Se indlæg
 Udskriv debat
Thai ATM-kort i Danmark
Satiariyan
Hej,

Er der nogen der har prøvet at bruge et Visa kort fra Kasikorn i en dansk ATM? - Jeg har ladet mig fortælle at de kan bruges i mange lande, men at der også er lande hvor det ikke kan bruges, så der kan åbenbart ikke udledes noget generelt af at der er et Visa logo på kortet. Derfor er jeg mest interesseret i at høre fra folk der faktisk har prøvet det fremfor nogen der bare har en tro om det.

Hvis der er nogen der med held har trukket penge i Danmark med omtalte kort - hvordan var beløbet du fik sammenlignet med at veksle THB til DKK i Thailand?

Mvh Steen

Webmaster
Hvis du vil undgå en eventuelt kulegravning af din økonomi fra SKAT, så er det nok bedst at undlade brug af udenlandske ATM-kort i danske navne i Danmark.

Læs nærmere her: Kort-razzia indbragte millioner i skat

PT. er den udslagsgivende grænse 500.000 kr, den grænse er allerede sat ned én gang og det er ikke utænkeligt at den kan sættes ned igen eller helt fjernes. De går år tilbage på dem de fatter interesse for.

Bare lige så du er opmærksom på den eventuelle risiko.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Vi har forsøgt at booke hotel i Thailand via et hotel-website med et thailandsk visa-kort mens vi var i Thailand.

Det kunne kunne vi ikke.

hugoboerge
Frank skrev:

Vi har forsøgt at booke hotel i Thailand via et hotel-website med et thailandsk visa-kort mens vi var i Thailand.

Det kunne kunne vi ikke.

Det lyder underligt. Fulgte du op paa hvorfor i ikke kunne ?

taxidriver990
@Web, artikellen er 4 aar gammel, mon den stadigvaek er lige aktuel ?

Hvis jeg bor permanent i Thailand, saa permanent det nu kan lade sig goere, saa er det vel kun i forbindelse med evt ferie/ familie el.lign rejse at et saadan kort bruges. I mangel af Dan-kort.

Jeg har et SCB debit plus ( staar mastercard paa det ) og det virker i danske og svenske automater
Det er IKKE et kreditkort, for man kan ikke betale paa nettet med dette.
Har forsoegt en gang at booke via Thaiairways.com i Thailand men ikke muligt
Jeg bruger det kun som haevekort
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

handy
hugoboerge skrev:

Frank skrev:

Det kunne kunne vi ikke.

er det ikke visa elektron mit visa masterkort fra Thailand kan jeg heller ikke bruge på nettet men ingen problemer i butikker brugte mit hos bupa men kun op til 20.000 måtte så alligevel i atm maskinen og hente resten. god weekend Smile

hugoboerge
handy skrev:

hugoboerge skrev:

Frank skrev:

Det kunne kunne vi ikke.

Jeg har et Visa kort udstedt af Citibank. Jeg bruger det ikke til at traekke penge i ATM paa grund af voldsomme gebyrer.

er det ikke visa elektron mit visa masterkort fra Thailand kan jeg heller ikke bruge på nettet men ingen problemer i butikker brugte mit hos bupa men kun op til 20.000 måtte så alligevel i atm maskinen og hente resten. god weekend Smile

Satiariyan
Webmaster skrev:

Hvis du vil undgå en eventuelt kulegravning af din økonomi fra SKAT, så er det nok bedst at undlade brug af udenlandske ATM-kort i danske navne i Danmark.

Læs nærmere her: Kort-razzia indbragte millioner i skat

PT. er den udslagsgivende grænse 500.000 kr, den grænse er allerede sat ned én gang og det er ikke utænkeligt at den kan sættes ned igen eller helt fjernes. De går år tilbage på dem de fatter interesse for.

Bare lige så du er opmærksom på den eventuelle risiko.

Uh-ha-da, lyder ikke rart for dem der ikke har rent mel i posen. Nå men eftersom jeg ikke har været skattepligtig i Danmark siden 2002 og har haft nul indtægter derfra så føler jeg mig ikke i målgruppen.

Webmaster
taxidriver990 skrev:
@Web, artikellen er 4 aar gammel, mon den stadigvaek er lige aktuel ?

Her er lidt mere som kun er ca. 2 måneder gammelt:
- Skat udvider global skattejagt
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
Satiariyan skrev:
Uh-ha-da, lyder ikke rart for dem der ikke har rent mel i posen.

Man behøver nu ikke at være skyldig for at blive udsat for ubehageligheder, flere er blevet frikendt for mistankerne og anklagerne ved domstolene efter udhængning i pressen mv..

Så det var bare en oplysning som man kan tage til efterretning eller ej, så man kan vurdere om det er umagen og bøvlet værd.
Med venlig hilsen

Webmaster

taxidriver990
Thailand er ikke et af de 64 skattely. Ikke iflg kortet.

Men som traadstarter selv skrive i senere indlaeg mon ikke man kan slappe naar man har rent mel i posen og ikke har "noget" med DK ar goere mere.

Mon ikke det mest er personer som hende modellen de gik efter tidligere og andre der tjener en del penge i udlandet i forvejen?

Lige som folkepensionister skal de vil ogsaa holdes lige for loven

Kan ioevrigt godt se hvad du mener med boevlet.
Redigeret af taxidriver990 d. 02/11-2013 10:23
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Satiariyan
hugoboerge skrev:

handy skrev:

hugoboerge skrev:

Frank skrev:

Det kunne kunne vi ikke.

Jeg har et Visa kort udstedt af Citibank. Jeg bruger det ikke til at traekke penge i ATM paa grund af voldsomme gebyrer.

M.h.t. hotelbookings har jeg hørt flere sige det samme, men såvidt jeg kan forstå er det hotellerne selv der ikke vil det snarerere end love og regler om visakortene.

M.h.t. Visa-electron så kan mit (hos Kasikorn) heller ikke bruges online, men jeg har et såkaldt virtuelt Visa-kort, der virker fortrinligt ved alle de online handler jeg hidtil har foretaget - inclusive de internationale. Det virtuelle kort eksisterer ikke som sådan, det er blot et gyldigt kortnummer med udløbsdata og det hele som man så opgiver ved online-handlerne. Alt er hidtil gået glat igennem. Det virtuelle kort er tilknyttet en almindelig savings-konto hos Kasikorn som pengene så trækkes fra.

Hvis man har online banking hos Kasikorn så kan man selv oprette sådant et virtuelt kort og jeg tror det samme gælder for andre banker.
Redigeret af Satiariyan d. 02/11-2013 10:32

Frank
hugoboerge skrev:

Frank skrev:

Det kunne kunne vi ikke.

De ringede på konens telefon et par øjeblikke efter og fortalte, at kortet ikke kunne anvendes. Men hvorfor det ikke virkede ved jeg ikke.

Mai Mii Gik
Jeres kort fra Kasikorn Kan i SELV aktiver over internettet, eller går hen til en af deres ATM og aktiver det, Eller gå ind i en af deres Afd. og får hjælp til det.

Bruger det selv hele tiden til hotel, fly billeter med mere her i Thailand, når jeg køber noget i udlandet der skal sendes til mig her i Thailand.

Mit er Kasikorn Visa Electronic use only.

Virker skide smart med OTP til at godkende ens køb.

bannok
Jeg har et master debit fra SCB, det virker på nettet, dog ikke på alle netsider, I danmark virker det fint bade I butikker og I pengeautomater.

bollefinn
Ved godt tråden er gammel, men er dit kort et mastercard debit hvor der står "electronic use only"??

thongsala
Arbejdede for ca. 20 år siden i The Mall Bangkapi, og havde derfor konto i den bank,som ligger (lå ?),umiddelbart ved siden af denne. Mener det var Kasikorn.
Af årsager,forlod jeg dengang Thailand,ret hurtigt,og efterlod mig en del løse ender.
Skal en tur derud næste år,og vil prøve,at se om det er muligt,at redde mine penge.
Jeg kan også huske en episode dengang,hvor en af mine daværende kollegaer,mistede sin bankbog fra selvsamme bank.Hun gik selfølgelig ind i banken for,at få en ny bankbog,og fik at vide,at miste sin bankbog,svarer nogenlunde til,at miste sine penge !
Hun måtte i hvert fald gå med uforrettet sag ! Kan ikke huske,hvordan den historie endte. T.I.T.

bannok
Jeg har også et debit Master Card fra SCB i Thailand og det virker i Danmark, Singapore, Africa etc.

bannok
Thongsala, din bank konto i en Thailands bank bliver registreret med dit pas og de har kopi af dit pas, så det burde være muligt at få adgang igen til sin konto, selv om man har været så uheldig at tabe sin bankbog, du kunne eventuelt dukke op med det pas som din konto er registreret i.
thongsala skrev:

Arbejdede for ca. 20 år siden i The Mall Bangkapi, og havde derfor konto i den bank,som ligger (lå ?),umiddelbart ved siden af denne. Mener det var Kasikorn.
Af årsager,forlod jeg dengang Thailand,ret hurtigt,og efterlod mig en del løse ender.
Skal en tur derud næste år,og vil prøve,at se om det er muligt,at redde mine penge.
Jeg kan også huske en episode dengang,hvor en af mine daværende kollegaer,mistede sin bankbog fra selvsamme bank.Hun gik selfølgelig ind i banken for,at få en ny bankbog,og fik at vide,at miste sin bankbog,svarer nogenlunde til,at miste sine penge !
Hun måtte i hvert fald gå med uforrettet sag ! Kan ikke huske,hvordan den historie endte. T.I.T.

thongsala
Tak for svar.
Jeg vil selvfølgelig prøve,at gå ind i banken med mit pas.(Det gamle har jeg naturligvis ikke mere)
Om ikke andet,skal det nok blive god "underholdning"

Spring til debat: