Se indlæg
 Udskriv debat
Det er næsten for meget
Mukke
Hvad er det, der lige sker her... Han har været minister lidt mere end 1. år, sikkert aldrig lavet et stykke ærligt arbejde og så får han i hoved og r...

Andre har arbejdet et helt liv, får deres alderspension, men vælger at flytte til Thailand. De får hvad der i Danmark ikke kan leves for. 5.400.-.

Hvis dette fjog flyttede til Thailand, gud bedre det, så ville han stadig få fuld pension, fordi han har jo været important som man siger... Han vil ikke blive trukket en rød øre i sin pension..

Gud bevare Danmark...

http://ekstrablad...en/5502400

Webmaster
Mens Margrethe Vestager kæmper for, at raske danskere venter med pensionen, så hæver hendes egne tre børn hver en årlig pension på 15.593 fra det offentlige, og det har de gjort det meste af deres liv.
Link: http://www.dr.dk/...230557.htm

Børnene er endnu ikke født 20, og den ene unge blev endda født mens hun var minister. Den rolle som minister som udløste pensionen til hendes børn.

Befolkningen har de politikere som befolkningen ønsker.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Mukke
webmaster kan kun give dig fuldstændig ret, men du må da indrømme at det er surt for os andre at se på.. Vi har ikke valgt dem, for det kan vi jo heller ikke, når vi bor i Thailand.. Nej vi kan betale skat, sågar sundhedsbidrag tror jeg det hedder og andet...

Som jeg har skrevet før har jeg søgt aircondition hjælp, fordi jeg ved mange får varmehjælp, selvom de bor i Thailand... Den faldt ikke i god jord... Fik en sviner fra etaten heheh...

Asian Farmer
Mukke skrev:

webmaster kan kun give dig fuldstændig ret, men du må da indrømme at det er surt for os andre at se på.. Vi har ikke valgt dem, for det kan vi jo heller ikke, når vi bor i Thailand.. Nej vi kan betale skat, sågar sundhedsbidrag tror jeg det hedder og andet...

Som jeg har skrevet før har jeg søgt aircondition hjælp, fordi jeg ved mange får varmehjælp, selvom de bor i Thailand... Den faldt ikke i god jord... Fik en sviner fra etaten heheh...

Det er god humor !!!!! LOL LOL

Asian Farmer
Jeg har ikke betalt skat i dk i nok år til at få fuld pension. Og jeg tvivler kraftigt på der overhovedet vil være noget der hedder pension om 17 år, når jeg når den alder de nu har opgivet som pensionsalder.
At ministre og embedsmænd blir forgyldt i hoved og røv, rager mig en pap-and !
Jeg har betalt det jeg skulle i det land, og der kommer aldrig noget tilbage.
Og det har jeg det fint med!

Webmaster
Mukke skrev:
webmaster kan kun give dig fuldstændig ret, men du må da indrømme at det er surt for os andre at se på..

Skam hellere ikke min kop te selvom jeg trods alt stemmer. Men der er desværre flertal for den førte politik.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
Ikke for at forsvare politikerne som sådan eller for at forsvare beløbene, men man skal lige tænke på, at tingene ikke kun er sort/hvide.

De fleste job i vore dage har et opsigelsesvarsel og en pensionsordning. Og selvom det er forholdsvis nemt at fyre ansatte i Danmark, så er politikerne endnu mere udsat end de fleste almindelige arbejdere. Usikkerhed belønnes ofte med ekstra i pension eller opsigelsesvarsel.

Når det gælder ministre, kan man så sige, at det er et ledelsesjob, og når det gælder ledere, er ordningerne typisk endnu mere gavmilde.

Jeg forholder mig som sagt ikke til, om beløbene eller varslerne er retfærdige, men det er altså ikke slagter Kurt eller ekspedienten i Magasin, der er tale om.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Mukke
KL må desværre sige denne gang, at det er det værste sludder jeg har hørt længe.. Jeg har haft alle de job som du mener skal fremkalde en fordel... Jeg får stadigvæk kun 5.400.- i pension..

JohnBKK
Mukke, havde du skrevet modsat ville Kim L. med garanti også svare negativt på det. Synes efterhånden der er en tendens til belærende synspunkter ligegyldigt hvad hulen man skriver, men sådan er vi jo så forskelligt indrettede.

Til sagen: Børn skal da ikke ha´ pension, hvad f..... foregår der?

Er Danmark ved at blive et kleptokrati?

http://da.wikiped...leptokrati

hugoboerge
Asian Farmer skrev:

Jeg har ikke betalt skat i dk i nok år til at få fuld pension. Og jeg tvivler kraftigt på der overhovedet vil være noget der hedder pension om 17 år, når jeg når den alder de nu har opgivet som pensionsalder.

@Asian Farmer - det er ikke den skat som du betaler/har betalt som er afgoerende for at du kan faa fuld pension. Det er dit tilhoersforhold til DK som er afgoerende. Reglerne kan sikkert findes paa borger.dk

Hvis du f.eks. har arbejdet i udlandet i 10 aar for en ikke dansk virksomhed bliver de 10 aar trukket fra i beregningen.

JohnBKK
Korrekt, hugoboerge, så bliver man "brøkpensionist" - og det er mange sure over.

Girobank
Det samme gælder jo for vore dejlige thaikoner, der er her DK.

Hvad er problemet, sådan har reglerne da altid været.

Og som nævnt ovenfor, hvorfor er alle så sure og negative?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

JohnBKK
@Girobank: Det er fordi vi er danskere, vi ER bare sure og negative, men så bliver man da heldigvis tit positivt overrasket hvis der undtagelsesvis ind imellem sker noget godt og positivt, men det ER sjældent, derfor mere sikkert at være sur og negativ.

God påske, det bliver garanteret møgvejr.

PS: Mht. brøkpension og surhed, så læste jeg engang - og lige nu husker jeg ikke hvor det var - at mange kom i klemme hvis de havde arbejdet for danske virksomheder i udlandet, selv ved ophold på Grønland og Færøerne kan man blive brøkpensionist.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

@Girobank: Det er fordi vi er danskere, vi ER bare sure og negative, men så bliver man da heldigvis tit positivt overrasket hvis der undtagelsesvis ind imellem sker noget godt og positivt, men det ER sjældent, derfor mere sikkert at være sur og negativ.

God påske, det bliver garanteret møgvejr.

PS: Mht. brøkpension og surhed, så læste jeg engang - og lige nu husker jeg ikke hvor det var - at mange kom i klemme hvis de havde arbejdet for danske virksomheder i udlandet, selv ved ophold på Grønland og Færøerne kan man blive brøkpensionist.

Hvis man arbejder/har arbejdet for en dansk virksomhed i udlandet skal man huske paa at man faar et brev fra virksomheden som bekraefter arbejdsforholdet. Der er et eller andet omkring Groenland men det ved Conrad alt om.

Kim Ludvigsen
Mukke skrev:

KL må desværre sige denne gang, at det er det værste sludder jeg har hørt længe.. Jeg har haft alle de job som du mener skal fremkalde en fordel... Jeg får stadigvæk kun 5.400.- i pension..

Jeg skriver ikke, at jeg mener ikke, at det ene job skal fremkalde en fordel frem for andre. Jeg beskriver, hvordan det er.

Hvis du har haft et lederjob, og du ikke har/har haft en pæn pensionsopsparing, tilhører du vist en minoritet, eller du er meget gammel.

Et lederjob er i denne forbindelse som leder af en virksomhed eller på lignende niveau - ikke en afdelingsleder eller noget i den stil. Lederne begyndte med pæne pensionsordninger en del år, før det blev almindeligt for almindelige arbejdere. Og det er immervæk en del år siden, almindelige arbejdere har fået indført pensionsordninger via overenskomsterne.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Mukke
Det er egentligt sjov, for pointen er ikke om jeg har sparet op, men at jeg fordi jeg har sparet op mister det meste af min alders pension. Det samme gør en afgået minister ikke eller for den sags skyld et folketingsmedlem..

Lad os f.-eks tage Mimi Jakobsen, hun har modtaget ministerpension siden 1997.

Får 26.091 kr. om måneden i ministerpension samt 31.900,- kr. om måneden i pension fra Folketinget.

I alt 57.991,- kr. om måneden.

Mimi har siden 1990 desuden haft en toppost i RED BARNET og modtager en løn på tæt ved 1 Mill.om året.

Jeg er kold over at de modtager dette men

LOVEN SKAL VÆRE LIGE FOR ALLE !

buick
En stor del af danskerne har mistet evnen til at glæde sig på vegne af andres lykke
Grunden er vel at hvis det lykkes for andre så viser det at de selv er for dårlige til at nå det samme
og så er det vel nemmere at nedgøre andres lykke end at tage sig selv i røven og komme igang.

Girobank skrev:

Det samme gælder jo for vore dejlige thaikoner, der er her DK.

Hvad er problemet, sådan har reglerne da altid været.

Og som nævnt ovenfor, hvorfor er alle så sure og negative?

hugoboerge
Mukke skrev:

Det er egentligt sjov, for pointen er ikke om jeg har sparet op, men at jeg fordi jeg har sparet op mister det meste af min alders pension. Det samme gør en afgået minister ikke eller for den sags skyld et folketingsmedlem..

Lad os f.-eks tage Mimi Jakobsen, hun har modtaget ministerpension siden 1997.

Får 26.091 kr. om måneden i ministerpension samt 31.900,- kr. om måneden i pension fra Folketinget.

I alt 57.991,- kr. om måneden.

Mimi har siden 1990 desuden haft en toppost i RED BARNET og modtager en løn på tæt ved 1 Mill.om året.

Jeg er kold over at de modtager dette men

LOVEN SKAL VÆRE LIGE FOR ALLE !

Det er egentligt sjov, for pointen er ikke om jeg har sparet op, men at jeg fordi jeg har sparet op mister det meste af min alders pension.

Jeg mener ikke det er korrekt. Maersk McKinley Moeller fik grundbeloebet, det e rmuligt han afslog.

Asian Farmer
hugoboerge skrev:

Asian Farmer skrev:

@Asian Farmer - det er ikke den skat som du betaler/har betalt som er afgoerende for at du kan faa fuld pension. Det er dit tilhoersforhold til DK som er afgoerende. Reglerne kan sikkert findes paa borger.dk

Hvis du f.eks. har arbejdet i udlandet i 10 aar for en ikke dansk virksomhed bliver de 10 aar trukket fra i beregningen.

Ikke helt korrekt!
Reglerne var sådan at havde man betalt skat i DK i 30 år var man berettiget til fuld pension.
Jeg havde betalt skat i dk i 29,5 år... returnerede til dk i 2012 og troede efter mindst 6 måneder at så var det på plads........
Men nej, i mellemtiden var det ændret til 40 års skattebetaling i dk, for at opnå ret til fuld folkepension.......
Så jeg skred igen.........

Asian Farmer
JohnBKK skrev:

Korrekt, hugoboerge, så bliver man "brøkpensionist" - og det er mange sure over.

Du fatter da hat !!!

Spring til debat: