Se indlæg
 Udskriv debat
AirAsia oplevelser
Mukke
Er det kun mig der er lidt underlig, men AirAsias kundepleje er sgu lig nul...

Jeg har købt og betalt billetter med hotel og meget mere.

AirASIA er gode, fordi man skal selv printe alt selv, som billetter, boardingpas og andet, men selvfølgelig er de også billige,,,,men,,,,men....

Når jeg laver mine boarding pas, så er de så venlige at placere hele familien med samme efternavn på række 17......19 og 20...

Det ville jeg så ændre, og ser der er masser af plads i maskinen også masser af 3 pladser ved side af hinanden i samme række...

Ville så ændre og når jeg nu skulle ændre forsøge at få et af disse nødudgangs sæder med benplads... ER DU VILD MAND.. De forlanger 800.- baht per person hver vej for denne ændring, samme som billet prisen næsten..

Okay så vælger jeg bare vi vil sidde ved siden af hinanden, godawdujensen, det forlanger de ekstra 250.- baht per person hver vej. Ja sådan kunne jeg blive ved...

En lille sjov en er, at de siger du tilvalgt forsikring men mangler at betale, men du kan bruge visa som før uden problemer...

Jeg har ikke valgt der skide forsikring, for jeg har min egen, men godt forsøgt..

Nå pyt skidt vi skal kun flyve 3 timer med dem fra Bangkok, så vi overlever det jo nok med de pladser de har givet os, men kan se alle pladserne ved siden af mig er ledige det samme for datter og kone..

De kunne sgu da havde brugt indersiden af hovedet og sat os sammen.

LOL LOL

JanH
Det ER jo discount, ikke?

"En lille sjov en er, at de siger du tilvalgt forsikring men mangler at betale, men du kan bruge visa som før uden problemer...
Jeg har ikke valgt der skide forsikring, for jeg har min egen, men godt forsøgt.."

Nu om dage skal man vælge fra, ikke til, det er moderne forretningsmetoder, gamle ven...

Det koster vel også 500 THB at bruge toilettet om bord, mon ikke?

Tuttelu Tralla
Redigeret af JanH d. 08/07-2014 09:36

cali111
Mugge. Det var da en fin service, så er der da plads til at ligge ned, eller man kan flytte sammen, når dørene er lukket og alle er på plads.

http://www.aseanmctour.dk
Anonym Bruger
Mukke skrev:

Er det kun mig der er lidt underlig, men AirAsias kundepleje er sgu lig nul...

Jeg har købt og betalt billetter med hotel og meget mere.

AirASIA er gode, fordi man skal selv printe alt selv, som billetter, boardingpas og andet, men selvfølgelig er de også billige,,,,men,,,,men....

Når jeg laver mine boarding pas, så er de så venlige at placere hele familien med samme efternavn på række 17......19 og 20...

Det ville jeg så ændre, og ser der er masser af plads i maskinen også masser af 3 pladser ved side af hinanden i samme række...

Ville så ændre og når jeg nu skulle ændre forsøge at få et af disse nødudgangs sæder med benplads... ER DU VILD MAND.. De forlanger 800.- baht per person hver vej for denne ændring, samme som billet prisen næsten..

Okay så vælger jeg bare vi vil sidde ved siden af hinanden, godawdujensen, det forlanger de ekstra 250.- baht per person hver vej. Ja sådan kunne jeg blive ved...

En lille sjov en er, at de siger du tilvalgt forsikring men mangler at betale, men du kan bruge visa som før uden problemer...

Jeg har ikke valgt der skide forsikring, for jeg har min egen, men godt forsøgt..

Nå pyt skidt vi skal kun flyve 3 timer med dem fra Bangkok, så vi overlever det jo nok med de pladser de har givet os, men kan se alle pladserne ved siden af mig er ledige det samme for datter og kone..

De kunne sgu da havde brugt indersiden af hovedet og sat os sammen.

LOL LOL

Hvad havde du seriøst forventet? Airasia er et lavprisselsab hvor man kan komme afsted meget billigt. Men de kan ikke tjene penge på det hvis alle tager den billigste billet, derfor har de splittet deres ydelser op i mindre enheder. Vi var sidste år i Thailand og skulle undervejs besøge Phuket, jeg fandt 4 super billige biletter samlet pris for 4 personer 5520 baht incl lufthavnsafgift.

Men vi skulle jo også have vores baggage med og vi ville ikke risikere at ikke skulle sidde ved siden af hinanden så det kostede naturligvis ekstra så vi kom af med 7421 baht i alt. Det er den slags man må forvente når man rejser med lavprisselskaber.

Nødudgangs sæderne er et Premium sæde og derfor koster de ekstra.

handy
ja det er ligesom alle andre lavprisselskaber sår forstor heller ikke den store overraskelse.....har fløjet med dem mange gange både indenris og udenland altid været tilfreds især med prisen....Smile

hugoboerge
Har aldrig floejet med et lavpris selskab (endnu).

For nogle aar siden blev der lavet en undersoegelse hvor man sammenlignede Malaysia Airlines med Air Asia.

Da det endelige regnestykke blev gjort op saa var Malaysia Airlines billigere.

Mukke
Halløj... nu er jeg ikke overrasket, men føler mig da lidt stødt over, at de gør som de gør... Kan da godt se, som en anden siger med Phuket, at hvis man vil sidde sammen, ja så må man betale... hehe... Nå pyt og pande... Vi skal kun flyve i 3 timer, og min datter, jeg og konen elsker at møde nye mennesker, så det med at sidde sammen, er vi faktisk ligeglade med...Wink

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

For nogle aar siden blev der lavet en undersoegelse hvor man sammenlignede Malaysia Airlines med Air Asia.

Det gælder naturligvis om at holde øje med markedet, også når man booker med et lavpris selskab. Men airasia har til tider ekstremt gode priser. Jeg har fløjet med airasia 2 gange og begge gange har det været ekstremt billigt. første gang i 2009 gav vi under 3500 baht samlet for 4 personer fra Bangkok til Chiang Mai og retur. Men jeg har også tjekket andre rejser hvor de har været dyrere end "normale" selskaber.

hugoboerge
TomDK skrev:

hugoboerge skrev:

Det gælder naturligvis om at holde øje med markedet, også når man booker med et lavpris selskab. Men airasia har til tider ekstremt gode priser. Jeg har fløjet med airasia 2 gange og begge gange har det været ekstremt billigt. første gang i 2009 gav vi under 3500 baht samlet for 4 personer fra Bangkok til Chiang Mai og retur. Men jeg har også tjekket andre rejser hvor de har været dyrere end "normale" selskaber.

Den undersoegelse der blev foretaget var udenrigsflyvning.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

Den undersoegelse der blev foretaget var udenrigsflyvning.

Jo men min pointe var mere at jeg har været heldig at støde ind gode tilbud for normalpriserne på mine flyvninger er normalt langt højere. Jeg er sikker på at airasia praktiserer en prisstruktur der minder om de europæiske selskaber.

Når de annoncerer en billig pris er der som regel kun få biletter til den pris og når de er solgt stiger prisen til en lidt højere pris. Når så flyet er ved at være udsolgt kommer den fulde pris. Jeg har fløjet en del mellem kbh og Stockholm / Oslo og nogle gange har er jeg kommet frem og tilbage for 1000 kr men hvis det har været i sidste øjeblik er jeg også kommet af med 4000 (begge dele med norwegian).

for år tilbage arbejde jeg en kort overgang for sterling og der ved jeg at når biletter for nye sæsoner blev lagt online så sad folk online og var klar til at booke 10+ flyvninger til feks malaga. Så hos lavprisselskaber afhænger prisen meget af hvornår man booker sin billet.

Anonym Bruger
JanH skrev:

Det ER jo discount, ikke?

"En lille sjov en er, at de siger du tilvalgt forsikring men mangler at betale, men du kan bruge visa som før uden problemer...
Jeg har ikke valgt der skide forsikring, for jeg har min egen, men godt forsøgt.."

Nu om dage skal man vælge fra, ikke til, det er moderne forretningsmetoder, gamle ven...

Det koster vel også 500 THB at bruge toilettet om bord, mon ikke?

Tuttelu Tralla

Det tror jeg ikke du slipper med mere Friends

Anonym Bruger
Gider ikke Air Asia, mere...

Har fløjet med dem flere gange og slut facit når alt er lagt sammen, er som regel at deres pris ikke er langt fra andre Fly-selskaber, som ikke opererer med en stribe af tillæg, for det ene og andet.

Sidst, var vi i Penang. Ved netbestillingen, kom en box med tilbud frem om RED CARPET SERVICE.

Som udover ledsagelse til Fly-finger også indeholdt bla. Lounge Access i Penang. Super, så kan vi sidde og hygge os der op til afgang, hvor en medarbejder fra Air Asia, vil hente og guide os ud til flyet.

Ville gerne forkæle kæresten og mig selv, så satte flue ben i boxen med yes og betalte gebyret.

Da vi skulle hjem fra Penang og checkede inn, viftede jeg selvfølgelig med mit RED CARPET BEVIS.

Ha' Ha', beskeden var at Air Asia ikke havde Lounge i Penang, men deres medarbejder, ville selvfølgelig, følge os helt ud til flyet.

Jeg lærte noget. Jeg gider ikke mere disse discountselskaber med uigennemskuelige tillæg for dit og dat.

I dag, betaler jeg det, det koster og bekymrer mig ikke om jeg har een, to, eller flere kufferter med.

Tror ikke at det er de store penge man sparer generelt på disse lavpris selskaber.

Anonym Bruger
jeg har fløjet med dem 4 gange og kun gode oplevelser. Synes det er et frisk selskab med en moderne profil...

gør det gerne igen

Conrad
Har floejet med dem flere gange indenrigs og i paasken var vi paa Bali, bestiller man i god tid er billetterne billige.

Turen til Bali tog godt 4 timer og var OK, flyver gerne med Air Asia igen, baade indenrigs og udenrigs.

Conrad

Kim Ludvigsen
Efter de rettede deres bestillingssystem til at inkludere skatter tidligere i bestillingsprocessen, har jeg ikke problemer med dem. Tidligere var det sværere at sammenligne priser, fordi man skulle forbi indtastning af navn m.m., før man kunne se den endelige pris.

Som andre har nævnt, har Air Asia indimellem nogle meget gode tilbud. Typisk betaler man blot lufthavnsskat og afgifter for en rejse.

Største ulempe for mig er brugen af Verified by Visa, hvilket benyttes af mange selskaber. Det betyder, at jeg ikke kan betale over nettet med Visa-kort, fordi købet skal bekræftes via en SMS, som jeg ikke kan modtage.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JanH
Ludvig skrev: "Største ulempe for mig er brugen af Verified by Visa, hvilket benyttes af mange selskaber. Det betyder, at jeg ikke kan betale over nettet med Visa-kort, fordi købet skal bekræftes via en SMS, som jeg ikke kan modtage."

Har du ingen mobil?

Anonym Bruger
Misforstå mig ikke...

Jeg har intet mod at flyve med Air Asia. Fine fly, proffesionel management. Der er heller intet snobberi i at jeg fremover vil fravælge Air Asia.

Kun bekvemmelighed og lidt irritation over deres booking system.
Jeg gider ikke at spilde min tid, på at skulle værre opmærksom og tage stilling til alle deres flueben, i booking processen. Så hellere betale lidt mere. Wink

Kim Ludvigsen
JanH skrev:

Ludvig skrev: "Største ulempe for mig er brugen af Verified by Visa, hvilket benyttes af mange selskaber. Det betyder, at jeg ikke kan betale over nettet med Visa-kort, fordi købet skal bekræftes via en SMS, som jeg ikke kan modtage."

Har du ingen mobil?

Jo, men jeg har ikke mobilabonnement i Danmark, jeg bruger den ikke til at ringe med. Når jeg er i Thailand, er der inkluderet telefonabonnement i dataabonnementet, og jeg kan modtage SMS'er, men banken kan ikke sende til et udenlandsk nummer - i hvert fald ikke sidst jeg spurgte dem.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

JanH skrev:

Har du ingen mobil?

Jo, men jeg har ikke mobilabonnement i Danmark, jeg bruger den ikke til at ringe med. Når jeg er i Thailand, er der inkluderet telefonabonnement i dataabonnementet, og jeg kan modtage SMS'er, men banken kan ikke sende til et udenlandsk nummer - i hvert fald ikke sidst jeg spurgte dem.

Ja, og det er et kæmpe problem i mange sammen hænge...

Det gælder også overførsel af penge, hvis ikke det lige er til egen konto.

JanH
Tak for info. - man blev klogere.

Bruger DTAC nummer og K.Bank, virker fint, men selvfølgelig kun i Thailand.

Spring til debat: