Se indlæg
Mareridt: Nordjyde fængslet i Thailand
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 06/09-2015 08:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
374 mennesker på et areal på 200 kvadratmeter. Vi sover direkte på gulvet - som sardiner i en dåse, fortæller Peter Jensen fra Hjørring
THAILAND: Overfald og sygdom er hverdag for den nordjyske forretningsmand Peter Jensen fra Hjørring, som i snart et år har siddet fængslet i Phuket Provincial Prison. Det skriver NORDJYSKE Stiftstidende. - I vores afdeling er vi 374 mennesker på et areal på 200 kvadratmeter. Vi sover direkte på gulvet - som sardiner i en dåse, fortæller Peter Jensen. NORDJYSKE Stiftstidende har talt med Peter Jensen via hans kærestes mobil, mens han var på sygehuset med skader fra et overfald. Han er blevet overfaldet to gange i fængslet. Han har nægtet at betale såkaldte beskyttelsespenge. Den 49-årige forretningsmand har tabt næsten 40 kilo, efter at han blev anholdt i november sidste år på grund af en fængslingskendelse fra Danmark, hvor der venter ham en sag for grov moms- og skattesvindel. Men udleveringen fra Thailand er aldrig gennemført. ... http://nordjyske....d/112/1513 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Ja sådan er det at rejse fra noget, man ikke har fået gjort færdigt... Vi andre kan jo kun lære af dette, for han er jo kun dansker og kan dø i det thailandske fængsel uden de danske myndigheder gider løfte en finger, han er jo ikke nydansker. Det skulle lige havde været en, tør slet ikke skrive det, så var vedkommende kommet hjem på første klasse... Der er nogen der skulle skamme sig på ambassaden eller i udenrigsministeriet, for det er da vist ikke rent trav, dette her. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/09-2015 09:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 09:22
|
JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Du har da ret, men det gør det jo ikke mere lovligt, at lade denne mand rådne op i Thailand.. Det er min overbevisning at der er mere som så, for hvorfor skulle den danske stat beder om arrest, for derefter at glemme manden... Der må være noget der halter her, men det frigiver da ikke ambassaden eller borgerservice for ansvar, for de er jo til for at hjælpe i sådan tilfælde, vil jeg da tro... |
|
|
sony |
Lagt på d. 06/09-2015 09:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Mukke skrev: JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Du har da ret, men det gør det jo ikke mere lovligt, at lade denne mand rådne op i Thailand.. Det er min overbevisning at der er mere som så, for hvorfor skulle den danske stat beder om arrest, for derefter at glemme manden... Der må være noget der halter her, men det frigiver da ikke ambassaden eller borgerservice for ansvar, for de er jo til for at hjælpe i sådan tilfælde, vil jeg da tro... Det kunne være den danske stat tænker, i thailand bliver han straffet, det ville han ikke blive i danmark. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 09:35
|
Sony sådan tror jeg ikke etaten arbejder. Der må være andet der ligger til grund for den langsomme sagsbehandling fra den danske side. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/09-2015 10:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Fryd! Det er hvad man høster ved at lave kriminalitet og derefter prøve at skjule sig i Thailand! Lad ham endelig sidde og jeg håber han får nogle flere på munden! Sikke en svans! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/09-2015 10:48
|
nu er det jo ikke sikkert at det er den danske stat der trækker sagen ud, så vidt jeg husker rigtigt tog svindleren af sted vel vidende om at en sag var under optræk og overstayed sit visum for ikke at komme tilbage....min pointe er at det kan ligeså godt være hans advokater der vil trække tiden for at få gavn af eventuelle forældelsesfrister..bare en tanke... at han nu er ved at være kørt ned pga. forholdene i fængslet er så en anden sag, men jeg mener ikke at det er ambassadens pligt at hjælpe kriminelle, de har sikkert gjort deres. desværre, som så mange gange før, ikke 1 gram medlidenhed herfra.. jeg har respekt for alle de helt almindelige mennesker som står op hver morgen og går på arbejde og betaler deres skat...alle disse folk som bryder loven for at finansiere deres drømme giver jeg intet for, et lille citat fra Robert De Niro's film 'A Bronx Tale' hvor de niro's søn bliver forført af livet som det lukrative liv som gangster: 'the working man is the tough guy' |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/09-2015 11:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
JS skrev: et lille citat fra Robert De Niro's film 'A Bronx Tale' hvor de niro's søn bliver forført af livet som det lukrative liv som gangster: ''the working man is the tough guy En rigtigt fin scene fra filmen Er helt enig: "the working man is the tough guy" |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/09-2015 11:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Når jeg læser dette klip fra artiklen - kunne det foranlede mig til at tro, at han heller ikke har rent mel i posen dér, og har et udestående med loven i Thailand. I stedet er der kommet flere civile sager mod Peter Jensen i Thailand, ifølge ham selv fordi hans forretninger er gået i stå på grund af fængslingen. Der er aldrig sendt en egentlig udleveringsbegæring til Thailand, ifølge anklagemyndigheden fordi det normalt ikke er nødvendigt i et land som Thailand. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/09-2015 12:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
http://www.thaivi...in-phuket/ Der er en person i starten af tråden der påstår at være snydt af ham for xxx.xxx baht. De efterfølgende mange indlæg ender i det rene sludder, præcis den samme præstation de ærede medlemmer her på portalen oftest foranleder - inklusiv mig selv. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/09-2015 13:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Uden at gaa i naermere detaljer saa maa vedkommende have gjort noget ulovligt i Thailand, ellers ville han vel ikke sidde i spjaeldet ? |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 06/09-2015 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
http://nordjyske....r%20jensen Har ikke den store medlidenhed med ham. en simpel notorisk vaneforbryder. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 07/09-2015 10:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
som det ser ud lige nu. er han jo ik dømt for nogrt, endnu. hverken i thailand eller danmark. der er noget vi ik for at vide her. måske er det endnu en tynd sag fra skat og derfor har de ik så travt med at få han hjem. der er ugler i mosen. normalt er man uskydig indtil der er faldet en dom. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/09-2015 11:35
|
Noget maa han vaere doemt for her i Thailand for de kan ikke bure manden inde paa ubestemt tid men det fortaeller EB ikke noget om. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/09-2015 12:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Noget maa han vaere doemt for her i Thailand for de kan ikke bure manden inde paa ubestemt tid men det fortaeller EB ikke noget om. Tja, du kan jo spørge de to Myanmarianere (eller hvad sådan nogle nu hedder) fra Koh Tao, hvor længe man kan sidde fængslet uden at være dømt. Men jeg er enig i, at de jo nok har noget på ham, og derfor ikke er så hurtige til at udlevere ham. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 07/09-2015 12:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Nuvel,sålænge manden ikke er dømt for noget,kan man vel ikke kalde ham en gemen tyveknægt.Skulle det engang vise sig,at han har opført sig som en gemen tyveknægt i DK. fortjener han i hvert fald ikke den behandling,som han får i det rædselsfulde fængsel,som han befinder sig i ! Hvis man ikke selv har prøvet,at være i thai fængsel,har man ikke en jordisk chance for,at forstå,hvad det vil sige! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/09-2015 13:12
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Noget maa han vaere doemt for her i Thailand for de kan ikke bure manden inde paa ubestemt tid men det fortaeller EB ikke noget om. Tja, du kan jo spørge de to Myanmarianere (eller hvad sådan nogle nu hedder) fra Koh Tao, hvor længe man kan sidde fængslet uden at være dømt. Men jeg er enig i, at de jo nok har noget på ham, og derfor ikke er så hurtige til at udlevere ham. De to stakler fra Myanmar er anklaget for mord derfor sidder de buret inde. Jeg skal ikke kloge mig paa det men man kan tilbageholde folk i op til 7 X 12 dage = 84 dage i alt hvorefter der skal komme en anklage ellers skal de tilbageholdne frigives. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/09-2015 15:13
|
thongsala skrev: JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Nuvel,sålænge manden ikke er dømt for noget,kan man vel ikke kalde ham en gemen tyveknægt.Skulle det engang vise sig,at han har opført sig som en gemen tyveknægt i DK. fortjener han i hvert fald ikke den behandling,som han får i det rædselsfulde fængsel,som han befinder sig i ! Hvis man ikke selv har prøvet,at være i thai fængsel,har man ikke en jordisk chance for,at forstå,hvad det vil sige! fri mig for det der....han vidste at det ville komme en sag imod ham, derfor flygtede han til Thailand hvor han håbede på at de ikke kunne finde ham..det kunne de og hvis han ikke var skyldig i noget som helst, hvorfor skulle det Thailandske politi så holde på ham? jeg håber ikke du er ligeså naiv i den virkelige verden... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/09-2015 15:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jeg vil kalde det en kynisk mediestorm fra en avis der som alle andre værdiløse pamfletter i DK mangler omsætning. Bare se overskriften: "Mareridt: Nordjyde fængslet..." - og så et billede hvor manden ligger med lænker om anklerne, hvilket jo er meget normalt i rare, venligt smilende Thailand, ikke? Men et mareridt tror jeg da ikke på det er, og at han er nordjyde lugter lidt af "stakkels venlig Vendelbo der er kommet i uføre, og hvordan får vi ham hjem.." Indsamling? Facebook alarm? Mobilisering af alle tåbelige do gooders? Nå nej, de har travlt med at juble og klappe af den muslimske migrant fortrop der senere vil ende med at sætte en stopper for det herlige frie og friske danske liv som de kender det, jubelbåtnakkeidioter!! Så derfor ligger Vendelboen i den seng som han selv har redt qua sine tidligere handlinger, og så burde han lukke munden, bide bisserne sammen og tage det som en mand. Redigeret af JohnBKK d. 07/09-2015 15:38 |
|
Spring til debat: |