Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
koldskål
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 13/05-2014 13:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
er det mon muligt at lave sig en god gang koldskål her i thailand har søgt lidt på nettet hvordan man laver den uden kærnemælk men så skal man bruge tykmælk og A38......ja er det muligt.... er blevet lun på det da jeg ikke har fået det i snart 9 år så det må være snart på tide
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
handy |
Lagt på d. 13/05-2014 15:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
dutling68 skrev: er det mon muligt at lave sig en god gang koldskål her i thailand har søgt lidt på nettet hvordan man laver den uden kærnemælk men så skal man bruge tykmælk og A38......ja er det muligt.... er blevet lun på det da jeg ikke har fået det i snart 9 år så det må være snart på tide på vores årlige ferie til Danmark der bliver det også til nogle liter der hopper op i kurven samt et par poser junkere...men tror det er godt for mit forhold til badevægten at det forsætter med at være en Danmark ting men håber det bedste for dig..... |
|
|
jens |
Lagt på d. 13/05-2014 16:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Du kan vel købe et par liter piskefløde og kærne til smør(det er bare et spørgsmål om at piske længe nok). Så har du da smør og kærnemælk, og frisk piskefløde har de da i alle supermarkeder i Thailand efterhånden til ca 130 baht pr liter. Kammerjunkerne må du nok selv bage, der kan du jo så bruge smørret. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 13/05-2014 17:01
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
jens skrev: Du kan vel købe et par liter piskefløde og kærne til smør(det er bare et spørgsmål om at piske længe nok). Så har du da smør og kærnemælk, og frisk piskefløde har de da i alle supermarkeder i Thailand efterhånden til ca 130 baht pr liter. Kammerjunkerne må du nok selv bage, der kan du jo så bruge smørret. Her er en video med processen af at kerne smør: Jeps, var selv nysgerrig på processen. I stedet for kammer junker, så kan du evt. lave nogle ristede brødtern. Smager skide godt i kold koldskål mens de stadig er varme. Her er en opskrift med kanel: - Kanelcroutoner Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/05-2014 17:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Med hjemmelavet smør og kærnemælk, bliver smagen ofte lidt flad. Vi er vænnet til Lurpak, og forskellen er, at fløden er let syrnet. Det kan man selv sætte i gang, ved et skvæt A38 Find det, der svarer til det i Thailand. skal bare indeholde mælkesyrebakterier. F.eks alle Lactobacillus acidophilus, som alm. A38. (det står på flasken). Yakult indeholder Lactobacillus casei, den er også OK. Så blander man et skvæt at det i den frisk fløde, og lader stå på køl natten over. Kærn smørret som vist og husk at salte det lidt. Kærnemælken, eller vallen, drænes fra og kan enten bruges til at lave tykmælk eller bruges til koldskål Tykmælk er sødmælk, med et skvæt af kærnemælken i. Og lad stå køligt til passende konsistens PS: Kammerjunkere er snyde nemme at lave selv |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/05-2014 04:57
|
siger mange tak jeres hjælp jeg vil kigge nærmere på det
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 05:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
jeg køber buttermilk i supermarket det er kærnemælk det er jo nemt |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 06:57
|
jeg køber buttermilk i supermarket, det er kernemælk og derfra er det nemt |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/05-2014 10:32
|
hvad er det for et supermarket og har du et navn evt på thai
|
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 10:56
|
jeg har købt i frendship og foo0dland i pattaya må dog sige at nogle gange har der været udsolgt, det er små plast flaker med ca 700 ml. pisker æggeblomer og sukker og evt. valiasukker og lidt citron og hviderne piskes som flødeskum og duttes på før servering, men ok flødeskum er nr et, jeg mener buttermilk står sammen,tæt på fløden, noden gange beuger jeg cornflask idet for kermerjunker af dovenskab, men smak og behag velbekommen viggovas sattahip |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/05-2014 13:21
|
mange tak for dit svar
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/05-2014 17:06
|
Også nyt for mig :-) Jeg havde ikke set, at man kunne købe buttermilk. Det gør det hele noget nemmere. Og så er den kærnede mælk man kan købe nok tættere i den syrlige smag, vi holder af. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 17:38
|
perfekt til æbleskiver hyggehvis man har en æbleskivepande |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/05-2014 17:59
|
Jeg er sikker på at man kan skaffe en æbleskivepande i Thailand. De laver en lokal æbleskive i samme næsten slags pande. (khrannom krok... ขนมครก ) Sådan en har jeg i al fald brugt med stor succes Æbleskiver falder nemlig fint i thailænderes smag for det søde. Og jeg scorede nemme points |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 18:25
|
jeg har pande fra DK OG NATRON MEN kan bruge bagepulver, man bliver sgu helt lækker sulten, men pt kan jeg desværre ikke gå uden krykker og slet ikke stå ved komfuret,og det er ikke noget min husholder kan lave, så må vente |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/05-2014 18:42
|
der kan laves super del. pandekager med buttermilk, nok for idag |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/05-2014 00:24
|
god bedring 1viggovax.. ;-) Jeg slapper af fra en stresset hverdag ved at stå i køkkenet.. Ville føle, at noget manglede, hvis jeg var henvist til sofaen. I øvrig kan man altid erstatte natron med bagepulver, og omvendt Bare man husker, at tilsætte lidt syre til natronen. Med bagepulver er syre ikke nødvendigt, da den syre, der skal bruges, så at sige er indbygget. Jeg har aldrig prøvet at lav pandekager med kærnemælk. Kun blinis. (og boghvede) når jeg laver dem til stenbiderrogn sæsonen. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/05-2014 03:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
snak om pandekager, måske lidt udenfor emnet, men kan nogen fortælle mig hvor jeg kan købe en elektrisk pandekage/tortilla presse? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 16/05-2014 12:24
|
Tænker du ikke på et vaffeljern? Både pandekage og tortilla laves på åben pande. Men jeg tror, at du skal købe i "vesten", men til gengæld koster et billigt ikke mere end fra ca. 50-75,. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/05-2014 16:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
sudsakhon skrev: Tænker du ikke på et vaffeljern? Både pandekage og tortilla laves på åben pande. Men jeg tror, at du skal købe i "vesten", men til gengæld koster et billigt ikke mere end fra ca. 50-75,. nej jeg tænker på en tortilla presse, ved udemærket godt hvad et vaffeljern er, og det har ikke en skid med en tortilla presse at gøre jeg har et billede med aner ikke hvordan faen man oploader et billede her på dette forum |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |