Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Indenrigs flyvning i Thailand
|
|
mudi |
Lagt på d. 26/02-2015 14:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 117 |
Hej alle. Vi skal flyve indenrigs i Thailand - vi skal vælge imellem air asia eller lion air. Vi skal flyve fra Don Muang i Bangkok til Surat Thani, der er ca. 100kr til forskel på en enkelt billet imellem de to flyselskaber, er der nogen som ved noget om hvad der er foskel på de to selskaber og hvad man får for pengene, det kan nemlig godt være lidt uoverskuelig, det kan jo godt være det er tillæg for bagage ved den ene og ingen tillæg for bagage ved den anden, og så kan det måske bedst betale sig at vælge den dyreste af de to...o.s.v.....vi skal jo bruge 6 biletter og så et det jo ikke helt ligegyldig hvem man vælger....nogen som ved noget om de to selskaber som i vi dele med os ? På forhånd mange tak Mvh Mudi |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 26/02-2015 14:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Hej Muddi, Jeg rejser selv ret let med bare en rygsæk, men hvis man skal vælge ud fra standarden i flyene så vil jeg vælge Thai Lion Air - Jeg flyver altid med dem hvis jeg kan vælge dem for deres fly er helt nye, servicen er i top og egentlig bare en større fornøjelse at rejse med. Mht til bagage så tror jeg det gælder det samme for begge selskaber uden at vide det med sikkerhed. Skulle det være ens så tag Lion Air |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 26/02-2015 15:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
@mudi - jeg ville tage Air Asia. Har også rejst med begge selskaber og jeg vil varmt anbefale Air Asia.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
jens |
Lagt på d. 26/02-2015 16:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Hvad med nokair, de har kampagne igen-igen, denne gang til 850 baht incl 15kg bagage. http://www.nokair...index.html Hvis man googler Thai lion air, så ser det ud til at de ikke er alt for gode til at flyve til tiden. Vi har fløjet både med airasia og nokair, og der er ikke noget at klage over og standarden er langt højere end de europæiske lavprisselskaber. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 26/02-2015 17:09
|
Hvad nu hvis man har 20 kg eller mere i indchecket Bagage ? |
|
|
jens |
Lagt på d. 26/02-2015 17:42
|
Så tilkøber du ekstra bagagevægt under bookingen, det koster 175 baht pr 5kg. Det kan også tilkøbes senere under manage your booking til 300baht pr 5kg. http://www.nokair...index.html Har i børn under 12 med kan i få 5kg ekstra gratis ved at melde dem ind i Nok kids klub gratis. http://www.nokfan...n/#/apply/ |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/02-2015 17:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Der ringer du bare til flyselskabet og spørger, eller også betaler du ved kasse 1. Har selv haft overvægt ved indenrigs, det koster små håndører. Det var så lidt så jeg har glemt beløb og selskab idag. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 26/02-2015 18:23
|
Tsk for svarv |
|
|
mudi |
Lagt på d. 27/02-2015 08:17
|
Det ser ud til at Nok-air er billigst og nok-air er vel okay eller ???? |
|
|
LEICESTER |
Lagt på d. 27/02-2015 09:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Har fløjet en del med dem, Bangkok-Buriram og retur og der har aldrig været problemer. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 27/02-2015 16:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Mudi-bliv medlem af Nok airs fan Club for 200 B og du må have 20 kg i bagage + håndbagage.. Selv om vi har haft lidt for meget på vægten, så har vi aldrig betalt noget efter, at vi blev medlem . Bruger altid NOK air. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
mudi |
Lagt på d. 27/02-2015 18:14
|
Mange tak for alle de gode råd....vi booker på nok air 👍 |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 02/03-2015 03:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Lige en info omkring Lion Air De har 15 kg fri indchecket bagage, men da man ikke på hjemmeside kan tilkøbe ekstra har jeg lige ringet til deres call service At betale ved check in: 400,- baht pr kg! Så kan det jo hurtigt blive en noget dyrere billet i forhold til de andre lavpris selskaber Dalton |
|
|
handy |
Lagt på d. 02/03-2015 03:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Dalton skrev: Lige en info omkring Lion Air De har 15 kg fri indchecket bagage, men da man ikke på hjemmeside kan tilkøbe ekstra har jeg lige ringet til deres call service At betale ved check in: 400,- baht pr kg! Så kan det jo hurtigt blive en noget dyrere billet i forhold til de andre lavpris selskaber Dalton ja det kan godt blive en dyr omgang skal selv med dem en tur i næste måned...var ikke gået når fruen og jeg evt skulle videre efter ankomst fra ferie i Dk med 2 gange 40 kg det ville lige blive 20 tusser extra uha |
|
|
mudi |
Lagt på d. 02/03-2015 21:51
|
Når man booker på nok air hjemmesiden, er det så muligt at betale med kreditcard (mastercard) og bliver Biletten tilsendt pr. Mail ? På forhånd tak mvh Mudi |
|
|
jens |
Lagt på d. 02/03-2015 22:28
|
Ja og ja til dine spørgsmål, du skal være Obs på at du har aktiveret sikkerhedskode via SMS på dit mastercard. Det er jo nets/banken der sender den for at kunne gennemføre betalingen, det er træls at skulle bøvle med midt i bookingprocessen. Og du får jo også en bookingkode så du kan gå ind i deres bookingmanager og vælge sæder efterfølgende det er gratis. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 03/03-2015 13:11
|
Tak Jens Hvis jeg nu feks. Køber en flybillet hos flybillet.dk, til eksempelvis Emirates, kan jeg så godt gå på Emirates hjemmeside og vælge flypladser ? |
|
|
mudi |
Lagt på d. 03/03-2015 13:27
|
Hej Jens @ Aktiveringskoden fra nets, kommer den under bookingen eller ? |
|
|
jens |
Lagt på d. 03/03-2015 16:25
|
Ja der åbner et vindue hvor du skal indtaste koden som du får på SMS fra nets under betalingen med kort. Du kan læse om det her. https://www.dansk...-svar.aspx Men det er da vist gældende for alle netbetalinger med visa eller mastercard, det er bare fordi at vi her i DK bruger dankort vi normalt ikke oplever det. Jeg betaler altid med Visa eller mastercard for flybiletter og andre dyre ting på nettet, for så er man sikker på at kunne få pengene igen hvis man ikke modtager varen eller sælger går konkurs- Den mulighed findes ikke ved dankortbetaling, da det sidestilles med kontantbetaling også er pengene tabt hvis man ikke får sin vare. Det var der mange der fandt ud af da Cimber air gik konkurs. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 03/03-2015 17:39
|
Tak Jens Hvis jeg nu feks. Køber en flybillet hos flybillet.dk, til eksempelvis Emirates, kan jeg så godt gå på Emirates hjemmeside og vælge flypladser ? |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |