Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Doi Suthep - et tempel du aldrig vil glemme.
|
|
Rami Najmi |
Lagt på d. 19/05-2014 07:58
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Chiang Mai Thailand På Doi Suthep i Chiang Mai er der et rigtig flot tempel beliggende på bjerget ca 15 km fra Chiang Mai. Templet er eftersigende over 600 år gammelt og er meget helligt og vigtigt for buddisthiske folk. Templet er ofte omtalt som “Doi Suthep” selv om dette er faktisk navnet på bjerget det er placeret på... Læs mere om Doi Suthep her http://www.ramina...oi-suthep/ |
|
|
maik |
Lagt på d. 19/05-2014 10:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Efterhånden har jeg set så mange templer i Thailand, at de ikke længere – for alvor – kan gøre indtryk på mig. Det mest interessante ved Doi Suthep syntes jeg egentlig var udsigten over Chiang Mai. |
|
|
buick |
Lagt på d. 19/05-2014 10:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Jeg har det lidt på samme måde dog syntes jeg det mest imponerende er det hvide tempel i nord Thailand jeg husker hverken navn eller by maik skrev: Efterhånden har jeg set så mange templer i Thailand, at de ikke længere – for alvor – kan gøre indtryk på mig. Det mest interessante ved Doi Suthep syntes jeg egentlig var udsigten over Chiang Mai. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/05-2014 11:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
buick skrev: Jeg har det lidt på samme måde dog syntes jeg det mest imponerende er det hvide tempel i nord Thailand jeg husker hverken navn eller by Det hedder Wat Rong Khun, men kendes normalt som The White Temple, og det ligger i Chiang Rai. |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 19/05-2014 11:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Så vil da lige anbefale det "hvide" tempel syd for Khorat, der stadig er under opførelse men allerede nu klart er et besøg værd. vh Dan |
|
|
maik |
Lagt på d. 19/05-2014 12:37
|
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c306/maikjensen1/hvideTempel_zpsd9023f87.jpg[/img] is not a valid Image. The White Temple i Chiang Rai |
|
|
Rami Najmi |
Lagt på d. 19/05-2014 13:39
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Jeg er stadig "ny" i Thailand, og har endnu ikke besøgt templet Wat Rong Khun i Chiang Rai. Udover at høre at "Det hvide tempel" skulle være fantastisk flot, har jeg også kun hørt godt om byen. Der går ikke længe før jeg besøger templet og byen. Hakuna Matata
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 19/05-2014 14:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Til de som ikke ved det, saa blev det hvide tempel i Chiang Rai kraftigt beskadiget under jordskaelvet d. 5. maj i aar. http://en.wikiped..._Rong_Khun Hilsen Conrad |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 19/05-2014 14:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Aarrrjjj ... havde planlagt at tilbringe en eftermiddag med fotoudstyr i templet om 1½ måned. Hvor slemme er ødelæggelserne ? Billeder ? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 19/05-2014 14:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
DeeJ skrev: Aarrrjjj ... havde planlagt at tilbringe en eftermiddag med fotoudstyr i templet om 1½ måned. Hvor slemme er ødelæggelserne ? Billeder ? @DeeJ Der var eftersigende en del skader http://www.bangko...ake-damage Har læst et andet sted at han har besluttet sig for at restaurere det - men om 1½ måned er måske en smule optimistisk ! Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
maik |
Lagt på d. 19/05-2014 15:04
|
Conrad skrev: Til de som ikke ved det, saa blev det hvide tempel i Chiang Rai kraftigt beskadiget under jordskaelvet d. 5. maj i aar. http://en.wikiped..._Rong_Khun Hilsen Conrad Så var det heldigt, jeg besøgte templet sidste år (august) - men alligevel en dårlig nyhed. |
|
|
L |
Lagt på d. 19/05-2014 16:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
jeg synes ikke det hvide tempel i chiang rai er specielt imponerende. Måske fordi det er så nyt og der er slet ikke noget af det der "gamle sjæl" over det. Bevares man kan tage et par ok billeder udefra. Men det kunne for mig lige så godt ligge i legoland eller på the strip i las vegas. jeg er meget mere imponeret over de gamle templer ... sorry to say that |
|
|
vandango |
Lagt på d. 20/05-2014 01:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Rami Najmi skrev: Chiang Mai Thailand På Doi Suthep i Chiang Mai er der et rigtig flot tempel beliggende på bjerget ca 15 km fra Chiang Mai. Templet er eftersigende over 600 år gammelt og er meget helligt og vigtigt for buddisthiske folk. Templet er ofte omtalt som “Doi Suthep” selv om dette er faktisk navnet på bjerget det er placeret på... Læs mere om Doi Suthep her http://www.ramina...oi-suthep/ Nede i byen er der et større tempelkompleks, bygningerne er fra forskellige tidsperioder. Syntes det er spændende at følge udviklingen, kan ikke lige huske hvad tempel komplekset hedder. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 20/05-2014 09:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
lidt af skaderne på det hvide tempel: [img]http://www.chiangraitimes.com/wp-content/uploads/2014/05/5-6-2014-1-40-34-PM-wpcf_728x413.jpg[/img] is not a valid Image. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 28/02-2015 00:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Det jeg syntes bedst om vedr. Wat ROng Khun er de vaeg malerier han laver og selve templet er jo fantastisk flot ogsaa.Det r ogsaa samme mand der har lavet byens clock-tower iøvrigt. Vil man se gamle templer saa er Chang Saen nok stedet-som iøvrigt ogsaa har en mega kendt sø med en masse fugle.Der laves ture fra hele verden til dette sted med henblik paa foto af fugle. Det mes imponerende tempel jeg har set er nok i Utha Thani-spejl-templet-kan ikke huske det rigtige navn,men det er simpelthen saa flot at det paa en maade er usmageligt. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 28/02-2015 10:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Doi Suthep i Chiang Mai, er faktisk der sidste af 4 templer bygget for 600 år siden, startende med det gamle tempel midt i byen, nummer 2 er idag munke kloster/skole, nummer 3 er forfaldent og bruges ikke, nummer 4 er Doi Suthep. Hvad angår templer var vi på en lille tur i maj sidste år. En to dags tur med besøg i 14 templer langs floderne i området omkring Amphawa, vi lavede det som en familietur. Kostede godt nok 20.000 THB, men det var med alt mad, overnatning, leje af longtailbåd i to dage med fører, kørsel fra Hua Hin i to biler, (den ene lejet). Det skal lige siges at vi var 9 personer. Redigeret af Druwor d. 28/02-2015 10:23 Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 28/02-2015 12:27
|
jeg har lagt to billeder ind af spejl templet i Uthai Thani ind på min profil hvis nogen har lyst at se. |
|
|
lek |
Lagt på d. 28/02-2015 12:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
hvor mange kirker har i så besøgt i dk og i Thailand. ja altså hvis templer er så interessante, må kirker da være mere interessante, for en dansker.. |
|
|
HansW |
Lagt på d. 28/02-2015 15:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Templet i Utan Thani er kendt som "watthasung" www.watthasung.com min kone kommer der meget samt inviterer mindst en gang om aaret munke derfra, de har ogsaa et tempel taet paa Pala U Waterfall som ogsaa besoeges ofte her drejes af til venstre lige efter natur reservatet med elefanter vejen foelges til enden her er der en grusvej der foerer op til templet som ligger paa venstre side lidt oppe af bjerget. ligeledes naar vi er i DK koerer vi ned til deres templer i Tyskland (Nuernberg) og det nye (en gammel skole der er lavet om til temple dette ligger taet paa Valhalla templet gammel romersk stil (soenen blaue donau) MVH Hans
|
|
|
Yonok |
Lagt på d. 01/03-2015 01:47
|
Ja det er rigtigt Hans-Wat Tha Sung er navnet. Tak! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |