Se indlæg
 Udskriv debat
Cykel med som bagage?
Un-jai
Goddag kære forum

Er der nogen her der kan svare mig på om man kan få en cykel med som indtjekket bagage? Når man bare har en alm. billet købt på nettet hos Kilroy med Thaiairways?
Jeg havde tænkt mig at skille den så meget ad at den fylder mindst mulig, den vejer under de tilladte 20kg.
Hvis der skal betales ekstra, hvor meget kan det nom løbe op i? Håber der er nogen før mig der har prøvet noget ligende, som jeg kan drage nytte af nu, så man ikke skal opfinde den dybe tallerken en hang til, på forhånd tak.
Mvh Un-jai

sank
Smile Ja vi har haft 2 cykler med thai. Købte 2 stk i papkasser og afleverede dem som stor bagage, de vejede 17 kg. pr stk. Vi må dog have 30 kg med så ingen problem, og ingen extra udgift, vi gav dem lidt extra snor og garfa, husk at lukke luften ud af hjulene, de kan ikke tåle at komme op i den tynde luft.

Papa
Et enkelt stykke bagage må højst veje 32kg. Vejer et stykke bagage mere end dette, må det pakkes om eller sendes som fragt.

Følgende kan indgå som en del af bagagen, hvis vægt og dimensioner ikke overstiger ovennævnte tilladte bagagevægt:

a) 1 sovepose/rullemadras.
) 1 rygsæk.
c ) 1 par ski (ski, skistave og 1 par skistøvler) eller 1 snowboard + støvler.
d) 1 golf bag (bag, maksimalt 14 køller, 12 bolde og 1 par golfsko).
e) 1 sportstaske/køjesæk.
f) 1 forsvarligt indpakket cykel, hvor cykelstyret er vendt og hæftet til stellet. Pedalerne skal desuden være afmonteret.
g) 1 par standard vandski eller 1 slalom vandski.
h) Forsvarligt indpakket fiskeudstyr med maksimalt 2 stænger, 1 hjul, 1 fangstnet, 1 par fiskestøvler og 1 taske med fiskegrej.

http://www.thaiai...geNo=28944

Un-jai
Tak for jeres svar.
Jeg påtænker at kontakte en cykelhandel og høre om de vil af med en cykelpapkasse og vil så pakke cyklen ned i den foret med noget bobleplast og håber så at cyklen overlever den til tider hårde bagagemedfart...
Mvh Un-jai

Philo
Jeg havde min cykel med Thai Airways til Thailand i November 2013. Jeg fik en brugt papkasse hos den lokale cykelhandler, tog hjulene af min cykel, fjernede pedalerne og vendte styret. Pakkede delene ind i bobleplast og det hele ned i kassen. Jeg tømte også noget af luften ud af dækkene, men dog ikke helt tomme.
Absolut ingen problemer, hverken i København eller Bangkok.
Jeg fortsatte videre med et indenrigs fly - Bangkok Airways. Heller ingen problemer her.
Det kostede ikke ekstra med nogen af flyene.
Kassen incl. cykel vejede 19 kg.
Da jeg pakkede cyklen ud og samlede den igen på destinationen, kunne jeg konstatere, at cyklen ikke havde lidt overlast overhovedet.
Cyklen står nu permanent i Thailand.....
Som anført, er det en god ide, at sikre kassen med en god del ekstra gaffatape.

God tur.

Mvh.

Philo

Un-jai
Jeg har allerede været hos cykelhandleren og fået reserveret en kasse og cyklen skal jeg hente imorgen (købt i dba.dk)
Jeg er lidt spændt på vægten, jeg mærkede lige på en kasse hos cykelhandleren... Men kommer den over de 20kg må jeg jo bare punge ud ved kasse ét, det kommer jeg alligevel til når jeg skal videre med Nokair nordpå, så der bliver ikke plads til så meget anden bagage.
Mvh Un-jai

Amagerdreng
Ved godt det lyder meget dumt. Men du kan også skille din cykel totalt ad. Du må have lige så mange kuffeter med du vil bare vægten ikke overstiger 20 kg samlet. Og de små ting i hånden evt.
Den vej kunne man også gå !!!!
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

milex
Amagerdreng skrev:

Ved godt det lyder meget dumt. Men du kan også skille din cykel totalt ad. Du må have lige så mange kuffeter med du vil bare vægten ikke overstiger 20 kg samlet. Og de små ting i hånden evt.
Den vej kunne man også gå !!!!

Det bør nok undersøges grundigt inden man begi'r sig ind i den løsning.

Hos SAS går den ihvertfald ikke.

Amagerdreng
Hvor svært kan det være !!!!
http://www.thaiai...geNo=28944

Og hos SAS er det din billet der afgør om hvor meget du må have med.
Redigeret af Amagerdreng d. 27/03-2014 15:35

milex
Næ - det er da ikke svært.

Men - det afhænger stadig af det selskab du benytter dig af.

http://www.sas.dk...et-bagage/

Amagerdreng
@milex læs første indlæg og du vil kunne se at der skal rejses med Thai.

milex
Det har du så helt ret i!.

Un-jai
Ja det er Thaiairways som jeg benytter, nu fik jeg ikke målt cykelkassen, men det bliver svært at overholde de nævnte 158cm (h+b+d), da kassen anslået er 180cm lang og velsagtens 80cm høj og 25cm bred....
Men der står jo samtidig at: forsvarligt indpakket cykel, hvor cykelstyret er vendt og hæftet til stellet. Pedalerne skal desuden være afmonteret. kan medbringes...
Så det kan være jeg skal kontakte Thaiairways eller SAS som står for indtjekningen af bagagen.
Mvh Un-jai

sank
Smile Ja de cykler vi have med var ganske almindelig cykler som vejede 17 kg. med papkasse. styret vendt cykelkurv i kassen pedaler afmonteret. husker ikke længde men blev afleveret ved stor bagage. have bestilt en Van til at hende os i Air port.

milex
@Un-Jai - det er det mest fornuftige du kan gøre, altså spørge Thai. Og gør det pr. Email så du har dok overfor checkin-personalet.

@amagerdreng - ja afhængig af billet, men absolut ikke 'lige så mange kufferter' man lyster. Går måske hvis du er Pandion-medlem.

Amagerdreng
@milex stop nu. Un-jai sorry - du kan FORDELE på flere kufferter bare vægten ikke overstiger de 20 kg. Og tilføjer lige de 20 kg er billet på monkey class.

milex
Beklager hvis tråden løber af sporet!.

Amagerdreng - du nævner at baggage er afhængig af billet på SAS.
Ja - korrekt - men IKKE antal.

I øvrigt, der er ofte spørgsmål om nævnte emne eller thru-check af bagage etc.
Der svares - sikkert ud fra bedste overbevisning/oplevelse - men det endelige svar får man altså kun fra det/de fly-selskab(er) man skal rejse med.

kiml
de mål du henviser til er kufferter
Un-jai skrev:

Ja det er Thaiairways som jeg benytter, nu fik jeg ikke målt cykelkassen, men det bliver svært at overholde de nævnte 158cm (h+b+d), da kassen anslået er 180cm lang og velsagtens 80cm høj og 25cm bred....
Men der står jo samtidig at: forsvarligt indpakket cykel, hvor cykelstyret er vendt og hæftet til stellet. Pedalerne skal desuden være afmonteret. kan medbringes...
Så det kan være jeg skal kontakte Thaiairways eller SAS som står for indtjekningen af bagagen.
Mvh Un-jai

Amagerdreng
Jeg har aldrig skrevet at jeg mente antal kuffeter med sas. Blot at det er din billet der bestemmer hvor meget du må have med. Lad denne lille fight på ordkløveri slutte her...

Gamba
Med de fleste fly selskaber kan du tage cykler med som sports bagage. 10 Kg. extra og gratis.

http://www.welcome-inn.com
Spring til debat: