Se indlæg
 Udskriv debat
Flytte til Thailand
ener37
Hej derude....
Først vil jeg skrive at dette indlæg ikke er helt overvejet - jeg har dog tit tænkt tanken over det jeg nu vil skrive. Jeg ved ikke hvor langt det bliver, men det får vi og se.
Jeg har som så mange andre mænd lært en thailandsk kvinde og kende... og ja, jeg lærte hende og kende i en bar. Vi har kendt hinanden i 3 år snart. Jeg har været nede hos hende 3 gange (mellem 3 uger og 2 måneder) og hun har været heroppe en gang i 3 måneder fra maj til slut juli 2014.... og det gik rigtig godt. Hun har 2 børn som bor hos moren og faderen i landsbyen.
Lige nu er min kæreste igen i barmiljøet i Thailand (pattaya).
Jeg er 43 år. Min indkomst i Danmark er ikke så høj så jeg mener at kunne forsørge hende og 2 børn i Danmark. Hun skal jo gå i skole heroppe først og derefter have en uddannelse, osv..... Jeg sender ikke penge derned til kæresten og vil ikke gøre det.
Jeg mener...... jeg er ikke glad for det job jeg har nu.... jeg har det rigtig godt når jeg er i Thailand, kan rigtig godt lide livsstilen dernede. det er ikke sådan at jeg smider rundt med penge når jeg er dernede. jeg går da ud og får en øl engang imellem, men foretrækker en sund livsstil - løber, svømmer og styrketræner....
Som skrevet er jeg 43 år. Skulle jeg rejse derned og bosætte mig. Jeg har en lille opsparing som rækker lidt, men hvor langt ??? ja hvor langt - det er jo op til en selv
Nu har jeg skrevet lidt og har sikkert ikke fået alt med.... og i synes sikkert jeg er helt forstyrret.... men tankerne køre rundt i hovedet på mig..... jeg synes også selv jeg har læst lignende historier herinde.

Men skriv venligst kun hvis i har fornuftige indlæg og lad være med og "spamme" med dårlige kommentarer, jeg ved godt hvad i tænker...

Godt nytår alle sammen

ener37
kan se den er kommet ind under det forkerte emne.
Jeg håber web-admin kan flytte den til et rigtigt emne

Nahm
ener,

godt nytår til dig,
men du er vist alt alt for pladder romantisk ang. "din" pige....du har jo kun været der få gange på en lang tidsperiode..lig nu ikke for meget i det "forhold" for pigen er du sikkert bare kæreste nr 10000....sådan er det bare i Pattaya Smile Jeg har desværre set mange der er blevet skuffede derude..selv en "garvet" Pattaya farer...men han burde sku vide bedre. men pigerne er tryllebindende..derfor er det ret sjovt når man ved det at fortælle pigern at man er 1 ste. gang i Pattaya eller Thailand...og ej heller kan tale thai osv...faktisk ret sjovt at tage røven på dem...Grin
Mvh,
Nahm

Yonok
Hej ener37.
Ja, du kender turen og jeg vil ikke være den der skal belærer dig....ikke det du beder om jo men enten syntes jeg du skal droppe det og tage herned alene i en længere periode så du når at opleve hvordan en hverdag er hernede før du beslutter dig for at tage skridtet-med eller uden dame.
Men ellers er det vel som på hele kloden med kærlighede...noget holder,andet gør ikke og der ER ingen garrantier i det spil.
Du vil og skal i sidste ende være den der træffer afgørelsen så har du bestemt dig for at prøve så tag springet og giv det en chance pas på dig selv men lad heller ikke kynismen herinde eller andre steder gøre dig så mistroisk at du ødelægger et måske ellers godt forhold...uanset hvor hun er eller arbejder-uden dog at være blind og dum...men lev og oplev dit liv med dine valg,vi andre kan komme med gode råd fra vores forhold osv. men kun du kan og skal træffe valgene i dit liv - Thailand er et stort land med mange forskelligheder og mange forskellige mennesker så tro ikke på NOGEN,der vil fortælle dig at ALLE altså bare er sådan og sådan hernede....det ER de ikke,de er lige så forskellige som mennesker er alle andre steder i verden,hverken værre eller bedre.
Har været i 36 lande så ved en smule om det,tror jeg.
Uanset dine beslutninger så nyd turen,vælg det fra du ikke bryder dig om og nyd resten uden at være blind og dum...men det ER fuc...svært!
Held og lykke med det hele og husk...det andre vil kalde en dumhed vil for dig også være en erfaring så lær af dem og udnyt din ekstra viden på baggrund af dem - vi begår dem alle hernede på en eller anden måde.

ener37
tak for dit indlæg Yonok
Det var fornuftigt og jeg vil prøve at følge dit råd

Yonok skrev:

Hej ener37.
Ja, du kender turen og jeg vil ikke være den der skal belærer dig....ikke det du beder om jo men enten syntes jeg du skal droppe det og tage herned alene i en længere periode så du når at opleve hvordan en hverdag er hernede før du beslutter dig for at tage skridtet-med eller uden dame.
Men ellers er det vel som på hele kloden med kærlighede...noget holder,andet gør ikke og der ER ingen garrantier i det spil.
Du vil og skal i sidste ende være den der træffer afgørelsen så har du bestemt dig for at prøve så tag springet og giv det en chance pas på dig selv men lad heller ikke kynismen herinde eller andre steder gøre dig så mistroisk at du ødelægger et måske ellers godt forhold...uanset hvor hun er eller arbejder-uden dog at være blind og dum...men lev og oplev dit liv med dine valg,vi andre kan komme med gode råd fra vores forhold osv. men kun du kan og skal træffe valgene i dit liv - Thailand er et stort land med mange forskelligheder og mange forskellige mennesker så tro ikke på NOGEN,der vil fortælle dig at ALLE altså bare er sådan og sådan hernede....det ER de ikke,de er lige så forskellige som mennesker er alle andre steder i verden,hverken værre eller bedre.
Har været i 36 lande så ved en smule om det,tror jeg.
Uanset dine beslutninger så nyd turen,vælg det fra du ikke bryder dig om og nyd resten uden at være blind og dum...men det ER fuc...svært!
Held og lykke med det hele og husk...det andre vil kalde en dumhed vil for dig også være en erfaring så lær af dem og udnyt din ekstra viden på baggrund af dem - vi begår dem alle hernede på en eller anden måde.

buick
Indrømmet chancen er stor for at hun er som de fleste ludere i Thailand men nu kender vi hende ikke og selv om man ikke høre det hverdag så findes der nogle af dem som man kan stole på
Om trådstarter vil-bliver taget i røven er helt og holdent op til hvor meget han keder til Thailand og hvor meget han vil sætte sig ind i fælderne det hele står på nettet det er bare at Google og være ærlig overfor sig selv

Tanken om at flytte derned uden penge nok til resten af livet/ eller forsørgelse fra staten er svær det er meget begrænset hvad du må arbejde med i Thailand som udlænding men det kan lade sig gøre hvis du hjemme fra finder et job med tilhørende arbejdtilladelse ellers må du gøre som mange andre spare op til du har nok til resten af livet eller evt spare op til du har nok til at investere i en forretning som kan give afkast nok til du kan leve af det, formodentlig uden at du selv må arbejde der

Du lyder rimelig grøn i Thailand så start med at bruge det næste år på at lære om hvordan man gør og ikke gør, det hele står på nettet så kan du derefter bestemme dig om det er realistisk eller ej for dig

buick
Husk også at din pige tjener langt mere som luder end du formodentlig vil tjene dernede så det er jo heller ikke sikkert hun er interesseret i at stoppe og så bo med dig hernede
Pigerne har noget nemmere ved at give slip på job og penge hvis de flytter til farang land hvor de håber at kunne tjene endnu flere penge

Nahm
buick,

Du lyder rimelig grøn i Thailand så start med at bruge det næste år på at lære om hvordan man gør og ikke gør, det hele står på nettet så kan du derefter bestemme dig om det er realistisk eller ej for dig

Ja, rigtigt, "ener" lyder som en total grønskolling...men han er dejlig ærlig og får derfor nogle meget hårde svar fra erfarne Pattaya farer....og så må han sku tage det til sig ! vi er her for at hjælpe hinanden, ikke for at please hinanden...og ja - der findes barpiger i Pattaya der har hjertet på rette sted, men det er altså et fåtal...så fuck deres søde smil osv....de fleste er selvfølgelig bare golddiggers Smile
Mvh,
Nahm

ener37
Nahm.....
du er dejlig ærlig..... og vaar også det svar jeg havde forventet.....

Jeg er måske "grøn" på området

vil også bare høre hvad andre har og sige, men tak for dit indlæg

lung
lad for guds skyld være, den værste situation du kan stå i, er den dag din opsparing er brugt og du er kold for penge og pisse foelsket.. nogen gange er det på det tidspunkt, at nogen vælger at springe ned fra øverste etage.

bare mit råd til dig, men sikkert ikke det du helst vil høre.

lung
Redigeret af lung d. 01/01-2015 07:30

chaingmai
hej ener37......det er kun dig selv der kan afgøre om du vil og kan bo her,uden indkomst fra danmark er det svært og opfylde de betingelser som myndighederne stiller, med hensyn til indkomst, hvad vil du leve af herude..? din opsparing vil hurtigt få ben og gå på herude, hvis du starter noget af det sædvanlige, bar elle restaurant så tænk dig godt om inden du tager springet.............men på den ande side man lever kun en gang...........held og lykke.......LOL LOL

Bade-Dyr
Der er jo meget at tænke over.
som at forklare den stor forskel ved at rejse til Denmark, Det store arbejde kvinden skal gøre for at være der, hvad der kræves af hende.
Ensomheden som en del Thaier føler i Denmark (tale her ud fra dem jeg kende)
De savner fællesskabet der er i Thailand, Og så stort set ikke findes på samme måde i lille DK. og et hav af ting de savner fra Thailand.

Så er der børnene !!
Er det faren der har retten til dem. Ja så skal han overtales til at lade dem komme til Denmark, Det udmønter sig tit i der skal betale nogle summer til faren.
Er det med 2 mænd hun har de 2 børn, er det så 2 personer der skal overtales, betale til.

Er hun overhovedet interessere i at flytte fra Thailand ?

At flytte til Thailand med en lille "formue" er nok ikke klogt hvis du ikke har noget du kan arbejde med her nedefra. Eller anden form for indkomst.

Da du kun er 43 år er det begrænset muligheder for at være her lang tid.
Hvis du ikke har penge til et af de Visa / Extension man kan købe / få for sine penge.

Om der er mulighed for Married Visa/Extension. Ved kun du !!!

ED-Visa / Extension ser ikke ud som en langtids løsning lige for tiden.

Der er helbredforskning der godt kan løbe op, alt efter hvad den skal dække.

Husk også på der er stor forskel på at komme nogle uger til 2 måned på ferie her nede, og leve her nede på fuld tid.

Der er en masse du kan uden at få en til DK eller flytte til Thailand selv.

Blive ved med at havde din "ferie kæreste" og kom her ned hvert år.
Det vil hun havde det fint med at havde dig (en kunde) der kommer hvert år.

Kom hvert år og find en ny "ferie kæreste" hver gang.

Prøv en ferie her nede Væk fra Tourist stederne og væk fra diverse Bar.
Og oplev og finde en kvinde der ikke er fra det miljø og se den kæmpe forskel det kan være.
Find en der har eget butik, Fast arbejde til en god indkomst, Som kan klare sig selv, der ikke står og SKAL bruge dine penge, Ja så kunne det jo være din lille formue og hendes indkomst hver måned kunne være en løsning.

Måske prøv at tage 6-12 måned her nede, og se om livet også er som du regne med i længer tid.

Lige meget hvad du vælger, håber jeg du får nogle gode oplevelser.

Mvh Bade-Dyr

hugoboerge
Der er en utrolig masse gode raad her i denne traad isaer Badedyret kommer med et rigtig godt indlaeg.

Hvis man skal skal se paa denne situation koldt og kynisk saa virker det som om det er "Mission Impossible".

Problemet er helt klart og det er oekonomien. Bare det at sige et job op (som traadstarter ikke bryder sig om) for at tage til Thailand og leve af hvad ? Problemer med visa osv. Traadstarter naevner en mindre opsparing, men hvor langt raekker den ? For nu er der en dame der skal forsoerges plus 2 boern og hoejst sandsynligt ogsaa damens familie.

Min oprigtige mening er at traadstarter skal glemme alt om det, men naar dagen er omme er det hans egen beslutning samt veje for og imod. Damen har vaeret i Danmark i 3 maaneder, men der naevnes intet om at det var en success eller omvendt.

paulsenp
Hej Ener,

Jeg er en smule mere optimistisk end hugoboerge og vil kalde det "Mission almost impossible".

Det vil formodentlig være meget svært for dig at finde et acceptabelt job, der opfylder kravene for at få arbejdstilladelse mm.

Jeg tror, at hvis jeg var i en lignende situation som dig, ville jeg overveje, om det er pigen eller Thailand, der trækker mest. Hvis svaret så er Thailand, vil jeg så skippe barpigen og se mig om efter en pige udenfor det miljø. Hvis man bærer sig fornuftigt ad, er det bestemt muligt at finde en "pæn" pige. Det vil sikkert tage nogen tid, men efter egne erfaringer gennem mange å, ved jeg, at det kan gøres.

Og så en lille historie om en - ikke dansk - farang , for hvem det gik helt galt. Han havde boet og arbejdet i Thailand i en årrække, og havde haft en del kvindelige bekendtskaber, men fandt så "den store kærlighed", der arbejdede i en butik i et af de store varehuse i Bangkok. Det gik lidt op og ned med forholdet, men han var helt forgabt i pigen. Så, næste gang jeg kom tilbage fra Danmark, hørte jeg, at han var død efter et fald ned af trappen i det townhouse, han lejede. Absolut INGEN, bortset fra politiet, tvivlede på, at pigen havde mere end blot en finger med i spillet. Hun havde også røbet overfor nabokonen, at hun allerede var gift.

Så lad dig ikke forblænde, men tænk dig grundigt om. Igen, og igen, og hele tiden.
Peter

hugoboerge
paulsenp skrev:

Hej Ener,

Jeg er en smule mere optimistisk end hugoboerge og vil kalde det "Mission almost impossible".

Det vil formodentlig være meget svært for dig at finde et acceptabelt job, der opfylder kravene for at få arbejdstilladelse mm.

Jeg tror, at hvis jeg var i en lignende situation som dig, ville jeg overveje, om det er pigen eller Thailand, der trækker mest. Hvis svaret så er Thailand, vil jeg så skippe barpigen og se mig om efter en pige udenfor det miljø. Hvis man bærer sig fornuftigt ad, er det bestemt muligt at finde en "pæn" pige. Det vil sikkert tage nogen tid, men efter egne erfaringer gennem mange å, ved jeg, at det kan gøres.

Og så en lille historie om en - ikke dansk - farang , for hvem det gik helt galt. Han havde boet og arbejdet i Thailand i en årrække, og havde haft en del kvindelige bekendtskaber, men fandt så "den store kærlighed", der arbejdede i en butik i et af de store varehuse i Bangkok. Det gik lidt op og ned med forholdet, men han var helt forgabt i pigen. Så, næste gang jeg kom tilbage fra Danmark, hørte jeg, at han var død efter et fald ned af trappen i det townhouse, han lejede. Absolut INGEN, bortset fra politiet, tvivlede på, at pigen havde mere end blot en finger med i spillet. Hun havde også røbet overfor nabokonen, at hun allerede var gift.

Så lad dig ikke forblænde, men tænk dig grundigt om. Igen, og igen, og hele tiden.

Mon ikke du mener pessimistisk istedet for optimistisk Smile

hiks
enig med bade dyret.

Du er 43år, du vil løbe tør for penge, bare sundsheds forsikringen alene vil æde alle pengene op.
Du har heller ikke opsparet nok pension.

Jeg er lykkelig gift, alt går godt på 4år. Men har venner hvor det var en stor skuffelse "penge penge", MEN ALT VAR GODT I STARTEN.

har rejst i thailand 15 gange, jeg synes pigerne er nemme at gennemskue, kig også hvordan forældrene og søskende opfører sig, sig du har et dårligt job og vis hvor lidt penge du har. De fleste falanger viser tegn på rigdom når de finder en thai, man skal huske mange thaièr elsker penge mere ind kærlighed.
Redigeret af hiks d. 01/01-2015 15:15

paulsenp
hugoboerge skrev:

paulsenp skrev:

Hej Ener,

Mon ikke du mener pessimistisk istedet for optimistisk Smile

Det tror jeg ikke. Ifølge min ordbog er "almost impossible" lidt mere positivt end "impossible".
Peter

ener37
Hej alle sammen

Jeg vil gerne takke jer alle sammen for de råd i har givet mig.

Det ender nok med nogle ophold dernede af forskellig varighed indtil jeg bliver lidt ældre så jeg kan kvitte jobbet i DK og rejse derned permanent

Hilsen

René

farao54
ener37 skrev:

Hej alle sammen

Jeg vil gerne takke jer alle sammen for de råd i har givet mig.

Det ender nok med nogle ophold dernede af forskellig varighed indtil jeg bliver lidt ældre så jeg kan kvitte jobbet i DK og rejse derned permanent

Hilsen

René

Tillykke med beslutningen, som jeg synes lyder fornuftig. Og hatten af for dit åbne og ærlige indlæg. Der kommer ret ofte tungt artilleri fra nogle af fyrene herinde, så lad dig det ikke gå på, og filtrer de værste gloser fra.
Held og lykke.

buick
Det skal så tages med et gran salt, langt de fleste thaier er ikke penge grådige scam artister osv
desværre så har mange faranger det med at tro alle i Thailand er som der hvor de kommer dvs pattaya og phuket som netop er steder hvor den slags mennesker er samlet, tænk på f.eks alle luderne de er der for penge og intet andet glem alt om de skal forsørge familie børn og andet bavl de er der fordi de elsker penge mere end noget andet og de vil gøre alt for penge
glem ikke at der er mangel på arbejdskraft i Thailand så samtlige af pigerne ville kunne gå ud i morgen og få et alm. job og kunne leve af lønnen

hiks skrev:

har rejst i thailand 15 gange, jeg synes pigerne er nemme at gennemskue, kig også hvordan forældrene og søskende opfører sig, sig du har et dårligt job og vis hvor lidt penge du har. De fleste falanger viser tegn på rigdom når de finder en thai, man skal huske mange thaièr elsker penge mere ind kærlighed.

Spring til debat: