Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kørekort i dk til thai kone
|
|
L |
Lagt på d. 08/11-2013 11:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Er der nogen af jer der har erfaring med at få kørekort i dk til thai kone og helst med engelsk teori og prøve. Evt endda kan anbefale en god kørelærer i Kbh/Sjælland området Min kone taler/forstår rimeligt hverdags dansk, men køreteori-sproget er jo et helt andet sprog som selv jeg dårligt forstår. Så her er jeg sikker på hun ville kunne klare sig meget bedre på engelsk. Jeg generhvervede selv mit kørekort for 4-5 år siden efter at have fået 3 klip på en gang i et vejarbejde på motorvej. Jeg synes teorien var blevet en prøvelse af de større siden jeg tog kortet første gang i ´78....! |
|
|
HongNam |
Lagt på d. 08/11-2013 11:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Jeg tvivler meget på at hun kan komme op til andet end en dansk teoriprøve. Jeg tog MC kørekort for en måned siden og jeg skal da lige love for at man skal holde tungen lige i munden med det teori. Tog kørekort første gang i 1987 og det var omkring 1000 gange lettere end idag. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 08/11-2013 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
L skrev: Er der nogen af jer der har erfaring med at få kørekort i dk til thai kone og helst med engelsk teori og prøve. Evt endda kan anbefale en god kørelærer i Kbh/Sjælland området Min kone taler/forstår rimeligt hverdags dansk, men køreteori-sproget er jo et helt andet sprog som selv jeg dårligt forstår. Så her er jeg sikker på hun ville kunne klare sig meget bedre på engelsk. Jeg generhvervede selv mit kørekort for 4-5 år siden efter at have fået 3 klip på en gang i et vejarbejde på motorvej. Jeg synes teorien var blevet en prøvelse af de større siden jeg tog kortet første gang i ´78....! @L Din kone kan hvis hun ikke er dansk statsborger sagtens gå til teori prøve på thai, det foregår så med en tolk, det kræver så også at hun SKAL have en tolk med til sin køreprøve, Hvis hun forstår dansk udemærket men alligevel har problemer med fagudtryk, så har hun den mulighed at hun kan tage teoriprøven på pc 2 steder i Dk, det foregår i Hillerød og Køge, ( tror det vil være nemmere for hende med pc prøven frem for den traditionelle...ved pc prøven får hun som en fordel nemlig OGSÅ tekst med på billederne. Held og lykke Mvh,
Nahm |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 08/11-2013 12:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Der er op til flere der underviser på engelsk og andre sporg http://www.kbhkoe... http://www.letsdr...vingschool Ellers bare ring til den køreskole som I kunne tænke Jer at benytte og hør med dem. 3 klip gennem vejarbejdszone .... Redigeret af taxidriver990 d. 08/11-2013 12:54 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/11-2013 16:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Hongnam er desværre dårligt orienteret eller desorienteret m.h.t. sit udsagn om sprog kravet. For som Nahm har rigtigt oplyst er der mange udlændinge (Thai inkl.)som har taget og bestået teori prøven, selv om de kunne kun få ord på dansk, men havde en tolk med(behøver ikke at være en "pro"(autoriseret). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/11-2013 18:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Hongnam skriver jo sådanset at han tvivler på man kan tage prøven på andet end dansk. Og det har han jo ret i? Prøven er på dansk, men man har så bare en tolk med. Men det gør ikke at prøven er på et andet sprog, blot at personen så kan forstå prøven, via sin tolk. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 08/11-2013 18:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
5.3.1.3 Fremmedsprogede ansøgere Teoriprøver med fremmedsprogede ansøgere (tolkeprøver) afholdes på grundlag af teori-prøveserier og afkrydsningsskemaer, idet de dertil hørende spørgsmål oversættes af en tolk, som også er til stede i prøvelokalet. Når tolk bruges, anvendes lyden ikke, men der tolkes fra manuskript. Tolken må ikke kunne se teoriprøvebilledet eller have øjenkontakt med ansøgerne under prøven. Politiet udvælger tolken, som ikke må være kørelærer eller kørelæreraspirant, der har bestået kørelærerprøvens forprøve. Eventuelle omkostninger til tolken afholdes af ansøgeren. Teoriprøver til kategori B for engelsksprogede ansøgere afholdes ved brug af teoriprøve-seriens engelske version, dvs. uden brug af tolk. Ansøgere, der er født i Danmark af indvandrere/flygtninge, og som har fulgt et normalt dansk skoleforløb, må forventes at kunne tale og forstå dansk i fornødent omfang. Disse ansøgere har derfor ikke krav på anvendelse af tolk ved køreprøven. Det er POLITI der vælger tolken, man kan ikke medbringe sin egen ! Rigspolitiets retningslinier: https://www.polit...3_KLAR.pdf Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
HongNam |
Lagt på d. 08/11-2013 20:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Bjarke85 skrev: Hongnam skriver jo sådanset at han tvivler på man kan tage prøven på andet end dansk. Og det har han jo ret i? Prøven er på dansk, men man har så bare en tolk med. Men det gør ikke at prøven er på et andet sprog, blot at personen så kan forstå prøven, via sin tolk. Lige nøjagtig Bjarke |
|
|
sjusju |
Lagt på d. 09/11-2013 09:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 61 |
Denne køreskole er en mulighed: http://funyt.dk/a... |
|
|
Mikael |
Lagt på d. 09/11-2013 09:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Hej.. Du kan prøve at ringe til Jacob, han har en køreskole og har selv en thai kone. Min kone og flere andre thai har fået deres kørekort hos ham og så er det til fornuftige priser. Du kan bare hils ham fra mig. http://funyt.dk/a... Mvh Mikael Singha Jensen |
|
|
L |
Lagt på d. 10/11-2013 18:13
|
Mange tak for svarene det har været en stor hjælp. Jeg prøver at ringe til omtalte køreskole i Farum. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 10/11-2013 20:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
min kone er også igang med kørekort, hun er nu dumpet 2 gange til teori, når hun køre testene på nettet består hun men de laver spørgsmålene lidt anderledes i de rigtige teoriprøver, hendes kørelære sagde hun ikke kunne få tolk med mere, men hun søgte på nettet og fandt en tolk der var godkendt af politiet, hun kan altså selv vælge tolk bare de er godkendt. de første 2 gange hun var oppe var i Hillerød med egen computer, på fredag skal hun op på toftegårds plads uden tolk da tolken har 3 ugers ventetid. de prøver de har på toftegårds plads er mere lig dem der er på nettet, fatter ikke hvorfor de ikke skulle være ens. håber hun en dag for kørekort så man kan drikke igennem og hun også kan hente børn i børnehaven. prasat |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 10/11-2013 21:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@Prasat, Din kone har en kørelærer der ikke ved hvad han snakker om, el også bare vil trække din kones kørekort i langdrag for evt. at tjene flere penge...! din kone kan tage så mange teoriprøver med tolk el. på pc som hun har råd/tålmodighed til.Du kan kontakte politiet hvis du er i tvivl om det jeg skriver, men jeg ved alt om dette ! Ja, du har ret, tolken skal være godkendt af politiet. Mvh,
Nahm |
|
|
L |
Lagt på d. 11/11-2013 09:42
|
prasat skrev: min kone er også igang med kørekort, hun er nu dumpet 2 gange til teori, når hun køre testene på nettet består hun men de laver spørgsmålene lidt anderledes i de rigtige teoriprøver, hendes kørelære sagde hun ikke kunne få tolk med mere, men hun søgte på nettet og fandt en tolk der var godkendt af politiet, hun kan altså selv vælge tolk bare de er godkendt. de første 2 gange hun var oppe var i Hillerød med egen computer, på fredag skal hun op på toftegårds plads uden tolk da tolken har 3 ugers ventetid. de prøver de har på toftegårds plads er mere lig dem der er på nettet, fatter ikke hvorfor de ikke skulle være ens. håber hun en dag for kørekort så man kan drikke igennem og hun også kan hente børn i børnehaven. prasat @Prasat: Tager din kone så teori prøve og undervisning på thai ? |
|
|
nan |
Lagt på d. 11/11-2013 10:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Ser med interesse jeres debat vedr kørekort til Thaikvinder. Min Thaikone vil starte med kørekort til foråret. Kan nogen her på ThaiPortalen anbefale en seriøs køreskole på Vestegnen/Sydkysten? Vi er bosat i Greve. PS! Hun taler og forstår fint Dansk efter 5 år i Danmark |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/11-2013 12:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
prasat skrev: ....................................... ................................................. min kone er også igang med kørekort, hun er nu dumpet 2 gange til teori, når hun køre testene på nettet består hun men de laver spørgsmålene lidt anderledes i de rigtige teoriprøver, ..........................................................prasat Og hun er ikke de eneste (første eller sidste), jeg kender til flere tilfælde, og det skyldes 2 ting: 1- En grådig lærer(heldigvis få brodne kar), som vil have dem til at tage så mange timer/prøver så muligt. 2- De har svært med at forstå de "kryptiske spørgsmål", dem med flere svar muligheder og hvor en af dem, hvor de fx overser :<< Hvornår må man IKKE dit eller dat .... og den slags fælder dumper mange på. . Redigeret af Lung Yao d. 11/11-2013 12:24 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Jakob Wagner Andersen |
Lagt på d. 11/11-2013 13:46
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
taxidriver990 skrev: 5.3.1.3 Fremmedsprogede ansøgere Teoriprøver med fremmedsprogede ansøgere (tolkeprøver) afholdes på grundlag af teori-prøveserier og afkrydsningsskemaer, idet de dertil hørende spørgsmål oversættes af en tolk, som også er til stede i prøvelokalet. Når tolk bruges, anvendes lyden ikke, men der tolkes fra manuskript. Tolken må ikke kunne se teoriprøvebilledet eller have øjenkontakt med ansøgerne under prøven. Politiet udvælger tolken, som ikke må være kørelærer eller kørelæreraspirant, der har bestået kørelærerprøvens forprøve. Eventuelle omkostninger til tolken afholdes af ansøgeren. Teoriprøver til kategori B for engelsksprogede ansøgere afholdes ved brug af teoriprøve-seriens engelske version, dvs. uden brug af tolk. Ansøgere, der er født i Danmark af indvandrere/flygtninge, og som har fulgt et normalt dansk skoleforløb, må forventes at kunne tale og forstå dansk i fornødent omfang. Disse ansøgere har derfor ikke krav på anvendelse af tolk ved køreprøven. Det er POLITI der vælger tolken, man kan ikke medbringe sin egen ! Rigspolitiets retningslinier: https://www.polit...3_KLAR.pdf Det er lidt forkert opfattet, man skal selv stille med tolk, men denne skal være godkendt af politiet. Man kan også tage prøven på andre sprog end dansk uden tolk den er indtil videre indtalt på Engelsk, men forventes på de mest almindelige immigrations sprog ud over Engelsk medio 2014. ( Dette betyder sandsynligvis at den kommer 2114, hvis politiet holder deres sædvanlige tempo ) Furesø Ny Trafikskole - holdstart hver uge
Kurser på dansk, engelsk og tysk. Thai tolk til rådighed til teori og kørsel |
|
|
prasat |
Lagt på d. 12/11-2013 23:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
L skrev: prasat skrev: min kone er også igang med kørekort, hun er nu dumpet 2 gange til teori, når hun køre testene på nettet består hun men de laver spørgsmålene lidt anderledes i de rigtige teoriprøver, hendes kørelære sagde hun ikke kunne få tolk med mere, men hun søgte på nettet og fandt en tolk der var godkendt af politiet, hun kan altså selv vælge tolk bare de er godkendt. de første 2 gange hun var oppe var i Hillerød med egen computer, på fredag skal hun op på toftegårds plads uden tolk da tolken har 3 ugers ventetid. de prøver de har på toftegårds plads er mere lig dem der er på nettet, fatter ikke hvorfor de ikke skulle være ens. håber hun en dag for kørekort så man kan drikke igennem og hun også kan hente børn i børnehaven. prasat @Prasat: Tager din kone så teori prøve og undervisning på thai ? hun tager det hele på dansk, men hvis hun dumper på fredag så må vi til lommerne og betale for en tolk. prasat |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 13/11-2013 20:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
HUSK lige. Hvis jeres kone har et Thai kørekort, så skal hun aflevere dette, når/hvis hun får et midlertidig Dansk kørekort. Dette får hun ikke igen. Så når hun (forhåbentlig) får sit Danske kørekort, så har hun ikke et thai kørekort, og skal derfor hver gang i skal til Thailand, bruge tid og penge på at få et kørekort til udlandet på kommunekontoret. Så selv om det ikke er helt efter loven, så kunne det være en god ide, at få et ekstra kørekort i Thailand. Bare en ide |
|
|
Jakob Wagner Andersen |
Lagt på d. 15/11-2013 13:12
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
kimkingo skrev: HUSK lige. Hvis jeres kone har et Thai kørekort, så skal hun aflevere dette, når/hvis hun får et midlertidig Dansk kørekort. Dette får hun ikke igen. Så når hun (forhåbentlig) får sit Danske kørekort, så har hun ikke et thai kørekort, og skal derfor hver gang i skal til Thailand, bruge tid og penge på at få et kørekort til udlandet på kommunekontoret. Så selv om det ikke er helt efter loven, så kunne det være en god ide, at få et ekstra kørekort i Thailand. Bare en ide Det thailandske kørekort skal kun afleveres hvis det er en ombytning af kørekort fra thai til dansk kørekort, i så tilfælde skal det afleveres allerede ved ansøgning, og sendes til ægthedsvurdering. Hvis det ikke er en ombytning så aner de danske myndigheder ikke at der er et thailandsk kørekort og man kan bare beholde det til når man rejser til Thailand. Når det er sagt så JA det er en rigtig god ide med et ekstra thailandsk kørekort, hvis man har afleveret sit kort til ombytning. Også selvom det muligvis ikke er helt efter reglerne . Furesø Ny Trafikskole - holdstart hver uge
Kurser på dansk, engelsk og tysk. Thai tolk til rådighed til teori og kørsel |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |