Forex kursen, det er hvad jeg får ved overførsel til SCB bank. Overførslen sker via Bangkok Bank og gebyr i Thailand er ca. 4 - 500 baht. Gebyr i min danske bank er 40 kr, det er Basisbank. På kontoudtog i Thai banken kan jeg ikke se gebyrerne, men ved henvendelse i banken, kan jeg få dem til at udprinte en oversigt over overførslen og her kan jeg så se kursen og gebyrerne. For mig tager det som regel mellem 2 og 5 dage før pengene er på min SCB bankkonto. Som JohnBKK skriver, så vælg at den danske konto betaler gebyr i DK og den thailandske konto gebyr i Thailand og at overførslen foregår i DKK og vekslingen sker i Thailand, det er som regel det der giver den bedste kurs. Jo jeg kender godt måden at overføre på har prøvet det mange gange.Men som du skriver får vi TT kursen som i dag i Kasikornbank er 5,40 pr DDK men den reele kurs er da bare 5,22 pr DDK.??????????? Og hvad har det med Forex kursen at gøre dem går jeg ikke igennem og deres kurs er kun 5,17 pr DDK i dag så en dårlig forretning. Redigeret af jh d. 12/09-2015 15:45 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 12/09-2015 15:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ja jh, vekselkursen for sedler er 5,22, men hvorfra får du at det er den reelle kurs for en bankoverførsel? Som du vel kan se, så er kursen forskellig om du veksler sedler eller udfører en overførsel, er det virkeligt så svært at forstå? Da du har redigeret dit indlæg så gør jeg det også, Forex kursen var tæt på 5,48 ved fredagens slutning |
|
|
jh |
Lagt på d. 12/09-2015 15:49
|
Conrad skrev: Ja jh, vekselkursen for sedler er 5,22, men hvorfra får du at det er den reelle kurs for en bankoverførsel? Som du vel kan se, så er kursen forskellig om du veksler sedler eller udfører en overførsel, er det virkeligt så svært at forstå? Tak for det Conrad det var det jeg ville vide og troede det var den reele kurs jeg har fået besvaret mit spørgsmål |
|
|
jens |
Lagt på d. 12/09-2015 16:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Den øjeblikkelige markedskurs kan du se her. http://finance.ya...=m&q=l&c=# {"range":"5d","allowChartStacking":true} Danske banks kurser kan du se her. http://www-2.dans...7CMSValuta Og der er det jo den der hedder betaling til udlandet der bruges ved overførsel, også kan du jo også se middelkursen som er den dagens handel på børserne er sluttet på. Det koster 50kr i danske bank at overføre og 200thb at modtage dem i Bangkok bank i thailand. Og pengene plejer at være der efter 2 dage da ´Bangkokbank er en af Danskebanks korrespondentbanker, det er kasikorn også. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 12/09-2015 16:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Ja vandango, der kommer nok lidt hjælp senere. Håber ikke dit hoved er helt visnet væk. :-)
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/09-2015 16:58
|
JohnBKK skrev: Der er flere muligheder, du kan overføre i DKK via SWIFT (Telex) - og de bliver så vekslet til THB ved ankomst til den thailandske bank, og du kan også gøre det omvendt. Ved ikke om der er den store forskel, tror det ikke. Endvidere mener jeg at Kasikornbank er ret dyr mht. gebyr, hvorimod Bangkok Bank charger 200 THB ved modt. af overførsel. Når du overfører fra din danske bank, så lad afsender betale omk. ved ovf. i DK og lad modtagerbank betale omk. i TH, det er billigst.. Jeg tror at du har ret i at den er blevet (dyrere). Her de sidste 3 år har jeg skullet betale 600 baht i gebyr om året for at have min konto, mener også at jeg betaler mere i vekselgebyr. Hvis kontoen har været tom når gebyret skal trækkes, lukker Kasikorn kontoen ned. Så når du har overført penge inden afrejsen og står i bkk lufthavnen og skal hæve thaibaht til taxa og bus, får man en lang næse. Du skal indsætte 600 bath på kontoen, og herefter vil personalet åbne kontoen igen, så du kan få adgang til de penge du overførte fra danmark. Fandme irriterende og for åndsvagt. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/09-2015 18:05
|
Hehe! Altid morsomt og interessant at gå i banken for "service" - man får tjekket sit jai roon niveau, og jeg går som regel totalt amok fordi der altid er et eller andet sindssygt i vejen, eller noget nyt de har fundet på. Det her har ikke så meget med kursen på THB at gøre, men måske det kan være god info. til folk når de går i banken. Skulle sidste år ha´nyt ATM Debit Card i K-Bank, hvilket jeg glemte og overskred dato med nogle få dage, så det var lige 300 THB for et nyt, hvilket jeg brokkede mig over. Nå, jeg skulle jo ha´ det nye kort, så den mandlige medarbejder med zero english gik igang med at taste og taste, og han så mere og mere bister ud, og tilkaldte en overordnet. Siden den konto blev åbnet havde jeg fået nyt pas, så nummeret passede ikke. Stor forvirring og ballade, de ville sgu´ ikke lave nyt kort pga. det, selvom jeg prøvede flere gange at sige "me same, same person, just number wrong, kap???" Intet at gøre, intet nyt kort.. fuck dem, ud af butikken og 300 meter ned ad gaden til en større K-Bank. Kan da bare lave en ny konto med nyt ATM, nemt... Nej, solly, "U have work permit?" "We need that for open new account". ARRRGHHHHH!!!! Nå, jeg holdt pause nogle uger, fik fundet en kopi af det gamle pas, gik i min K-Bank filial på en dag hvor den fede Somchai ikke var der, og gik så i flæsket på en lille fiks kvindelig sag og skruede op for charmen og viste herlighederne, altså det gamle pas, og fik så et nyt kort 10 min. efter. Morale: Charme, lækkert hår, rene negle, pænt klædt på og find en kvindelig medarbejder, så kører det! Redigeret af JohnBKK d. 12/09-2015 18:11 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 12/09-2015 18:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Altså alt det du ikke har og så var du heldig alligevel... Ja siges det ikke "Heldet følger de tossede".. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/09-2015 18:50
|
Har du læst reglementet fornylig, Boy???? http://www.thaila...regler.php Du overtræder stort set de fleste paragraffer med din lille kommentar, men det er jo ikke usædvanligt fra din side. Men jeg ved godt hvorfor, du er p!ssed fordi du ikke når mig til sokkeholderne når der skal skrives og berettes fra Thailand, svært at erkende, ikke? Misundelse er grimt... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/09-2015 07:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Der er flere muligheder, du kan overføre i DKK via SWIFT (Telex) - og de bliver så vekslet til THB ved ankomst til den thailandske bank, og du kan også gøre det omvendt. Ved ikke om der er den store forskel, tror det ikke. Endvidere mener jeg at Kasikornbank er ret dyr mht. gebyr, hvorimod Bangkok Bank charger 200 THB ved modt. af overførsel. Når du overfører fra din danske bank, så lad afsender betale omk. ved ovf. i DK og lad modtagerbank betale omk. i TH, det er billigst.. Telex afgik ved doeden for mange mange aar siden. Gad vide hvor mange medlemmer her som egentlig ved hvad en telex maskine er ? SWIFT er en international kode for banker samt at goere overfoersler nemmere. Her er f.eks. Bangkok Bank's. [url] http://www.bangko...dFAQs.aspx [/url] |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/09-2015 08:09
|
Kære hugoboerge, jeg nævnte Telex fordi Kasikornbank nævner Telex Transfer på deres hjemmeside: http://www.kasiko...hange.aspx Samme som en SWIFT.. Jo, jeg kender skam udmærket en telex fra min tid på handelsskole hvor vi via sådan en var koblet på ØK Data, så vi kunne sidde og lave små programmer i Basic, meget avanceret dengang.. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |